Αγνοείται 777 της Malaysia AL

Βεβαίως αποτελεί ανέκδοτο το να περιμένης έναν πιλότο να σού δώση αναφορά θέσης,να μήν την λαμβάνης μέσα σε μιά ώρα απ'την προβλεπόμενη και παρ'όλα αυτά να μήν ανησυχής τίς επόμενες έξι ώρες.Ομως ακόμη κι'έτσι,όταν "ξεκουνήθηκαν" οι υπηρεσίες SAR βρέθηκε η περιοχή πτώσης τού αεροπλάνου και άρχισαν να μαζεύουν συντρίμμια που επέπλεαν.Εδώ όμως τώρα,το αεροπλάνο έχει εξαφανιστεί τελείως.Προφανώς τα μεταλλικά κομμάτια δέν επιπλέουν αιωνίως στην θάλασσα και δέν περίμεναν πότε θα έρθουν τα συνεργεία να τα βρούν.

Πάντως είμαι σίγουρος ότι θα βρεθούν εν τέλει τα συντρίμμια,έστω και μετά από τρία-τέσσερα χρόνια ερευνών.Το ζήτημα είναι σε ποιά κατάσταση θα βρίσκωνται τότε και άν θα μπορούν να βγούν συμπεράσματα γιά το τί συνέβη στο αεροπλάνο από την κατάσταση αυτή.Κυρίως όμως το ερώτημα αφορά τα "κουτιά" που περιέχουν τίς κρίσιμες πληροφορίες.Ακόμη και το καλύτερο "τσιπάκι" δέν νομίζω ότι αντέχει πάνω από έναν μήνα σε βάθος 4 χιλιομέτρων με τόσους τόννους νερού από πάνω του που εξασκούν τεράστιες πιέσεις.Ετσι,φοβάμαι ότι ακόμη κι'άν βρεθούν τα "κουτιά",τα αποθηκευτικά τους μέσα θα έχουν καταστραφεί και δέν θα μάθουμε ποτέ τί συνέβη.....

(Εγώ δέν μπορώ να ανοίξω στάνη διότι θα πρέπη να κάνω έναρξη επιτηδεύματος στην εφορία,που θα μού ζητάει αποδεικτικό εγγραφής στον ΟΓΑ,η οποία προϋποθέτει αποδεικτικό έναρξης επιτηδεύματος στην εφορία.Πέραν δέ τούτου,είμαι και ζωόφιλος και απεχθάνομαι να εκτρέφω αθώα ζωάκια γιά να τα σφάζω και να τα πουλάω).
 
Το θέμα είναι να βρεθούν τα κουτιά. Έστω και μετά από 10 ή 100 χρόνια, είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να αντέχουν. Ακόμη και αν έχουν καεί τελείως ή έχουν ανατιναχτεί, παραμένουν αναγνώσιμα.

(Όσο για τη στάνη, είναι και το γάλα και το μαλλί. Όχι μόνο ο Πασχαλινός οβελίας!)
 
Προφανώς τα κουτιά θα βρεθούν σε πολύ λιγώτερο από δέκα χρόνια,εκτός άν υπερισχύση η βραχυπρόθεσμη γνώμη τής τσέπης τών συμμετεχόντων κρατών-πράγμα που απεύχομαι,διότι κανένα έξοδο δέν είναι μεγαλύτερο από την απώλεια δεκάδων ανθρωπίνων ζωών (που θα αποφευχθή άν βρεθούν τα αίτια τού τωρινού δυστυχήματος και ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα).

Ωστόσο εξακολουθώ να έχω ανησυχίες γιά το άν θα βρεθούν σε κατάσταση τέτοια που να είναι αναγνώσιμα,άν η εύρεση γίνη μετά από αρκετά χρόνια.Και τα πλοία είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να αντέχουν,αλλά άν ένα πλοίο παραμείνη στην θάλασσα συνεχώς πάνω από τρία-τέσσερα χρόνια (χωρίς δηλαδή να έχη ανέβει ενδιαμέσως σε δεξαμενή να το καθαρίσουν από κάτω και να τού ρίξουν και μιά αμμοβολή),το κύτος του διαβιβρώσκεται απ'το θαλασσινό νερό και μετά πρέπει να τού αλλάξουν σχεδόν όλες τίς λαμαρίνες (που είναι χαλύβδινες,βεβαίως βεβαίως).Και δέν θυμάμαι να έχω δεί πουθενά κανένα άρθρο που ν'αναφέρη ότι έγιναν τόσο πολυετείς μελέτες σταθερότητας σε αεροπορικούς καταγραφείς.Δηλαδή π.χ. να βάλουν ένα FDR ή ένα CVR σε μιά δεξαμενή με θαλασσινό νερό με υδροστατική πίεση ανάλογη μ'αυτήν που θα υφίστατο σε βάθος αρκετών χιλιομέτρων και να το αφήσουν εκεί πέντε-δέκα χρόνια να δούν τί αλλοιώσεις θα πάθη,άν πάθη...

(Εντάξει,να την φτιάξω την στάνη γιά να πουλάω μόνο μαλλί και γάλα.Τα γραφειοκρατικά εμπόδια πώς θα τα ξεπεράσω-εκεί είναι το θέμα.Χώρια που θα μού τρώη τα μισά κέρδη η εφορία.....)
 
AGV":2vwpi6og said:
Το θέμα είναι να βρεθούν τα κουτιά. Έστω και μετά από 10 ή 100 χρόνια, είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να αντέχουν. Ακόμη και αν έχουν καεί τελείως ή έχουν ανατιναχτεί, παραμένουν αναγνώσιμα.

Δλδ όσα κουτιά έχουν ποτέ βρεθεί διαβάστηκαν; Δεν έμεινε κανένα αδιάβαστο;
 
Υπάρχουν 2 κουτιά. Εκείνο των στοιχείων πτήσης (FDR) και εκείνο των συνομιλιών (CVR). Γενικά και τα δυο διαβάζονται. Δεν γνωρίζω κάποια περίπτωση στην οποία να υπήρξε αδυναμία να διαβαστούν. Η διαφορά είναι ότι το καταγραφικό των συνομιλιών καταγράφει μόνον το τελευταίο διάστημα, οπότε αν κατά το διάστημα αυτό το πλήρωμα είχε χάσει ήδη τις αισθήσεις του, λίγα μόνο πράγματα μπορούμε να καταλάβουμε (μόνο αν υπάρχουν περίεργοι θόρυβοι στο περιβάλλον του πιλοτηρίου). Για το FDR, μπορεί κάποιες καταγραφές να θεωρηθούν αναξιόπιστες γενικά όμως αποτυπώνεται η πραγματική εικόνα της κατάστασης. Ένα ικανοποιητικό ενημερωτικό, αν και αρκετά παλιό (αναφέρεται μέχρι τα καταγραφικά μαγνητικής ταινίας, ενώ σήμερα χρησιμοποιούνται μνήμες Solid State παρόμοιες με εκείνες των USB sticks αλλά με αυστηρότερες προδιαγραφές) είναι το ακόλουθο:
http://www.vassakis.gr/FlightSafety/FlightRecs.pdf
 
AGV":2i0gj78g said:
Γενικά και τα δυο διαβάζονται. Δεν γνωρίζω κάποια περίπτωση στην οποία να υπήρξε αδυναμία να διαβαστούν.
Γενικά φαίνεται πως έτσι είναι τα πράγματα εκτός κάποιων εξαιρέσεων
Από το
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_un ... _recorders
το οποίο επισημαίνεται ως incomplete
Recorders successfully recovered can be too damaged to be read, or may have missing data caused by power loss, as with TWA Flight 800, American Airlines Flight 77 and Swissair Flight 111.
 
Δεν γνωρίζω από που άντλησε τις πληροφορίες της η συγκεκριμένη σελίδα, όμως γνωρίζω ότι τόσο στην περίπτωση της TWA800 όσο και εκείνη της SwissAir 111 η πληροφορία δεν είναι ακριβής και τα FDR διαβάστηκαν με επιτυχία. Η American Airlines 77 ήταν αυτή στις 11-Σεπ-2001 που έπεσε στο Πεντάγωνο, δηλαδή μια περίεργη ιστορία. Ειδικά στην περίπτωση της TWA800 είχα ζητήσει από τους αμερικάνους και μου είχαν στείλει και τα έχω ακόμα την επίσημη αναφορά με τα συνημμένα της διερεύνησης. Όλες οι καταγραφές διαβάστηκαν με επιτυχία αν και σε κάποιες περιπτώσεις κρίθηκαν κάποιες παράμετροι αναξιόπιστες. Πράγματι, στην TWA800 το αεροσκάφος διαλύθηκε στον αέρα οπότε σταμάτησε και η λειτουργία των καταγραφικών. Τα μέσα όμως διαβάστηκαν. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ξαφνική και βίαιη έκρηξη, τα στοιχεία δεν φωτίζουν πολύ τη διερεύνηση και μια τέτοια περίπτωση ήταν η TWA800.

Για να επιστρέψω όμως στο θέμα μας ανακοινώθηκε από τους Αυστραλούς οι παύση των ερευνών επιφανείας και η συνέχιση των υποθαλάσσιων ερευνών:
http://www.jacc.gov.au/media/releases/2014/april/mr041.aspx
 
http://www.zougla.gr/greece/article/elikoptera

Για ρίξτε μια ματιά... Δεν ανήκει 100% στο συγκεκριμενο θέμα, αλλά είναι ενδιαφέρον. Εδω τιθεται ένα ζήτημα. Είπαμε ότι τα ελικόπτερα και γενικά η γενική αεροπορία είναι πιο ευέλικτη αλλά όχι και να έχουμε τέτοια φαινόμενα... Δεν μπορεί να γίνονται τέτοιες πτησεις και κανείς να μην ενδιαφέρεται.
 
https://www.facebook.com/HishammuddinH2O

Πολλές πληροφορίες για την MΗ370
Άξιο λόγου οτι έκαναν 4 ωρες για να ενεργοποιηθούν οι SAR διαδικασίες. :wall:
 
Top