Long haul για Aegean

Προσωπική μου άποψη είναι το ακριβώς αντίθετο. Η Aegean υπό προϋποθέσεις μπορεί να ξεκινήσει long haul και μάλιστα με επιτυχία. Τολμώ δε να πω ότι αν ξεκινούσε σήμερα, μέσα σε 10 χρόνια θα γινόταν σοβαρός «παίκτης».

Ένας καθοριστικός λόγος είναι το γεγονός ότι η εταιρία ξέρει από ανταγωνισμό και δυσκολίες. Ξεκίνησε το 1999 με ανταγωνιστή την κραταιά και κρατική ΟΑ και με όλους και όλα εναντίον της. Το 1999, την Aegean δεν την »ήξερε» ούτε ο … Βασιλάκης. Όλοι ξέρουμε την συνέχεια. Τα έβαλε με όλους και με όλα, πάλεψε στα ίσια και με μεγαθήρια όπως η Lufthansa , Air France, British Airways, KLM κλπ…
Ξεκίνησε με τις μηδενικές υποδομές του Ελληνικού, έναν στάβλο που ήθελε να λέγεται αεροδρόμιο.
Αργότερα ήρθε η MIG του Βγενακη, και στο καπάκι η οικονομική κρίση του 2010-2013 που θύμιζε οικονομία πολέμου. Η Aegean δεν επιβίωσε απλά, αλλά ευημέρησε.

Σήμερα πάλι - και ενώ μεσολάβησε μια πανδημία - ανταγωνίζεται τους πιο δύσκολους παίκτες, μπροστά στους οποίους ούτε καν η ΤΗΥ δεν συγκρίνεται: Ryanair, Easyjet, Wizzair και δυο ντουζίνες ακόμα Lo-co…. Και φυσικά εξακολουθεί να ανταγωνίζεται με επιτυχία και τις legacy airlines.

Τι θέλω να πω; Για μένα, η Aegean έχει αποδείξει ότι ξέρει από ανταγωνισμό και είναι όχι μόνο σκληρό καρύδι, αλλά ξέρει και να αναπτύσσεται και να αποτελεί εκείνη φόβητρο για τους άλλους.
Από την Aegean αποκλειστικά ( σχεδόν ) εξαρτάται η επιτυχία και η αποτυχία του εγχειρήματος long haul και όχι από το αν η THY κάνει dumping στα εισιτήρια ή στις χωρητικότητες, η αν η Lufthansa θυμώσει και την κάνει ντα. Δεν είναι σοβαρά επιχειρήματα αυτά.

Υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες στο να αρχίσει long haul; Προφανώς, όπως έχω ήδη επισημάνει σε άλλο ποστ, το δίκτυο θέλει πιο πολλές συχνότητες με μικρότερης χωρητικότητας αεροσκάφη. Ο Ελ. Βεν. επίσης πρέπει να αρχίσει σοβαρές επεκτάσεις κτιριακές και σε λοιπές υποδομές. Αλλά όλα αυτά είναι διαχειρίσιμα και πάνω από όλα, όλα είναι στον έλεγχο της Aegean, και δεν εξαρτώνται από κάποια σκοτεινά και αόρατα κέντρα της παγκόσμιας αεροπορίας.

Ακομη και ο Ελ. Βεν κάποια στιγμή θα αναγκαστεί να συμβαδίσει στο κομμάτι των υποδομών και θα το κάνει γρηγορα μάλλον παρά αργά. Αρκεί να μυρίσει ψητό.

Τέλος να υπενθυμίσω τις τεράστιες επενδύσεις σε MRO και Flight Training που από μόνες τους φωνάζουν περαιτέρω ανάπτυξη. Και αυτή η ανάπτυξη θα έρθει και από το long haul. Όπως έλεγε και η γιαγιά μου: it’s a matter of when, not if.
κλαιω.......:stupid::p:4:
Post automatically merged:

Θα βγω off topic και θα πω:
Α) εννοειται ότι η Αιγαίου θα ευημερήσει οταν πουλάει πχ το ATH-AOK 160€ O/W
B) όσο υπάρχει η LH δεν πρόκειται να δούμε long haul
Γ) δεν πιστεύω ότι θα δούμε ποτε τέτοιες πτήσεις με narrow bodies.
:great::great::great::great::great::great:
 
Όλοι δίκιο έχετε αδέρφια :)
Ως προς την επιτυχία της εταιρίας νομίζω ότι υπάρχουν διαπιστευτήρια, τώρα πως τα βλέπει κάποιος είναι περισσότερο θέμα ερμηνείας. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο κατάφεραν όχι απλά να σταθούν αλλά και να ευημερήσουν σε πολύ δύσκολο περιβάλλον, άλλοι δεν τα κατάφεραν. Το να το προσπέρνα κάποιος τόσο εύκολα δεν βλέπω ορθό.
Σχετικά με την τιμολόγηση νομίζω τα έχουμε ξαναπεί. Ναι, το παράδειγμα της AOK μπορεί να είναι σωστό, όμως από μόνο του αποσπασματικά δεν λέει κάτι. Ελάχιστα άτομα είναι σε θέση να γνωρίζουν τι περιθώριο έχει σε βάση δρομολογίου και πολύ περιορισμένες οι πληροφορίες για το περιθώριο κέρδους στο δίκτυο.
Από τις δημοσιευμένες πληροφορίες και σε σχέση με τον κλάδο η Α3 δεν έχει μεγάλο margin που είναι έτσι και αλλιώς πολύ περιορισμένα.
Στα 90’ υπήρχαν πολλά famous last words και χλευασμός της THY που τότε χαροπάλευε. Το που είναι σήμερα το βλέπουμε. Δεν κάνω παραλληλισμό σε επίπεδο εταιρίας αλλά στο ποσό έξω μπορεί να πέσει μια εκτίμηση ή άποψη.
Σχετικά με την αναφορά του 6circles για την LH και την THY θα συμφωνήσω. Μπορεί κάποιος να δει ποιες εταιρίες στο LH group είναι ποιο αποδοτικές. Από όσο θυμάμαι δεν είναι η LH αλλά η LX. Κάποιες από τις αεροπορικές στο group είναι ολίγον κωμωδία. Υπάρχει επίσης και η τεράστια επιτυχία της BMI. Ποιος να το έλεγε :mrgreen:
Αυτό δεν μειώνει την επιτυχία του group με τις όποιες αβάντες, πρακτικές και πλεονεκτήματα. Υπάρχει επίσης και η Condor στην έδρα της LH που δεν έχει καταφέρει παρά τις φιλότιμες προσπάθειες να την εξολοθρεύσει. Επίσης δεν θυμάμαι να έχει εξολοθρεύσει κάποιον ανταγωνιστή της, μονο συνεργάτες που για κάποιους λόγους προσκλήθηκαν σε αυτή για του δικούς τους λόγους. Τα ονόματα είναι λίγο πολύ γνωστά. Εν ολίγης να σε φάει η FR το βλέπω, να σε φάει η LH δεν το πολύ βλέπω. Δόξα το θεό, υπάρχουν και ευημερούν και άλλες εταιρίες.
Εδώ και πολλά χρόνια οι επιβάτες σου λένε με τον τρόπο τους ότι χeστηκ@ άμα είσαι η LH και μου προσφέρεις αλλαγή στην FRA, τι μου δίνεις και ποσό;
Οι P2P και χθες και σήμερα έχουν πέραση. Για αύριο θα δούμε. Σε αυτή την βάση και με προϋποθέσεις ελκυστικότητας της Ελλάδας και της Αθήνας σαν αεροδρόμιο οι ποιο μακρινές πτήσεις θα μπορούσαν να έχουν ενδιαφέρον. Long haul έχουν διάφοροι χαροκαμένοι από εδώ και από εκεί. Έχει και η air Serbia, έχει και άλλες.
Αλλά επιτέλους πότε θα μιλήσουμε για πράφιτ;
Ευκαιρίες υπάρχουν (όπως και λεφτά) και στο short haul και στο long haul. Για την ώρα αυτό που μας έχουν πει, είναι ότι θέλουν να αναπτύξουν τις λειτουργίες πέριξ της πτητικής εκμετάλλευσης με τα MRO, training, academy κλπ. Δεν βλέπω να υπάρχει άγχος της χαμένης ευκαιρίας για την ώρα οπότε γιατί να μην είμαστε σε φάση Tennessee; Πετάμε φελλούς μέχρι να ωριμάσει το πράγμα. Με λίγα λόγια χαλαρά. ;)
 
Εγώ πάντως από την άποψη μακρινών προορισμών θεωρώ πως πρώτα θα δούμε κάτι στην Αφρική, Ινδία ή κάποιο Καζακστάν και πολύ πολύ μετά (και αν) θα δοκιμάσουν κάτι πιο μακρινό (το οποίο χρειάζεται και το κατάλληλο fleet). Επίσης μάλλον σε μερικές μέρες θα ανακοινώσουν και νέους προορισμούς για το 2024 όπως έκαναν πέρσι που ανακοινώθηκαν 20 κάτι Σεπτέμβρη. Είδωμεν...
 
Το (Β) από πού το συμπεραίνεις; Δεν ισχύει με τίποτα κάτι τέτοιο. Μερικά αντεπιχειρήματα:

-Η Α3 έχει επεκταθεί σε πολλές Ευρωπαϊκές αγορές και έχει μερικώς εκτοπίσει τη LH (από Αθήνα και Θεσσαλονίκη προς Γερμανία, Ελβετία, Αυστρία, Βέλγιο). Και όχι μόνο αυτό αλλά εξακολουθούν και συνεργάζονται
-Πολλές εταιρίες της Star που δεν είναι στην Atlantic JV με τη LH/UA/AC (βλέπε SK, TP, LO, TK) έχουν υπερατλαντικές πτήσεις και ανταγωνίζονται τις LH/UA/JV. Η TP πχ έχει επεκταθεί ταχύτατα τα τελευταία χρόνια. Δεν πέφτει λόγος ούτε στη LH ούτε στη Star

Κάτι τέτοιο απλά δεν ισχύει.
Ας πουμε ότι …πανε στον ίδιο κουμπαρά μερικές μέρες τις εβδομάδας …και μερικές μέρες σε ξεχωριστό …
 
Ένα μικρό παράδειγμα, ότι όταν υπάρχει θέληση, ίσως να υπάρχει και ο τρόπος. Ούτε Lufthansες ούτε κολοκυθιά με τη ρίγανη. Αυτά τα λίγα από εμένα.

 
Εγώ ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί είναι τόσο περίεργο,να κάνει μια εταιρεία αεροπορική long haul παραγγελία 4-6 αεροσκαφών, υπάρχει Αμερική NYC, Καναδάς Montreal, Ινδία Delhi, Κίνα Πεκίνο, Σχέδιο θέλει έτσι μεγαλώνεις.

Το λιγότερο ή Aegean έπρεπε να έχει πτήση για Νέα Υόρκη, η Air Serbia πως μπορεί! αυτό λέγετε εσωστρέφεια επιχειρηματική από πλευράς σχεδιασμού Aegean
 
Last edited by a moderator:
Επειδή η Air Serbia είναι απολύτως κρατική και εκτός ΕΕ. Έλεος με τα ανούσια «επιχειρήματα» πια.
 
Last edited by a moderator:
Συγγνώμη που κολλάει ότι δεν είναι Ευρωπαϊκή Ένωση η Σερβία με το ότι κάνει πτήσεις για Νέα Υόρκη, όπως και επειδή είναι κρατική θες να μας πεις ότι ιδιωτικές εταιρείες δεν πετάνε long haul flights, και το κλείνω εδώ είναι ντροπή, να μην υπάρχει Ελληνική εταιρεία τουλάχιστον Νέα Υόρκη αυτά καλημέρα
 
Last edited by a moderator:
Ας ξεκινήσουμε από τα χιλιοειπωμένα και βασικά: η Σερβία μπορεί να χρηματοδοτεί τον κρατικό της αερομεταφορέα χωρίς να ελέγχεται από τις Βρυξέλλες. Έτσι, ο αερομεταφορέας μπορεί να πετάει και το κράτος να κλείνει τυχόν «τρύπες» από τα μη-κερδοφόρα δρομολόγια, χωρίς αυτά τα κλεισίματα να είναι παράνομα.

Θα το εκτιμούσα εάν θα μπορούσες να εξηγήσεις, γιατί είναι ντροπή να μην υπάρχει Ελληνική εταιρεία στο δρομολόγιο από Αθήνα προς Νέα Υόρκη. Πιστεύεις ότι μπορούν να το κάνουν, αλλά δεν το κάνουν; Πιστεύω ότι είναι καιρός να σταματήσουμε να θεωρούμε τη Νέα Υόρκη σαν το κέντρο του κόσμου και το διαμάντι στο στέμμα κάθε αεροπορικής που θέλει να θεωρείται επιτυχημένη.
 
Last edited by a moderator:
Επειδή βαριέμαι να ψάχνω ιδιωτικές αεροπορικές που πετάνε Νέα Υόρκη,σχεδόν όλες οι χώρες στην Ευρωπαϊκή ήπειρο πετάνε τουλάχιστον Νέα Υόρκη, και είναι ανεπίτρεπτο να μην πετάει Ελληνική αεροπορική εταιρία στην Νέα Υόρκη, εμένα προσωπικά με ενοχλεί να μην βλέπω από την πατρίδα μου να μην υπάρχει Ελληνικό αεροσκάφος στην άλλη όχθη του Ατλαντικού,όσον αφορά την Air Serbia αν θυμάμαι καλά αν ισχύει ακόμα η ανήκει το management στην Qatar η όλη η αεροπορική εταιρία η μετοχές,δεν το έχω ψάξει και αναλυτικά γιατί δεν με ενδιαφέρει, Και αν ήταν ζημιογόνο Αυτό το δρομολόγιο,δεν έφταιγε ο προορισμός της Ολυμπακης αεροπορίας αλλά η μασα,τα δωρεάν ταξιδάκια και πόσα άλλα,αυτά και το κλείνω εδώ
 
Top