Long haul για Aegean

Με 100% σιγουρια το 757 δεν βγαζει με payload ΑΤΗ- East coast. Σιγουρα οχι
 
Να γίνω κακός και να πω ότι τα τελευταία 5 με 6 ποστ δεν έχουν σχέση με το θέμα του νήματος;;; :)
 
  • Like
Reactions: SK
Μια χαρά σχετικά είναι αφού ετέθη το ζήτημα αν η Α3 θα μπορούσε με narrowbody να κάνει υπερατλαντικό, και αν το έχουν κάνει άλλοι στο παρελθόν.

Επιπλέον, το ότι κάποιος (λανθασμένα) υποστήριξε ότι το έκαναν κάποτε άλλοι direct με 757 (και πήρε και τα σχετικά λάικ) και το ποστ έμεινε σχεδόν δύο μήνες αναπάντητο έπρεπε να διευθετηθεί, αφού αν η ανακρίβεια (ακόμα και ως honest mistake όπως αυτό εδώ) μείνει αναπάντητη παίρνει τη θέση της αλήθειας, και μας διαβάζει και κόσμος που δεν έχει τις γνώσεις ή δεν έχει ασχοληθεί όσο κάποιοι από μας «αεροβλαβείς» εδώ μέσα.

Στο σημείο αυτό να τονίσω φυσικά ότι δεν υπάρχει η παραμικρή εξέλιξη (δημοσίως, τουλάχιστον) στο θέμα των long-haul για την Α3 (με narrow ή wide body), αλλά η ακαδημαϊκή συζήτηση έχει πάντα ενδιαφέρον. :mrgreen:
 
Σιγουρα ερχοταν η ΑΤΑ και η Transat με 757 στο Ελληνικο. Πιθανολογώ να έκαναν απευθείας το eastbound σκέλος, και το westbound, το ζόρικο, να το έκαναν με fuelstop.
 
Όπως έχω ξαναπεί την γνώμη μου για το long haul για Aegean. Αυτήν την στιγμή η Αθήνα σαν hub δεν μπορεί να το υποστηρίξει. Κατά την γνώμη μου κυρίως είναι το seasonal traffic και ότι πολύ κόντα ειναι η Κωνσταντινούπολη που ειναι well established εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια. Αν κάποια εταιρία βλέπε Aegean στην συγκεκριμένη περίπτωση προσπαθήσει για long haul ο ανταγωνισμός θα είναι απίστευτος. Για ATH pax traffic οι well established εταιρίες θα ρίχνουν τις τιμές τρέλα μόνο και μόνο να τραβήξουν την οποία κίνηση φεύγει ή έρχεται στην Αθήνα. Τώρα για hub (transit traffic) αυτό είναι ακόμα πιο δύσκολο γεωγραφικά δηλαδή διότι και πάλι υπάρχει η Κωνσταντινούπολη η Φρανκφούρτη το Amsterdam/Paris που έχουν τεράστιο δίκτυο και εξυπηρετούν Δυτικά και νότια και μετά από την άλλη υπάρχουν οι Qatar/Emirates για το ανατολικό δίκτυο. Με λίγα λόγια κατά την άποψη μου είναι πολύ δύσκολο αυτό να γίνει από Αθήνα. Πριν από 20 χρόνια ίσως υπήρχε κάποια πιθανότητα. Τώρα είναι πολύ αργά. Τέλος για το 757 το αποκλείω να ερχόταν/έφευγε Αθήνα direct εκτός και αν κάποια από τις 2 πτήσεις θα ήταν ferry άδειο μόνο καύσιμο. Το 757 βγάζει άνετα μέχρι 6-7 ώρες μετά από εκεί είναι πολύ δύσκολο.
 
Προσωπική μου άποψη είναι το ακριβώς αντίθετο. Η Aegean υπό προϋποθέσεις μπορεί να ξεκινήσει long haul και μάλιστα με επιτυχία. Τολμώ δε να πω ότι αν ξεκινούσε σήμερα, μέσα σε 10 χρόνια θα γινόταν σοβαρός «παίκτης».

Ένας καθοριστικός λόγος είναι το γεγονός ότι η εταιρία ξέρει από ανταγωνισμό και δυσκολίες. Ξεκίνησε το 1999 με ανταγωνιστή την κραταιά και κρατική ΟΑ και με όλους και όλα εναντίον της. Το 1999, την Aegean δεν την »ήξερε» ούτε ο … Βασιλάκης. Όλοι ξέρουμε την συνέχεια. Τα έβαλε με όλους και με όλα, πάλεψε στα ίσια και με μεγαθήρια όπως η Lufthansa , Air France, British Airways, KLM κλπ…
Ξεκίνησε με τις μηδενικές υποδομές του Ελληνικού, έναν στάβλο που ήθελε να λέγεται αεροδρόμιο.
Αργότερα ήρθε η MIG του Βγενακη, και στο καπάκι η οικονομική κρίση του 2010-2013 που θύμιζε οικονομία πολέμου. Η Aegean δεν επιβίωσε απλά, αλλά ευημέρησε.

Σήμερα πάλι - και ενώ μεσολάβησε μια πανδημία - ανταγωνίζεται τους πιο δύσκολους παίκτες, μπροστά στους οποίους ούτε καν η ΤΗΥ δεν συγκρίνεται: Ryanair, Easyjet, Wizzair και δυο ντουζίνες ακόμα Lo-co…. Και φυσικά εξακολουθεί να ανταγωνίζεται με επιτυχία και τις legacy airlines.

Τι θέλω να πω; Για μένα, η Aegean έχει αποδείξει ότι ξέρει από ανταγωνισμό και είναι όχι μόνο σκληρό καρύδι, αλλά ξέρει και να αναπτύσσεται και να αποτελεί εκείνη φόβητρο για τους άλλους.
Από την Aegean αποκλειστικά ( σχεδόν ) εξαρτάται η επιτυχία και η αποτυχία του εγχειρήματος long haul και όχι από το αν η THY κάνει dumping στα εισιτήρια ή στις χωρητικότητες, η αν η Lufthansa θυμώσει και την κάνει ντα. Δεν είναι σοβαρά επιχειρήματα αυτά.

Υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες στο να αρχίσει long haul; Προφανώς, όπως έχω ήδη επισημάνει σε άλλο ποστ, το δίκτυο θέλει πιο πολλές συχνότητες με μικρότερης χωρητικότητας αεροσκάφη. Ο Ελ. Βεν. επίσης πρέπει να αρχίσει σοβαρές επεκτάσεις κτιριακές και σε λοιπές υποδομές. Αλλά όλα αυτά είναι διαχειρίσιμα και πάνω από όλα, όλα είναι στον έλεγχο της Aegean, και δεν εξαρτώνται από κάποια σκοτεινά και αόρατα κέντρα της παγκόσμιας αεροπορίας.

Ακομη και ο Ελ. Βεν κάποια στιγμή θα αναγκαστεί να συμβαδίσει στο κομμάτι των υποδομών και θα το κάνει γρηγορα μάλλον παρά αργά. Αρκεί να μυρίσει ψητό.

Τέλος να υπενθυμίσω τις τεράστιες επενδύσεις σε MRO και Flight Training που από μόνες τους φωνάζουν περαιτέρω ανάπτυξη. Και αυτή η ανάπτυξη θα έρθει και από το long haul. Όπως έλεγε και η γιαγιά μου: it’s a matter of when, not if.
 
Last edited:
Συμπληρώνοντας ως τελευταία παράγραφο στη παραπάνω ανάλυση του 6circles, με την οποία συμφωνώ απολύτως, επιθυμώ να αναφέρω ότι long haul δεν είναι μόνο οι ΗΠΑ αλλά και οι ΗΠΑ, όπως και προορισμοί προς Ανατολάς, προς Νότο και σίγουρα Λονδίνο, Παρίσι κ.α , ακόμα και εμβόλιμα εσωτερικά, όπου θα είναι ντίγκα γεμάτοι πάντα! Ξέρετε πόσα παιχνίδια μπορεί να κάνει η Α3 με α/φ Β787 8 κι όχι μόνο, οιονεί νεροκουβαλητής θα είναι στη Lufthansa??
 
Θα βγω off topic και θα πω:
Α) εννοειται ότι η Αιγαίου θα ευημερήσει οταν πουλάει πχ το ATH-AOK 160€ O/W
B) όσο υπάρχει η LH δεν πρόκειται να δούμε long haul
Γ) δεν πιστεύω ότι θα δούμε ποτε τέτοιες πτήσεις με narrow bodies.
 
Το (Β) από πού το συμπεραίνεις; Δεν ισχύει με τίποτα κάτι τέτοιο. Μερικά αντεπιχειρήματα:

-Η Α3 έχει επεκταθεί σε πολλές Ευρωπαϊκές αγορές και έχει μερικώς εκτοπίσει τη LH (από Αθήνα και Θεσσαλονίκη προς Γερμανία, Ελβετία, Αυστρία, Βέλγιο). Και όχι μόνο αυτό αλλά εξακολουθούν και συνεργάζονται
-Πολλές εταιρίες της Star που δεν είναι στην Atlantic JV με τη LH/UA/AC (βλέπε SK, TP, LO, TK) έχουν υπερατλαντικές πτήσεις και ανταγωνίζονται τις LH/UA/JV. Η TP πχ έχει επεκταθεί ταχύτατα τα τελευταία χρόνια. Δεν πέφτει λόγος ούτε στη LH ούτε στη Star

Κάτι τέτοιο απλά δεν ισχύει.
 
.....Το Α) το χουμε στο τσεπάκι χαλαρά ! :party:
 
Top