Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

  • Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Καλό είναι να μιλάμε με στοιχεία και γεγονότα, ειδικά όταν διατυπώνουμε σοβαρότατους ισχυρισμούς για κυβερνητική διαφθορά.

Οι τρεις «ενδείξεις» ότι υπάρχει «σχέση» και «συναλλαγή» της Α3 με την κυβέρνηση είναι ότι προσλάμβανε (πότε?) νεοδημοκράτισσες αεροσυνοδούς, ότι έβαζε «δωρεάν τσάρτερ για τη ΝΔ» στις εκλογές (πολύ ενδιαφέρων ισχυρισμός για εισηγμένη εταιρεία που δημοσιεύει έξοδα) και ότι η «σύζυγος του πρωθυπουργού» (που δεν έχει σχέση με τον οίκο μόδας από το 2020) παίρνει «εκατομμύρια ευρώ» (πόθεν προκύπτει αυτό?) για τις στολές.

Ας είμαστε σοβαροί.

Τα 120 εκατομμύρια ενίσχυσης (και όχι δανεισμού) είναι λιγότερο από όσο κάνουν δύο Α320 και η Αegean έχει 60 από δαύτα. Και να θυμίσω ότι για να πάρει αυτά τα 120 από το κράτος, έβαλαν άλλα 60 εκατ. οι μέτοχοι από την τσέπη τους (πιθανόν κι εσείς).

Το κράτος θα πάρει πίσω 85 από τα 120 εκατ. αφού ενίσχυσε την εταιρεία (όπως και χιλιάδες άλλες) στην πανδημία. Εξαιρετικό ντιλ για το δημόσιο, αν σκεφτούμε ότι για το 2022 και το 2023 εισπράττει δεκάδες εκατομμύρια σε φόρους κερδών (χώρια τους έμμεσους+εισφορές, μερικές ακόμα εκατοντάδες εκατ.). Το δημόσιο κέρδισε πολλαπλώς από την κίνηση αυτή.
 
Βασικά η ανάρτηση του OveLix βάζει τα πράγματα στην θέση τους.

Διαβλέπω μια προσπάθεια εκμετάλλευσης της επικαιρότητας από την Κουμουνδούρου (και από την λαΊκή δεξιά) με μισές αλήθειες, από τα δένδρα της πλατείας Εξαρχείων μέχρι τα warrants της Aegean. Η αντιπολίτευση ελέγχει ακόμα ασφυκτικά τα "κανάλια" των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως και μερικές τηλεοπτικές εκπομπές επηρεασμού της κοινής γνώμης μέσω δήθεν χιούμορ.
 
Καταρχάς να ξεκαθαρίσω ότι η τοποθέτηση μου δεν έχει κομματικους σκοπούς και είμαι προσωπικά πολύ μακριά από την κομματική πραγματικότητα της Ελλάδας, αν και ο καθένας μπορεί να φανταστεί σε τι πολιτικό χώρο κινείται κάποιος που ασχολείται με μετοχές. Και αν και πρώτη φορά γράφω για το κομματικό του θέματος, θεωρώ ότι όταν γράφω κάτι, το έχω πρώτα τεκμηριωμένο κατά ένα (τεράστιο) ποσοστό, και μπορεί να είμαι πολλά πράγματα αλλά δεν είμαι αφελής.

Σχετικά με τα στοιχεία: έχω πετάξει ο ίδιος δωρεάν με τα μπλε τσάρτερ και ελπίζω αυτό να είναι αρκετή απόδειξη (και οχι ένδειξη). Έπαιρνες τηλέφωνο στην τοπική της ΝΔ και σου έβγαζε εισιτήριο, ακόμα και αν δεν σε ξέραν (όπως την αφεντιά μου). Ο οποιοσδήποτε μπορεί να μου κάνει μήνυση και να φέρω στοιχεία για την πτήση και ακόμα και για την θέση μου, αναρωτιέμαι αν η Α3 έχει κάποιο αποδεικτικό είσπραξης χρημάτων ή μιλίων από την άλλη (όχι δεν έχει). Οι Έλληνες στη Γερμανία τα ξέρουν αυτά, όσο και αν δεν μιλάνε (γιατί όντως οι περισσότεροι είναι του κόμματος) . Προσλήψεις, γνωρίζω επίσης προσωπικά ρουσφέτια, αν κ νομίζω είναι κοινός τόπος. Αυτό με την εισηγμένη δεν το κατάλαβα, δεν έχει κανένα κόλλημα να πάει ένα μισθωμένο τσάρτερ να πάρει 150 επιβάτες από το Ντίσελντορφ ή το Μόναχο. Δεν είναι παράνομο ούτε παράτυπο, ούτε αν πετάς με μίλια το ελέγχει κανείς. Ας μην αναφερθώ σε άλλες εισηγμένες εταιρείες πχ Follie follie, Energa κλπ. Για την Zeus + Dione, η σύζυγος του πρωθυπουργού έχει αποχωρήσει από το ΔΣ. Δεν γνωρίζω αν έχει αποχωρήσει και από την μετοχική, η συνιδρυτρια και φίλη της είναι ακόμα εκεί, άλλα είναι δικαίωμα του καθενός να πιστεύει ότι αυτά είναι σύμπτωση, και απλά έτυχε η Α3 να προτιμήσει την εταιρεία αυτή. Ετσι και αλλιώς με μια off shore πλεον λύνονται αυτά, δεν χρειάζεται καν να είσαι στην μετοχική. Γνωστός ιδιοκτήτης ΚΑΕ έχει αεροσκάφη (πέρα απο πολλες AMG) στο ΑΙΑ σε offshore και στην εφορία είναι με 1000Ε εισοδημα. Ξαναλέω για την Ελλάδα μιλάμε, την χώρα που σε διαπλοκή είναι κάπου λίγο πάνω από την Αφρική.

Έγραψα ηδη ότι το κράτος θα βγάλει 50εκ, απλά βασικές πράξεις βγάζουν ότι θα έβγαζε μερικά ακόμα αν πχ ο Χ μεγαλοιδιοκτητης δεν πωλούσε 2 μήνες πριν. Εκτός αν πούλησαν οι μικρομετοχοι ενώ βλέπανε ειδήσεις για ρεκόρ, τότε πάσο.

Σχετικά δε με τα μεγέθη, τα εκατομμύρια μετριόνται σε καθαρά κέρδη, όχι σε τζίρους ή κινητό κεφάλαιο (το οποίο συχνά ανήκει σε άλλες εταιρείες leasing έτσι και αλλιώς). Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας είναι κάπου στα 35-40εκ Ευρώ, οπότε να μπουν σε μια τσέπη άλλα 10-20 χαρτιά δεν είναι τόσο άσχημα. Δεν θέλουν να αγοράσουν Α320.


Η τελευταία σου φράση με μπερδεύει κάπως, θα σου άρεσε να τα βρίσκεις όλα έτοιμα; πιστεύω θα ήταν βαρετό και θα στερούσε τη χαρά της δημιουργίας, της εργασίας και της απόλαυσης των καρπών της.

Δεν ξέρω αν θα ήθελα, αλλά επειδή δεν θα μπορέσω ποτέ να τα έχω, δεν χρειάζεται καν να το σκέπτομαι :) Οι μετοχές είναι μέρος του πού επενδύω το εισόδημα μου, αυτό εννοώ ως εύκολα χρήματα (γιατί όντως ήταν να πάρεις την Α3 με +100% απόδοση σε ένα χρόνο).
 
Last edited:
Εξαιρετικό ντιλ για το δημόσιο ή για την εταιρεία και για όσους πούλησαν το τελευταίο διάστημα;

Γιατί δηλαδή μια ιδιωτική εταιρεία να μην επιστρέψει τα λεφτά που της έδωσε το κράτος ώστε αυτά να επενδυθούν κάπου αλλού (ας πούμε υγεία και παιδεία) ώστε όντως να είναι εξαιρετικό ντιλ για το δημόσιο αφού και την εταιρεία στήριξε αλλά και τα λεφτά του πήρε πίσω.

Επιστροφή φόρου έχουμε και για να τα πάρουμε πίσω κάνουμε αμάν, μην πω για το ακατάσχετο της οικονομικής βοήθειας των πληγέντων που μόνο ακατάσχετο δεν είναι γιατί οι τράπεζες βάζουν το χέρι τους.

Θέλω να πω πως στους ιδιώτες ή σε τίποτα μικρές επιχειρήσεις, που ο καθένας από την μεριά του πληρώνει φόρους δεν νομίζω το δημόσιο να έχει συμπεριφερθεί τόσο γενναιόδωρα χαρίζοντας μερικά ευρώ αντίθετα με ότι βλέπουμε πως γίνεται εδώ.

Οπότε είναι κάπως μακρυά για να μιλήσω για καλό ντιλ για το δημόσιο.

Και επειδή όλα είναι πολιτικές επιλογές ας σκεφτούμε τι θα γινόταν σήμερα στα κανάλια αν αυτό το είχε κάνει κάποιο κόμμα της αντιπολίτευσης, οποιοδήποτε, όχι συγκεκριμένο.
 
Το κράτος θα πάρει πίσω 85 από τα 120 εκατ. αφού ενίσχυσε την εταιρεία (όπως και χιλιάδες άλλες) στην πανδημία. Εξαιρετικό ντιλ για το δημόσιο, αν σκεφτούμε ότι για το 2022 και το 2023 εισπράττει δεκάδες εκατομμύρια σε φόρους κερδών (χώρια τους έμμεσους+εισφορές, μερικές ακόμα εκατοντάδες εκατ.). Το δημόσιο κέρδισε πολλαπλώς από την κίνηση αυτή.

Το δημόσιο δεν "ενίσχυσε την εταιρεία (όπως και χιλιάδες άλλες)", αλλα παραπάνω αφου η aegean όπως ολες οι εταιρίες πηρε και (μη) επιστρεπτέες, και το προσωπικό της πληρώθηκε οπως σε ολες τις πληττόμενες, και οτι άλλο δικαιούταν. Και καλα έκανε το δημόσιο που την ενίσχυσε παραπανω, οπως και καλα έκανε και ζήτησε και πηρε δικαιώματα προαίρεσης για αυτο το παραπανω.

Η ερώτηση δεν είναι αν υπάρχει διαπλοκή, ανικανότητα ή κάτι άλλο.
Η ερώτηση ειναι γιατι επιλέχθηκε αυτη η στιγμη (που η μετοχή ξανανέβαινει μετά απο μηνες πτώσης) για να ασκήσει το δημόσιο τα δικαιώματά του.
Μια απάντηση οτι π.χ. "ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος του υπ οπικ έδωσε αυτη την σύσταση γιατι υπάρχει ρισκο λόγω πόλεμου στην μέση ανατολή" θα ηταν πιθανότατα αρκετή. Αντι αυτού βγηκε μια ανακοίνωση απο το υπουργείο που λεει οτι το δημόσιο ειχε οφελος 85 εκ. απο την συναλλαγή που ειναι στα ορια της παραπλανησης.
Δυστυχώς οσο δεν υπάρχει τεκμηριωμένη απάντηση για την επιλογή του χρονου άσκησης του δικαιωματος, ο καθένας μπορεί να λέει ότι η ασκησή του τωρα ηταν μια καλή ή κακή κίνηση με βάση τα πιστεύω του, τα συμφέροντά του ή αν έφερε κόρωνα η γράμματα, δεν σηκωνει και πολυ αναλυση.
Διαβλέπω μια προσπάθεια εκμετάλλευσης της επικαιρότητας από την Κουμουνδούρου (και από την λαΊκή δεξιά) με μισές αλήθειες, από τα δένδρα της πλατείας Εξαρχείων μέχρι τα warrants της Aegean.
Μακρυα απο μας η κουμουνδουρου και η λαϊκή δεξιά αλλά το ερώτημα για την επιλογη του χρονου άσκησης παραμένει.
 
Συμφωνώ θεωρητικά με την έξυπνη ανάλυση και τον διαχωρισμό του κ. Ovelix, ότι δηλαδή πρόκειται “περί Οικονομικής Ενίσχυσης/ και όχι Δανεισμού”, συμφωνώ όμως κατά τι περισσότερο με την τοποθέτηση του κ. Fxxxr, όπως και του κ flesland , ο οποίος αναλύει βαθύτερα Πρώτον τους ευνοϊκότερους όρους που συμφωνήθηκε αυτή η Ενίσχυση ( ίσως Deal ), σε συνδυασμό με τους επί μέρους όρους και του timing ολοκλήρωσης/ επιστροφής του Πακέτου κλπ και Δεύτερον ότι θεωρείται αμέτοχος πλέον αν κάποιος εταίρος αποχωρεί από μια οιασδήποτε μορφής εταιρία, όταν υπάρχουν άπειροι τρόποι, όπως θα έλεγε και ο καθ’ ύλην αρμόδιος αείμνηστος Θεωρητικός Adam Smith – της υπέρ παγκοσμιοποιημένης πλέον ελεύθερης Οικονομίας, μετά άπειρων εναλλακτικών των on & offshore συμμετοχικών εταιρικών / τα πάντα είναι νόμιμα και ηθικά..... και διαπλοκή καμία!
 
Αν κατάλαβα καλά και επειδή τα κείμενα είναι πολύ μεγάλα και δεν μπορώ να παρακολουθήσω 100%, το ζήτημα είναι αν θα πρέπει να επιστραφούν τα χρήματα που δόθηκαν από το κράτος στην Aegean. Υποθέτω ότι υπάρχει μια γενική αρχή αλλά παράλληλα προσπαθούν να είναι ευέλικτοι καθώς σε τέτοιες αβέβαιες εποχές ακόμη και να δεσμευτεί κάποιος ότι θα τα επιστρέψει δεν μπορεί να προβλέψει με σιγουριά αν θα καταφέρει να τηρήσει το λόγο του καθώς δεν εξαρτάται μόνο από ένα παράγοντα. Το καλό της Aegean είναι ότι μέχρι τώρα έκανε γενικά σοφές επιλογές και δημιούργησε ένα καλό και αξιόπιστο όνομα. Γι' αυτό ίσως το κράτος τής δείχνει ειδική βαρύτητα και προσοχή, ίσως ως παράδειγμα προς μίμηση σε άλλες αεροπορικές. Οπότε ας μη μας ενοχλούν τα προνόμια άλλων, ο καθένας έχει τα δικά του. Παράδειγμα, η Aegean ή μια εταιρία του μεγέθους της έχει συμβόλαια που τη δεσμεύουν ίσως αρκετά και περιορίζουν τη δυνατότητα ανεξάρτητης λήψης αποφάσεων, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της απέναντι σε συνεργάτες. Μια μικρότερη εταιρία ίσως είναι πιο ευέλικτη και σε κάποιο βαθμό αυτόνομη. Επιλογές υπάρχουν, ακόμη κι αν δεν είναι πάντα ορατές με την πρώτη ματιά.
Αυτό που με ανησυχεί κάπως είναι η ελλιπής ενημέρωση για τα τρέχοντα και μελλοντικά σχέδιά της. Αν θυμάμαι καλά έχουν γίνει κάποιες επενδύσεις για ανανέωση στόλου, γνωρίζουμε πως θα χρησιμοποιηθούν τα νέα αεροσκάφη; Γίνονται επαφές με αεροδρόμια και φορείς για το άνοιγμα νέων συνδέσεων;
 
Last edited:
Στους 9 μήνες του 2023, ξεπέρασε τα νούμερα όλης της χρονιάς του 2022 (βλ. μήνυμα #377).

Με πληρότητα 83,7% και 45.000 επιβάτες την ημέρα (κατά μέσο όρο αυτό, το καλοκαίρι ήταν 60.000 την ημέρα με 86% πληρότητα, βλ. #390) πάει για ιστορικό ρεκόρ επιβατών (πάνω από 15 εκατ.) και εσόδων/κερδών στο σύνολο έτους 2023.

Με δεδομένο ότι και η Sky Express (δεν συγκρίνω, δίνω κλίμα) αναμένει φέτος έσοδα-ρεκόρ 360 εκατ. €, φαίνεται ότι η αεροπορική κίνηση στην Ελλάδα είναι υγιέστερη και αποδοτικότερη από ποτέ.
 
Δε με εκπλήσσει. Έχει αρκετή εμπειρία και αγάπη για αυτό που κάνει ώστε να χρησιμοποιεί δυσκολίες προς όφελός της και να τις μετατρέπει σε μέσο για την ανάπτυξή της. Όπως λέει και το τραγούδι, the only way is up. Πέρα από τα ψυχρά μαθηματικά και νούμερα όμως, αυτό που με έλκυε στην Aegean από την αρχή ήταν ο παιδικός σχεδόν ενθουσιασμός των συνεργατών, η διάθεση για δουλειά και καινοτομία, το ομαδικό πνεύμα και το κοινωνικό έργο που έχει επιδείξει με την οικονομική ενίσχυση απόρων, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και άλλων δράσεων, άλλοτε φανερών κι άλλοτε λιγότερο. Ελπίζω να ξαναδούμε τέτοια έργα κι ας μη γίνουν γνωστά.
Για την Sky Express δε μπορώ να εκφέρω άποψη. Καλό το έσοδο, δεν ξέρω αν μεταφράζεται και σε κέρδος. Για τόσο νεαρή επιχείριση τη βρίσκω λίγο απούσα, πολύ σιωπηλή και ελάχιστα εξωστρεφή. Εφόσον έχει κάνει μια αξιοσημείωτη επένδυση ας γίνει λίγο πιο δραστήρια κι ας τονίσει τα δυνατά της σημεία αποβλέποντας σε ισχυρές συνεργασίες. Καλό είναι να παρακολουθείς τον ανταγωνισμό, ενώ παράλληλα επικεντρώνεσαι στο δικό σου προϊόν.
 
Top