Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

  • Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας
ασε τους ισολογισμους και τσεκαρε....αρκετα πραγματα που "προβληματιζουν" ...θα τα βρεις και στο report που παρεθεσες ;)
 
Ενοποιημένα έσοδα ύψους 403,5 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε η Aegean για το πρώτο εξάμηνο του έτους, στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2015.
H επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 5% και ανήλθε σε 5,2 εκ. επιβάτες.
Στο δίκτυο εσωτερικού η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν 2,5 εκ. επιβάτες ενώ στο δίκτυο εξωτερικού ταξίδεψαν 2,7 εκ. επιβάτες, παρουσιάζοντας αύξηση 10%.
Ο Όμιλος κατά το εποχικά πιο αδύναμο πρώτο εξάμηνο, παρουσίασε ενοποιημένες ζημιές μετά από φόρους ύψους 23,7 εκατ. σε σχέση με καθαρά κέρδη ύψους €14,8 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
http://www.naftemporiki.gr/finance/stor ... a-eksamino

Πολυ, πολύ μεγαλύτερες ζημιές απο όσο αναμένoταν.
Δεν εξηγούνται μονο απο την παρουσία της Ryanair σε ορισμένα δρομολόγια εσωτερικού.
Εξηγείται βέβαια απο την πτώση της διεθνούς ζήτησης λογω προσφυγικού που μεχρι να μπει σε κάποια σχετική τάξη της εκανε ζημιά.
Προφανώς η εταιρεία πούλησε πολυ κάτω του κόστους σε ολο της το δίκτυο.
Μια απο τις πολλές αιτίες εικάζω πως είναι και το hedging που εχει κάνει στα καύσιμα της προαγοράζοντας ολη τη φετινή της προμήθεια σε τιμές περι των 60$ το βαρέλι.
Η πτώση των τιμών του πετρελαίου την εχει φέρει σε πολύ δύσκολη θέση...
 
Μη ξεχνάμε ακόμη την αύξηση χωρητικότητας που προφανώς δεν ακολουθήθηκε απ' τις επιθυμητές πληρότητες ή yield, το κόστος του χαμπ της Αθήνας αλλά και τον ΦΠΑ. Το θέμα ειναι πως θα τα πάει το 3ο 3μηνο αλλά και τα επόμενα 1-2 χρόνια, ίσως πάντως να έπιασαν και ταβάνι. IAG :3:
 
OA702":cija7ndx said:
ίσως πάντως να έπιασαν και ταβάνι.
Έχω την ίδια εκτίμηση. Δεν βλέπω κάποια κατεύθυνση προς την οποία η εταιρεία θα μπορούσε να κινηθεί και προσκομίσει εύλογα κέρδη. Και όποια πρόσκαιρη ευκαιρία ανοίγει, ο ανταγωνισμός την αρπάζει ταχύτερα.
 
Θα προσέθετα και την εξοικονόμιση, που επιχειρείται, μέσα από την «αναβάθμιση» του ρόλου της ΟΑ και την ταυτόχρονη «υποβάθμιση» της ποιότητας διανομής του προϊόντος ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ από τα GDS σε μία φθηνή ιντερνετική πλατφόρμα πωλήσεων με σαφέστατες αδυναμίες.
 
Το οποίο επιβεβαιώνεται αφού ως "όμιλος" παρουσιάζει μικρότερη μικτή ζημιά από την "εταιρεία" άρα θετικό μικτό κέρδος από την OlympicAir.

Με 11 αεροσκάφη περισσότερα στην Aegean το 2016 συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2015 και 2% αύξηση της μέσης πληρότητας οι πωλήσεις μειώθηκαν σημαντικά και μου φαίνεται λίγο υπερβολικό να φταίει μόνο η αύξηση του ΦΠΑ που επιβαρύνθηκε για να μην αυξήσει τις τιμές. Ακόμα είναι αξιοσημείωτο ότι το κόστος μίσθωσης αεροσκαφών από την αντίστοιχη περίοδο του 2015 αυξήθηκε κατά 30% από 47,2 εκατ. σε 61,4 εκατ. Παρά τη μείωση του κόστους καυσίμων το CASK μειώθηκε μόνο 2% λόγω σημαντικής αύξησης του κόστους συντήρησης αεροσκαφών.

Στόχοι της εταιρείας για το 2ο εξάμηνο:
:arrow: μείωση κόστους διανομής
:arrow: μείωση κόστους χρήσης αεροσκαφών
:arrow: διακριτή τιμολόγηση επιπρόσθετων υπηρεσιών (έρχεται η χρέωση επιλογής θέσης;)

Παρά τις ζημιές, κατάφερε πάντως να προεισπράξει εισητήρια 140% περισσότερα από ότι το 1ο εξάμηνο του 2016 που φαίνεται λογικό αφού τότε οι επιβάτες ήταν πιο συγκρατημένοι λόγω των πολιτικών εξελίξεων.
Από την άλλη πλευρά όμως με τον ίδιο τζίρο αυξήθηκαν κατά 30% οι ανείσπρακτες απαιτήσεις (53% ή 5,7 εκατ από το Ελληνικό Δημόσιο, 49% ή 28,8 εκατ απαιτήσεις από Τουριστικά γραφεία και άλλα έσοδα χρήσης 30 εκατ.)

Σαν εταιρεία είχε μείωση στις τακτικές πτήσεις και αύξηση στις ναυλωμένες άρα θα μπορούσαμε να ελπίζουμε για καλύτερα αποτελέσματα στο 3ο τρίμηνο αν και το 4ο τρίμηνο λογικά θα κριθεί και από το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για τα άγονα.
 
Πολλά από αυτά που διαβάζω τα καταλαβαίνω, άλλα όχι. Όπως για παράδειγμα το ότι μειώθηκαν οι ναύλοι και οι πληρότητες ή τα περί ανταγωνισμού. Δηλαδή περίμενε η Α3 να πουλάει μια ζωή τα εισιτήρια για Καλαμάτα 600 και 700 Ευρώ; Δεν περίμενε ότι θα έρθει η Κοντορ; Ή ότι ο ξένος θα πάει μια ζωή Σαντορίνη μέσω ΑΤΗ και όχι απευθείας; Ή ότι θα έχει πάντα τις εσωτερικές μονοπώλιο (πού να είχαν εγκριθεί και τα υδατοδρόμια δηλαδή);

Ως κάτοικος εξωτερικού τις μισές φορές πηγαινοέρχομαι Ελλάδα με ενδιάμεσο και όσες φορές και αν έχω πετάξει με aegean δεν νομίζω ότι πλήρωσα φτηνό εισιτήριο (παρά κάποια 250αρια one-way). Με τους μισθούς της Α3 που είναι οι μισοί των Ευρωπαϊκών, γιατί μιλάνε για άσχημες πληρότητες, όταν ακόμα και οι Έλληνες επιβάτες πετάνε Δ. Ευρώπη μέσω Κιέβου και Κων/πολης; Μήπως γίνεται κάτι λάθος και δεν μας φταίει (μόνο) ο ΦΠΑ;
 
Top