Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Φοβερή απάντηση έδωσες και μάλιστα απόλυτα τεκμηριωμένη αεροδυναμικά...
Για να προσέχουμε τι γράφουμε εδώ μέσα :x
 
Περιμένεις δηλαδή τα ίδια επιχειρήματα που χρησιμοποιώ σε επιστημονικές συζητήσεις με άτομα με το ίδιο ή καλύτερο υπόβαθρο να τα χρησιμοποιήσω σε ένα forum όπου ένα μεγάλο ποσοστό είναι απλά enthusiasts χωρίς θεωρητικές γνώσεις?

1) Δεν έχω το χρόνο
2) Η πλειοψηφία δεν γνωρίζει μηχανική ρευστών / αεροδυναμική, άρα δεν θα καταλάβει

Παραθέτω μια εκλαικευμένη αλλά σωστή πηγή έτσι ώστε και ο φίλος που ρώτησε και εσύ και όλοι οι λοιποί ενδιαφερόμενοι να μάθουν τι είναι τα flaps. Ακόμα και η wikipedia είναι πάντα ΠΙΟ ΕΓΚΥΡΗ από εσένα, εμένα ή τον οποιοδήποτε πίσω από ένα απρόσωπο nickname σε ένα forum. Μπορεί να αμφισβητήσεις, άμα σε παίρνει, την ιδιότητά μου ή τα γραφόμενά μου, αλλά δύσκολα νομίζω ότι μπορείς τεκμηριωμένα να αμφισβητήσεις τα όσα λέει στο link που έδωσα. Διάβασέ το, κοίτα και τα manuals και τα takeoff performance tables μερικών jet αεροσκαφών και αν εξακολουθείς να πιστεύεις ότι το γενικό συμπέρασμα είναι "Άρα καλύτερα λίγα flaps στην απογείωση", έλα να το κουβεντιάσουμε.

Στην επιστήμη δήλωσεις σαν και αυτήν, τελείως αόριστες (στην απογείωση τι αεροσκάφους - light ή Β747?), γενικές (μήκος διαδρόμου? βάρος?) και απροσδιόριστες (πόσο λίγο είναι το λίγο? 0 1 5 10 15 20 25 30 40 μοίρες ?) είναι για τον κάδο των αχρήστων.

Όσο για το "Για να προσέχουμε τι γράφουμε εδώ μέσα" δεν θέλω να το σχολιάσω.
 
Συμφωνώ απολύτως μαζί σου στο ότι στην επιστήμη και ειδικά στην αεροδυναμική, που όλα εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες, δεν είναι σωστό να δίνουμε απόλυτες απαντήσεις. Γι’ αυτό και το γενίκευσα (ώστε να παρουσιάσω τη πιο συνήθη κατάσταση) με μία έκφραση που εσύ αμφισβητείς.
Όμως είναι ο κανόνας. Ακόμα και το Link που παραθέτεις λέει ακριβώς αυτό. Λίγα flaps στην απογείωση και full flaps για προσγείωση.
Αν δεν έχεις χρόνο και νομίζεις πως οι άνθρωποι εδώ μέσα επειδή είναι enthusiasts είναι και χαζοί και δεν καταλαβαίνουν, γιατί δεν έχουν το δικό σου θεωρητικό υπόβαθρο, μην γράφεις καθόλου. Είναι πολύ άδικο να υποτιμάς κάποιους ανθρώπους επειδή υποτίθεται πως γνωρίζεις περισσότερα.
Επίσης αν είσαι επιστήμονας της αεροδυναμικής δεν σε τιμάει καθόλου το να πετάς ένα μονολεκτικό "λάθος" και να το αφήνεις εκεί. Πιστεύω πως όλοι θα εκτιμούσαμε την τεκμηριωμένη άποψη ενός ειδικού και μάλιστα σε ένα τόσο σύνθετο θέμα όπως η αεροδυναμική.
 
Απορω πώς ο DSP κατορθωσε να ανακαλυψει το ποιον των ατομων του forum, οντας ενεργος μολις ενα χρονο κ εχοντας μονο 19 δημοσιευσεις... Ορισμενοι ανθρωποι ειναι πιο αποδοτικοι κ απο το Μακη... τι να πω!!!! Ειδημονες σε ολα...
 
Εγώ έγγραψα ότι το forum έχει κυρίως aviation enthusiasts, χωρίς θεωρητικές γνώσεις για την αεροναυπηγική / αεροδυναμική (ώστε να κάνουμε συζήτηση σε προχωρημένο επίπεδο για flight dynamics και εξισώσεις).

Αν και ξεφέυγουμε από το θέμα, για πες μας τότε εσύ με τις 115 δημοσιεύσεις - το forum αυτό από τι κόσμο κυρίως αποτελείται?

Για να σε βοηθήσω εγώ ο άσχετος:

Εδώ μέσα κυρίως υπάρχουν (η λίστα ομαδοποιεί ανάλογα με τη σχετικότητα με την αεροπορία):

Real πιλότοι αερογραμμών
Real πιλότοι ιδιώτες
Real πιλότοι εκπαιδευόμενοι

αεροσυνοδοί
υποψήφιοι αεροσυνοδοί

κάτι απόφοιτοι από το ΤΕΙ χαλκίδας (τεχνίτες αεροσκαφών)
μαθητές λυκείου

spotters
flight simmers
χομπυστες
περαστικοί

Η πλειοψηφία ανήκει στην τελευταία κατηγορία (δηλ. aviation enthusiasts). Δεν χρειάζεται ούτε πολύ μυαλό ούτε κοινωνιολογία στο Harvard για να το καταλάβεις. Κοίτα λίγο τις απόρίες που τίθενται, κοίτα γενικά το επίπεδο γνώσεων και εξειδίκευσης και θα το πιάσεις.
Οι χομπυστες δεν λέει κανείς ότι είναι άσχετοι ή αγράμματοι - ο καθένας κάνει τη δουλειά του και αφιερώνει τον ελέυθερό του χρόνο στην αεροπορία. Απλά δεν γνωρίζει αυτά που γνωρίζει για το αντικείμενο ένας real πιλότος ή αεροναυπηγός / μηχανικός. Έτσι απλά.

Τώρα γιατί εσύ παρεξηγήθηκες και με παρομοίασες με τον Μ., πραγματικά δεν το κατάλαβα. Αν τραβάς κανένα ζόρι με τις 19 (+1 = 20) δημοσιεύσεις πέστο μου. Προσωπικά, προτιμώ να γράφω όποτε θέλω και κρίνω εγώ πως με ενδιεφέρει ένα θέμα, παρά να μπαίνω κάθε μέρα και να μπουρδολογώ σχετικά με το αν το 320 της Aegean έχει 160 ή 162 ή 164 θέσεις. Είναι απλά θέμα ενδιαφερόντων, γνώσεων και προτιμήσεων.
 
Το μοναδικο που με ενοχλησε (κ αλλους μαζι με εμενα ασφαλως) ειναι οτι αφησες να εννοηθει οτι οι υπολοιποι ειμαστε ηλιθιοι κ δεν εχουμε ανοιξει ουτε μισο βιβλιο να ξερουμε 2-3 πραγματα για την αεροδυναμικη κ την αεροπορια γενικοτερα. Τωρα το ποιος ειναι τι μεσα στο site δικο του καπελο, κ ουτε με απασχολει. Κ ουτε ασφαλως με ενδιαφερει εαν τα Posts σου ειναι επιπεδου καθηγητη πανεπιστημιου ή ειναι απλως για να περνας την ωρα σου. Απλα δεν μπορεις να κανεις τον παντογνωστη (ακομη κ αν οντως γνωριζεις ορισμενα πραγματα εξειδικευμενα).

Αυτα.

Πισω στο θεμα γιατι το παρακαναμε με το off topic.
 
DSP ξεχασες τους γιατρους :wink:
 
Δίνω μία απάντηση εδώ, από ερώτηση στο τόπικ με τα ενδιαφέροντα βίντεο.

oat_student":2k3uvziq said:
Το SX-DIE της ΗΙΑ προσγειωνεται στο αεροδρομιο του Μαντσεστερ...
http://www.flightlevel350.com/Aircraft_ ... -8974.html
oat_student":2k3uvziq said:
Οριστε και το SX-TIB της ΗΙΑ στο Μαντσεστερ
http://www.flightlevel350.com/Aircraft_ ... 10014.html
d|m|tr|s":2k3uvziq said:
Γιατί στρίβει με spoilers on ενώ είναι στο έδαφος και έχει επιβραδύνει αρκετά;


Δημήτρη, υπάρχουν δύο ενδεχόμενα. Αν δείς μόνο το πρώτο βίντεο, ενδέχεται και να τα είχαν προσωρινά "ξεχάσει". Βλέποντας και το δεύτερο βίντεο, που γίνεται πάλι το ίδιο, μιλάμε για "σύμπτωση επαναλαμβανόμενη".

Στο θέμα μας. Τον τελευταίο καιρό, έχουν γίνει αρκετές στούκες στο έδαφος, όπου ακροπτερύγια έχουν χτυπήσει άλλα αεροπλάνα ή κολώνες κλπ. Η τροχοδρόμηση είναι ένα αρκετά επικίνδυνο κομμάτι της πτήσης. (μήν ξεχνάμε ότι το πιό πολύνεκρο ατύχημα στην αεροπορική ιστορία, έγινε στο έδαφος). Αλλά ακόμα και μικρή να είναι η ζημιά που θα γίνει στο αεροπλάνο, το κόστος είναι τεράστιο όταν ένα αεροπλάνο μείνει ακινητοποιημένο στο έδαφος με ζημιές για 1-2-5 βδομάδες.

Η Boeing, έχει αλλάξει λίγο τις διαδικασίες τελευταία. Έχει σκοπό να αυξήσει την προσοχή ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ πιλότων στην τροχοδρόμηση (που έιναι το αεροπλάνο-που πάει-τί σημβαίνει γύρω του). Έτσι, η καινούρια φιλοσοφία λέει δύο πράγματα:
1) Καμμία κίνηση δεν γίνεται μέχρι το αεροπλάνο να ελευθερώσει τον διάδρομο
2) Μέχρι το αεροπλάνο να φτάσει στο stand, οι κινήσεις που γίνονται μέσα στο κόκπιτ περιορίζονται στις απόλυτα απαραίτητες, ώστε να αυξηθεί η εγρήγορση. Τα μή απαραίτητα μπορούν να περιμένουν μέχρι το αεροπλάνο να φτάσει στο stand.

Έτσι η Boeing προτείνει:
1) Τα spoilers να μην κατεβαίνουν μέχρι να ελευθερώσει το αεροπλάνο τον διάδρομο καθαρά. (τα spoilers τα κατεβάζει ο κυβερνήτης. Είναι μία από της ελάχιστες κινήσεις που έχει να κάνει ο κυβερνήτης κατά την "μετά την προσγείωση τροχοδρόμηση")
2) Το κατέβασμα των spoilers από τον κυβερνήτη, δίνει το "σύνθημα" στον συγκυβερνήτη να αρχίσει τις διαδικασίες που του αναλογούν. Τίποτα δεν πρέπει να γίνεται πρίν από αυτό.
3) Οι κινήσεις του συγκυβερνήτη μειώνονται αρκετά στις απόλυτα απαραίτητες (να ανεβάσει τα φλάπς, να ανάψει το APU και να κλέισει κανά ραντάρ και κάνα δύο άλλες ανάλογα τον τύπο).

Είναι λοιπόν πολύ πιθανό, η ΗΙΑ να ακολουθεί αυτήν την πρακτική που είναι πολύ σωστή. Ειδικά σε ένα αεροδρόμιο σαν το Μάντσεστερ (που είναι τόσο άσχημα σχεδιασμένο που μπορεί να χαθεί και το ...follow me), είναι πρέπον να κοιτάζουν 4 (ή 6) μάτια έξω ώστε να δούν πού ακριβώς είναι το αεροπλάνο και μετά να αρχίσουν να παίζουν με διακόπτες και λεβιέδες.

(Δεν παραβλέπω το γεγονός ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος έχει και Ιπτάμενο Μηχανικό, άρα οι πιλότοι είναι πιό λάσκα.)
 
Ευχαριστώ πολύ, κατατοπιστικότατη και πλήρης επεξηγήσεων απάντηση! :great: :thx:

gonso":puystfx0 said:
...Έτσι η Boeing προτείνει:
1) Τα spoilers να μην κατεβαίνουν μέχρι να ελευθερώσει το αεροπλάνο τον διάδρομο καθαρά. (τα spoilers τα κατεβάζει ο κυβερνήτης. Είναι μία από της ελάχιστες κινήσεις που έχει να κάνει ο κυβερνήτης κατά την "μετά την προσγείωση τροχοδρόμηση")...

Υποθέτω (λέμε τώρα) ότι πρόκειται απλώς περί suggestion (άλλωστε λες "προτείνει") και ίσως μόνο για τον συγκεκριμένο τύπο ή έστω για heavies. Σε 737, από όσο έχω προσέξει και σαν επιβάτης, τα spoilers κατεβαίνουν πολύ νωρίτερα από ότι στα δύο videos.
 
Top