Aristoteles":35nk0d34 said:
Και πιλότος αλλά και καθαρίστρια!:
http://www.airliners.net/photo/Transavi ... 1336925/L/
¨Εχω μερικές απορίες με την σχετική φωτογραφία:Ψεκαστηράκια δεν έχουν τα αεροπλάνα για τα τζάμια;β) οι υαλοκαθαριστήρες δεν λειτουργούν στα αεροπλάνα όταν είναι κλειστοί οι κινητήρες;Συγγνώμη για το off-topic!
Απορία από άλλο τόπικ.
Αριστοτέλη, τα αεροπλάνα έχουν ψεκαστήρια. Ψεκαστικό υγρό δεν έχουν (πιά). Κάποτε υπήρχε ένα μικρό δοχείο με ένα ειδικό υγρό (rain repellent, κάτι σαν το Rain-X αν έχει κανείς υπ'όψιν), το οποίο όταν ψεκαζότανε στο τζάμι έκανε ένα φίλμ που έκανε τα νερά να "τρέχουν" πάνω στο τζάμι και να είναι η ορατότητα καλύτερη. Αυτά στην θεωρία.
Στήν πράξη, ήταν ένα άχρηστο υγρό το οποίο έκανε την ορατότητα χάλια λόγω των τεραστίων μεταβολών στην θερμοκρασία των (θερμαινόμενων) τζαμιών του πιλοτηρίου. Γινότανε λάσπη. Έτσι κανείς δεν το χρησιμοποιούσε. Μετά από μελέτες, αποκαλύφθηκε ότι το συγκεκριμένο υγρό ήταν και απίστευτα τοξικό, στο σημείο που άν είχε διαρροή θα έβγαζε από τις αναθυμιάσεις νοκ-άουτ τους πιλότους (η φιάλη ήταν μέσα στο πιλοτήριο) καθώς ήταν άοσμο και δεν θα το πέρνανε χαμπάρι ότι έχει διαρροή. Η κατασκευάστρια εταιρεία του υγρού, μετά τις μελέτες, το έκανε με ...άρωμα λεμόνι, για να είναι εμφανής η διαρροή. Με τα πολλά, όλα τα καινούρια αεροπλάνα δεν έχουν rain repellent και όσα είχαν, το έχουν αφαιρέσει (τα πιό πολλά τουλάχιστον).
Άρα τα τα αεροπλάνα δεν έχουν ψεκαστήρια εν ενεργεία. Έτσι και αλλιώς δεν χρησίμευαν στο να καθαρίζουν τα τζάμια. Μάλιστα οι υαλοκαθαριστήρες απαγορεύεται να δουλεύουν σε στεγνό τζάμι γιατί κολλάνε και χαλάει το μοτέρ. Θέλουν μπόλικο νερό. Τα "παρμπρίζια" λερώνουν πολύ από αίματα εντόμων και από "ζουμιά" αντιπαγοποίησης που τρέχουν από την άτρακτο στα τζάμια. Επειδή στο έδαφος τα τζάμια είναι σχεδόν καυτά, αυτά τα υγρά ψήνονται και αφήνουν κακή ορατότητα.
Τα παλιά καλά χρόνια, οι μηχανικοί και οι υπηρεσίες των αεροδρομίων κάνανε τακτικούς καθαρισμούς. Τώρα αυτά είναι πολυτέλειες. Σε λίγα αεροδρόμια υπάρχουν οχήματα με καλάθι με "γυφτάκια" (με την έννοια!) που κάνουν το παρμπρίζ "τζάμι" (και μάλιστα αφιλοκερδώς).
Οι πιλότοι ή το κάνουν μόνοι τους (πράγμα που βασικά ψιλοαπαγορεύεται, γιατί αν η κυβερνήτης έκανε αυτό που κάνει στην φωτό σε τζάμπο αντί 737, με πολύ μεγαλύτερο παράθυρο, κάλιστα θα μπορούσε να πέσει) ή ζητάνε από τους μηχανικούς να το κάνουν.