Αγνοείται 777 της Malaysia AL

Κανένας αεροπειρατής δέν καταλαμβάνει ένα αεροπλάνο χωρίς να φανερώση τα κίνητρά του με κάποιον τρόπο.Ούτε θα είχε νόημα να καταλάβη κάποιος το αεροπλάνο γιά να το ρίξη στον Ινδικό ωκεανό μετά από επτά ώρες πτήσης-κατά την διάρκεια τών οποίων μάλιστα θα διακινδύνευε να τον σπάσουν στο ξύλο οι επιβάτες και το πλήρωμα,όπως έχει συμβεί σε κάποιες περιπτώσεις.Οπότε το "σενάριο" αυτό θα έπρεπε να είχε αποκλειστεί ήδη απ'τίς πρώτες ώρες τής εξαφάνισης τού αεροπλάνου.

Αλλά ακόμη κι'άν σκοπός τού αεροπειρατή (ή τών αεροπειρατών) ήταν να χρησιμοποιηθή το αεροπλάνο ώς "βλήμα" σε κάποια μεγάλη Ασιατική πόλη,αυτό θα το είχε (ή είχαν) κάνει αρκετές ώρες νωρίτερα,δέν ήταν ανάγκη να πετάξουν τόσες ώρες.Οσες κατηγορίες αεροπειρατών κι'άν υπάρχουν και όσα κίνητρα κι'άν υπάρχουν,κανείς δέν έχει ώς κίνητρο το να ρίξη ένα αεροπλάνο στον ωκεανό μετά από πολλές ώρες πτήσης και χωρίς να ανακοινώση τίποτε στην κοινή γνώμη-διότι δέν έχει να ωφεληθή κάτι από μιά τέτοια πράξη.

Το ζήτημα όμως τώρα πλέον είναι πως,όσο περνάνε οι μέρες,λιγοστεύουν οι πιθανότητες να βρεθούν τα "κουτιά",που θα αποκαλύψουν τί συνέβη ώστε να λάβουν οι αρμόδιοι τα αναγκαία μέτρα γιά να μήν ξανασυμβή κάτι τέτοιο σε άλλο αεροπλάνο.Οπότε,όποιο κι'άν ήταν το συμβάν,ο κίνδυνος να επαναληφθή κάποια στιγμή στο μέλλον-και να πιάση στον ύπνο όλους τους εμπλεκόμενους-εξακολουθεί να υφίσταται ...
 
Διαψεύδεται η περίοδος των 6 εβδομάδων έως 2 μηνών. Η επίσημη ανακοίνωση αναφέρει ότι οι έρευνες θα ολοκληρωθούν γρηγορώτερα (φαντάζομαι από τις 6 εβδομάδες - τελευταίες 3 παράγραφοι):

http://www.jacc.gov.au/media/releases/2014/april/mr026.aspx
 
Οι δημοσιογραφικές πληροφορίες τώρα αναφέρουν ότι οι έρευνες πιθανόν να ολοκληρωθούν μέσα στις επόμενες επτά ημέρες:
«Εφόσον οι καιρικές συνθήκες είναι ευνοϊκές για την αποστολή του βαθυσκάφους (…) αναμένουμε να ολοκληρώσουμε τις έρευνες στην εστιασμένη υποθαλάσσια περιοχή σε πέντε με επτά ημέρες»:
http://www.naftemporiki.gr/story/79...irosi-ton-upothalassion-ereunon-gia-to-boeing
 
Αυτό δέν λέει και πολλά πράγματα,πέραν τού ότι μέσα σε πέντε έως επτά ημέρες θα έχουν ανασκαλέψει όλον τον βυθό τής περιοχής αυτής-πράγμα που μού φαίνεται από κάπως έως αρκετά δύσκολο,αλλά άς το δεχτούμε...

Το ζήτημα είναι να βρούν κάτι εκεί κάτω-και κυρίως τα "κουτιά".Επ'αυτού όμως τηρούν άπαντες σιγήν Μαλαισιανικού ιχθύος.
 
Σκέψεις από τη Στάνη:

1. Έχει ολοκληρωθεί η έρευνα της περιοχής που υποτίθεται εστιαζόντουσαν οι ελπίδες ανεύρεσης των συντριμμιών χωρίς κανένα εύρημα.

2. Ενδεχομένως οι αρχικές υποθέσεις να μην είναι ακριβείς, οπότε το αεροσκάφος μπορεί να έχει πέσει οπουδήποτε στο τόξο από την Αυστραλία έως το Αφγανιστάν.

3. Επειδή πάντα το κόστος είναι ένας περιοριστικός παράγοντας, είναι πλέον πιθανό το B777 να ακολουθήσει τη μοίρα της Αμέλια Έρχαρτ (που από τη δεκαετία του 1930 μέχρι σήμερα δεν έχουν βρεθεί ίχνη της).
 
Το ζήτημα είναι ότι απ'την εποχή τής Ερχαρτ μέχρι σήμερα,έχουν περάσει ογδοήκοντα έτη και έχουν αλλάξει πάρα πολλά πράγματα στην αεροπορία.Ετσι λέμε,τουλάχιστον.

Γιατί άν πρόκειται η ανεύρεση ενός χαμένου 777 τών αρχών τού 21ου αιώνα να είναι εξ ίσου αδύνατη με την ανεύρεση ενός Beechcraft τών αρχών τού 20ού,μάλλον δέν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα....
 
όσο και αν είναι δύσκολο να το δεχθούμε, το ότι τα 65 μέτρα μήκους ενός 777 είναι κάπου 6 φορές πιο πολλά από ενός Lockheed Electra, σε βάθος 4 χιλιομέτρων στη μέση ενός ωκεανού με πλάτος 10,000 km, ε, ψείρα ήταν και ψείρα παραμένει. Η τεχνολογία δεν θα το αλλάξει αυτό. Από τη στιγμή που χάθηκε η επικοινωνία, οι παράμετροι είναι λίγο ή πολύ ίδιοι.
 
Το Lockheed τής Erhart δέν είχε ούτε κάν ραδιογωνιόμετρο,το 777 τής Malaysian είχε σύνδεση με ένα κάρο δορυφόρους και ραντάρ που το παρακολουθούσαν ακόμη κι'όταν όλοι νομίζαμε ότι είχε ήδη πέσει.Δέν είναι ακριβώς ίδιες οι δύο ψείρες.

Επίσης όταν έπεσε το Lockheed,δέν υπήρχε ο σημερινός εξοπλισμός γιά την εξερεύνηση τού βυθού (που,άν μη τι άλλο,είχε βοηθήσει στο να βρεθούν σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα τα συντρίμμια τής AF447).Αν κι'αυτός ο εξοπλισμός έχει λοιπόν κάποια όρια-εφ'όσον δέν βρήκε το 777-μάλλον μένουν ακόμη πολλά να γίνουν στον τομέα τού SAR...

Οπότε τώρα τί γίνεται;Θα μπή η υπόθεση στο αρχείο,θα μαζευτούν τα πλοία και τα αεροπλάνα απ'τον Ινδικό και θα προσθέσουμε άλλο ένα μυστήριο στην παγκόσμια αεροπορία;

ΥΓ.Αυτομαστιγώνομαι γιά το λάθος μου να μπερδέψω το Lockheed Electra με ένα Beechcraft.Αλλά φταίει κι'αυτή η Lockheed,που έδωσε το όνομα Electra σε παραπάνω από ένα μοντέλα της και με μπέρδεψε.....
 
Ήδη έχει εξαγγελθεί ότι οι έρευνες επιφανείας πρόκειται να σταματήσουν. Το παρήγορο είναι ότι οι υποθαλάσσιες έρευνες σύμφωνα με τις εξαγγελίες θα συνεχιστούν και μάλιστα με τη συνδρομή των ΗΠΑ (δια στόματος Ομπάμα).
Φυσικά και εύχομαι να κάνω λάθος και οι φόβοι μου να αποδειχθούν λανθασμένοι.

Όσον αφορά το αν μπορούν να γίνουν βελτιώσεις στο SAR, είναι απολύτως βέβαιο ότι όσο υπάρχουν άνθρωποι θα μπορούν να γίνουν και βελτιώσεις. Αυτές μάλιστα ήδη συζητούντο από τη δεκαετία του 1980 (τότε το είχαν ονομάσει FANS - Future Air Navigation System, ενώ στα 1990 το ICAO το μετονόμασε σε CNS/ATM - Communication, Navigation, Surveillance / Air Traffic Management). Μια από τις μεγάλες καινοτομίες του CNS/ATM ήταν η δημιουργία του ADS (Automatic Dependence Surveillance) που θα έδινε τη δυνατότητα Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας και σε απομακρυσμένες ωκεάνειες περιοχές. Το πρόβλημα είναι ότι αυτό ακριβώς ήταν που υποτίθεται ότι χρησιμοποιούσε το AF447 τη στιγμή που συνετρίβη (με αποτέλεσμα η απουσία του να γίνει αισθητή περίπου 7 ΏΡΕΣ αργότερα, όταν ΔΕΝ προσγειώθηκε στο Παρίσι, τη στιγμή που θεωρείται απαράδεκτο να αντιληφθείς την απουσία ενός αεροσκάφους σε χρόνο μεγαλύτερο των 30 λεπτών από κάποιο πιθανό ατύχημα) !!!

[Έτσι αποφάσισα να ασχοληθώ με τη Στάνη!]
 
Top