Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Μπορεί κάποιος να μου πεί τι ακριβώς είναι το Wiper και τη λειτουργία του?
 
Flying Cat":fsvftyds said:
Μπορεί κάποιος να μου πεί τι ακριβώς είναι το Wiper και τη λειτουργία του?

Αν δεν κάνω λάθος, είναι απλά ο υαλοκαθαριστήρας που έχουν τα αεροπλάνα στα παράθυρα μπροστά στο πιλοτήριο.. Ενας απλός υαλοκαθαριστήρας για την βροχή, χιόνι, σκόνη, βρομιές κλπ κλπ
 
Λοοοοολ :lol: :lol:

Πολύ πλάκα. Δεν πήρα χαμπάρι ότι ήμουν στο thread με τις αεροπορικές ερωτήσεις, και φαντάστηκα ότι το "Wiper" είναι κάποιο software (ή κάτι για υπολογιστές /Hifi κλπ) που δεν έχω ξανακούσει ποτέ, και περίμενα να δώ την απάντηση ...με αγωνία !

Καλό , καλό .
 
Σας ευχαριστώ ρε παιδιά..!
Ειλικρινά δεν το ήξερα...
 
Circle-to-land VOR DME

Η απορία μου δημιουργήθηκε βλέποντας το Circling VOR DME approach plate της Σάμου, αλλά φαντάζομαι ισχύει για όλες τις παρόμοιες περιπτώσεις.

Σύμφωνα με το approach plate, περνώντας το SAM VOR στα 6000 πόδια, η διαδικασία προβλέπει 161^ μέχρι D9.0 και κάθοδο στα 3000, στροφή δεξιά προς το VOR, 359^ με περαιτέρω κάθοδο. Εφόσον όμως η διαδικασία δεν σε βάζει σε τελική, αλλά σε φέρνει κάθετα στον διάδρομο, και εφόσον το circle-to-land δεν είναι authorized βορείως του διαδρόμου, ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται; Ακολουθείται το 359^ μέχρι να γίνει οπτική επαφή, και ακολουθεί visual right circuit (για τον 090) ή visual left circuit (για τον 270); Αυτό δεν σημαίνει ότι αν η ορατότητα είναι περιορισμένη (<3-4nm) το αεροδρόμιο κλείνει;
 
'Οπως ακριβώς το υποψιάζεσαι είναι.

Πρέπει να γίνει αμέσως κάθοδος από τα 3000' πόδια στα 1850' πόδια (μίνιμα για μεσαίο τζέτ ) μετά την στροφή στην 359^.

Η "μανούβρα" για visual right circuit (για τον 09) ή visual left circuit (για τον 27) αρχίζει από τα 4 DME νότια, πάνω στην 359^ , με τον διάδρομο πάντα εν'όψη βέβαια.

Το αεροδρόμιο δεν κλείνει αν η ορατότητα είναι κάτω από τα 3000 μέτρα (2400μέτρα είναι τα μίνιμα για μεσαίο τζέτ). Η ορατότητα στη Σάμο, μετριέται από τον ελεγκτή με το μάτι, και βάσει διαφόρων σημαδιών στην γύρω περιοχή. Άρα δεν είναι θέσφατο. Το ότι ο ελεγκτής δεν βλέπει το "σημάδι" του για τα 2400μέτρα (πχ ένα εκκλησάκι στον διπλανό λόφο) δεν σημαίνει ότι και το αερολάνο δεν θα καταφέρει να δεί τον διάδρομο. Είναι άλλη γωνία κλπ κλπ. Εξάλλου και το εκκλησάκι δεν το έχει μετρήσει με μεζούρα !
Ο νόμος επιτρέπει να γίνει προσπάθεια, να κατέβει το αεροπλάνο στα 1850 πόδια, και να προσπαθήσει να δεί το διάδρομο μέχρι να περάσει από πάνω του. Τώρα, πρακτικά εάν στα 2-3 DME δεν υπάρχει οπτική επαφή με τον διάδρομο, με τέτοιο καιρό, θα είναι τουλάχιστον επιπόλαιο να αρχίσει visual προσέγγιση από πάνω από τον διάδρομο.
 
Κατατοπιστικότατος! Ευχαριστώ :D
 
Σάμο, ε; Μακάρι να το βλέπατε πώς είναι στ' αλήθεια. Και εννοώ με τζετ, τα παλιά καλά χρόνια!....
Κύκλο για τον 09, ε; Με τον αέρα στο τόξο, βροχή και 2 χιλιόμετρα ορατότητα, ε; Με τυρβώδη ρεύματα να μην μπορείς να δεις τα όργανα. Φλάπς 40, αεροπλάνο βαρίδι και ικανότητα πέδησης τέτοια που με σιγουριά αγκάλιαζες το Πυθαγώρειο έτσι κι έπιανες 10 μέτρα πιο μέσα. Μπρρρρρρρρ! Να σου πω μετά τι περιθώρια για φιλολογικές συζητήσεις υπάρχουν!
Δεν λέω μαγκιές. Την αλήθεια λέω!!! :roll:
 
2-3 αποριούλες που έχω κι εγω

:arrow: 1. Αυτό πως μπορεί να συμβεί? Και αν συμβεί τι επιπτώσεις μπορεί να έχει στην πτήση. Φαντάζομαι ότι δεν θα έγινε κατά τη διάρκεια της προσγείωσης!!!
http://www.airliners.net/open.file/0203157/M/

:?: 2. Ποιος ο λόγος να φτιάξουν αυτο???
http://www.airliners.net/open.file/0796681/M/

:!: 3. Φαντάζομαι ότι για να μετατρέψεις ένα αεροπλάνο σε πλοίο, θα θέλει πολύ δουλειά. Άραγε το συγκεκριμένο αξίζει τον κόπο (οικονομικά) ή ανήκει σε κανένα αεροπαλαβό?
http://www.airliners.net/open.file/0434168/M/
...διότι αυτό
http://www.airliners.net/open.file/0706480/M/
http://www.airliners.net/open.file/0713078/M/
ανήκει σίγουρα σε αεροπαλαβιάρη (με την καλή έννοια), και μπράβο του.
 
Top