Δίνω μία απάντηση εδώ, από ερώτηση στο τόπικ με τα ενδιαφέροντα βίντεο.
oat_student":2k3uvziq said:
Το SX-DIE της ΗΙΑ προσγειωνεται στο αεροδρομιο του Μαντσεστερ...
http://www.flightlevel350.com/Aircraft_ ... -8974.html
oat_student":2k3uvziq said:
d|m|tr|s":2k3uvziq said:
Γιατί στρίβει με spoilers on ενώ είναι στο έδαφος και έχει επιβραδύνει αρκετά;
Δημήτρη, υπάρχουν δύο ενδεχόμενα. Αν δείς μόνο το πρώτο βίντεο, ενδέχεται και να τα είχαν προσωρινά "ξεχάσει". Βλέποντας και το δεύτερο βίντεο, που γίνεται πάλι το ίδιο, μιλάμε για "σύμπτωση επαναλαμβανόμενη".
Στο θέμα μας. Τον τελευταίο καιρό, έχουν γίνει αρκετές στούκες στο έδαφος, όπου ακροπτερύγια έχουν χτυπήσει άλλα αεροπλάνα ή κολώνες κλπ. Η τροχοδρόμηση είναι ένα αρκετά επικίνδυνο κομμάτι της πτήσης. (μήν ξεχνάμε ότι το πιό πολύνεκρο ατύχημα στην αεροπορική ιστορία, έγινε στο έδαφος). Αλλά ακόμα και μικρή να είναι η ζημιά που θα γίνει στο αεροπλάνο, το κόστος είναι τεράστιο όταν ένα αεροπλάνο μείνει ακινητοποιημένο στο έδαφος με ζημιές για 1-2-5 βδομάδες.
Η Boeing, έχει αλλάξει λίγο τις διαδικασίες τελευταία. Έχει σκοπό να αυξήσει την προσοχή ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ πιλότων στην τροχοδρόμηση (που έιναι το αεροπλάνο-που πάει-τί σημβαίνει γύρω του). Έτσι, η καινούρια φιλοσοφία λέει δύο πράγματα:
1) Καμμία κίνηση δεν γίνεται μέχρι το αεροπλάνο να ελευθερώσει τον διάδρομο
2) Μέχρι το αεροπλάνο να φτάσει στο stand, οι κινήσεις που γίνονται μέσα στο κόκπιτ περιορίζονται στις απόλυτα απαραίτητες, ώστε να αυξηθεί η εγρήγορση. Τα μή απαραίτητα μπορούν να περιμένουν μέχρι το αεροπλάνο να φτάσει στο stand.
Έτσι η Boeing προτείνει:
1) Τα spoilers να μην κατεβαίνουν μέχρι να ελευθερώσει το αεροπλάνο τον διάδρομο καθαρά. (τα spoilers τα κατεβάζει ο κυβερνήτης. Είναι μία από της ελάχιστες κινήσεις που έχει να κάνει ο κυβερνήτης κατά την "μετά την προσγείωση τροχοδρόμηση")
2) Το κατέβασμα των spoilers από τον κυβερνήτη, δίνει το "σύνθημα" στον συγκυβερνήτη να αρχίσει τις διαδικασίες που του αναλογούν. Τίποτα δεν πρέπει να γίνεται πρίν από αυτό.
3) Οι κινήσεις του συγκυβερνήτη μειώνονται αρκετά στις απόλυτα απαραίτητες (να ανεβάσει τα φλάπς, να ανάψει το APU και να κλέισει κανά ραντάρ και κάνα δύο άλλες ανάλογα τον τύπο).
Είναι λοιπόν πολύ πιθανό, η ΗΙΑ να ακολουθεί αυτήν την πρακτική που είναι πολύ σωστή. Ειδικά σε ένα αεροδρόμιο σαν το Μάντσεστερ (που είναι τόσο άσχημα σχεδιασμένο που μπορεί να χαθεί και το ...follow me), είναι πρέπον να κοιτάζουν 4 (ή 6) μάτια έξω ώστε να δούν πού ακριβώς είναι το αεροπλάνο και μετά να αρχίσουν να παίζουν με διακόπτες και λεβιέδες.
(Δεν παραβλέπω το γεγονός ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος έχει και Ιπτάμενο Μηχανικό, άρα οι πιλότοι είναι πιό λάσκα.)