Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

  • Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Βρήκα κατι πολύ ωραίο:
http://www.capital.gr/forum/thread/5568 ... Id=5568436

Η φάμπρικα Ετζίαν αφού κατόρθωσε να εξαγοράσει τον ανταγωνισμό και να πετύχει το απόλυτο μονοπώλιο στην πλάτη του λαού, ρίχνει τώρα στάχτη στα μάτια των μικρομετόχων δίνοντας μέρισμα 70 ευρωλεπτών ανά μετοχή. Οι εκμεταλευτές του κόπου των ιπτάμενων δούλων της φάμπρικας Ετζίαν, που εξαναγκάζονται από τα στυγνά αφεντικά τους να εργάζονται για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε πολύ μικρό χώρο, έρχονται τώρα να μοιραστούν δήθεν με τον απλό μέτοχο τα κέρδη που έκλεψαν από τους εργαζόμενους τους.
Το ίδιο έκαναν και πέρυσι που πάλι έδωσαν 70 ευρωλεπτά στη μετοχή, αλλά κυρίως πρόπερσι που έδωσαν 1 ευρώ στη μετοχή. Η κατάπτυστη αυτή καπιταλιστική πρακτική του καλού μερίσματος δεν μπορεί να ξεγελάσει το εργατικό μάτι που ξέρει να διακρίνει τον τρόμο στα πρόσωπα των αφεντικών μπροστά στην εργατική επανάσταση που σύντομα θα τους γκρεμίσει από τις δερμάτινες πολυθρόνες τους.

Κανένας πιλότος να μην πετάξει αύριο. Καμία αεροσυνοδός να μην σερβίρει φαγητό στους επιβάτες της φάμπρικας Ετζίαν. Κανένας επιβάτης να μην ξαναχρησιμοποιήσει το μονοπώλιο της αερομεταφοράς. Κανείς μικρομέτοχος να μην δεχτεί το μέρισμα σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τον άδικο χαμό ενός γλάρου που τον ρούφηξαν οι καπιταλιστικές μηχανές των αεροπλάνων της φάμπρικας Ετζίαν. Όλοι να βοηθήσουμε να γκρεμιστεί και αυτή η μηχανή εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο.

Ζήτω η Ολυμπιακή Αεροπορία που είχε μεταλλικά μαχαιροπήρουνα. Ζήτω οι κρατικές αεροπορικές εταιρίες που σέβονται τα δικαιώματα των εργαζομένων και τους πληρώνουν επίδομα κομμωτηρίου για να είναι καλοχτενισμένοι. Κάτω το ξεπερασμένο μοντέλο λειτουργίας της φάμπρικας Ετζίαν με μεγάλα αεροπλάνα που κάνουν αδύνατη την γνωριμία μεταξύ των εργατικών μαζών που μεταφέρουν.

Όλοι μαζί για μια νέα, υγιή, κρατική αεροπορική εταιρία με πιο μικρά και ανθρώπινα αεροπλάνα (10-15 επιβατών) που θα μας παίρνουν από το σπίτι και θα μας πηγαίνουν όπου θέλουμε με αντάλλαγμα ένα πακέτο τσίχλες. Όλοι μαζί για μια ασφαλή αεροπορική εταιρία που θα σέβεται τους εργαζόμενους της στα μεγάλα ταξίδια (άνω των 30 λεπτών) και θα έχει τουλάχιστον 4 άτομα στο πιλοτήριο σε αντίθεση με μόνον 2 της σημερινής καπιταλιστικής φάμπρικας.
Όλοι μαζί για μια κρατική εταιρία που θα έχει μεγάλη ποικιλία αεροσκαφών ώστε ο επιβάτης να μπορεί να επιλέξει με τι θα ταξιδέψει. Κάτω η φασιστική τακτική της επιβολης αεροπλάνου στον επιβάτη. Ο εργάτης έχει δικαίωμα να επιλέξει το αεροπλάνο του.

Δεν θα σταματήσω να κατηγορώ την φάμπρικα Ετζίαν μέχρι να παραδώσει τη θέση της σε μια υγιή, κρατική εταιρία με κέντρο τον εργαζόμενο και λιγότερους επιβάτες ανά αεροπλάνο ή μέχρι να μου δώσει κανένα δωρεάν εισιτήριο (στείλτε προσωπικό μήνυμα).
 
Να σαι καλα γελασα με την ψυχη μου..Παντως ακομα και σαν τρολλια το κειμενο εχει και καποια δοση αληθειας..ειδικα ως προς τα μισθολογικα των εργαζομενων..Οπως το βλεπει κανεις..
 
Κύριοι, Όσον αφορά το σχόλιο του αναγνώστη στο capital.gr επιτρέψτε μου να συμφωνήσω καθώς και με τον AirServ και να σχολιάσω μόνο την δεύτερη παράγραφο που αφορά τους μισθούς των Ι/Χ και των Ι/Σ-Ι/Φ. Από την πλευρά της, η συγκεκριμένη εταιρεία καθώς και όποια άλλη εταιρεία, καλά κάνουν και δίνουν τόσο χαμηλούς μισθούς, αφού βρίσκουν ενδιαφερόμενους και πρόθυμους. Κάποιες άλλες εταιρείες τους δίνουν μέρος των οφειλόμενων μετά από 8-10 μήνες και αυτοί καλά κάνουν αφού βρίσκουν. Προσωπικά πιστεύω ότι οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι είναι αυτοί που υποβαθμίζουν το κύρος της ειδικότητας. Μισθός συγκυβερνήτη, μετά την πληρωμή της εκπαίδευσης στον τύπο και ένα χρόνο με μηδενικό μισθό και στην συνέχεια 1.500€ καθώς επίσης μισθός Κυβερνήτη 3.000€ και μισθός Ι/Σ-Ι/Φ 800€ είναι απαράδεκτοι. Υπάρχει μόνο μια εξήγηση, οι συγκεκριμένοι να θέλουν να λένε στην γειτονιά ότι είναι πιλότοι ή αεροσυνοδοί και να φοράνε την στολή. ΝΤΡΟΠΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.
 
Πολλα τα ενδιαφέροντα στην ανάλυση. Ωστόσο εγω ξεχώρισα οτι τερματίζονται οι βάσεις σε Κέρκυρα και Κω, κατι που πάει να πει φαντάζομαι οτι δεν θα εκτελεί ουτε πτήσεις charter απο εκει (η βάση της Κω το καλοκαιρι του 2015 είχε αποκλειστικά πτήσεις charter).
 
Δεν είναι να απορεί κανείς γιατί έχουμε ακόμα μνημόνιο, και γιατί θα πάμε βουρ για το 4ο στη σειρά...

Έχουμε μια εταιρεία που καταφέρνει, σε μια κρισάρα άνευ προηγουμένου (αντίρρηση κανείς;) δική μας παραγωγής (αντίρρηση κανείς;), - απλώς να αναφέρω 'To some extent, this was due to items that are largely outside management control, most notably airport charges (+35.6%) and navigation charges (+24.5%).' και παρ' όλα αυτά αύξησε το κόστος εξυπηρέτησης εργασίας 'Labour costs, the second highest category, grew by 8.9%'. Και να μην ξεχνάμε τη διαρκή παρουσία της Ryanair στην Αθήνα... (κάποιοι ακόμα μιλάνε για μονοπώλια....)
Παρέμεινε κερδοφόρα (ω, τι ύβρις για τους απανταχού λαϊκιστές)... 'Aegean's margin places it in fifth place among FSCs ' Συνέχισε την ανάπτυξη (In 2015, the Aegean Airlines group increased ASKs by 20.3%, but RPK growth fell slightly short, growing by only 17.7%.) & (international capacity at Athens will grow at a double-digit rate in 2016)

Και ακόμα και σήμερα μερικοί αναπολούν την ηρωϊκή ΟΑ. Ε, βέβαια, πού να συγκριθεί...
 
Συμφωνω με το σχολιο σου και μπραβο στην Α3 για τα αποτλεσματα της που στηριχτηκαν και στην εξαπλωση του δικτυου αλλα και στο χαμηλο μισθοδοτικο κοστος ανα ατομο(το κατα 8,8% ειναι οι εξτρα προσληψεις για να βγει το προγραμμα)αλλα μην ξεχνας οτι η αειμνηστη Ο.Α "εφαγε"πολλες τρικλοποδιες και απο τους"συνδικαΛΗΣΤΑΡΕΣ" και απο τον καθε τυχαρπαστο πολιτικαντη που εμπαινε μεσα απλως για να παιρνει εναν πολυ καλο μισθο.Ας θυμηθουμε ομως και την μη ανανεωση του στολου με τι "πολιτικες"πιεσεις δεν εγινε ποτε..και οποιος καταλαβε,καταλαβε..
 
A3970":2qvwfj6t said:
Πολλα τα ενδιαφέροντα στην ανάλυση. Ωστόσο εγω ξεχώρισα οτι τερματίζονται οι βάσεις σε Κέρκυρα και Κω, κατι που πάει να πει φαντάζομαι οτι δεν θα εκτελεί ουτε πτήσεις charter απο εκει (η βάση της Κω το καλοκαιρι του 2015 είχε αποκλειστικά πτήσεις charter).
Οχι, έχει κανονικά πτήσεις..απλώς δεν έχει N/S αεροσκάφος κάθε μέρα..
 
Στοιχεία πρώτου τριμήνου ανακοίνωσαν, οι σύνηθεις για το 3μηνο ζημίες διευρύνθησαν αφού η αύξηση της κίνησης και των εσόδων καλύφθηκε απ' την πτώση στα ναύλα και τα έξοδα του υποχρησιμοποιούμενου στόλου
:arrow: http://el.about.aegeanair.com/media-center/deltia-typoy/2016/first-quarter-2016-results/

Θέλω να στηλιτεύσω το ότι ενώ το δ/τ αναγγέλει αρνητικά νέα, σε 20 ολόκληρες αράδες δεν μνημονεύεται ούτε μια φορά η "συνεισφορά" της ΟΑ :mrgreen:

Άλεξ, μη τσιμπάς, χούμορ κάνω :p
 
Αυτο με το utilization του στόλου τους χειμερινούς μήνες ειναι ενα πρόβλημα που αργα η γρήγορα η Α3 θα πρεπει να αντιμετωπίσει με καποιον τροπο (κατι φυσικα δύσκολο στην κατάσταση που επικρατεί).
Αφου καθε χρόνο επεκτείνεται, επόμενο ειναι και να μεγαλώνει το μέγεθος του στόλου κατι που θα σημαίνει οτι θα μικραίνει και το utilization των αεροςκαφων τον χειμώνα, αφου η πλειονότητα των νέων προορισμών παραμένει seasonal. (Απο τους 70 προορισμους εξωτερικού που εξυπηρετεί η Α3 απο την Αθήνα οι 27 ειναι seasonal). Τον χειμώνα που πέρασε το utilization του στόλου πρεπει να ηταν υπερβολικά μικρό. Υπήρχαν αρκετα αεροσκάφη που μπορει να έκαναν τρια-τέσσερα σκέλη την εβδομάδα. :!:
Ίσως μια (φτηνή) λύση θα ηταν το sublease μέρους του στόλου τους χειμερινούς μήνες.
 
Top