SB147, Air Austral 777-200ER
Sydney-Noumea, 08:50
Air Austral λοιπόν, μετά κόπων και βασάνων. Air Austral, όπως λέμε δηλαδή Αιρ Αυστράλ, δηλαδή ιδιωτική αεροπορική εταιρεία από την Αυστραλ(ία). Ναι; Ευτυχώς ήμουν αρκετά μακρυά για να με πετύχουν τα γιαούρτια. Κατόπιν εορτής (δηλαδή χαζεύοντας το inflight magazine) συνειδητοποίησα ότι πετάω με εταιρεία με έδρα το (ποιος ήρθε
reunion island. Ακόμα κι αν είστε γάτοι στη Γεωγραφία, θα δυσκολευτείτε με αυτό το νησί, μια πινέζα ανάμεσα στο Μαυρίκιο και τη Μαδαγασκάρη. Το οποίο δεν είναι ανεξάρτητο κρατίδιο, αλλά ενεργή αποικία της Γαλλίας. Σκεφτείτε πως εκεί κάτω, το εθνικό νόμισμα είναι το ευρώ.
Ο αερομεταφορέας λοιπόν του νησιού αυτού είναι η Air Austral, με πτήσεις προς Γαλλια (φυσικά), Μαδαγασκάρη, Νότια Αφρική, Σεϋχέλλες, Μαυρίκιο, Νησιά Κομόρος, Ταϋλάνδη, Αυστραλία και Νέα Καληδονία. Με 4 wide bodies (1 773-ER & 3 772-ER) και ATR & B737 για τη γειτονιά, τα καταφέρνει αρκετά καλά. Και με 2 Α380 σε παραγγελιά, δε τη χάλασε καθόλου.
Επιβίβαση στο F-ORUN (φωτογραφίες παρακάτω, στην άφιξη στη Νουμέα). Δεκαετίας, τα δείχνει λιγάκι τα χρονάκια του. Οθόνες κεντρικές, και μάλιστα οι παλιές όχι οι flat. Μπλε δερμάτινα καθίσματα (συγχωρέστε με ποτέ δε μου άρεσαν τα δερμάτινα στα αεροπλάνα, κι ας διαφημίζονται λες και είναι δερμάτινο σαλόνι αυτοκινήτου). Seat pitch simply ok. Ποιος νοιάζεται, σε λίγα λεπτά θα αποσυρθώ σε μια τετράδα μόνος μου. Το αεροπλάνο μισογεμάτο. Ό,τι πρέπει για έναν υπνάκο σε μια 4αδα στο κέντρο. Οι επιβάτες κατά 90% Γάλλοι, 10% Γιαπωνέζοι (εμείς οι δύο αντιπροσωπεύουμε το στατιστικό λάθος).
Ως γαλλική εταιρεία ενός νησιού-γαλλική εταιρεία, σέρνουν μαζί τους τα γνωστά κουσούρια των Γάλλων. Ανακοινώσεις όλες στα Γαλλικά, τα Αγγλικά δεν υπάρχουν πουθενά, ούτε καν στο in-flight magazine, το οποίο είναι εξ ολοκλήρου στην Γαλλικήν. Αρχίζω να ξεσκουριάζω σιγά σιγά τα Γαλλικά μου (τα οποία θα ήταν αναγκαία για την επιβίωσή μας μια εβδομάδα στη Νέα Καληδονία), για να επιβιώσω στην ίδια την πτήση.
Κατά τη διάρκεια του taxiing τραβάω και δυο λήψεις από την κίνηση στα πέριξ:
gallery/image_page.php?album_id=3&image_id=19144
gallery/image_page.php?album_id=3&image_id=19145
Η απογείωση με μισάωρη καθυστέρηση. Η πτήση 2.5-3 ώρες περίπου, συμπαθάτε με δε το θυμάμαι. Φαϊ για πολλοστή φορά (πλέον τρώμε σα τα ζώα, βιολογικά δεν έχουμε ιδέα πια αν τρώμε για πρωί, μεσημέρι, βράδυ). Επισήμως σερβίρεται πρωινό. Αρκετά ως πολύ καλό σε ποικιλία, μέτριο σε γεύση: Ομελέτα, μανιτάρια, ψητή ντομάτα, γιαούρτι, μίνι φρουτοσαλάτα, muffin, ψωμάκι, βούτυρο-μαρμελάδα, μέχρι και nutella. Και βέβαια πορτοκαλάδα. Αλλά και πάλι, από τη στιγμή που έχουμε μεταλλικό κουταλάκι στο σερβίτσιό μας, ας μας σερβίρουν πάστα ελιάς με παξιμάδια, χέστηκα. Σε dt πήγε να κάνει παρέα στα υπόλοιπα. Από το πολύ μέταλλο θα περάσω κανένα ανιχνευτή μετάλλων στο αεροδρόμιο και θα σφυράει σα να κουβαλάω την Ελληνική Χαλυβουργική.
Κουίζ: βρείτε το κουταλάκι:
gallery/image_page.php?album_id=3&image_id=19146
Ουφ…δεν αντέχω άλλο φαϊ στον αέρα, θέλω να κάτσω σαν άνθρωπος να παραγγείλω και να φάω σε στέρεο έδαφος, ας είναι και Μακντόναλντς. Τελοσπάντων, τρώω σα καλός μπέμπης όλο μου το φαϊ (η Σοφία είχε διαλύσει το στομάχι της όλο αυτό το 2μερο τόσο που δεν πήρε καν δίσκο μπροστά της), διαβάζω 2-3 σοβαρότατα ροζ αποχρώσεως άρθρα στο έγκυρο Downtown, σηκώνω τα βλέφαρα να δω τι παίζουν οι ρημαδοοθόνες (μια ταινία με ποντίκια) και τα ξανακατεβάζω.
Πριν προλάβω να περάσω σε μια τετράδα, μερικές αναταράξεις μας αναγκάζουν να μείνουμε στις θέσεις μας. Η ώρα περνάει, οι αναταράξεις έχουν τελειώσει, αλλά η φωτεινή ένδειξη δε λέει να σβήσει. Αφού κλείνουμε κανα 20λεπτο βιδωμένοι στα καθίσματά μας, αποφασίζω να λύσω τη ζώνη μου να πάω 2 σειρές πιο πίσω να ξαπλώσω. Λες και υπήρχε ενεργοποίηση με φωτοκύτταρο, αμέσως ακούστηκε η γλυκιά φωνή της αεροσυνοδού ‘’σας υπενθυμίζουμε πως η φωτεινή επιγραφή για τις ζώνες ασφαλείες είναι ακόμα αναμμένη, και παρακαλούμε να παραμείνετε στις θέσεις σας (μη σας βγάλω τα σπληνάντερα κωλόβλαχοι θέλετε να αλλάξετε και θέσεις)’’. Τι να κάνω, σεβάστηκα την κυρία και τα χρόνια της (α, ξέχασα να αναφέρω πως οι κυρίες αεροσυνοδοί θα κατεβήκανε στην Αφρική μάλλον μαζί με την Κάθριν Χέπμπορν όταν γύρισε τη Βασίλισσα της Αφρικής το 51. Συλλεκτική αξία κάθε μια τους).
Πέρασε κανα 10λεπτο ακόμα, σηκώθηκε ένας κακομοίρης που μάλλον κόντευε να τα κάνει πάνω του, ‘’παρακαλούμε να καθίσετε στις θέσεις σας μέχρι να σας επιτραπεί η μετακίνηση (μη σας μαμήσω το σπίτι σας μέσα ανυπάκουοι κερατάδες πρωί πρωί το φελέκι μου).
Δε ξέρω πότε έσβησε η επιγραφή. Αποφάσισα να αγνοήσω την ανοργασμική μέγαιρα και να ξαπλώσω στα γόνατα της καλής μου. Και κάπως έτσι κύλησε το υπόλοιπο 2ωρο, μέχρι να μας ξυπνήσουν για την προσγείωση. Έχωσα τη μούρη μου στο παράθυρο να πάρω μια γεύση από Νέα Καληδονία. Η πρώτη εικόνα ήταν πράσινα τοπία, αλλά και αρκετή οικιστική ανάπτυξη. Άλλωστε ας μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για την πρωτεύουσα, και ο τελικός μας προορισμός δεν είναι αυτός (αν και θα καθίσουμε εδώ για 2 βράδια).
Η προσγείωση ήταν τραγική. Σα να το πέταξε κάτω το αεροπλάνο ο πιλότος. Το ακόμα πιο τραγικό, οι Γάλλοι άρχισαν τα χειροκροτήματα. Νόμιζα ότι αυτά τα καραγκιοζιλίκια ήταν εθνικό προνόμιο, αλλά φευ…φτάσανε μέχρι την εξωτική Νέα Καληδονία. Και μάλιστα σε προσγείωση που φωνάζεις έξαλλα στον πιλότο ποιον λάδωσε για να πάρει το δίπλωμα.
Και επιτέλους, η τελευταία πτήση (για τις επόμενες 48 ώρες τουλάχιστον) είναι παρελθόν. Οι δεινόσαυροι στην έξοδο μας ευχήθηκαν καλή διαμονή, και κατεβήκαμε τη σκάλα περιχαρείς.
Το διεθνές αεροδρόμιο Tontouta της Νέας Καληδονίας, φιλοξενούσε τα εξής αεροπλάνα: το δικό μας. Αλήθεια λέω, και είναι και τεκμηριωμένη η διαπίστωση: δεν φτάσαμε στο τέρμιναλ ούτε με φυσούνα, ούτε με λεωφορείο. Το κόψαμε ποδαράτο. Και είχα θέα 360 μοίρες το αεροδρόμιο, αλλά αεροπλανάκι πλην του δικού μας ούτε για δείγμα στο χιλιόμετρο. Προφανώς η Aircalin είχε ξαποστείλει τα δικά της (δηλαδή τον πολυάριθμο στόλο των 2 Α330 και ενός Α320) στα ξένα. Πειράζει;
Κοιτάξτε, μετά από 36 ώρες στις οποίες έχω αλλάξει 4 χώρες, 4 αεροδρόμια, 4 γλώσσες, 3 πτήσεις και ενώ πλέον βαριέμαι να προσαρμόζω το ρολόι μου κάθε φορά που αλλάζω και timezone, συμπαθάτε με αλλά δεν αντέχω. Καλός ο δρόμος για την Ιθάκη (και με το παρντόν κε Καβάφη), αλλά πλέον έχω έντονη την ανάγκη να τη βρω αυτή τη ρημάδα την Ιθάκη να ξεκουβαλήσω αποσκευές και χειραποσκευές, και να κοιμηθώ σε κανονικό κρεβάτι.
Φωτογραφία του αεροπλάνου τράβηξα πάντως. Προφίλ, κι από τις δυο μεριές:
gallery/image_page.php?album_id=3&image_id=19147
gallery/image_page.php?album_id=3&image_id=19148
Με την είσοδό μας στο κτίριο, είδαμε τους υπαλλήλους για τον έλεγχο των διαβατηρίων να αργοσέρνονται προς τις θέσεις τους. Προφανώς πριν πίνανε φραπέ (παρντόν, γαλλικό) στο φουαγιέ, διότι το αεροδρόμιο ήταν πιο άδειο κι από σχολείο το 15αύγουστο. Όταν ήρθε η σειρά μου, του δίνω το διαβατήριο. C’est quoi ca? (τι είναι αυτό
αναρωτήθηκε ενοχλημένος ο υπάλληλος, που είχε συνηθίσει μέχρι εκείνη τη στιγμή να βλέπει τα γαλλικά διαβατήρια και τώρα του τρώω 17 δευτερόλεπτα παραπάνω από το προβλεπόμενο ανά ταξιδιώτη χρόνο ελέγχου. Ou etes vous? (από πού είστε
ξαναρωτάει. Grece. Grece!!! Λέει και αλλάζει όψη το πρόσωπό του. Μπορεί να είναι όνειρο ζωής να μας επισκεφθεί ποιος ξέρει. Κι αρχίζει εκστασιασμένος να γυρνάει τις σελίδες του διαβατηρίου μας και να χαζεύει τις Βεργίνες τους Παρθενώνες και τις Επιδαύρους. Σας μιλάω σοβαρά ότι είχε μείνει με το ηλίθιο χαμόγελο και ξεφύλλιζε το διαβατήριό μου σα να διάβαζε ταξιδιωτικό περιοδικό. Να δεις που θα το βγάλει και φωτοτυπία, σκεφτόμουνα. Ή θα ξεκολλήσει τις βίζες μου από άλλα κράτη για να δει ποιο εθνικό μας μνημείο κρύβεται από κάτω. Τελοσπάντων δεν έκανε τίποτε από όλα αυτά, ούτε καν αυτόγραφο δε μου ζήτησε, απλά μου επέστρεψε το διαβατήριο με ένα μελαγχολικό χαμόγελο που πρόδιδε ότι η σύντομη ταξιδιωτική του περιπέτεια έλαβε τέλος. Μου το επέστρεψε χωρίς σφραγίδα. Νο stamp? Ρωτάω με ανασηκωμένα φρύδια και περίλυπο ύφος. Δεν είναι υποχρεωτική, αλλά άμα θες να σου βάλω, μου απαντά. Φτάσαμε μέχρι εδώ και δε θα δούμε τη σφραγίδα τους; Θα αστειέυεστε. Γεμίστε μου το διαβατήριο με σφραγίδες σας παρακαλώ. Μερσί.
Μια και το ανέφερα, πρώτη φορά μου συμβαίνει η σφραγίδα στο διαβατήριο να είναι προαιρετική. Δηλαδή αν το θελήσεις μπορούν να σου βάλουν; Αν είναι έτσι να γεμίσω τον τόπο με σφραγίδες από τις ευρωπαϊκές χώρες. Μη σας πω θα πατήσω και την ελληνική.
Η ουρά για τα διαβατήρια ήταν γρήγορη, οι βαλίτσες ήρθαν σχετικά γρήγορα,
gallery/image_page.php?album_id=3&image_id=19149
η ζόρικη ουρά όμως ήταν για την έξοδο. Βλέπετε πρέπει όλες οι αποσκευές να περάσουν από ανιχνευτή. Εκεί λοιπόν φάγαμε περί τα 20 λεπτά τουλάχιστον. Όσο περιμέναμε, πετάχτηκα να κάνω συνάλλαγμα. Στο ταμείο μια τροφαντούλα μαύρη με χριστουγεννιάτικο σκούφο στο κεφάλι της, η οποία ευχόταν Joyeux Noel δεξιά κι αριστερά, αλλά και στο τηλέφωνο. Τα χαρτονομίσματά τους είναι τυπωμένα στο ίσως χειρότερης ποιότητας χαρτί που έχω δει ποτέ. Ακόμα και τα χαρτονομίσματα του Λάος είναι καλύτερα. Σε κόλλες Α4 να τυπώνανε καλύτερα θα βγαίνανε. Μα τι λέω. Οι χαρτοπετσέτες στο σπίτι μου είναι πιο ανθεκτικές. Και σε τεράστιες διαστάσεις. Σε κοινά πορτοφόλια τα μεγάλης αξίας (όπου μεγάλης σημειώστε πως εννοώ περί τα 20 ευρώ) χαρτονομίσματα δε χωράνε αν δε τα διπλώσεις στα τέσσερα.
Μετά το συνάλλαγμα έριξα και μια γρήγορη ματιά στα μαγαζάκια. Γενικά οι όποιοι υπάλληλοι ήταν λιγοστοί, αντάλλασσαν ευχές και εξυπηρετούσαν με γοργό ρυθμό. Περισσότερο για να φύγουν να πάνε για γαλοπούλα σπίτι τους και λιγότερο γιατί τους έπιασε το φιλότιμο. Σα το ρυθμό εξυπηρέτησης δημοσίου υπαλλήλου λίγο πριν την ημιαργία ένα πράγμα.
Ουφ…τελείωσε και η ουρά με τις αποσκευές, γλυτώσαμε και τον περεταίρω έλεγχο (έναν στους δύο τους ανοίγανε αποσκευές κανονικότατα), μπήκαμε στο ταξί, πληρώσαμε περίπου 80 ευρώ για το ξενοδοχείο (μία ώρα μακρυά), και φτάσαμε στο ξενοδοχείο. Γιατί δε πήραμε λεωφορείο; 1) Ποιο λεωφορείο;;;; 2) Στην κατάστασή μου, πλήρωνα και private jet για να με πάει στο δωμάτιο.
Κι όμως, μετά από όλα αυτά, δεν είμαστε ούτε στη μέση…μείνετε μαζί μας για να δείτε:
Τις πτήσεις με ATR από και προς το νησάκι Ile de Pins (ο λόγος που ξεκινήσαμε αυτό το ταξίδι έτσι κι αλλιώς).