Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Το τόξο ενεργοποιείται όταν κάνεις άνοδο ή κάθοδο με τον αυτόματο πιλότο για level change. Σου δείχνει μια προσέγγιση για το που θα βρίσκεσαι όταν θα φτάσεις το επίπεδο πτήσης που έχεις θέσει, με βάση τον ρυθμό καθόδου/ανόδου σου (VS). Στο παράδειγμά σου, βλέπουμε το δεξί tape να ανεβαίνει, και σου λέει ότι θα είσαι στο επίπεδο πτήσης που έχεις επιλέξει στα 90 μίλια (δεν βλέπω και καλά με τη μικρή εικόνα :oops: ). Αυτό είναι χρήσιμο για την εκτέλεση SID/STAR και εντολών ATC όπου πρέπει να είσαι "at or below" ή "at or above" ένα συγκεκριμένο FL σε κάποιο waypoint.
 
Απλά να προσθέσω σε αυτά που λέει ο pingu, ότι το πράσινο τόξο είναι ενεργοποιημένο με ή χωρίς τον αυτόματο πιλότο. Αρκεί το επιλεγμένο ύψος να είναι διαφορετικό από το πραγματικό ύψος που είναι το αεροπλάνο.

Πιό λιανά ακόμα, το τόξο είναι μία μετατροπή της ένδειξης ανόδου-καθόδου (VSI) πάνω στον "χάρτη".
 
Α βλέπεις, κι εγώ έμαθα κάτι για το τόξο :lol:

Με τη σειρά μου, τώρα που διαβάζω το post μου, μου έρχεται εξής ερώτηση...Το σωστό είναι "εντολές ΕΕΚ", ή "συμβουλές ΕΕΚ"; Δηλαδή, ο ΕΕΚ δίνει απλώς συμβουλές για τη βέλτιστη διαχείριση και ευκολία των αεροσκαφών ή όλες οι συμβουλές του είναι δεσμευτικές για την εκτέλεση τους από το αεροσκάφος; Μπορεί ο πιλότος να "παρακούσει" (ενημερώνοντας τον ελεγκτή και όντας πάντα εντός κανόνων κυκλοφορίας) κάποια εντολή υπό κανονικές συνθήκες; Παράδειγμα, να του πεί ο ελεγκτής για κάθοδο σε χαμηλότερο επίπεδο πτήσης για διαδικασίες προσγείωσης, και αυτός να πεί ότι τη θέλει αργότερα.
 
Στους ποσους βαθμους υπο το μηδεν γινεται DEICING ? Yπαρχει υποδομη στην Αλεξανδρουπολη,στα Ιωννινα η ακομα και στην Θεσ/νικη για τετοια δουλεια.Απορια εμπνευσμενη απο της χαμηλες θερμοκρασιες των ημερων.
 
gioannis":vlemummj said:
Στους ποσους βαθμους υπο το μηδεν γινεται DEICING ? Yπαρχει υποδομη στην Αλεξανδρουπολη...

Χα χα καλό! Seriously now, δεν ξέρω σίγουρα αλλά μάλλον δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Ενδεχομένως να κάνω και λάθος βέβαια. Πάντως το LGAL απ' όσο ξέρω κλείνει όταν χιονίσει ή πιάσει πάγο, άρα δε νομίζω να έχει νόημα να έχει εξοπλισμό de-icing. Θυμάμαι όταν ήμουν πιτσιρικάς περίμενα να ταξιδέψω με το Α300 για Αθήνα και καθυστερήσαμε αρκετά (για να το θυμάμαι) καθώς -όπως μας είπαν- πάγωσε το lift που ανέβαζε τις αποσκευές στο αεροπλάνο. :shock: Τι να σου κάνει μετά το όποιο de-icing...
 
Σε πλήρως ελεγχόμενο από ΕΕΚ εναέριο χώρο, ούτε το "εντολές ΕΕΚ" είναι σωστό ούτε το "συμβουλές ΕΕΚ". Η πιό σωστή φράση είναι "εξουσιοδοτήσεις" και "οδηγίες".

Η δουλειά του ΕΕΚ είναι να μην τρακάρουν δύο αεροπλάνα. Κατά την διάρκεια αυτού του διαχωρισμού των αεροπλάνων μεταξύ τους, οφείλει να μήν κατεβάσει κάποιο αεροπλάνο σε ύψος που θα το καρφώσει σε βουνό.

Η τελική ευθύνη είναι και παραμένει του κυβερνήτη. Με άλλα λόγια ο κυβερνήτης μπορεί να αρνηθεί οποιαδήποτε οδηγία του ΕΕΚ. Αρκεί να έχει καλή δικαιολογία για αυτήν την άρνηση.

Πχ. Κατά την διάρκεια των οδηγιών προσέγγισης, οι πιλότοι πρέπει να ελέγχουν αν οι πορείες και τα ύψη που στα οποία τους εξουσιοδοτεί ο ΕΕΚ, είναι ασφαλή. Αν κρίνουν ότι δεν είναι, αρνούνται την κάθοδο. Δεν ακολουθούν τυφλά. (Ή τουλάχιστον δεν πρέπει να ακολουθούν τυφλά !)
 
Εφ' όσων μιλάμε για ΕΕΚ και ύψη θα ήθελα να ρωτήσω με βάση ποιών κριτηρίων καθορίζεται το ύψος πτήσης των αεροσκαφών. Για παράδειγμα και αν εξαιρέσουμε τους τύπους αεροσκαφών (λογικά ένα ATR θα πετάει χαμηλότερα από ένα 737), ο διαχωρισμός ορίζεται με τις εσωτερικές πτήσεις χαμηλότερα, τις διεθνείς στη "μέση" και τις υπερατλαντικές ψηλότερα ή το κριτήριο είναι η απόσταση που έχει να διανύσει ένα αεροσκάφος όπου και επιλέγεται το βέλτιστο ύψος πτήσης;
 
Αυτό καθορίζεται κατά κύριο λόγο από τον κυβερνήτη και την εταιρεία, απ'ό,τι έχω καταλάβει. Ο ελεγκτής απλώς φροντίζει για τον έλεγχο της κυκλοφορίας αφού έχει μια καλύτερη άποψη του τι συμβαίνει, όπως προείπε ο Gonso (thanks btw, γι'αυτό είχα την απορία ! :great: ).
 
al.porto":2707o7ek said:
Εφ' όσων μιλάμε για ΕΕΚ και ύψη θα ήθελα να ρωτήσω με βάση ποιών κριτηρίων καθορίζεται το ύψος πτήσης των αεροσκαφών. Για παράδειγμα και αν εξαιρέσουμε τους τύπους αεροσκαφών (λογικά ένα ATR θα πετάει χαμηλότερα από ένα 737), ο διαχωρισμός ορίζεται με τις εσωτερικές πτήσεις χαμηλότερα, τις διεθνείς στη "μέση" και τις υπερατλαντικές ψηλότερα ή το κριτήριο είναι η απόσταση που έχει να διανύσει ένα αεροσκάφος όπου και επιλέγεται το βέλτιστο ύψος πτήσης;
Το υψος η το επιπεδο πτησεως, το ζητας στο σχεδιο πτησεως αν ειναι διαθεσιμο
τοτε μπορει να στο δωσει ο ΕΕΚ.
 
Top