Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

  • Thread starter Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο από τους πίνακες είναι ότι μόνο για τους 9 μήνες του 2023 απέδωσε στο δημόσιο 47 εκατ. ευρώ ως φόρο εισοδήματος (και άλλα 35 εκατ. πέρσι).

Προσθέστε ότι μία αεροπορική με τζίρο 1,5 δισ. έχει οικονομικό «αποτύπωμα» εκατοντάδων εκατομμυρίων και μόνο που υπάρχει (σκεφτείτε μόνο πόσοι φόροι και τέλη αποδίδονται στο δημόσιο από τις συναλλαγές που προκύπτουν, από ΦΠΑ μέχρι τέλη αεροδρομίων, πληρωμές συνεργαζόμενων εταιρειών κ.λπ).

Σκεφτείτε πόσες εισφορές αποδίδονται στα ταμεία για 3.000 υπαλλήλους (με πολλούς από αυτούς υψηλόμισθους).

Και όλα τα παραπάνω χωρίς να πιάσω καν το όφελος για τον τουρισμό, τη σύνδεση των κοινοτήτων, το όφελος για την Airbus και τα κράτη-μετόχους, τη θετική εικόνα της Ελλάδας στην Ευρώπη. Και αφήστε κάποιους να μιλάνε για «ζημιά του δημοσίου» από την ενίσχυση του 2021. Πρέπει να είναι δυνατός ο αντίλαλος στο μίζερο καβούκι τους.
 
Προφανώς το ιδανικό σενάριο για αυτούς που αναφέρεις θα ηταν η πλήρης κρατικοποίηση της Aegean και η μετατροπή της σε παλια ΟΑ.
 
Οχι δεν θα ήταν για ολους.
Το δημόσιο πήρε χρήματα από την aegean μέσα από φορους/εισφορες κτλ. Και κρατησε ζωντανη μια εταιρια που περασε με μεγαλη κριση. Και ειπαμε μπραβο του που την στηριξε. Και ηρθε η ωρα σιγα σιγα να αποχωρισει (οσοι θελουν μια νεα ολυμπιακη να περασουν εξω).
Το θεμα ειναι αν για ενα asset που πουλαμε ολοι μας (δημοσιο ειμαστε) θα μπορουσαμε να παρουμε περισσοτερα χρηματα, αφου η εταιρια πηγαινει καλα.
Αν "δεν μπορουσαμε"/"το ρισκο ηταν πολυ μεγαλο" τοτε καναμε καλα, αν παλι "μπορουσαμε", που ειδικα μετα τα αποτελεσματα που δημοσιευτικαν λιγες μερες μετα μοιαζει πιο πιθανο, ισως και να μην καναμε καλα.
 
Προφανώς το ιδανικό σενάριο για αυτούς που αναφέρεις θα ηταν η πλήρης κρατικοποίηση της Aegean και η μετατροπή της σε παλια ΟΑ.
Στον Ovelix απαντάς; εγώ δεν πιστεύω ότι γίνεται προσπάθεια κρατικοποίησης. Απλά στην πράξη κάποιοι νυν ή πρώην κρατικοί έχουν συμφέρον κι ενδιαφέρον να διατηρήσουν την επιρροή και τα δικαιώματά τους. Αν κληρονομούσες ένα ακριβό οικόπεδο, σου δωριζόταν ή το αποκτούσες με σκληρή εργασία, θα το πουλούσες ή θα το εγκατέλειπες έτσι εύκολα; αντιθέτως θα το προστάτευες και θα το καλλιεργούσες. Παράλληλα υπάρχει χώρος και για άλλους, γιατί να μας ενοχλεί αυτό; ακόμα και σε μια "κρατικοποιημένη" Αιγαίου προφανώς θα έχουν λόγο και οι εργαζόμενοι κι άλλοι σύμβουλοι, συνεργάτες κλπ. Και προφανώς οι τελικές αποφάσεις, καλές και κακές, σωστές ή λάθος, θα λαμβάνονται από λίγους, γιατί απλά δε γίνεται διαφορετικά. Το ίδιο θα γινόταν σε μια ιδιωτική Αιγαίου. Αλλάζουν μόνο τα πρόσωπα.
 
Δεν ανέφερα πουθενά ούτε υπονόησα κρατικοποίηση, το δε σχόλιο του Coach_tou_Kanape συμπλήρωνε το δικό μου σχόλιο για κάποιους (λίγους) που μιλούν για ζημιά του δημοσίου από την ενίσχυση. Ναι, κάποιοι ακραίοι κρατιστές ίσως θα ήθελαν κάποιου είδους δημόσια συμμετοχή στη διοίκηση. Αλλά δεν έχουν λόγο, ευτυχώς, πουθενά.

Κρατάμε ότι η εταιρεία πάει καλά, από ό,τι φαίνεται (θα δούμε και τα νούμερα σύντομα) καλά πάει και ο ανταγωνισμός της, ο κόσμος πετάει σαν να μην υπάρχει αύριο, δεν ξέρω αν η μπίλια θα κάτσει κάπου χαμηλότερα ή αν εδώ είναι η νέα κανονικότητα.
 
Κάθε Ελληνική Εταιρεία οφείλει να πληρώνει τους εργαζόμενους, τα Ασφαλιστικά Ταμεία και τους εκάστοτε Φόρους αρκεί όμως να τους πληρώνει. Κρατική δεν πρόκειται να γίνει διότι δεν υπάρχει λόγος από την στιγμή που στηρίζεται ποικιλοτρόπως από την Κυβέρνηση.
 
Στον Ovelix απαντάς;
Η απάντηση για την προσπάθεια κρατικοποίησης αφορούσε το σχόλιο του Coach_tou_Kanape (για αυτο και δεν εχει παραθεση σχολιου του οβελιξ), μια και εγώ υποπτεύομαι κακοδιαχείριση (*) στην διάθεση ενος Asset του δημοσίου, αλλά οχι δεν θέλω καμιά κρατική αεροπορική εταιρία. Θελω απλα να υπαρχει λογοδοσια και ενημερωση για γιατι παρθηκαν καποιες αποφασεις τωρα και οχι πριν 2 μηνες ή μετα απο 12.

(*) το αν το πεις χασούρα/ζημία/κέρδος/ευκαιρία αφορά το τι ποσά αθροίζει ο καθένας/μια, και οκ δεν θα συμφωνήσουμε ολοι ποτε, ετσι ειναι το ιντερνετ ;)
 
Από τη χθεσινή ενημέρωση

-Για φέτος η εταιρεία θα διανείμει μέρισμα στους μετόχους (μετά από τέσσερα χρόνια χωρίς διανομή κερδών).
-Για το 2023 αναμένουν ΕΒITDA 400 με 415 εκατ. ευρώ
-Η εξαγορά των warrants θεωρείται βέβαιη.


Περισσότερα εδώ
 
Ισως θα πρέπει να πανηγυρίσουμε που το Δημόσιο θα χάσει ΜΟΝΟ 35 απο τα 120εκ που έδωσε ώς ενίσχυση στην Aegean αγοράζοντας τοτε μετοχές με option της εταιρείας να τις επαναγοράσει... Απλά, τώρα προτιμήθηκε η εποχή που η αξία της τεχνηέντως θα ηταν πιό χαμηλή για να ενεργοποιηθεί η επαναγορά...https://www.businessdaily.gr/epiheiriseis/100053_dimosio-kanei-tameio-gia-tin-aegean-ti-edose-kai-ti-ehase-stin-pandimia
Επειδή κάποιοι μιλάνε για τα ποσά που πήρε η Lufthansa, καλο θα ειναι να δουν οτι η εταιρεία εξόφλησε το δάνειο που ειχε πάρει. Απο τα 9 δις που της ειχαν εγκριθεί να πάρει, χρησιμοποίησε μόνο τα 3,8 τα οποία ξεπλήρωσε σε 2 δόσεις μέχρι το Νοέμβρη του 2021. Lufthansa Finishes Repaying German Government Aid Back
 
Γειά σου airfan, προσπάθησα να διαβάσω ολόκληρο το άρθρο που παραθέτεις αλλά με μπέρδεψε κι έχει πολλούς αριθμούς που είτε είναι αντιφατικοί είτε δεν τους κατανοώ. Ο καθένας επικεντρώνεται σε αυτό που τον ενδιαφέρει ή πιστεύει περισσότερο. Για παράδειγμα, εγώ ξεχώρισα ότι αποπλήρωσε ένα δάνειο 150 εκατομμυρίων ευρώ και μάλιστα πρόωρα. Δε γνωρίζω ακριβώς τη συμφωνία που έγινε για το δάνειο από το δημόσιο. Μπορώ πάντως να πω ότι το ελληνικό δημόσιο έχει ωφεληθεί με πολλούς τρόπους, φανερούς και μη, από την παρουσία της αεροπορίας Αιγαίου. Πιστεύω ότι σε γενικές γραμμές έχει μια επιχειρηματική δεοντολογία που είναι αρκετά δίκαιη και ισορροπημένη αν και δεν είναι τέλεια. Πολλές φορές η θεωρία δεν εφαρμόζεται στην πράξη.
Επί του θέματος, ίσως τα 35 εκατομμύρια επιστραφούν σε άλλη μορφή, ίσως όχι σε μετρητά, ίσως σε μορφή ανθρώπινου δυναμικού, γνώσης, υπηρεσιών σε ειδικές τιμές, δωρεές, αυξήσεις μισθών, πληρωμών φόρων κλπ. Πολλές φορές η προσφορά ανθρώπων ή οργανισμών δε μετριέται σε χρήματα. Ίσως τα χρήματα επιστραφούν αργότερα. Ας μην ξεχνάμε ότι μόλις περάσαμε ένα σοκ που ταρακούνησε όλο τον (επιχειρηματικό και μη) κόσμο. Η Aegean, όπως και αρκετές άλλες εταιρίες, έκανε επένδυση παραγγέλνοντας αεροσκάφη, προσλαμβάνοντας προσωπικό, χρησιμοποιώντας το χρόνο της παύσης για να ανασυνταχθεί, να εκσυγχρονιστεί και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Όλα αυτά έχουν το κόστος τους. Ας της δοθεί χρόνος για να αποδείξει τι μπορεί. Και σε όλους τους άλλους βεβαίως. Σε ορισμένα αεροδρόμια παγκοσμίως γίνονται προετοιμασίες, επεκτάσεις, ανακαινίσεις για να υποδεχτούν την ανάπτυξη που αναμένεται έπειτα από το διάλειμμα της πανδημίας και των πολέμων. Δώστε χρόνο σε όλους και μην κρίνετε βιαστικά. Με λίγη καλή θέληση υπάρχει χώρος για όλους. Μερικές φορές χρειάζονται υποχωρήσεις και συμβιβασμοί, άλλες επιμονή και σταθερότητα.
Συνοψίζοντας, σε μια πρόταση, δεν πιστεύω ότι το δημόσιο έχασε από τη συναλλαγή του με την Aegean.
 
Top