OA crash NAMC YS-11 SX-BBQ CFU-ATH (1972)

  • Thread starter gm747
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Re: OA crash το 1972

Συγνώμη κιόλας, αλλά μήπως το παρατραβάμε λίγο στον τρόπο που συζητείται αυτό το θέμα; Εδώ πέρα πρακτικά μας λες ότι ο πιλότος επέρριψε ευθύνες στον νεκρό συγκυβερνήτη απλώς για να τη γλιτώσει ο ίδιος, μας λες ότι η επιτροπή διερεύνησης πήρε γραμμή και έβγαλε πόρισμα μαϊμού, μας λες ότι ο πιλότος σηκώθηκε (ή έτσι λέει) από τη θέση του ενώ δεν έπρεπε, άσε που κάνεις και κριτική στο πόσο σοβαρά πρέπει να πάρουμε την κάθε μαρτυρία (φοβερά σημαντικό το τι νομίζει ότι άκουσε κάποιος στο έδαφος επηρεασμένος φυσικά από την εκ των υστέρων γνώση του ότι έγινε δυστύχημα). Αν είναι να συζητάμε με δεδομένα για να έχουμε μια εικόνα τότε σύμφωνοι, αλλά μήπως είναι υπερβολή να το παίζουμε και investigators?
 
Re: OA crash το 1972

Έχεις δίκιο.Η συζήτηση αυτή παρατράβηξε.Άλλωστε ό,τι ήθελα να καταλάβω,νομίζω το έχω καταλάβει.Αν θέλω κάτι,
μπορώ να το συζητήσω σε επίπεδο Ε-mail.Δεν θέλω να επιβάλλω τη γνώμη μου σε κανέναν.Μού αρέσει να σέβομαι
την άποψη των άλλων....
 
Re: OA crash το 1972

Eπανέρχομαι,διότι όπως λένε,"όποιος ψάχνει,βρίσκει".Ξαναδιάβασα μόλις τώρα το τεύχος 11 του Remove Before
Flight (Ιανουάριος 2007).Περιέχει μία εκτενή περιγραφή τού δυστυχήματος που έδωσε ένας από τους διασωθέντες.
Στη σελίδα 59 λέει το εξής: "Απότομα το αεροπλάνο κάνει μία μεγάλη βουτιά.Αρχίζει ο κόσμος να φωνάζει.Φαινόταν
σαν το αεροπλάνο να μην έχει τη δύναμη να πάρει ύψος.Επικρατούσε πανικός.Ήταν εκείνη η στιγμή πού με ταχύ-
τητα βιώνουμε τη σύγκρουση,την πρόσκρουσή μας στο Σαρωνικό.Με μεγάλη δύναμη σα να χτυπήσαμε σε ένα τοίχο".
Κατά τα άλλα,η επιτροπή βρήκε ότι από τις καταγραφές τών στοιχείων πτήσεως προέκυπτε απόλυτα ομαλή κάθοδος
μέχρι την πρόσκρουση στη θάλασσα(βλέπε 7 Μαρτίου) και ένας από τούς διασωθέντες(ο οποίος όμως αργότερα κατέ-
λαβε σημαντική θέση στο Δημόσιο,δεν ήταν ιδιώτης)διηγήθηκε ότι η κάθοδος ήταν κανονική,ούτε φοβερές αναταρά-
ξεις είχε,ούτε καμμιά ιλιγγιώδη βύθιση(13 Μαρτίου).Ο συνεπιβάτης του όμως έχει άλλη άποψη στό περιοδικό:
"Το αεροπλάνο κλυδωνιζόταν.Επικρατούσε φόβος..."
Αυτό το δυστύχημα πρέπει να κατέχει το ρεκόρ αντιφατικών καταθέσεων.Σωστό μνημείο συγκάλυψης.Γιατί άραγε;
Δεν μπορώ να μην παρατηρήσω ότι η μαρτυρία αυτή διασταυρώνεται με την εκδοχή τόσο του πιλότου,όσο και με
τη διήγηση αυτήκοου μάρτυρα κατοίκου της περιοχής,σύνολο τρείς.
 
Re: OA crash το 1972

Σε έναν πραγματικό κόσμο, ο καθένας μας αντιλαμβάνεται ένα γεγονός με τον δικό του τρόπο.
Συνήθως σε περιπτώσεις αντιφατικών μαρτυριών συνηθίζεται να εξετάζεται η αξιοπιστία κάθε μαρτυρίας.
Για παράδειγμα, κάθε φορά που ταξιδεύω οικογενειακά, τόσο κατά την απογείωση όσο και κατά την προσγείωση η σύζυγός μου πανικοβάλεται, σαν να πρόκειται να συντριβεί το αεροσκάφος. Παρόλα αυτά ουδέποτε είχαμε το παραμικρό συμβάν.
Στην περίπτωση ενός ατυχήματος, συνηθίζεται να εξετάζεται κάθε μαρτυρία σε σχέση με τις υπάρχουσες πραγματικές καταγραφές. Αν μια τέτοια διασταύρωση συμφωνεί, τότε και μόνο η μαρτυρία χαρακτηρίζεται αξιόπιστη.
Στη συνέχεια με βάση τις θεωρούμενες σαν αξιόπιστες μαρτυρίες, γίνεται προσπάθεια να βγουν λογικά συμπεράσματα.
Καταρχήν λοιπόν υπάρχουν οι καταγραφές των στοιχείων πτήσης, οι καταγραφές των συνομιλιών με τον ΕΕΚ και οι ένορκες καταθέσεις των εμπλεκομένων.
Οι μαρτυρικές καταθέσεις τυχαίων περαστικών ή ακόμη και επιβατών κρίνονται σύμφωνα με τα προηγούμενα.
Οι μαρτυρικές καταθέσεις που θεωρούνται αναξιόπιστες δεν συνηθίζεται να λαμβάνονται υπόψη.
Προφανώς αυτή θα πρέπει να θεωρηθεί ότι είναι και η συγκεκριμένη περίπτωση.
 
Re: OA crash το 1972

Ξαναδιάβασα τις μέχρι τώρα δημοσιεύσεις προσεχτικά.Στις 21.29.00 το αεροπλάνο ανέφερε ότι πετά στα 1000 πόδια
(330μ.)και στις 21.29.30 προσέκρουσε στη θάλασσα (βλέπε 6 Μαρτίου).Αυτό όμως σημαίνει ότι το ύψος του εκμηδε- νίστηκε σε μισό λεπτό,με άλλα λόγια είχε μία κάθοδο της τάξεως των 2000 ποδιών ανά λεπτό (βλέπε 11 Μαρτίου).
Σύμφωνα με τα στοιχεία, αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί "απόλυτα ομαλή κάθοδος".Δεν είναι μία απότομη βύθιση;
(ο πιλότος ανέφερε ότι η βύθιση αυτή συνέβη από το ύψος τών 700 ποδιών).
Έχω και μία απορία:Το αεροπλάνο είχε πορεία σχεδόν παράλληλη με το διάδρομο κατά ένα ναυτικό μίλι προς τα
δυτικά καθώς πλησίαζε (και ήταν ήδη πολύ χαμηλότερα από όσο έπρεπε να βρίσκεται).Σύγκλινε προς το αεροδρόμιο
όμως ή απόκλινε;Δηλαδή ερχόταν από την πλευρά της Αίγινας ή από την ενδοχώρα της Βούλας-Βουλιαγμένης;Θέλω
να καταλάβω την πορεία του.
 
Re: OA crash το 1972

Γιώργος Μάναρης":26ppoz7g said:
.........Με μεγάλη δύναμη σα να χτυπήσαμε σε ένα τοίχο".
Κατά τα άλλα,η επιτροπή βρήκε ότι από τις καταγραφές τών στοιχείων πτήσεως προέκυπτε απόλυτα ομαλή κάθοδος
μέχρι την πρόσκρουση στη θάλασσα.....μαρτυρία αυτή διασταυρώνεται με την εκδοχή τόσο του πιλότου,όσο και με
τη διήγηση αυτήκοου μάρτυρα κατοίκου της περιοχής,σύνολο τρείς.......


σίγουρα υπήρξε σχετικά ομαλή κάθοδος-προσθαλάσσωση...αν δεν ήταν ομαλή δεν θα έβγαινε κανείς ζωντανός. η επιβράδυνση σε νερό είναι σαν να πέφτεις σε τοίχο...

οι μαρτυρίες κατοίκων είναι κατ΄εμένα αμφισβητήσιμες (εκτός και εάν ήταν χειριστής και να ήξερε και να ήξερε και τον ήχο των YS-11). Αν βάλεις κάποια κυρία στη Βούλα να δει κανένα spool up από Rolls Royce Dart νομίζω θα το περιγράψει σαν κόλαση...είναι δαιμονισμένοι όντως

http://www.youtube.com/watch?v=6AqU5R3ignQ&#t=0m33s
 
Re: OA crash το 1972

Το καλοκαίρι του 1980 άκουσα μέρα-μεσημέρι (μέσα από το σπίτι) την απογείωση ενός Airbus A-300.Έφευγε πάνω
από τη γειτονιά μας με κατεύθυνση προς τη Γλυφάδα (από τον 15L).Μέναμε κοντά στην άκρη του αεροδρομίου.
(Πριν γίνω 20 χρονών είχα μάθει να ξεχωρίζω όλους τους τύπους αεροσκαφών απο τον ήχο των κινητήρων τους.)
Έκανε 5 διαδοχικά μπαμ στον ένα κινητήρα.Δεν άνοιξα να δω,δε θυμάμαι γιατί.Αργότερα μου είπαν ότι ήταν της
Λουφτχάνσα,πως έκανε στροφή πάνω από τη θάλασσα (με καπνούς) και προσγειώθηκε απο την πλευρά τού Αλίμου.
Δεν το είπαν ούτε στις ειδήσεις,ούτε το έγραψαν οι εφημερίδες.Μείναμε με την απορία.Μήπως επειδή δύο χρόνια
νωρίτερα είχε προηγηθεί το γνωστό περιστατικό με το SX-OAA της Ολυμπιακής πού πέρασε σε χαμηλό ύψος με χα-
μηλή ταχύτητα πάνω από τις συνοικίες Αμφιθέας,Μοσχάτου κλπ σκορπίζοντας το δέος σε όσους το έβλεπαν;
Γιά να κλείσω γρήγορα αυτή την παρένθεση,εννοώ ότι οι περίοικοι έχουν την ικανότητα να ξεχωρίζουν τι ακούει το
εξασκημένο αυτί τους (ας κάνουν κι αλλοιώς) αλλά και την ανησυχία όταν ξέρουν ότι το σπίτι τους βρίσκεται κοντά
ή κάτω από τη ρότα των αεροπλάνων.Ότι δηλαδή ορισμένα πράγματα δεν ανακοινώνονται έτσι εύκολα...
 
Re: OA crash το 1972

Τέτοια συμβάντα δεν είναι σπάνια, και γι' αυτό συνήθως δεν γίνεται και τόση δημοσιοποίησή τους. Ειδικά για να μεταδοθούν τηλεοπτικά, θα πρέπει ή να βρίσκεται κάποιο συνεργείο εκεί κατά τύχη ή να υπάρχει χρόνος για να φτάσει (π.χ. Α380 της Emirates με άρρωστο επιβάτη ή αναρρόφηση πουλιών από τον κινητήρα του Α340 της Ολυμπιακής). Και εκείνη την εποχή υπήρχε μόνο ένα κανάλι, άρα και οι δυνατότητες κάλυψης ήταν περιορισμένες.
 
Re: OA crash το 1972

Απαντώ στον convair:Μπορείς να θεωρείς αναξιόπιστο τι άκουσε κάτοικος της περιοχής,το δέχομαι.Δυσκολεύομαι
όμως να πιστέψω ότι απορρίπτεις τη μαρτυρία κάποιου πού και μέσα στο αεροπλάνο ήταν και κατάφερε να σωθεί
αυτός και η γυναίκα του.Και ο οποίος επιπλέον δεν είχε κανένα λόγο να πει ανακρίβειες και μάλιστα μετά από τόσα
χρόνια.Κάντε και καμμιά παραχώρηση...Γιατί αρχίζω και υποψιάζομαι ότι το αεροπλάνο μάλλον θα αποδειχθεί πολύ
προβληματικό τελικά...
Πάντως ευχαριστώ για το βίντεο.Μού θύμισε την εποχη πριν το 1984-85 πού υπήρχε ακόμα το "δώμα αποχαιρετισμού"
(εκείνη η μεγάλη χαμηλή ταράτσα)πού πήγαινα να χαζέψω τα αεροπλάνα στο Δυτικό.Πόσες φορές είχα δεί αυτή τη
σκηνή...γιά να θυμούνται οι παλιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι...
Δεν πέταξα ποτέ με YS-11,ένας συμμαθητής μου όμως πού είχε,μού είπε ότι ήταν όντως εκνευριστικό να ακούς τους
κινητήρες όταν έβαζε μπροστά.Το αεροπλάνο το είδα για πρώτη φορά από κοντά τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν
πήγα με άλλους τέσσερις από το ΠΟΛΚΕΟΑ να δούμε το πρώην SX-BBI στην Ελευσίνα.Είναι πρόθυμοι να το δώσουν
για το αεροπορικό μουσείο αλλά πώς θα πάει στο Ελληνικό;πετώντας;ήταν ήδη έξι μήνες παροπλισμένο.Από κοντά
φυσικά ήταν κάτι άλλο.Μεγάλο με ψηλή ουρά.Περασμένο με πολλά χέρια μπογιά.Το περιεργαστήκαμε καλά,όλες τις
λεπτομέρειες και συζητήσαμε με τον αξιωματικό πού έκανε την ξενάγηση.Καμμία σχέση με τό παράξενο σουλούπι
τού ATR.Όμως ,"δεί δή χρημάτων"...
 
Re: OA crash το 1972

Γιώργος Μάναρης":3m1j1d9e said:
Απαντώ στον convair:Μπορείς να θεωρείς αναξιόπιστο τι άκουσε κάτοικος της περιοχής,το δέχομαι.Δυσκολεύομαι
όμως να πιστέψω ότι απορρίπτεις τη μαρτυρία κάποιου πού και μέσα στο αεροπλάνο ήταν και κατάφερε να σωθεί
αυτός και η γυναίκα του.Και ο οποίος επιπλέον δεν είχε κανένα λόγο να πει ανακρίβειες και μάλιστα μετά από τόσα
χρόνια.Κάντε και καμμιά παραχώρηση...Γιατί αρχίζω και υποψιάζομαι ότι το αεροπλάνο μάλλον θα αποδειχθεί πολύ
προβληματικό τελικά.....



1) Προβληματικό δεν νομίζω αφου περί κακής φήμης ή επικίνδυνο ή δύσκολο στη συντήρηση - δεν έχω ακούσει τίποτα απ' αυτά...

2) Τώρα πάλι, ο αυτόπτης μάρτυρας μέσα στο Α/Φ τι λέει; ότι έπεφτε αλλά οι κινητήρες έδιναν στοιχεία; από την κατάθεση γυναίκας επιβάτη πάντως δεν υπήρηε spool up, φαντάζομαι ούτε οριζωντίωση τελευταία στιγμή. Δεν βγάζεις άκρη από επιβάτες εκτός εάν όλοι είχαν την ίδια εικόνα. αν βάλεις 5 φίλους σου σε start through με turboprop θα σου πουν 5 διαφορετικές εντυπώσεις.

3) Όταν κάποιος λεει ότι ήταν σαν να πέφτει σε τοίχο τι εννοεί; χτύπησε το πρόσωπό του στο εμπρός κάθισμα; Η κάθετη συνιστώσα δεν πρέπει να ήταν μεγάλη αφού το πόρισμα μιλάει για προσθαλάσσωση με 1 μοίρα nose up. Οπότε σίγουρα δεν κάθησε με -2.000 fpm !

4) Αν ο Κυβερνήτης (έστω και όχι PIC) σε τελική (προβληματική) προσέγγιση σηκώθηκε από τη θέση του θα έπρεπε να πάει φυλακή χωρίς παρεταίρω εξέταση ή δίκη.
 
Top