OA crash NAMC YS-11 SX-BBQ CFU-ATH (1972)

  • Thread starter gm747
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Re: OA crash το 1972

Κατ'αρχήν,δεν θέλω να επιβάλλω την (ερασιτεχνική) μου άποψη.Ορισμένοι από εσάς έχετε γνώσεις εξειδικευμένες.
Εγώ τι πρέπει να πιστεύω;Ότι το έκανε όλο αυτό από μόνος του;Οι περισσότεροι αναγνώστες μπορούν να βασίζονται
μόνο στην κοινή λογική,η οποία λέει:Αν ένας καλός πιλότος,πού όπως διάβασα προερχόταν από την ΠΑ,κατάφερε να
χάσει καλό αεροπλάνο,τότε γιατί αθωώθηκε;Εδώ η λογική υψώνει ένα δικό της τοίχο.Διότι αυτό είναι παράλογο...
 
Re: OA crash το 1972

Γιώργος Μάναρης":yq1sqz8f said:
Εγώ τι πρέπει να πιστεύω;
Γιατί πρέπει σώνει και καλά να πιστεύεις (σε) κάτι?
 
Re: OA crash το 1972

Βλέποντας ξανά το βιντεάκι θυμήθηκα ότι κάποτε στην Ολυμπιακή,όταν ήμουν στο station control(staco),είχα μία συ-
νάδελφο πρώην αεροσυνοδό. "Το YS-11 ήταν πολύ καλό γιά τις ανάγκες μας" μού είχε πει.Έχω ακούσει δέ,πως όταν
έκανε τα δρομολόγια Βόλος-Καστοριά και Λάρισσα-Κοζάνη,η στάση π.χ.στό Βόλο έπρεπε να γίνει χωρίς χρονοτριβή.
Άνοιγε η πόρτα,ξεδίπλωνε η σκάλα και,με τον αριστερό κινητήρα σβηστό και τον δεξιό να δουλεύει,κατέβαιναν οι
Βολιώτες,έμπαιναν γρήγορα οι επιβάτες προορισμού Καστοριάς,ξανάβαζε μπρος τον αριστερό κινητήρα και έφευγε...
Όλα αυτά σε 10 λεπτά.Παρεμπιπτόντως,όσοι ενδιαφέρονται,μπορούν να δουν το YS-11 στο http://www.airliners.net
Πάνω δεξιά γράψτε YS-11,πατήστε search και θα βγάλει 585 φωτογραφίες.
Προσγείωση YS-11 της Ολυμπιακής υπάρχει στην ταινία τού 1973 "Είκοσι γυναίκες κι εγώ".Ένα καλό πλάνο της εποχής πού δείχνει και άλλα YS-11 παρατεταγμένα με την παλιά διάταξη,στη βάση τους.
 
Re: OA crash το 1972

Οποιος ψάχνει,βρίσκει.Ψάχνοντας στο google.gr και πληκτρολογώντας "Ολυμπιακή νήσος Κάλυμνος" διαβάζω στη
σελίδα 3: Μουσείο Ραδιοφώνου,Ασυρμάτου και Τηλεπικοινωνιακού Υλικού - Το μουσείο αυτό είναι δημιούργημα ενός
φανατικού συλλέκτη,τού Μπάμπη Μακρή,ο οποίος εργάζεται για το σκοπό αυτό από τα μέσα της δεκαετίας του '90.
Η συλλογή μετρά περίπου 1400 αντικείμενα.Ανάμεσα στα εκθέματα πού ο δημιουργός τού μουσείου ξεχωρίζει είναι
ένας ασύρματος πού υπήρχε σε αεροπλάνο,το "Νήσος Κάλυμνος" της Ολυμπιακής πού κατέπεσε στη Βούλα στις 21
Οκτωβρίου 1972....(!) Η έκθεση βρίσκεται στην οδό Μαρίνου Κοριαλένια 14 στο Αργοστόλι.Επικοινωνία απαραίτητη:
26710 22679.Περιττό να πω ότι αν κάποιος μένει στην Κεφαλλονιά,ας πάει να τον ρωτήσει πώς το προμηθεύτηκε.
Έχω μεγάλη περιέργεια...
Ας θυμηθούμε κάτι γι' αυτόν τον ασύρματο:Σύμφωνα με τις ώρες πού δίνει το πόρισμα,στις 21.29.00 το αεροπλάνο
απαντά σε δύο κλήσεις τού ραντάρ προσέγγισης,όμως μετά τις 21.29.17 το ραντάρ δεν παίρνει απάντηση στην τρίτη κλήση του και υπολογίζει ότι η πρόσκρουση συνέβη στις 21.29.30.Αυτό πρέπει να σημαίνει ότι κατά τις 21.29.17
το πλήρωμα αδυνατεί πια να απαντήσει γιατί αντιμετωπίζει κατάσταση εκτάκτου ανάγκης,αλλιώς δεν θα απαντούσε; Κατά την "απόλυτα ομαλή κάθοδό" του,το αεροπλάνο κατεβαίνει 1000 πόδια ή 330μ.σε (λιγότερο από) μισό λεπτό μέχρι να προσκρούσει στη θάλασσα.Παρά τις όποιες ερμηνείες,είναι προφανές ότι κάτι απρόοπτο συνέβη από τη μία
στιγμή στην άλλη.Κάτι πού οριοθετείται ανάμεσα στις δύο τελευταίες κλήσεις τού ραντάρ προσέγγισης....
 
Re: OA crash το 1972

Λύστε μου μερικές απορίες:Γράφτηκε στις 13 Μαρτίου: "ήταν μία περίπτωση cfit".Αυτά είναι αρχικά λέξεων πού ανκατάλαβα καλά,σημαίνουν ότι το αεροπλάνο κατέβαινε ομαλά μέχρι πού αναπάντεχα ακούμπησε στο νερό;
Windshear είναι απίθανο να συνέβη για τά ελληνικά κλιματολογικά δεδομένα γιατί προϋποθέτει θερμές και ψυχρές αέριες μάζες πού αλληλεπιδρούν και απαντά κυρίως στις κεντρικές και ανατολικές πολιτείες των ΗΠΑ (βλέπε Cockpit τεύχος 27,Μάρτιος 2001).Επιπλέον δεν έχει αναφερθεί φαινόμενο τέτοιας έντασης στο Ελληνικό πριν ή μετά,σωστά;

Έχει γραφτεί ότι "οι κινητήρες πάντως λειτουργούσαν κανονικά" και ότι οι έλικες "παρουσίαζαν όντως έντονη παραμόρφωση".Αφού το λέτε,έτσι θά'ναι.Ερωτώ όμως αν,λέω αν: ο ένας κινητήρας έχανε στροφές ή κόντευε να σβήσει όταν προσέκρουσε στο νερό,η έλικα πάλι στρεβλωμένη δε θα φαινόταν;Επομένως και να βλέπαμε τέτοια φωτογραφία τι συμπέρασμα θα βγάζαμε;Η επιτροπή τι τρόπο είχε να συμπεράνει την καλή λειτουργία των κινητήρων;Αν και τα τέσσερα έμβολα φαίνονταν λυγισμένα,θα έκαναν έλεγχο και μέσα στον κινητήρα;

Αν μπείτε στο google.gr και πατήσετε "Βούλα αεροπλάνο 1972",θα βγάλει σαν πρώτη επιλογή δημοσίευμα της εφημεριδας "Γνώμη" της Πάτρας.Από ένα σημείο και μετά ο πιλότος δίνει την εντύπωση ότι συνεχίζει την πορεία του σα να επείγεται να προσγειωθεί (ενώ θα μπορούσε να απομακρυνθεί με ασφάλεια μέχρι να υποχωρήσει το φαινόμενο) και στο τέλος ένας από τους διασωθέντες αναφέρει ότι έβλεπε τα φώτα της Βούλας ψηλότερα από το αεροπλάνο λίγο πριν την πρόσκρουση.Αυτό πρέπει να σημαίνει ότι το αεροπλάνο κατέβαινε ερχόμενο από την πλευρά της Βούλας και όχι της Αίγινας,εκτός κι άν εννοούσε τα φώτα τού Πίκπα.Τι πορεία ακολουθούσε τελικά;
 
Re: OA crash το 1972

Γιώργος Μάναρης":j6iao72t said:
Λύστε μου μερικές απορίες:Γράφτηκε στις 13 Μαρτίου: "ήταν μία περίπτωση cfit".Αυτά είναι αρχικά λέξεων πού αν
κατάλαβα καλά,σημαίνουν ότι το αεροπλάνο κατέβαινε ομαλά μέχρι πού αναπάντεχα ακούμπησε στο νερό;
Windshear είναι απίθανο να συνέβη για τά ελληνικά κλιματολογικά δεδομένα γιατί προϋποθέτει θερμές και ψυχρές
αέριες μάζες πού αλληλεπιδρούν και απαντά κυρίως στις κεντρικές και ανατολικές πολιτείες των ΗΠΑ (βλέπε Cockpit
τεύχος 27,Μάρτιος 2001).Επιπλέον δεν έχει αναφερθεί φαινόμενο τέτοιας έντασης στο Ελληνικό πριν ή μετά,σωστά;

CFIT - Controlled Flight Into Terrain. Ήτοι η πρόσκρουση στο έδαφος (ή στο νερό) ενός αξιόπλοου και υπό τον έλεγχο του πληρώματος αεροσκάφους, κατά την οποία το πλήρωμα έχει μειωμένη ή καθόλου επίγνωση της θέσης ή της κατάστασης. Όσο για το windshear δεν είναι καθόλου σπάνιο φαινόμενο για την Ελλάδα με δεδομένο το ανάγλυφο του εδάφους και τους ανέμους που επικρατούν σε ορισμένες περιοχές. Ένα από τα προιόντα της αλληλεπίδρασης θερμών και ψυχρών αερίων μαζών είναι και οι καταιγίδες, που επίσης συχνά συνοδεύονται από windshear. Ούτε αυτές είναι σπάνιες για την Ελλάδα...

Υ.Γ.: Δεν βλέπω τον λόγο για τα πολλαπλά post εφόσον υπάρχει η δυνατότητα επεξεργασίας...
 
Re: OA crash το 1972

Πανοραμική φωτογραφία του 1983

http://i39.tinypic.com/1slgef.jpg

Κάτω δεξιά που γράφω BBQ είναι περίπου το σημείο της προσθαλάσσωσης.Με το βέλος σημειώνω το σημείο πού εί-
χαν βγάλει το αεροπλάνο (ίσως να είναι λίγο ακόμα προς τα δεξιά της ακτής).Σημειώνω επίσης το ΠΙΚΠΑ,τα Αστέρια
της Γλυφάδας,πιό ψηλά το Ασκληπιείο της Βούλας,πού είναι σαν ορόσημα.Στα δεξιά του,με ένα βελάκι σημειώνω το
σημείο πού έπεσε το 1947 η ντακότα SX-BAB της ΤΑΕ γιά την οποία θα μιλήσουμε άλλη φορά.
Δεν έχω σημειώσει με γραμμή το "ίχνος" της τελικής αλλά μπορείτε να το δείτε ως εξής: Ακουμπείστε ένα χάρακα
πάνω στη στροφή της παραλιακής μεταξύ Ασκληπιείου και -BAB.Nα είναι παράλληλος με το κάτω μέρος της εικόνας
αλλά με μία ελαφριά κλίση προς την αριστερή γωνία.Φανταστείτε ότι η νοητή αυτή γραμμή καμπυλώνει λίγο προς τα
πάνω γιατί η φωτογραφία είναι πανοραμική.Εννοείται πώς όσο προεκτείνουμε προς τα αριστερά,τόσο η γραμμή θα
καμπυλώνει προς τα κάτω για τον ίδιο λόγο.
Η φωτογραφία αυτή ήταν πιά απαραίτητη γιατί "μία εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις".Βλέπουμε π.χ.γιατί δεν ευσταθεί
η θεωρία ότι το πλήρωμα μπέρδεψε τα φώτα της παραλιακής με τα φώτα τού διαδρόμου.Επίσης γιατί ο συνδυασμός
αυτής της θεωρίας με την υπόθεση cfit είναι κι αυτός λανθασμένος: θα είχε προσθαλασσωθεί στα ανοιχτά του -ΒΑΒ.
 
Re: OA crash το 1972

Γεια σας. Έτυχε να πέσει το μάτι μου επάνω στη συγκεκριμένη συζήτηση κατά την αναζήτηση φωτογραφιών του αεροσκάφους YS-11. Να σας αναφέρω καταρχάς ότι είμαι εγγονός ενός από τα θύματα του συγκεκριμένου ατυχήματος. Ο παππούς μου ήταν επιβάτης σε εκείνη την πτήση. Δεν επέστρεψε ποτέ πίσω στην πατρίδα μας ζωντανός, αφήνοντας πίσω του τη γυναίκα του και τα τρία του μικρά κορίτσια. Όπως καταλαβαίνετε δεν ζούσα καν τότε. Όμως η μητέρα μου φρόντισε μεγαλώνοντας να μάθει περισσότερα πράγματα. Όταν εγκαταστάθηκε για μερικά χρόνια στην Αθήνα έκανε μία συλλογή από υλικό εφημερίδων και μέσω φίλων δημοσιογράφων αναζήτησε ανθρώπους που έζησαν το δυσάρεστο αυτό γεγονός και θα μπορούσαν να της λύσουν το μυστήριο, το πώς και γιατί. Η αναζήτησή της την οδήγησε στον πιλότο (που ήταν και ο κύριος στόχος της), του οποίου το όνομα γνωρίζω αλλά δε θα αναφέρω, υπάρχουν και στο αρχείο εφημερίδων. Όπως μου είπε, πήγε και τον συνάντησε το 1984. Μπακάλης πλέον και σαφώς όχι πιλότος καθότι τον "συνταξιοδότησαν" άνευ αποδοχών (δεν πέταξε ποτέ ξανά αεροπλάνο), ερωτήθη από τη μητέρα μου για το τι συνέβη 12 χρόνια πριν λέγοντάς του ποια είναι (χωρίς να έχει πρόθεση σκοτωθεί με τον άνθρωπο, και το αναφέρω για να μην πει κανείς ότι του άσκησε ψυχολογική βία και της απάντησε αναγκαστικά). Ο πιλότος της απάντησε ότι δεν έφταιγε αυτός και ότι οι συνθήκες καιρού της βραδιάς έφεραν αυτό το αποτέλεσμα, δεν έβλεπαν καθόλου καθαρά καθότι έβρεχε, είχε αέρα και καταιγίδες και τα φώτα του αεροδρομίου δε φαίνονταν ξεκάθαρα, συν ότι έχασε την επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου και δεν προσγειώθηκε εκεί που θα έπρεπε το αεροσκάφος. Ωστόσο όταν ερωτήθη αν θα μπορούσε να κάνει κάτι διαφορετικό για να διαφύγει το δυστύχημα, απάντησε "μάλλον όχι, μου φαίνονταν όλα θολά, αλλά θα έπρεπε να είχαμε πάρει άλλη πορεία που ο καιρός ήταν λίγο πιο ηρεμος" είπε. Προφανώς θα μπορούσε να μην μπει στο σύννεφο που του είχε αναφέρει ο πύργος ελέγχου, και να στρίψει για Κόρινθο, αλλά δεν το έκανε. "Δεν ενημέρωσα τους επιβάτες γιατί θα προσγειωνόμασταν κανονικά αλλά...", είπε. Δεν μπορώ να είμαι εγώ αυτός που θα κρίνω αν όντως ευθυνόταν ή όχι γιατί σαφώς μεγάλωσα με την ιστορία της οικογένειάς μου όπως την έζησε και με τη μαρτυρία της μητέρας μου. Σαφώς το θέμα "κουκουλώθηκε" όσο πιο πολύ μπορούσε και δεν ρίχθηκε φως 100% στα γεγονότα (τα γνωστά συμφέροντα), αν και γνωρίζω ότι πήρε γενικά ίσως τις μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με τα άλλα δυστυχήματα της τότε Ολυμπιακής. Τα συμπεράσματα ωστόσο δικά σας...
 
Re: OA crash το 1972

korfiatis06":2turejmk said:
...πήρε γενικά ίσως τις μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με τα άλλα δυστυχήματα της τότε Ολυμπιακής. Τα συμπεράσματα ωστόσο δικά σας...

Φυσικό είναι καθώς ήταν το μόνο που είχε επιζώντες... άρα και μαρτυρίες. Στα υπόλοιπα (Αυλώνας, Κερατέα, Κοζάνη, Σάμος) σκοτώθηκαν όλοι οι επιβάτες και ούτε υπήρχαν σημαντικές μαρτυρίες από αυτόπτες (αν εξαιρέσουμε ίσως αυτό της Αυλώνας που περίοικοι είδαν το αεροπλάνο να στροβιλίζεται και να έχει αποκοπεί το φτερό του). Οπότε υπήρχαν ανθρώποι για να μιλήσουν, όπως και έγινε. Στα υπόλοιπα, θα μπορούσε το πόρισμα να μην λέει (όλη) την αλήθεια. Σε αυτό τα περιθώρια για κάτι τέτοιο ήταν λιγότερα...
 
Re: OA crash το 1972

korfiatis06":1bs81xit said:
Ωστόσο όταν ερωτήθη αν θα μπορούσε να κάνει κάτι διαφορετικό για να διαφύγει το δυστύχημα, απάντησε "μάλλον όχι, μου φαίνονταν όλα θολά, αλλά θα έπρεπε να είχαμε πάρει άλλη πορεία που ο καιρός ήταν λίγο πιο ηρεμος" είπε. Προφανώς θα μπορούσε να μην μπει στο σύννεφο που του είχε αναφέρει ο πύργος ελέγχου, και να στρίψει για Κόρινθο, αλλά δεν το έκανε. "Δεν ενημέρωσα τους επιβάτες γιατί θα προσγειωνόμασταν κανονικά αλλά...", είπε.

Θα ήταν περίεργο αν ήταν διαφορετικά! Ο καθένας προσπαθεί να κάνει την δουλειά του και μάλιστα χωρίς να σκοτωθεί. Κανένα ατύχημα δεν γίνεται σκόπιμα, εκτός από τις επιθέσεις (και γιαυτό έχουν καταγραφεί σαν "επιθέσεις") της 11ης Σεπτεμβρίου 2001.
Όσον αφορά τα πορίσματα τώρα, αποκλειστικό σκοπό έχουν την αποφυγή παρόμοιων ατυχημάτων στο μέλλον. Άρα ο σκοπός τους δεν είναι η απόδοση ευθυνών.
Τα δικαστήρια τώρα, αρμοδιότητα έχουν να αποδόσουν ευθύνες, μόνο στην περίπτωση που έχει υπάρξει σοβαρή παράλειψη, ή κάτι μπορούσε εύκολα να προβλεφθεί αλλά δεν προβλέφθηκε.
Όσο για τους συγγενείς των θυμάτων είναι λογικό να διακατέχονται πάντοτε από την πικρία του άδικου θανάτου των αγαπημένων τους προσώπων.
Δυστυχώς, αυτή είναι κάθε φορά η κατάσταση, δίχως να υπάρχει πάντα προσπάθεια συγκάληψης.

Η ωμή πραγματικότητα είναι πως τα χειρότερα ατυχήματα συμβαίνουν εξαιτίας παντελώς ηλίθιων λόγων. Όπως επίσης είναι γεγονός ότι ακόμα και οι καλύτεροι, οι πιο έμπειροι και οι πιο ευσυνείδητοι άνθρωποι μπορεί να κάνουν μοιραία λάθη.
Είναι χαρακτηστικό ότι 3 εβδομάδες μετά τη συντριβή ενός DC-4 της SAS (την εποχή εκείνη ABA) στην κορυφή του Υμηττού στις 24/10/1947 η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση μεταξύ των οποίων ανέφερε:
"Πιλότος του αεροπλάνου που καταστράφηκε ήταν ο Άγγλος άσσος ...(..., από το Μπίρμιγχαμ της Βρετανίας) που υπηρετούσε εδώ και δυο χρόνια στην ABA. Απολάμβανε πάντα την πλήρη εμπιστοσύνη των συναδέλφων του και της Εταιρίας η οποία εμπιστοσύνη και σήμερα – μετά το συμβάν – εξακολουθεί να παραμένει η ίδια."
Δυστυχώς, οι ιστορίες επαναλαμβάνονται, χωρίς να μπορεί να αλλάξει το αποτέλεσμα.
 
Top