OA crash NAMC YS-11 SX-BBQ CFU-ATH (1972)

  • Thread starter gm747
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Re: OA crash το 1972

AGV":2rb3krms said:
Κανένα ατύχημα δεν γίνεται σκόπιμα, εκτός από τις επιθέσεις (και γιαυτό έχουν καταγραφεί σαν "επιθέσεις") της 11ης Σεπτεμβρίου 2001.
Όσον αφορά τα πορίσματα τώρα, αποκλειστικό σκοπό έχουν την αποφυγή παρόμοιων ατυχημάτων στο μέλλον. Άρα ο σκοπός τους δεν είναι η απόδοση ευθυνών.
Τα δικαστήρια τώρα, αρμοδιότητα έχουν να αποδόσουν ευθύνες, μόνο στην περίπτωση που έχει υπάρξει σοβαρή παράλειψη, ή κάτι μπορούσε εύκολα να προβλεφθεί αλλά δεν προβλέφθηκε.
Η ωμή πραγματικότητα είναι πως τα χειρότερα ατυχήματα συμβαίνουν εξαιτίας παντελώς ηλίθιων λόγων. Όπως επίσης είναι γεγονός ότι ακόμα και οι καλύτεροι, οι πιο έμπειροι και οι πιο ευσυνείδητοι άνθρωποι μπορεί να κάνουν μοιραία λάθη.

Θα συμφωνήσω... Ο άνθρωπος ήταν πέρα για πέρα έμπειρος. Αν ήθελε να αυτοκτονήσει και να πάρει και άλλους στο λαιμό του θα είχε μείνει μέσα... Δε θα έβγαινε από το ιπτάμενο αυτό φέρετρο για να νιώθει αυτό τον πόνο μέχρι να φύγει από τη ζωή. Όπως μου ανέφερε η μητέρα μου, αντίκρισε έναν πονεμένο άνθρωπο που το πρόσωπό του φώναζε από τύψεις. Το θέμα είναι όμως ότι ελάχιστοι έμαθαν τι και πώς τελικά έγινε. Και θα συμφωνήσω επίσης ότι τη στιγμή που υπήρχαν άνθρωποι που σώθηκαν, για αυτό πήρε εκτάσεις πολλές το θέμα. Δε θα συμφωνήσω τόσο στο "η κακιά η ώρα" και αυτό βγαίνει ανέκαθεν από τα χείλη μας. Ανθρώπινα λάθη, αυτό έγινε. Τώρα ποιος και γιατί...
 
Re: OA crash το 1972

http://www.youtube.com/watch?v=VAsuXVDUro4

Ρεπορτάζ της εποχής,με πλάνα από το αεροσκάφος μετά την ανέλκυση του στη Βούλα
 
Re: OA crash το 1972

Κατ' αρχήν ευχαριστούμε,έστω και καθυστερημένα.Πριν από μήνες είχα πάει Γλυφάδα για να πάρω μία φωτογραφία με σκοπό κάποια στιγμή να ανακατασκευάσω μία εικόνα πού είχα στο μυαλό μου από τήν εποχή αμέσως μετά το ατύχημα. http://i45.tinypic.com/29gbxb9.png
Ήταν 27 Οκτωβρίου 1972 και μόλις είχε γίνει κατάθεση στεφάνων στο μνημείο τού αγνώστου στρατιώτου δίπλα στο παλιό Δημαρχείο στην παραλιακή.Στεκόμουν μαζί με δύο συμμαθητές μου και κοιτούσαμε πρός τα Αστέρια γιατί κάτι μάς είχε τραβήξει τήν προσοχή.Στο σημείο πού είναι ο μεσαίος κύκλος φαινόντουσαν δύο πολύ μικροί κύλινδροι σαν γόπες τσιγάρου,η μία δίπλα στην άλλη να ασημίζουν στο φώς τού ήλιου.Είπαμε "θα είναι το αεροπλάνο",το οποίο είχε ανελκυσθεί τρείς μέρες νωρίτερα.(Με μία μικρή επιφύλαξη να ήταν στον αχνό αριστερό κύκλο).Μελέτησα πολύ προσεχτικά το φιλμάκι.Εκείνη η σπηλιά στη βραχώδη ακτή με τούς χαρακτηριστικούς σχηματισμούς βρίσκεται στον δεξιό κύκλο.Δίνει μία εικόνα πού βρισκόταν το αεροπλάνο. Παρόλο πού έμεινε να λέγεται "το δυστύχημα τής Βούλας",το αεροπλάνο έπεσε στη θαλάσσια περιοχή από την πλευρά τής Γλυφάδας...
Με τήν ευκαιρία αυτή ανεβάζω και 3 φωτογραφίες τού αεροπλάνου από τήν ταινία "Η κόμησσα τής Κέρκυρας". http://i48.tinypic.com/w1aczk.png
 
Re: OA crash το 1972

Ίσως να το αναφέρουν ως "δυστύχημα της Βούλας" λόγω του ότι οι επιζώντες βγήκαν στον λόφο του ΠΙΚΠΑ που βρίσκεται στην Βούλα.
 
Re: OA crash το 1972

Δεν ξέρω άν σάς ενδιαφέρει να επανέλθουμε στο θέμα.Πριν από ένα μήνα πήγα στην Εθνική Βιβλιοθήκη και διάβασα τήν Απογευματινή τής εποχής (σε μικροφίλμ).Είχε καλύτερο ρεπορτάζ από Τα Νέα και βρήκα και κάτι πού μού τράβηξε τήν προσοχή:Το μαύρο κουτί είπε ότι η διάρκεια τής πτήσεως ήταν 90' και 45'' και πώς όλα έγιναν στα τελευταία 45 δευτερόλεπτα.Στα 90' και 1'' το αεροσκάφος σημειώνεται σε σημαντική απόκλιση από τής πορείας του.Ενώ η πορεία του πρός το διάδρομο προσγειώσεως είναι 330°μοίρες, σημειώνεται στις 340°-δηλαδή 500 με 600 μέτρα έξω.Δηλαδή άν κατάλαβα καλά,το αεροπλάνο ερχόταν ευθυγραμισμένο με τον διάδρομο 33. Και ενώ βρίσκεται στα 1050 πόδια (310μ),ξαφνικά στρίβει αριστερά κατερχόμενο κατά 650 πόδια (190μ) σε 30'' και άλλα 400 πόδια (120μ) σε 15'' μέχρι τήν επιφάνεια τής θάλασσας, πού θα πεί ότι δεν είναι περίπτωση CFIT..."Η διατήρησις τής αυτής ταχύτητος κατά τη διάρκεια τής προοδευτικής καθόδου σημειώνει ότι τα όργανα πλεύσεως υπάκουσαν στον χειριστή".
 
Re: OA crash το 1972

Η πείρα έχει αποδείξει ότι οι δημοσιογραφικές πληροφορίες στα αεροπορικά ατυχήματα δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστες.
Το ίδιο το πόρισμα αναφέρει ότι το αεροσκάφος εκινείτο διαρκώς παράλληλα με τον διάδρομο αλλά σταθερά έξω από αυτόν.
Αυτό είχε επισημανθεί από το Ραντάρ Προσέγγισης Αθηνών το οποίο είχε ενημερώσει επανειλημένα τον κυβερνήτη.
Νομίζω ότι εφόσον έχει εκδοθεί το τελικό πόρισμα του ατυχήματος, τα "πραγματικά γεγονότα" που περιγράφονται σε αυτό αποδίδουν πιστότερα την πραγματικότητα από το οποιοδήποτε δημοσίευμα της εποχής εκείνης (που δημοσιεύθηκε πριν εκδοθεί το τελικό πόρισμα).
 
Re: OA crash το 1972

Δηλαδή στο πόρισμα επέλεξαν να αφήσουν έξω αυτό πού εξαρχής είχε πεί το μαύρο κουτί για τη μετακίνηση πρός τα αριστερά τα τελευταία 45'' τής πτήσεως ώστε να ευσταθεί η θεωρία τού CFIT.Το πόρισμα όμως δεν είναι Ευαγγέλιο.Δεν έπρεπε να βασίζεται στο μαύρο κουτί;Δεν τούς έκανε όμως!Και ερωτώ: Πόσοι από εσάς έχετε γνώση τής περιοχής;Είναι και αυτό σημαντικό...
 
Re: OA crash το 1972

Γιώργος Μάναρης":2ua1bi6p said:
αυτό πού εξαρχής είχε πεί το μαύρο κουτί για τη μετακίνηση πρός τα αριστερά τα τελευταία 45''

Κάτι τέτοιο ΔΕΝ είναι καταγεγραμμένο ούτε στην ανάγνωση που πραγματοποιήθηκε στα εργαστήρια της ΟΑ αλλά ούτε και στην ανάγνωση της Πολεμικής Αεροπορίας.
Και οι δυο αναγνώσεις συμφωνούν σε σταθερή πορεία παράλληλη στον διάδρομο προσγείωσης.
Σε περίπτωση αμφιβολιών, και οι δυο αναγνώσεις υπάρχουν στο φάκελο του πορίσματος του ατυχήματος στο αρχείο της ΕΔΑΑΠ.
 
Re: OA crash το 1972

προσπαθώ να καταλάβω ένα πράγμα: έχει κάποιος αποδείξεις ότι η επίσημη έρευνα είναι 'χαλκευμένη';

αν όχι, το να προσπαθεί κάποιος να αποδείξει το αντίθετο με παραθέσεις 'δημοσιογραφικών' αναφορών, άλλων ερμηνειών παρομοίου επιπέδου (δυστυχώς η δημοσιογραφία δεν έχει κάνει προόδους, παραμένει 'σταθερή' στην αναξιοπιστία της), και προσωπικών 'αναμνήσεων', ανήκει στο χώρο του κοτσομπολιού.
 
Re: OA crash το 1972

Είναι όμως καταγεγραμμένο στο φύλλο τής 26ης Οκτωβρίου 1972 τής Απογευματινής, στην 1η και 14η σελίδα: "Το κουτί απαντά σε 5 καίρια ερωτήματα:Το αεροπλάνο με το οποίο ταξίδεψαν στο θάνατο 37 άνθρωποι δεν έπεσε,αλλά κατέβηκε στη θάλασσα.Λίγο ανώμαλα βέβαια-με μερικών μοιρών μεγαλύτερη γωνία καθόδου-αλλά ισοταχώς και ελεγχόμενο συνεχώς και απολύτως από τον χειριστή.Το βεβαιώνει το "κουτί" πού μίλησε-παρουσία 6 παραγόντων τής ανακρίσεως- και έδωσε ξεκάθαρες απαντήσεις σε 5 καίρια ερωτήματα.
(Κανονικά απαγορεύεται να παραθέτουμε άρθρα, αν και αυτό δεν είναι άρθρο.Θα αποφύγω να γράψω αυτά πού έχω ήδη γράψει με εξαίρεση αυτό: 4.Στα 90' και 1'' το αεροσκάφος σημειώνεται σε σημαντική απόκλιση από τής πορείας του.Ενώ η πορεία του ΠΡΟΣ τον διάδρομο προσγειώσεως είναι 330°μοίρες, σημειώνεται στις 340°-δηλαδή 500 με 600 μέτρα έξω.(Άρα κατευθύνεται πρός τα κάτω,πρός τα αριστερά).
Τώρα,αν κάποιοι επιθυμούν να πιστεύουν σε τέτοιου είδους επίσημα πορίσματα είναι δικαίωμά τους....
 
Top