Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
http://www.gulfair.com/eu/index.asp

Εγώ που έβαλα στην τύχη ημερομηνίες για τον Μάρτιο 763 μου έδινε πάντως.. Επίσης 320 Gulf έχω να δω στον Βενιζέλο από τον Οκτώβριο.. Νομίζω οτι φέρνει "στανταρ" 763 πλέον..
 
Και μια μικρή άσχετη ερώτηση , αλλά για να μου φύγει η απορία. Ο έλεγχος του πρόσθιου συστήματος προσγείωσης όταν το αεροσκάφος τροχοδρομεί πως γίνεται? Υπάρχει ξεχωριστό σύστημα για να "στρίβει" το αεροσκάφος στο έδαφος ή το ίδιο το χειριστήριο (τιμόνι, stick) στρέφει και τους τροχούς?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων
 
Αυτό το μάυρο που έχει σχήμα κουραμπιέ είναι το τιμόνι.
http://www.b737.org.uk/captsidewall.jpg (σε 737)

Σέ άλλα boeing και airbus είναι λίγο διαφορετικο. Στα 757-767-777-747400 πχ, μοιάζει με τα πόμολα που ανοίγουν τα παράθυρα του αυτοκινήτου (σε έσα έχουν απομείνει)

http://www.757.org.uk/systems/images/til.gif
 
Προσωπικα γνωριζα την υπαρξη αυτου του λεβιε αλλα, αν δεν κανω λαθος, υπαρχει και δυνατοτητα χρησιμοποιησης των rudder pedals, non?!
 
Για να προσθέσω και κάτι στην κατατοπιστικότατη απάντηση του Gonso, το τιμονάκι αυτό ονομάζεται tiller αγγλιστί. Για τα rudder pedals, ισχύει στα μικρά αεροσκάφη. Σε μεγάλα όμως έχεις κίνδυνο να "σύρεις" τα λάστιχα από τη μη κυλιόμενη πλευρά τους (προφίλ δηλαδή), και να τα φθείρεις πολύ περισσότερο, να τους συγκεντρώνεις τάσεις και θερμοκρασίες που το ταλαιπωρούν πάρα πολύ. Φαντάζομαι ότι σε συνδυασμό με το tiller θα βοηθάει εντούτοις.
 
¨Εχω μία απορία:Βλέπω στα airbus 320 330 κ.τ.λ. ότι στα πόδια τους οι πιλότοι έχουν 4 πεταλάκια:τα δύο είναι για το ουριαίο πτερύγιο αλλά σε βίντεο βλέπω ότι και με αυτά στρίβουν και στο έδαφος! ΑΑλλά τα άλλα δύο μικρά ποιος είναι ο ρόλος τους;Και κάτι άλλο: τα αεροσκάφη όταν προσγειώνονται τα spoilers τα ανοίγουν αφού έχουν ακουμπήσουν όλοι οι τροχοί στο έδαφος ή έπειτα από την επαφή των κυρίων τροχών στο έδαφος; Ευχαριστώ πολύ!
 
Και τα Airbus έχουν tiller. Όσο για τα spoilers,αυτά είναι επιφάνειες που έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν τόσο στο έδαφος,όσο και στον αέρα.Η μόνη διαφορά είναι πως ανάλογα με το αεροπλάνο μπορεί κατά την πτήση να μην επιτρέπεται μερικώς ή ολικώς η έκταση κάποιων συσκεκριμένων επιφανειών (spoilers) μιας και πρόκειται για πολύ δραστική επιβράδυνση, ειδικά σε μεγάλες ταχύτητες και πιθανότατα εάν δεν όριζε ο κατασκευαστής κάποιους περιορισμούς γι αυτά να είχαμε πλήρη απώλεια στήριξης με πλήρη έκταση...
 
Δεν ξέρω αν έχει απαντηθεί σε προηγούμενη σελίδα,αλλά μήπως μπορεί κάποιος να μου πει τι είναι οι δύο "τροχοί" που είναι δίπλα από τις μανέτες ισχύος των κινητήρων;Τους έχω δει και σε άλλα α/φη αλλά τα είδα και στο dvd με το Α340 της Ο.Α.Μάλιστα κάποια στιγμή,πριν την απογείωση,μετακίνησε τον ένα ο συγκυβερνήτης.Έχω δει σε βίντεο από 737 να κινούνται και μόνοι τους.Τι είναι αυτά;
 
Top