Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Αυτοί οι δύο "τροχοί" λέγονται "stabilizer trim control wheels" και είναι μέρος του συστήματος trimαρίσματος του αεροσκάφους! Όταν επιτύχεις με το χειριστήριο το pitch που θέλεις, για να μην κρατάς το χειριστήριο συνέχεια σε αυτή τη θέση, trimάρεις, μέσω των trim switches που βρίσκονται στο χειριστήριο, "ελαφραίνοντας" τα χειριστήρια! Δηλαδή φέρνεις όλο το stabilizer σε μία θέση που επιφέρει το ίδιο αεροδυναμικό αποτέλεσμα με το να κρατούσες το elevator μονίμως σε αυτή τη θέση! Κατά τη διαδικασία αυτή, οι "τροχοί" μετακινούνται στη νέα θέση ώστε με τη σειρά τους, μέσω μηχανικών διατάξεων, να μετακινήσουν το stabilizer .Γι' αυτό τους βλέπεις να γυρνάνε σαν τρελοί!!!Δίπλα τους υπάρχει και ένδειξη της θέσης του stabilizer! Αυτό ακριβώς ρυθμίζει ο χειριστής πριν την απογείωση, σύμφωνα με τον υπολογισμό Mass & Balance, ώστε να παραχθεί η βέλτιστη ροπή κατά το rotation!
Ενημερωτικά, το Airbus έχει σύστημα autotrim και ο υπολογιστής, μόλις πετύχει ο χειριστής το επιθυμητό pitch, trimάρει μόνο του "ελφραίνοντας" τα χειριστήρια! Οπότε οι χειριστές ασχολούνται μαζί του μόνο πριν την απογείωση, όπως βλέπεις και στο DVD!
Sorry για τους πολλούς αγγλικούς όρους αλλά δεν ξέρω τους αντίστοιχους ελληνικούς! Επίσης sorry αν κούρασα, όμως δεν βρήκα πιο απλό τρόπο να εξηγήσω τα άνωθι!
 
Aristoteles":3nske4yf said:
¨Εχω μία απορία:Βλέπω στα airbus 320 330 κ.τ.λ. ότι στα πόδια τους οι πιλότοι έχουν 4 πεταλάκια:τα δύο είναι για το ουριαίο πτερύγιο αλλά σε βίντεο βλέπω ότι και με αυτά στρίβουν και στο έδαφος! ΑΑλλά τα άλλα δύο μικρά ποιος είναι ο ρόλος τους;Και κάτι άλλο: τα αεροσκάφη όταν προσγειώνονται τα spoilers τα ανοίγουν αφού έχουν ακουμπήσουν όλοι οι τροχοί στο έδαφος ή έπειτα από την επαφή των κυρίων τροχών στο έδαφος; Ευχαριστώ πολύ!

Νομίζω πως εφόσον έχεις τα spoilers σε armed mode, αυτά ανοίγουν αυτόματα με το που θα μπει βάρος στους πίσω τροχούς. Αλλιώς τα ανοίγει ο πιλότος όταν έχει κάτσει πλέον όλο το αεροπλάνο.
 
nikos_k ευχαριστώ για την απάντηση,αν και δεν κατάλαβα τίποτα!Εσύ μπορεί να τα είπες σωστά,αλλά εγώ είμαι άσχετος!!!Trimarisma τι είναι;pitch ;rotation;Νομίζω δεν έχει σχέση με την τακτική του Ferrer!!!

Σιγά σιγά θα τα καταλάβω,πού θα πάει;
 
imaginas":3fydawce said:
nikos_k ευχαριστώ για την απάντηση,αν και δεν κατάλαβα τίποτα!Εσύ μπορεί να τα είπες σωστά,αλλά εγώ είμαι άσχετος!!!Trimarisma τι είναι;pitch ;rotation;Νομίζω δεν έχει σχέση με την τακτική του Ferrer!!!

Σιγά σιγά θα τα καταλάβω,πού θα πάει;
Φίλε imaginas δεν υπάρχει θέμα ασχετοσύνης! Στην αεροπορία είμαστε όλοι άσχετοι γιατί είναι τόσο πολύπλοκη που μαθαίνουμε συνεχώς!
Θα προσπαθήσω να σε βοηθήσω περισσότερο κυρίως μεταφράζοντας τους αγγλικούς όρους.

Trimάρισμα είναι η μετάφραση του όρου “to trim“ δηλαδή κατά κάποιο τρόπο μικροχειρισμός/ λεπτομερής χειρισμός με αποτέλεσμα την απόλυτη ισορροπία. Στην περίπτωσή μας στον κατακόρυφο άξονα!
Pitch είναι η γωνία που σχηματίζει ο διαμήκης άξονας του αεροσκάφους (ο άξονας μούρης/ουράς!!!) με το οριζόντιο επίπεδο.
Stabilizer στα ελληνικά λέγεται οριζόντιος σταθερωτής και είναι όλο αυτό το οριζόντιο φτερό που βλέπεις στην ουρά του αεροπλάνου(ένα σε κάθε πλευρά)
Elevator μεταφρασμένο στη γλώσσα μας είναι το πηδάλιο ύψους/βάθους. Αυτό που κουνιέται στο πίσω μέρος (χείλος εκφυγής) του οριζόντιου σταθερωτή!
Όταν λοιπόν θέλεις να επιφέρεις μια αλλαγή στο pitch του αεροσκάφους κουνάς μέσω του χειριστηρίου το elevator και μόλις φτάσεις στο pitch που θέλεις, κουνάς το stabilizer μέσω του συστήματος trim ώστε ο διαμήκης άξονας του αεροσκάφους να ισορροπήσει, με το χειριστήριο σε ουδέτερη θέση! Γι’ αυτό στο πρώτο post χρησιμοποίησα το όρο “ελαφρύ χειριστήριο”! Το αεροπλάνο πετάει με το pitch που θέλεις χωρίς εσύ να τραβάς ή να σπρώχνεις το χειριστήριο. Δηλαδή αισθάνεσαι το χειριστήριο να ελαφραίνει!
Rotation είναι η κίνηση του τραβήγματος του χειριστηρίου ώστε το αεροπλάνο να “ξεκολλήσει” από το έδαφος κατά την απογείωση!

Όπως καταλαβαίνεις καμία σχέση με το σύστημα του Δον Λορένσο!!!
Αλλά σαν ΑΕΚτζης ελπίζω το rotation του Φερέρ να είναι το ίδιο αποτελεσματικό στο τέλος της χρονιάς, όσο το rotation στην απογείωση :wink:
 
Τώρα κατάλαβα περισσότερα.
Ευχαριστώ
 
Θέλω να κάνω μία ερώτηση αλλά δεν ξέρω αν θα φανεί βλακεία:Υπάρχουν άραγε μυστικοί πράκτορες της αστυνομίας σε ένα αεροσκάφος;
 
Καλά και αυτοί στην Ελλάδα είναι της Ε.Υ.Π η της FBI;
 
¨Αρα προσοχή στις κινήσεις μας! :mrgreen:
 
Top