Long haul για Aegean

Επειδή βαριέμαι να ψάχνω.....
δεν το έχω ψάξει και αναλυτικά γιατί δεν με ενδιαφέρει.....
Μήπως όμως και δεν έχει και νόημα να απαντάει κανείς και να χάνει τον χρόνο του αν δεν κάνεις έστω και την ελάχιστη προσπάθεια για να στηρίξεις το επιχείρημα σου;

But I digress! Bonus απάντηση παρακάτω. Κερνάω εγώ.

H Etihad είχε το 49% της Air Serbia αλλά την έκανε με ελαφρά πηδηματάκια όταν συνειδητοποίησε ότι το μαγαζί χάνει φράγκα και η Σερβική κύβερνηση δεν είχε θέμα να τα χώσει χοντρά ενώ εκείνη δεν γούσταρε να πεταέι τα λεφτά της για να κάνουν το κομμάτι τους οι Σέρβοι με κάτι Σικάγα, Νέες Υόρκες και να χώνουν τσαρτεριές τα Α330 όπου τους κάνει κέφι. Πρίν λίγες μέρες η Σερβική κυβέρνηση πήρε και το υπολοιπόμενο 18% και πλέον κατέχει το 100%, οπότε μπορεί να κερνάει όσο θέλει αν έχει, μέχρι να μην έχει και να φέρει πάλι κάποιον στρατηγικό συνεργάτη.
 
Θέλω να θέσω μερικά ερωτήματα σε όλους όσους (σε όλα τα γένη) παρακολουθούν το παρόν θέμα και αφού λάβω τις απαντήσεις από όλους, να λάβω κι εγώ θέση:
1. Γιατί πιστεύετε ότι ένα δρομολόγιο όπως π.χ. το Αθήνα-Νέα Υόρκη θα έπρεπε να εκτελείται από ελληνικό αερομεταφορέα; τι θα προσέφερε αυτό περισσότερο στην ταξιδιωτική σας εμπειρία και αυτή των συνταξιδιωτών σας;
2. Αν αναλάμβανε η Aegean ή άλλος ελληνικός αερομεταφορέας αυτή τη διαδρομή, τι θα αναμένατε από αυτόν; τι είστε διατεθειμένοι να συνεισφέρετε ώστε η σύνδεση να είναι σταθερή, ασφαλής, οικονομική με την έννοια του δεν επιβαρύνει κανέναν ώστε να μη δημιουργούνται δυσβάσταχτα χρέη ή υποχρεώσεις; αν χρειαστεί να αποχωριστείτε αγαπημένα σας πρόσωπα ή αντικείμενα για να στηθεί η σύνδεση θα συμφωνούσατε;
3. Έχετε αρκετή υπομονή μέχρι να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα;
 
Να συμπληρώσω ότι το Βελιγράδι περιτριγυρίζεται από 8 χώρες χωρίς direct route προς ΗΠΑ, με τις πρωτεύουσές τους σε απόσταση ούτε 500 χλμ. Δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να βάζεις ένα Α330 την ημέρα προς ΗΠΑ, θα βρεις επιβάτες. Ειδικά όταν το κράτος στάζει χρήμα για την «εθνική υπερηφάνεια». Η Σερβία ζει το δικό της ευρωπαϊκό 1960-1970 (ούτε καν '80).

Επί της ουσίας, με τόσες αμερικανικές εταιρείες (συν την ΕΚ) να πετούν σχεδόν όλο το χρόνο απευθείας από Αθήνα σε ΗΠΑ, δεν δίνω δεκάρα αν το δρομολόγιο το κάνει η Α3. Καλοδεχούμενο αν έρθει, δεν θα μου λείψει αν δεν έρθει.

Υ.Γ.
*Δεν το ψάχνω γιατί βαριέμαι, με ενοχλεί αλλά δεν με ενδιαφέρει, είναι ανεπίτρεπτο, δεν θυμάμαι, κλείνω, καλημέρα σας :thx:
 
Να απαντήσω εν μέρη στα 1+2:
Θα ήθελα να δω την A3 να κάνει long haul για να δω το Business class προϊόν της, γιατί στους legacy ευρωπαϊκούς μεταφορείς θεωρείται από τις κορυφαίες (ναι, ναι, μη γελάτε). Πιστεύω ότι θα ήταν ανταγωνιστική, και αρκετά καλύτερη τολμώ να πω από UA/DL/AA (αν και έχω πολλά χρόνια να πετάξω UA), ίσως και στην Economy.
Προφανώς όχι year-round με ΗΠΑ, που σημαίνει τα (2-3-4; ) Α350 πρέπει να κάνουν κάτι άλλο. LHR; CDG; FRA; Ίσως, αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχει έυκολη λύση.
Οτιδήποτε για Ασία προσωπικά δεν το βλέπω, όταν υπάρχουν QR/EK με πολλές συχνότητες και προσφέρουν με 1 στάση άπειρους προορισμούς (ποιος φανταζόταν πριν 20 χρόνια ότι θα πετάμε CFU-AKL με μία στάση; )

Τι θα μου προσέφερε παραπάνω από άλλη αεροπορική; Πείτε με αν θέλετε γραφικό, ρωμαντικό (αλλά να πείσετε και τη γυναίκα μου μετά), αλλά όταν πετάω κάπου προτιμώ να "μπαίνω στο κλίμα" από την αεροπορική. Άλλο να πας Χαβάη με την Hawaiian και άλλο με την American (λεπτομέρειες σε μελλοντικό trip report). Άλλο να πας Ισλανδία με Easyjet και άλλο να πας με Icelandair. Άλλο να πας Ελλάδα με United και άλλο να πας με Αντετοκούμπο στις οθόνες, ευγενικούς φροντιστές και ένα καλό κοτόπουλο καπαμά. Προσωπικά, θα πλήρωνα το κάτι παραπάνω.

Το ποιον συγγενή θα θυσιάσω για να γίνει η σύνδεση δεν το πολυ-κατάλαβα, αλλά το ελληνικό φολκλόρ απαιτεί να πω: την πεθερά μου.
 
Μήπως όμως και δεν έχει και νόημα να απαντάει κανείς και να χάνει τον χρόνο του αν δεν κάνεις έστω και την ελάχιστη προσπάθεια για να στηρίξεις το επιχείρημα σου;

But I digress! Bonus απάντηση παρακάτω. Κερνάω εγώ.

H Etihad είχε το 49% της Air Serbia αλλά την έκανε με ελαφρά πηδηματάκια όταν συνειδητοποίησε ότι το μαγαζί χάνει φράγκα και η Σερβική κύβερνηση δεν είχε θέμα να τα χώσει χοντρά ενώ εκείνη δεν γούσταρε να πεταέι τα λεφτά της για να κάνουν το κομμάτι τους οι Σέρβοι με κάτι Σικάγα, Νέες Υόρκες και να χώνουν τσαρτεριές τα Α330 όπου τους κάνει κέφι. Πρίν λίγες μέρες η Σερβική κυβέρνηση πήρε και το υπολοιπόμενο 18% και πλέον κατέχει το 100%, οπότε μπορεί να κερνάει όσο θέλει αν έχει, μέχρι να μην έχει και να φέρει πάλι κάποιον στρατηγικό συνεργάτη.

Το δρομολογιο της Air Serbia για Νεα Υόρκη όσο και η εταιρεία είναι κερδοφόρα εδω και αρκετά χρόνια



Καλο θα ήταν να κάνουμε λίγο fact checking πριν γράφουμε ανακρίβειες.
 
Άλλο από ειρωνεία δεν είναι μερικοί, πρόσεχε μην σου πουν ότι το έγραψες μόνος σου το άρθρο,εδώ επειδή μπέρδεψα Την Qatar Airways με την Etihad κάτι έγινε χαχαχα Άραβες ίδια γλώσσα πάντως μιλάνε
 
Last edited by a moderator:
Περίμενα μεγαλύτερη ανταπόκριση στο ζήτημα αλλά υποθέτω ότι όσοι γράψατε εκπροσωπείτε την άποψη των προσφιλών σας σε κάποιο βαθμό. Αν όχι, αφήστε τους να εκφράσουν τις δικές τους απόψεις. Αν τελικά στηθεί αυτή η γραμμή θα χρησιμοποιείται σχεδόν από όλους, άρα τους αφορά ακόμη κι αν εκφράζουν λάθος απόψεις.
Πριν πω τη γνώμη μου να συγκρατησω μερικά δεδομένα που ελπίζω συμφωνούμε όλοι:
1. Ανεξάρτητα από την εθνικότητα (ή αλλιώς σημαία) του αερομεταφορέα, στην πτητική εμπειρία συμμετέχουν άνθρωποι και εξαρτήματα διαφορετικής προέλευσης. Για παράδειγμα, πιλότος Έλληνας, αεροσυνοδός Γερμανίδα, Ελβετός τεχνικός, ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας Γάλλος, καθαριστής/καθαρίστρια Ιταλός, μάγειρας Ισπανός, εμπορικός αντιπρόσωπος Αυστριακός κλπ. Όλα αυτά παραδείγματα μόνο. Τι θέλω να πω; μην περιμένετε να ταξιδέψετε Αθήνα-Νέα Υόρκη και να βλέπετε και να ακούτε μόνο Έλληνες. Έχω ταξιδέψει από Μόναχο προς Άμπου Ντάμπι με ελληνικό διαβατήριο και μέλη του πληρώματος μιλούσαν ελληνικά. Πόσο παράξενο πρέπει να ήταν αυτό για τους Άραβες! Έχει ειπωθεί πολλές φορές ότι η φύση της αεροπορίας είναι πολυεθνική/διεθνής! Να σέβεστε λοιπόν άλλους πολιτισμούς και γλώσσες.
2. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι έχει νόημα ένα δρομολόγιο να το αναλαμβάνει κάποιος από τους τοπικούς αερομεταφορείς. Έχει εμπειρία, εμπνέει εμπιστοσύνη και ασφάλεια στο επιβατικό κοινό. Χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα και μονοπώλιο.
3. Έχοντας επιτύχει αρκετά στην τοπική, περιφερειακή αγορά, πιστεύω ότι το επόμενο και λογικό βήμα είναι να προχωρήσει παρακάτω η Aegean. Όπως ένα παιδί που ενηλικιώθηκε. Πιθανώς να χρειαστεί στήριξη. Ίσως να κάνει λάθη στην αρχή όπως όλα τα παιδιά. Μέχρι να τελειοποιηθεί.
Συνοψίζοντας, αν πληρούνται οι διεθνείς κανονισμοί, ειδικά όσον αφορά στην ασφάλεια, δεν θα είχα αντίρρηση για μια δοκιμή ενός μακρινού δρομολογίου. Καλώς ή κακώς όπως όλα δείχνουν αυτό θα είναι η Νέα Υόρκη γιατί περιλαμβάνει το μικρότερο οικονομικό ρίσκο. Διορθώστε με αν κάνω λάθος. Δεν είναι ανάγκη να αγοραστεί άμεσα νέο αεροσκάφος μακρινών αποστάσεων. Ας νοικιάσει για αρχή νέας γενιάς (δοκιμή μιας σεζόν), ας εκπαιδεύσει πληρώματα και λοιπό προσωπικό, ας σχεδιάσει προσεκτικά το προϊόν on board με την ποιότητα Aegean που όλοι ξέρουν κι αγάπησαν, ας έχει στραμμένη την προσοχή στην οικονομία αλλά όχι τσιγκουνιά, ας σπείρει με αφθονία για να θερίσει με αφθονία στον κατάλληλο καιρό. Ας εξασφαλίσει στήριξη και συνεργασίες που θα περιορίσουν το ρίσκο κι ας γνωστοποιήσει προς κάθε ενδιαφερόμενο το εγχείρημα. Ας μπει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ώστε να παρακολουθείται η πρόοδος και να γίνονται διορθώσεις αυτοστιγμεί. (Τα ελληνικά έργα δυστυχώς παίζουν πολύ με καθυστέρηση, κάτι που δεν αρέσει καθόλου στους ξένους. Αν θέλουμε τη στήριξη και τον έπαινό τους καλό είναι να βελτιωθούμε σε αυτόν τον τομέα). Σε γενικές γραμμές η Aegean εντός Ευρώπης έχει πολύ καλό on time performance, στο διηπειρωτικό είναι λίγο πιο δύσκολο, για να δούμε! Συμβουλευτείτε ανθρώπους με πείρα σε αυτόν τον τομέα ενώ παράλληλα παρουσιάζετε τη δική σας πρόταση, δείξτε μας τι θα κάνει διαφορετικό, καλύτερο, ελκυστικότερο το ταξίδι μακρινών αποστάσεων με την Aegean!
 
«Fact check» λέτε την παράθεση των επίσημων ανακοινώσεων της εταιρείας; Nice try.

Γιατί εγώ βρίσκω ότι η Air Serbia παίρνει εδώ και πολλά χρόνια κρατική ενίσχυση τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ το χρόνο. Ήταν 40 εκατ. το χρόνο, αλλά το έκαναν 20 όταν ήρθε η Etihad. Δεν θα την πάρει το 2023 πρώτον επειδή τα παίρνει από τους Ρώσους ταξιδιώτες (μια χαρά εξυπηρετούν τα τσιράκια του Πούτιν τα βαλκάνια "αδέλφια" μας) και δεύτερον επειδή σε όλη την Ευρώπη πετούν όλοι σαν τρελοί, άρα η σερβική κυβέρνηση είπε να τα δώσει κάπου που θα πιάσουν τόπο.

Επιπλέον κανείς δεν ξέρει πόσες εκατοντάδες εκατομμύρια ξόδεψε η σερβική κυβέρνηση πριν, στη διάρκεια, αλλά και μετά την αποχώρηση των Αράβων. Και με εκπεφρασμένη τη δήλωση του Σέρβου πρωθυπουργού "no one can prevent us or limit our support for Air Serbia". Έτσι βγάζω κι εγώ κέρδος.

Θέλω να πω, ναι, η Air Serbia μπορεί ξερά λογιστικά να εμφανίζει κέρδος, αλλά είναι άγνωστο και μη ανακοινώσιμο το ποσό του δημοσίου χρήματος που με διάφορους έμμεσους και άμεσους τρόπους έκανε εφικτό το κέρδος αυτό.

Και τώρα που έγινε ξανά 100% κρατική, να είστε βέβαιοι ότι τα «κέρδη» θα είναι αστρονομικά! Σαν τη δημιουργική λογιστική που λέγαμε παλιά :mrgreen:
 
Last edited:
Το δρομολογιο της Air Serbia για Νεα Υόρκη όσο και η εταιρεία είναι κερδοφόρα εδω και αρκετά χρόνια



Καλο θα ήταν να κάνουμε λίγο fact checking πριν γράφουμε ανακρίβειες.
Fact Checking:
Διαβάζοντας τις πηγές, recapitalisation σημαίνει ότι η Σερβική κυβέρνηση έχει τοποθετήσει κεφάλαια στην εταιρεία βάζοντας ρευστό.
Από την πρώτη πηγή που παραθέσατε, φαίνεται ότι η Σερβική κυβέρνηση έχει κάνει οικονομική ένεση 115εκ ΕΥΡΩ τα τελευταία 3χρόνια (Ας δεχτούμε ότι ήταν λόγω κόβιντ). Ασχέτως όμως του γιατί, η απαίτηση είναι απτους μετόχους να τοποθετήσουν κεφάλαια διότι αλλιώς το μαγαζί δεν βγαίνει ιδίοις χρήμασι.
Από την 2η πηγή, η χασούρα των 73/77/21 εκ ΕΥΡΩ αναγκάζει την Σερβική κυβέρνηση να συνδράμει. 2.7/3.9/0.9 είναι στο όριο του break even, δεν λέγεται και profit. Οι μέτοχοι είναι πρακτικά χαμένοι, γιαυτό έγινε και το divest απτην Etihad. Όλα είναι σχετικά με το amassed deficit που έχει. Απτην ιστοσελίδα δεν δείχνει το EBITDA, για να καταλάβουμε ακριβώς το μέγεθος του ανοίγματος και δεν έχει ιδιόκτητο στόλο (ήτει περιουσιακά στοιχεία) για να το βοηθήσει

H εταιρεία είναι κερδοφόρος όμως δεν διατηρεί τα προηγούμενα assets που είχε ως JAT, και ως εκ τούτου έχει χαμηλή δυνατότητα ρευστοποίησης. Άρα χρειάζεται τα cash injections απτους μετόχους της. Η Etihad είναι profit making partner σε αυτήν την συνεργασία και δεν την απασχολεί από που θα βρεί πόρους η Air Serbia, αρκεί να μην είναι από αυτούς. Για να μην κλείσει λοιπόν χρειάζεται ανακεφαλαιωποίηση, που έρχεται απτην Σερβική κυβέρνηση. Η αλήθεια είναι ότι τα load factors της φέτος πάνε καλά και θα είναι κερδοφόρος και το 2023, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει business acumen από πίσω και ότι είναι ελκυστική στις επενδύσεις.

1700053936228.png

Υπάρχουν και οι ακόλουθες απόψεις.
https://balkaninsight.com/2021/02/0...s-asked-of-taxpayer-funded-air-serbia-rescue/

@Kamila-GR To profitability στα routes αυτά προέρχεται από την έλλειψη ισχυρού ανταγωνισμού (AA/DL/UA/Emirates), καθώς δεν βλέπω άλλη απευθείας πτήση από Βελιγράδι και δεν μπορεί να γίνει αναγωγή στα του LGAT.
Είμαι όμως πολύ διατεθιμένος να το συζητήσω μαζί σας εάν διαφωνείτε.
 
«Fact check» λέτε την παράθεση των επίσημων ανακοινώσεων της εταιρείας; Nice try.

Γιατί εγώ βρίσκω ότι η Air Serbia παίρνει εδώ και πολλά χρόνια κρατική ενίσχυση τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ το χρόνο. Ήταν 40 εκατ. το χρόνο, αλλά το έκαναν 20 όταν ήρθε η Etihad. Δεν θα την πάρει το 2023 πρώτον επειδή τα παίρνει από τους Ρώσους ταξιδιώτες (μια χαρά εξυπηρετούν τα τσιράκια του Πούτιν τα βαλκάνια "αδέλφια" μας) και δεύτερον επειδή σε όλη την Ευρώπη πετούν όλοι σαν τρελοί, άρα η σερβική κυβέρνηση είπε να τα δώσει κάπου που θα πιάσουν τόπο.

Επιπλέον κανείς δεν ξέρει πόσες εκατοντάδες εκατομμύρια ξόδεψε η σερβική κυβέρνηση πριν, στη διάρκεια, αλλά και μετά την αποχώρηση των Αράβων. Και με εκπεφρασμένη τη δήλωση του Σέρβου πρωθυπουργού "no one can prevent us or limit our support for Air Serbia". Έτσι βγάζω κι εγώ κέρδος.

Θέλω να πω, ναι, η Air Serbia μπορεί ξερά λογιστικά να εμφανίζει κέρδος, αλλά είναι άγνωστο και μη ανακοινώσιμο το ποσό του δημοσίου χρήματος που με διάφορους έμμεσους και άμεσους τρόπους έκανε εφικτό το κέρδος αυτό.

Και τώρα που έγινε ξανά 100% κρατική, να είστε βέβαιοι ότι τα «κέρδη» θα είναι αστρονομικά! Σαν τη δημιουργική λογιστική που λέγαμε παλιά :mrgreen:
Σάμπως έτσι δε γίνεται παντού;
 
Top