Άλλο οι υπηρεσίες έρευνας και διάσωσης (Search and Rescue - S.A.R.), οι οποίες παρέχονται συνήθως από το κράτος που παρέχει και τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας του FIR, και τα όρια είναι σαφώς ορισμένα εκ των προτέρων, και άλλο η επιτροπή που θα κάνει τη διερεύνηση των αιτίων ενός ατυχήματος.
Για το 1ο: πχ. στο FIR Αθηνών η Ελλάδα παρέχει υπηρεσίες έρευνας και διάσωσης και για το σκοπό έχει ορίσει συγκεκριμένο αριθμό C130, Super Puma, B205, σκαφών του λιμενικού κλπ.
Μπορεί να ζητήσει τη συνδρομή και άλλων μονάδων ή αντίστοιχα μπορεί να παρέχει σε άλλους (βλ. κατ'αντιστοιχία τους σεισμούς στην Τουρκία που στείλαμε την ΕΜΑΚ), αλλά το συντονισμό τον έχει η Ελλάδα με το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ).
Στο 2ο μπορούν να συμμετέχουν:
α) η χώρα που έγινε το ατύχημα
β) η χώρα με τους περισσότερους επιβάτες
γ) η χώρα με κάποιους επιβάτες
δ) η χώρα σχεδιασμού του αεροσκάφους
ε) η χώρα κατασκευής του αεροσκάφους
στ) η χώρα νηολόγησης του αεροσκάφους
ζ) η χώρα του εκμεταλλευόμενου του αεροσκάφους
Για το 1ο: πχ. στο FIR Αθηνών η Ελλάδα παρέχει υπηρεσίες έρευνας και διάσωσης και για το σκοπό έχει ορίσει συγκεκριμένο αριθμό C130, Super Puma, B205, σκαφών του λιμενικού κλπ.
Μπορεί να ζητήσει τη συνδρομή και άλλων μονάδων ή αντίστοιχα μπορεί να παρέχει σε άλλους (βλ. κατ'αντιστοιχία τους σεισμούς στην Τουρκία που στείλαμε την ΕΜΑΚ), αλλά το συντονισμό τον έχει η Ελλάδα με το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ).
Στο 2ο μπορούν να συμμετέχουν:
α) η χώρα που έγινε το ατύχημα
β) η χώρα με τους περισσότερους επιβάτες
γ) η χώρα με κάποιους επιβάτες
δ) η χώρα σχεδιασμού του αεροσκάφους
ε) η χώρα κατασκευής του αεροσκάφους
στ) η χώρα νηολόγησης του αεροσκάφους
ζ) η χώρα του εκμεταλλευόμενου του αεροσκάφους