Πριν προχωρήσω, να σας πω 2 λόγια για το Ile de Pins. Ή αλλιώς το νησί των πεύκων. Καμία σχέση βέβαια με τα πεύκα τα δικά μας, λιγότερο μακρυά κλαδιά και πολύ πιο ψηλά. Η βλάστηση είναι πυκνή, αλλά όχι ακριβώς τροπική: οι φοίνικες δεν ξεπερνούν το 15-20% της βλάστησης, όταν π.χ. σε Πουκέτ, Μπαλί κλπ έχουν τη μερίδα του λέοντος. Και η βλάστηση δεν είναι τροπική γιατί πολύ απλά το νησί δεν είναι τροπικό. Έχει χειμώνα. Σίγουρα πιο ήπιο από το δικό μας, αλλά έχει μια περίοδο κατά την οποία δεν έχει ζέστη και δεν κάνεις μπάνιο. Επιπλέον η υγρασία είναι σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα από τα προαναφερθέντα παραδείγματα – για να μη μακρηγορώ, το νησί ανήκει στην ημιεύκρατη ζώνη.
Το νησί έχει την έκταση του δικού μου νησιού, της Σίφνου. Έχει οδικό δίκτυο ασφαλτοστρωμένο παντού, ωστόσο η ανάπτυξή του πέρα από τα 6-7 (δεν είναι παραπάνω) ξενοδοχεία είναι μηδαμινή: τα σπίτια-καλύβια των ντόπιων είναι συγκεντρωμένα σε ένα οικισμό, και πέραν αυτών στο νησί βασιλεύει η ζούγκλα και οι παραλίες. Δε θα διακινδύνευα π.χ. νυχτερινές διαδρομές με το αυτοκίνητο. Όχι για φόβο εγκληματικότητας, αλλά γιατί αν πάθεις λάστιχο, εκτός του ότι δε θα βλέπεις να το αλλάξεις (δε πιστεύω να θεωρείτε πως υπάρχει νυχτερινός φωτισμός δρόμων), το πιθανότερο είναι πως δε θα περάσει ούτε μισό αμάξι μέχρι το πρωί.
Ο τουρισμός είναι σε ήπια επίπεδα, και αυτό ήταν που αποζητούσα: ένα νησί με όμορφες παραλίες, που δε το έχουν ανακαλύψει μαζικά. Οι τουρίστες εδώ είναι είτε Γάλλοι που ζουν μόνιμα στη Νέα Καληδονία και ήρθαν οικογενειακώς στο νησί για τα Χριστούγεννα, είτε Ιάπωνες σε ζεύγη (παντού υπάρχει ένας Ιάπωνας). Ως εκ τούτου, εμείς και ένα ζευγάρι Ιταλών στο νησί μοιάζαμε σα να είχαμε παίξει στα ζάρια τον προορισμό των Χριστουγέννων και βρεθήκαμε εκεί.
Για τις παραλίες δε μπορώ να μιλήσω. Δεν περιγράφονται. Παραθέτω μερικές φωτογραφίες ενδεικτικές. Δείτε τις με δική σας ευθύνη. Κάποιες από αυτές ανήκουν σε ακατοίκητα νησιά απέναντι από το Ile de Pins, στα οποία σουλατσάραμε για ώρες μόνοι μας, χωρις ούτε ένα ντόπιο ή τουρίστα.
gallery/image_page.php?album_id=10&image_id=20548
gallery/image_page.php?album_id=10&image_id=20549
gallery/image_page.php?album_id=10&image_id=20550
gallery/image_page.php?album_id=10&image_id=20551
gallery/image_page.php?album_id=10&image_id=20553
gallery/image_page.php?album_id=10&image_id=20554
gallery/image_page.php?album_id=10&image_id=20555
gallery/image_page.php?album_id=10&image_id=20556
gallery/image_page.php?album_id=10&image_id=20558
gallery/image_page.php?album_id=10&image_id=20559
Ile de Pins, January 1st, 2010
Μόλις έχουμε ζήσει την εμπειρία του ρεβεγιόν Πρωτοχρονιάς στο νησί. Όλοι μαζί καμια 100στη άτομα, πάνω στην παραλία, υποδοχή με πυροτεχνήματα και τοπικούς χορούς. Φορώντας κοντομάνικα, με πεντακάθαρο ουρανό σε μια Πρωτοχρονιά που έζησα 9 ώρες πριν από την πλειοψηφία των συμπατριωτών μου. Αν εξαιρέσουμε το φαϊ (νόμιζα ότι η ταϋλανδέζικη κουζίνα είναι ο εφιάλτης μου, αλλά η γαλλική κάνει την ταϋλανδέζικη να μοιάζει όμορφο όνειρο), τα πάντα ήταν άψογα.
Μεσημεράκι λοιπόν ανήμερα Πρωτοχρονιάς, αρχίζει σταδιακά το ταξίδι της επιστροφής. Σιγά σιγά, μέσα από 4 πτήσεις που θα ολοκληρωθούν στις 7/1, θα έρχομαι όλο και πιο κοντά στην πανέμορφη Αθήνα που τόσο μας είχε λείψει σε αυτό το ταξίδι.
Εδώ η autostrada που οδηγεί στο αεροδρόμιο (με τα χαρακτηριστικά πεύκα τους εκατέρωθεν του δρόμου):
gallery/image_page.php?album_id=6&image_id=20561
Φτάνοντας στο τσεκιν και αφού έχει φύγει το μινιμπας, συνειδητοποιώ ότι έχω στην τσέπη μου το κλειδί του δωματίου που ποτέ δεν παρέδωσα. Το θέμα υποθέτω δεν είναι το κλειδί τόσο όσο το μπρελόκ που το συνοδεύει, ένα ξύλινο ομοίωμα ψαριού με κάτι γκράφιτι και ζωγραφίτσες και λοιπές καλλιτεχνικές δημιουργίες. Αρκετά μεγάλο σε μέγεθος μάλιστα, θυμάμαι πως όντας στην τσέπη απαγορευόταν να κάνω βαθύ κάθισμα για να μην έχουμε ανεπιθύμητα σουβλίσματα – εκτιμώ πως καταλαβαινόμαστε δε χρειάζεται να γίνω πιο συγκεκριμένος. Τελοσπάντων πάω στις πληροφορίες, όπου μια μαυρούλα με μπαντάνα στο κεφάλι με υποδέχεται με colgate χαμόγελο. Την παρακαλώ να επικοινωνήσει με το ξενοδοχείο, ώστε να τους εξηγήσω πως το κλειδί είναι εδώ και θα το αφήσω στην κυρία Colgate. Τηλεφωνεί η κυρία και ακολουθεί ο εξής διάλογος (για την οικονομία της αφήγησης κάνω μια περίπου αναπαράσταση στα Ελληνικά):
Έλα καλησπέρα Σούλα (σ.σ.: λέμε τώρα) μου, τι μου κάνεις; τί κάνει ο μπέμπης; Μη μου πεις;;; έβγαλε 4ο δόντι;; βρε παιδί μου, ο Αστυάνακτας (σ.σ.: είπαμε ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ) έχει ακόμα ένα, κι αυτό βγαίνει στραβό, του λέω να μη το πειράζει με το χεράκι του….ναι….όχι όχι δε του δίνω _____________ (παγωτό; Λουκουμάδες; Ουισκάκι; Φορμόλη; Δε κατάλαβα τι ήταν) μου το χει πει και ο γιατρός ότι δε κάνει. Τελοσπάντων θα σε πάρω αύριο να τα πούμε, σε πήρα ένας εδώ πήρε το κλειδί μαζί του. Οπότε όταν ξανάρθει ο Μεγακλής (ο οδηγός του μινιβαν προφανώς) πες του να μπει να του το δώσω. ΟΚ; Άντε χρυσό μου σε αφήνω, μιλάμε πάλι φιλάκια.
Ο διάλογος είναι στο περίπου αλλά η κεντρική ιδέα είναι σωστή, γαλλικά κάποτε ήμουνα μάστορας, τώρα απλά καταλαβαίνω αρκετά, και μιλώ λιγότερα από τα αρκετά. Όλο το παραπάνω το έγραψα για να καταδείξω ότι είναι όλοι μια παρέα εκεί. Όχι ότι είναι απίθανο, 2000 μόνιμοι κάτοικοι είναι όλοι τους, απλά δεν υπάρχει τίποτα το formal στην επικοινωνία τους – στιγμιαία ζήλεψα οφείλω να ομολογήσω.
Λοιπόν για τα αμιγώς αεροπορικά θέματα: εδώ βλέπετε το checkin counter, στο φόντο ο αυτοματοποιημένος ιμάντας για τας αποσκευάς
gallery/image_page.php?album_id=6&image_id=20560
Οι κάρτες επιβίβασης έχουν χρώμα κόκκινο τώρα, στην πτήση από Νουμέα είχαν κίτρινο:
gallery/image_page.php?album_id=6&image_id=20563
Το αεροπλανάκι αργεί, οπότε χρόνος για να βγούμε έξω και να πάρουμε μερικές γενικές φωτογραφίες όπως αυτή εδώ:
gallery/image_page.php?album_id=6&image_id=20564
Εδώ και ο πύργος ελέγχου:
gallery/image_page.php?album_id=6&image_id=20568
ILP-GEA Air Caledonie, TY 0414 16:30-17:00 ATR72
Το αεροπλανάκι καθυστέρησε τελικά 45 ολόκληρα λεπτά. Προς έκπληξή μας, ήρθε ένα ATR της Air Tahiti.
gallery/image_page.php?album_id=6&image_id=20565
Άσχετο, δεδομένο ότι μιλάμε για άλλη χώρα, και μάλιστα όχι δίπλα (η Ταϊτή από δω που είμαστε μπορεί να είναι και 5 ώρες μακρυά, και μιλάω για ταχύτητες τουρμπίνας όχι έλικα). Όχι ότι μας χάλασε πάντως. F-OHJS, αεροπλανάκι 7ετιας αυτό, αλλά σε πολύ καλή κατάσταση. Νομίζω μάλιστα πως το seat pitch ήταν καλύτερο από το 72ρι της Air New Caledonie που μας έφερε. Υποδοχή από 2 κοπέλες με παραδοσιακή στολή της Ταϊτής (όχι σα το μαύρο παντελόνι άσπρο πουκάμισο των προηγούμενων), καθόμαστε όπου κάτσει πάλι, και ξεκινάμε διαδικασία επιστροφής.
gallery/image_page.php?album_id=6&image_id=20566
Περνάμε ξανά τα ίδια μοναδικά νησάκια που περάσαμε και τότε, τα οποία όμως έχουμε καταγεγραμμένα σχεδόν ένα προς ένα οπότε δε ξανάβγαλα μηχανή. Για την ακρίβεια την έβγαλα για να φωτογραφίσω την καμπίνα:
gallery/image_page.php?album_id=6&image_id=20567
Φαγητά ποτά και λοιπές πολυτέλειες τις ξεχνάμε. Η διαδρομή διήρκεσε και τούτη 25 λεπτά, και απογευματάκι πατούσαμε ξανά Νουμέα. Θα μέναμε για το βράδυ, για μια τελευταία βόλτα και φαϊ εκεί, καθώς το πρωί της επόμενης φεύγαμε για την τελευταία στάση μας πριν την επιστροφή, το Σύδνεϋ.
Μείνετε μαζί μας για να δείτε:
Την χρυσή μετριότητα ενός Qantas 737-800
Την χρυσή first class από Σύδνεϋ-Ντουμπάι με Α380
Και αν μετά το πέρας της first class A380 ξεμείνει κανένας στο τόπικ, θα έχουμε και την αντίστοιχη σε 773 για την πτήση Ντουμπάι-Αθήνα.
ΥΓ: Ξέχασα να σας αναφέρω το εξής: από κάποια αναμπουμπούλα με τις ημερομηνίες παραμονής μου στο ILP, ενώ είχα κλείσει την πτήση για το νησί στις 26/12 μετά από αλληλογραφία και ανταλλαγή φαξ 10 φορές, αναγκάστηκα να στείλω πάλι εμαιλ για την αλλαγή από 26/12 σε 27/12 την αναχώρηση. Απολαύστε την απάντηση:
Deart Mr MOURIKIS
I saw that we did not book the good destination.
we booked for Lifou instead of Ile des Pins as you ask for on your request through our wen site number 18030.
Mrs HONAKOKO booked for Lifou and I confirmed the booking for Lifou.
it is only today that I realise it because you talked about OURE LODGE (it is an hotel at Ile des Pins!)
(Συνεχίζει το εμαιλ με τη διαδικασίες ακυρωτικών και νέα ανταλλαγή 17 φαξ)
Ενημερωτικά, το Lifou είναι άλλο νησί, ανήκει στα Loyalty Islands και είναι αλλού για αλλού σε σχέση με το ILP. Αν έφτανα μέχρι εκεί χωρίς να το πάρουμε χαμπάρι να δω τι θα έκανα…