Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
gonso":3o1t8or7 said:
Πολύ σωστός ο Landlover. Συγκυβερνήτης λέγεται, όχι ...υποκυβερνήτης.

Στην πραγματικότητα ο όρος είναι λάθος, καθώς δεν υπάρχει θέμα συγκυβέρνησης.

Σωστό. Συγκυβέρνηση έχουμε στη πολιτική οπου οταν το ενα από τα συγκυβενώντα κόματα διαφωνεί ρίχνει τη κυβέρνηση. Φαντάσου να συνέβαινε αυτό στο πιλοτήριο. Θα ρίχναν το αεροπλάνο... Η θα πήδαγε ο ένας με αλεξίπτωτο...

Αδόκιμος ο όρος του συγκυβερνήτη τελικά. Πιό σωστό το υποκυβερνήτης. Οπως υποπλοιαρχος και οχι συμπλοιαρχος..

Κρίμα που ο κύριος Μπαμπινιώτης δεν έχει λόξα με τα αεροπλάνα. Θα μας έλυνε και τις απορίες.
 
MerNion":dvf0wqvb said:
Α! Εσύ εννοεις την αλλαγή μεταξύ δεξιού και αριστερού διαδρόμου.. Εγώ σου έλεγα για την κατεύθυνση ενός (είτε δεξιού είτε αριστερού) διαδρόμου.

Για την αλλαγή που λες ισχύουν τα εξής:
Οταν χρησιμοποιείται ο 03 τότε από τις 0700 μέχρι τις 1500 και απο 1800 μεχρι 2300 λειτουργεί ο 03L (ο αριστερός.. προς την μεριά του IKEA) για προσγειώσεις και ο άλλος για απογειώσεις. Μεταξύ 1500 - 1800 και 2300 - 0700 αλλάζουν και λειτουργει ο δεξιός (μεριά του terminal) για προσγειώσεις και ο άλλος για απογειώσεις. Αυτό γίνεται γιατι τείθονται σε ισχύ διαδικασίες μείωσης του θορύβου τις ώρες κοινής ησυχίας.

Οταν όμως χρησιμοποιείται ο 21 τότε είναι στανταρ ο 21R (αυτός από την μεριά του IKEA) για προσγειώσεις και ο 21L (από την μεριά του terminal) για απογειώσεις.

Καί όμως,τό περασμένο Σάββατο που είχα πάει μπάς και βγάλω καμμιά αξιόλογη φωτογραφία,συνέβη να προσγειωθή στον 21R ένα αεροπλάνο (δέν θυμάμαι τί ήταν,νομίζω Cyprus) και αμέσως μετά έστειλαν γιά απογείωση από εκεί μιά Continental.Μάλιστα μέ παραξένεψε αυτό γιατί ήταν η πρώτη φορά που είδα κάτι τέτοιο (καί μέ τσάντισε επίσης,γιατί δέν κατάφερα να την φωτογραφίσω,αφού έκανε rotate κάπου πρός το κατώφλι τού 03L).

Επίσης,έχω δεί (σχεδόν) ταυτόχρονες προσγειώσεις σέ αμφότερους τούς 03.
 
το πιο πιθανό είναι η Continental να πήρε τον 21R για απογείωση λόγο performance.δεν την στείλαν έτσι
 
Δεν είναι απόλυτο οτι θα είναι ο ένας διάδρομος για απογειώσεις και ο άλλος για προσγειώσεις.. Ειπα ποιο ειναι το συνηθισμένο. Και εγώ έχω δει να χρησιμοποιείται ο 21R για απογειώσεις γιατί δεν μπορούσαν να προσγειωθούν εκεί τα αεροπλάνα λόγω του ότι στην μακρά τελική (εκεί που κάνουν establish στο ILS) είχε αναπτύξεις CΒ, με αποτέλεσμα να προσγειώνονται στον 21L (που προφανώς θα είχε "καλύτερο" καιρό στην μακρά τελική του).
 
MerNion":36qsif77 said:
Δεν είναι απόλυτο οτι θα είναι ο ένας διάδρομος για απογειώσεις και ο άλλος για προσγειώσεις..
Ακριβώς!
Όλα είναι θέμα flow management! Δεν υπάρχουν απόλυτα πράγματα (συνηθισμένα ναι)!
Αυτό είναι και το ενδιαφέρον στην αεροπορία. Τη μία προσγειώνεσαι στον 03L την άλλη στον 03R! Να τρέχουν και λίγο οι spotters :wink:
 
Για να κρατηθεί το heavy αεροπλάνο στην ίδια ταχύτητα με το ελαφρύτερο όπως είπες και εσύ ο ίδιος χρειάζεται περισσότερο power.αυτό συμβαίνει γιατί η γωνια προσβολής του βαρύτερου αεροπλάνου πρέπει να είναι μεγαλύτερη για να αντιμετωπίσει το αυξημένο βάρος ενώ διατηρεί την ίδια ταχύτητα.
 
Θα ήθελα να θέσω μία ερώτηση.¨Ακουσα από έναν πιλότο που πετάει σε μικρά αεροσκάφη και έλεγε ότι όταν το αεροσκάφος βρίσκεται περίπου πάνω από το αεροδρόμιο μπορεί να κατεβάσει τα flaps τέρμα και να κατέβει καθέτως και περίπου προς το τέλος της καθόδου να εκτελέσει κανονικά την προσγείωση.Αληθεύει κάτι τέτοιο?
 
Αριστοτέλη, γειά σου.

Στην ερώτησή σου, η απάντηση είναι αρχικά όχι.
Όμως, πρέπει να διευκρινιστεί 1) για πόσο ύψος μιλάμε ότι βρίσκεται το αεροπλάνο 2) όταν λές "περίπου πάνω από το αεροδρόμιο", πόσο είναι αυτό το περίπου? 3) για πόσο μακρύ διάδρομο μιλάμε?

Χοντρικά, σε ένα μεγάλο διάδρομο όπως της Αθήνας με ένα μικρό Σέσσνα το οποίο πετάει στα 400-500 πόδια, μπορεί αυτό που λέει ο γνωστός σου να γίνει. Όμως δεν είναι κάθετη η τροχιά του αεροπλάνου. Απότομη ναι. Κάθετη όχι. Ούτε κατά διάνοια. Στο παράδειγμα που δίνω, το αεροπλάνο θα προσγειωθεί πρός το τέλος του διαδρόμου, αλλά επειδή είναι μικρό μπορεί να φρενάρει στα όρια του διαδρόμου.

'Αρα ο γνωστός σου (χωρίς να έχει πεί ψέματα), έχει "χοντρύνει" την αλήθεια.
 
gonso":1my5td9a said:
Στην ερώτησή σου, η απάντηση είναι αρχικά όχι.
Όμως, πρέπει να διευκρινιστεί 1) για πόσο ύψος μιλάμε ότι βρίσκεται το αεροπλάνο 2) όταν λές "περίπου πάνω από το αεροδρόμιο", πόσο είναι αυτό το περίπου? 3) για πόσο μακρύ διάδρομο μιλάμε?

Χοντρικά, σε ένα μεγάλο διάδρομο όπως της Αθήνας με ένα μικρό Σέσσνα το οποίο πετάει στα 400-500 πόδια, μπορεί αυτό που λέει ο γνωστός σου να γίνει. Όμως δεν είναι κάθετη η τροχιά του αεροπλάνου. Απότομη ναι. Κάθετη όχι. Ούτε κατά διάνοια. Στο παράδειγμα που δίνω, το αεροπλάνο θα προσγειωθεί πρός το τέλος του διαδρόμου, αλλά επειδή είναι μικρό μπορεί να φρενάρει στα όρια του διαδρόμου.

'Αρα ο γνωστός σου (χωρίς να έχει πεί ψέματα), έχει "χοντρύνει" την αλήθεια.

Aγαπητέ Gonso σε ευχαριστώ πολύ..¨Οταν λέω περίπου πάνω από το αεροδρόμιο να βρίσκεται πάνω ακριβώς πάνω από τον διάδρομο που στη συγκεκριμένη περίπτωση εννοώ τον 34 του SKG.Και όταν λες έχει (χοντρύνει την αλήθεια) τί εννοείς?
 
σκέφτηκα πως μάλλον είναι περιττό να ανοίξω topic γίαυτό ....
Λοιπόν πριν από λίγο κοίταγα τα arrivals στο online flight info του ΜUC για την κυριακή.. όπου είδα και αυτό:

WM 2412 *** NORDPOL *** 1500 T2 B737

http://www.munich-airport.de/EN/Areas/C ... 20914.html

Origin: Nordpol=North Pole
τι στο καλο...?
 
Top