Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
nikos_k.":16st2ss1 said:
Ακόμα για κάτι που έγραψε ο φίλος leandros, στο FMC φορτώνεις την πορεία με SIDs, Airways, STARs, Approoach… Δεν βάζεις VORs και vectors. Και γενικά vectors δεν μπορείς να φορτώσεις! Απλά σου δίνει το ATC και εσύ γυρνάς τα κουμπάκια στο πάνελ ελέγχου του αυτόματου πιλότου!

ναι αυτό εννοώ, απλά πράγματι το εξέφρασα λάθος. Φορτώνεις το flight plan και τα vectors είναι το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας.
Για πχ στα Χανιά αμέσως μετά το departure από τη Σούδα, το ATC σου δίνει πορεία για Μύλο (inbound to Milos) και συνήθως άνοδο στα 16000 πόδια. Έχω προσέξει είναι κλασική οδηγία των ελεγκτών στα Χανιά..
 
nikos_k.":1esg2ll0 said:
Τώρα στις συχνότητες, τα Airbus αλλά και κάποια μοντέλα της Boeing (όχι πάντως το 737) αλλάζουν τις NAV συχνότητες μόνα τους! .
Μια μικρη διορθωση στον "nikos_k.
Στα Β737-300/400/500 και NG το FMC κανει autotuning των ραδιοφαρων και ο πιλοτος δεν χρειαζεται να αλλαζει συχνοτητες των ραδιοφαρων για position updating, παρα μονο για ναυτιλια οταν δεν χρησιμοποιει το LNAV μεσω FMC.
 
Καλησπέρα φίλοι μου.Η ερωτησή μου είναι σχετικά με την σχολή Ικάρων(ΣΙ).Στην ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας έλεγε ότι οι μαθητές της (ΣΙ) διδάσκονται αρχές Πολιτικών Επιστημών.Η ερωτησή μου είναι η εξής:Μπορεί κάποιος τελειόφοιτος της Σχολής των Πολιτικών επιστημών να διδάξει με τα πρόσοντα π.χ μεταπτιχιακά,διδακτορικά κ.άλλα; Αν γνωρίζει κάποιος ρε παιδιά ας απαντήσει!
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.Aristoteles
 
Ναι, έχουν πολιτικό προσωπικό από γυμναστές μέχρι μαθηματικούς.

Κατά καιρούς βγαίνουν προκυρήξεις στη σελίδα της ΠΑ. Κοίτα εκεί.
 
DSP":157kyvxa said:
Ναι, έχουν πολιτικό προσωπικό από γυμναστές μέχρι μαθηματικούς.

Κατά καιρούς βγαίνουν προκυρήξεις στη σελίδα της ΠΑ. Κοίτα εκεί.

Ευχαριστώ για τις πληροφορίες σου. Αλλά κάτι τελευταίο:αυτοί οι άνθρωποι γίνονται βαθμοφόροι ή θεωρούνται απλόι καθηγητές;
 
Καλησπέρα.Ξέρει κανείς πού μπορώ να βρω μόνιτορ αεροπορικών συχνοτήτων?Πωλούνται στους ιδιώτες? :roll:
 
Είναι πολιτικό προσωπικό με σύμβαση.

Δες την προκύρηξη, τα λέει νομίζω όλα.
 
Την προηγούμενη εβδομάδα στη Γενεύη,περίμενα την αναχώρηση της ΟΑ136 και είδα το προσωπικό μιας εταιρείας να πηγαίνει να περάσει από έλεγχο αποσκευών.Οι αεροσυνοδοί φόραγαν ένα ωραίο συνολάκι από βυσινί,ταγεράκι με ασορτί καπέλο!Δεν μπόρεσα να καταλάβω την εθνικότητά τους,αλλά ήταν πολύ ωραίες κοπέλες!!!Έχει κάποιος ιδέα για ποιας εταιρείας μπορεί να ήταν το πλήρωμα;Για να επιλέξω αυτή στο επόμενο ταξίδι!!! :D
 
Aristoteles":35nk0d34 said:
Και πιλότος αλλά και καθαρίστρια!:
http://www.airliners.net/photo/Transavi ... 1336925/L/
¨Εχω μερικές απορίες με την σχετική φωτογραφία:Ψεκαστηράκια δεν έχουν τα αεροπλάνα για τα τζάμια;β) οι υαλοκαθαριστήρες δεν λειτουργούν στα αεροπλάνα όταν είναι κλειστοί οι κινητήρες;Συγγνώμη για το off-topic!


Απορία από άλλο τόπικ.

Αριστοτέλη, τα αεροπλάνα έχουν ψεκαστήρια. Ψεκαστικό υγρό δεν έχουν (πιά). Κάποτε υπήρχε ένα μικρό δοχείο με ένα ειδικό υγρό (rain repellent, κάτι σαν το Rain-X αν έχει κανείς υπ'όψιν), το οποίο όταν ψεκαζότανε στο τζάμι έκανε ένα φίλμ που έκανε τα νερά να "τρέχουν" πάνω στο τζάμι και να είναι η ορατότητα καλύτερη. Αυτά στην θεωρία.

Στήν πράξη, ήταν ένα άχρηστο υγρό το οποίο έκανε την ορατότητα χάλια λόγω των τεραστίων μεταβολών στην θερμοκρασία των (θερμαινόμενων) τζαμιών του πιλοτηρίου. Γινότανε λάσπη. Έτσι κανείς δεν το χρησιμοποιούσε. Μετά από μελέτες, αποκαλύφθηκε ότι το συγκεκριμένο υγρό ήταν και απίστευτα τοξικό, στο σημείο που άν είχε διαρροή θα έβγαζε από τις αναθυμιάσεις νοκ-άουτ τους πιλότους (η φιάλη ήταν μέσα στο πιλοτήριο) καθώς ήταν άοσμο και δεν θα το πέρνανε χαμπάρι ότι έχει διαρροή. Η κατασκευάστρια εταιρεία του υγρού, μετά τις μελέτες, το έκανε με ...άρωμα λεμόνι, για να είναι εμφανής η διαρροή. Με τα πολλά, όλα τα καινούρια αεροπλάνα δεν έχουν rain repellent και όσα είχαν, το έχουν αφαιρέσει (τα πιό πολλά τουλάχιστον).

Άρα τα τα αεροπλάνα δεν έχουν ψεκαστήρια εν ενεργεία. Έτσι και αλλιώς δεν χρησίμευαν στο να καθαρίζουν τα τζάμια. Μάλιστα οι υαλοκαθαριστήρες απαγορεύεται να δουλεύουν σε στεγνό τζάμι γιατί κολλάνε και χαλάει το μοτέρ. Θέλουν μπόλικο νερό. Τα "παρμπρίζια" λερώνουν πολύ από αίματα εντόμων και από "ζουμιά" αντιπαγοποίησης που τρέχουν από την άτρακτο στα τζάμια. Επειδή στο έδαφος τα τζάμια είναι σχεδόν καυτά, αυτά τα υγρά ψήνονται και αφήνουν κακή ορατότητα.

Τα παλιά καλά χρόνια, οι μηχανικοί και οι υπηρεσίες των αεροδρομίων κάνανε τακτικούς καθαρισμούς. Τώρα αυτά είναι πολυτέλειες. Σε λίγα αεροδρόμια υπάρχουν οχήματα με καλάθι με "γυφτάκια" (με την έννοια!) που κάνουν το παρμπρίζ "τζάμι" (και μάλιστα αφιλοκερδώς).

Οι πιλότοι ή το κάνουν μόνοι τους (πράγμα που βασικά ψιλοαπαγορεύεται, γιατί αν η κυβερνήτης έκανε αυτό που κάνει στην φωτό σε τζάμπο αντί 737, με πολύ μεγαλύτερο παράθυρο, κάλιστα θα μπορούσε να πέσει) ή ζητάνε από τους μηχανικούς να το κάνουν.
 
Top