nikos_k.
Business-Class-Member
Αυτοί οι δύο "τροχοί" λέγονται "stabilizer trim control wheels" και είναι μέρος του συστήματος trimαρίσματος του αεροσκάφους! Όταν επιτύχεις με το χειριστήριο το pitch που θέλεις, για να μην κρατάς το χειριστήριο συνέχεια σε αυτή τη θέση, trimάρεις, μέσω των trim switches που βρίσκονται στο χειριστήριο, "ελαφραίνοντας" τα χειριστήρια! Δηλαδή φέρνεις όλο το stabilizer σε μία θέση που επιφέρει το ίδιο αεροδυναμικό αποτέλεσμα με το να κρατούσες το elevator μονίμως σε αυτή τη θέση! Κατά τη διαδικασία αυτή, οι "τροχοί" μετακινούνται στη νέα θέση ώστε με τη σειρά τους, μέσω μηχανικών διατάξεων, να μετακινήσουν το stabilizer .Γι' αυτό τους βλέπεις να γυρνάνε σαν τρελοί!!!Δίπλα τους υπάρχει και ένδειξη της θέσης του stabilizer! Αυτό ακριβώς ρυθμίζει ο χειριστής πριν την απογείωση, σύμφωνα με τον υπολογισμό Mass & Balance, ώστε να παραχθεί η βέλτιστη ροπή κατά το rotation!
Ενημερωτικά, το Airbus έχει σύστημα autotrim και ο υπολογιστής, μόλις πετύχει ο χειριστής το επιθυμητό pitch, trimάρει μόνο του "ελφραίνοντας" τα χειριστήρια! Οπότε οι χειριστές ασχολούνται μαζί του μόνο πριν την απογείωση, όπως βλέπεις και στο DVD!
Sorry για τους πολλούς αγγλικούς όρους αλλά δεν ξέρω τους αντίστοιχους ελληνικούς! Επίσης sorry αν κούρασα, όμως δεν βρήκα πιο απλό τρόπο να εξηγήσω τα άνωθι!
Ενημερωτικά, το Airbus έχει σύστημα autotrim και ο υπολογιστής, μόλις πετύχει ο χειριστής το επιθυμητό pitch, trimάρει μόνο του "ελφραίνοντας" τα χειριστήρια! Οπότε οι χειριστές ασχολούνται μαζί του μόνο πριν την απογείωση, όπως βλέπεις και στο DVD!
Sorry για τους πολλούς αγγλικούς όρους αλλά δεν ξέρω τους αντίστοιχους ελληνικούς! Επίσης sorry αν κούρασα, όμως δεν βρήκα πιο απλό τρόπο να εξηγήσω τα άνωθι!