LGKR/CFU Kerkyra "Ioannis Kapodistrias"

  • Thread starter Thread starter seven4seven
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Εντάξει, τώρα. Αν φτάσει στο σημείο η Κέρκυρα να θεωρεί σοβαρό αντίπαλο τα αλβανικά παράλια, ζήτω που καήκαμε.
Κράτα αυτό να το συζητήσουμε ξανά τα επόμενα 4-5 χρόνια, νά'μαστε καλά...
 
Τα καλοκαίρια η Κέρκυρα βουλιάζει στα σκουπίδια. Δεν έχει τρεχούμενο νερό. Οι παραλίες της έχουν μόνο ξαπλώστρες. Δεν υπάρχει χώρος να παρκάρεις.Η κίνηση είναι παντού απίστευτη. Οι αποχετεύσεις δεν αρκούν και η όσφρηση δεν χαρίζει κάστανα.

Η Κέρκυρα είναι ένα από τα νησιά θύματα του φτηνού υπερτουρισμού. Δε χρειάζεται ούτε μεγαλύτερο αεροδρόμιο, ούτε 10πλασιους επιβάτες,ούτε καινούριους δρόμους, ούτε ούτε ούτε....χρειάζεται καλύτερα (και ακριβότερα) ξενοδοχεία ,καλύτερα (και ακριβότερα) εστιατόρια, καλύτερο (και ακριβότερο) τουριστικό προϊόν εν γένει. Και δεν θα έχει να φοβάται καμία διαρροή προς την γείτονα χώρα.

Ορισμένες φορές με στεναχωρεί το γεγονός ότι εστιάζουμε στους αριθμούς άφιξης τουριστών, εν προκειμένω στο LGKR....Οι αριθμοί έγιναν αυτοσκοπός και κριτήριο επιτυχίας...
φιλε μου, πιστευω πως οι εκροες προς την αλβανια θα ειναι σημαντικες μελλοντικα... Ο πιο σημαντικος παραγοντας που τραβαει πολυ τουρισμο, ειναι οι χαμηλες τιμες που προσφερουν τα αλβανικα παραλια, σε συνδιασμο με καθαριοτητα και ενα βασικο επιπεδο υποδομων (ακομη αρκετα κατω, σε σχεση με την κερκυρα, αλλα κλεινει η διαφορα)...

Απο την αλλη, φιλος με ριζες απο νοτια αλβανια (και οικογενεια που εχει ΒΝΒ) μου ανεφερε προσφατα , οτι οι αλβανοι προσπαθουν να εκμεταλλευτουν την κατασταση, και υπαρχουν μεγαλα παραπονα για εξαπατηση τουριστων, θεματα υποδομων, κλπ.
Βεβαια οπως βλεπουμε, υπαρχει και βουληση της κυβερνησης να βοηθησει στις υποδομες κλπ.
Ο γηγενης φιλος πηγε διακοπες εκει πριν 4-5 χρονια. Πηγε ξανα φετος, και ανεφερε πως εχουν γινει αλματα γενικως.

Εδω στο νησι, δυστυχως οι αρχες σφυριζουν αδιαφορα την τελευταια πενταετια. Δεν πιστευα πως θα το πω, αλλα εν τελει ευτυχως που ανελαβε η φραπορτ το αεροδρομιο, διοτι υπαρχει τοσο ανικανοτητα απο τις τοπικες αρχες, που σοκαρει...
 
Εντάξει, τώρα. Αν φτάσει στο σημείο η Κέρκυρα να θεωρεί σοβαρό αντίπαλο τα αλβανικά παράλια, ζήτω που καήκαμε.

Εδω και χρονια παντως, αρκετοι επιβατες που προσγειωνονται με charter στο CFU, στη συνέχεια προωθούνται απο τους tour operators σε ξενοδοχεια στα απέναντι παραλια (Αγ. Σαράντα).
 
φιλε μου, πιστευω πως οι εκροες προς την αλβανια θα ειναι σημαντικες μελλοντικα... Ο πιο σημαντικος παραγοντας που τραβαει πολυ τουρισμο, ειναι οι χαμηλες τιμες που προσφερουν τα αλβανικα παραλια, σε συνδιασμο με καθαριοτητα και ενα βασικο επιπεδο υποδομων (ακομη αρκετα κατω, σε σχεση με την κερκυρα, αλλα κλεινει η διαφορα)...

Απο την αλλη, φιλος με ριζες απο νοτια αλβανια (και οικογενεια που εχει ΒΝΒ) μου ανεφερε προσφατα , οτι οι αλβανοι προσπαθουν να εκμεταλλευτουν την κατασταση, και υπαρχουν μεγαλα παραπονα για εξαπατηση τουριστων, θεματα υποδομων, κλπ.
Βεβαια οπως βλεπουμε, υπαρχει και βουληση της κυβερνησης να βοηθησει στις υποδομες κλπ.
Ο γηγενης φιλος πηγε διακοπες εκει πριν 4-5 χρονια. Πηγε ξανα φετος, και ανεφερε πως εχουν γινει αλματα γενικως.

Εδω στο νησι, δυστυχως οι αρχες σφυριζουν αδιαφορα την τελευταια πενταετια. Δεν πιστευα πως θα το πω, αλλα εν τελει ευτυχως που ανελαβε η φραπορτ το αεροδρομιο, διοτι υπαρχει τοσο ανικανοτητα απο τις τοπικες αρχες, που σοκαρει...
Το πόσο μπορεί να επηρεάσει η ιδιωτική πρωτοβουλία την τοπική οικονομία, ένα περιφερειακό αεροδρόμιο και την κατηγορία-στόχο τουριστών το βλέπουμε με το αεροδρόμιο στην Καλαμάτα και το Costa Navarino.
Τι άλλο πια να περιμένουμε από ένα χρεωκοπημένο κράτος...Να φτιάξει Heathrow στη Λευκίμμη για να έχουμε 10 πτήσεις την ημέρα για Liverpool, East Midlands και Glasgow και βουρ στον Κάβο ή στο Σιδάρι σε rooms to let? Αυτό επιθυμούν και ονειρεύονται οι Κερκυραίοι?
 
Οντας ντοπιος, πιστεψε με, ενα 'χρεωκοπημενο κρατος', μπορει να κανει πολλα περισσοτερα απο το σχεδον μηδενικο εργο που παραγει τωρα. Η κερκυρα εχει θεμα με δρομους, σκουπιδια, υδρευση, νοσοκομειο. Απο εκει και περα με δευτερευουσες υποδομες, οπως οργανωμενα μουσεια, καλυτερες συγκοινωνιες, γρηγορη προσβαση στο ιντερνετ, καταστηματα ποιοτικα, διασκεδαση (κλεινει η μουσικη στις 10)...

Δεν ζητησε κανεις heathrow, αλλα τα αυτονοητα που σου παρεθεσα παραπανω...

Η ιδιωτικη πρωτοβουλια, αυτο που μπορει να κανει, ειναι να φροντισει το αεροδρομιο να ειναι καλυτερα οργανωμενο (οχι τοσες πολλες πτησεις σε μικρο χρονικο διαστημα, μεγαλυτερος χωρος αναμονης στα gates, καλυτερα οργανωμενος ελεγχος ασφαλειας). Εκτος αυτου υπηρχαν περιπτωσεις (απο φιλο που εργαζεται στην πιστα του αεροδρομιου), οπου αεροπλανα εκαναν κυκλους πανω απο το νησι 20-30 λεπτα, σε αναμονη θεσεων σταθμευσης..
 
Last edited by a moderator:
Εδω και χρονια παντως, αρκετοι επιβατες που προσγειωνονται με charter στο CFU, στη συνέχεια προωθούνται απο τους tour operators σε ξενοδοχεια στα απέναντι παραλια (Αγ. Σαράντα).
Σωστά. Είναι όσοι θα πήγαιναν Αλβανία anyway και οι operators επιλέγουν το πιο βολικό αεροδρόμιο άφιξης. Που πάει να πει ότι το LGKR κερδίζει χρήματα από τον τουρισμό με προορισμό την Αλβανία. Αλλά ότι αυτό είναι ένδειξη ότι τα αλβανικά παράλια θα ανταγωνιστούν στο ορατό μέλλον την Κέρκυρα, όχι, σε καμία περίπτωση.
 
Από προσωπική εμπειρία, αν εξαιρέσεις 3-4 πραγματικά καλά ξενοδοχεία και έναν αξιόλογο πολιτιστικό πλούτο, το νησί δυστυχώς μαστίζεται από χαμηλού επιπέδου/δυσανάλογα υψηλού κόστους τουριστικές υπηρεσίες, rooms to let, αγγλόμπαρα, κακής ποιότητας οδικό δίκτυο και άλλα χαρακτηριστικά ενός ελληνικού νησιού που αντιμετωπίζει διογκωμένα προβλήματα τουριστικής βιωσιμότητας κατά τους θερινούς μήνες (απορρίματα, κυκλοφοριακό, στάθμευση, επιχειρήσεις «αρπα-κολλατζήδων» ιδιοκτητών, που προσπαθούν να βγάλουν τη σαιζόν με τα ελάχιστα έξοδα, «χαλασμένα» POS, ξαπλώστες ως εκεί που φτάνει το μάτι) με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η δυναμική του προϊόντος. Ίσως τα αλβανικά παράλια να προσφέρουν τα ίδια, αλλά με λιγότερα χρήματα. Θέλω να πω, ότι η «Αλβανική Ριβιέρα» δε θα είχε τις ίδιες προοπτικές, αν το νεο-ελληνικό μοντέλο επιχειρηματικότητας δεν είχε καταστρέψει τον ίδιο τον τουρισμό.

Επίσης, όσες φορές βρέθηκα στο νησί, σκέφτηκα να κάνω μια μονήμερη απέναντι με το δελφίνι. Ίσως το κάνουν πολλοί αυτό και φαίνεται ότι υπάρχει ροή προς Αλβανία.
 
Το LGKR έχει τα όριά του. Όπως και οι υποδομές του νησιού. Όπως και οι οικονομικές δυνατότητες της χώρας.

Το πιο ρεαλιστικό σχέδιο κατά τη γνώμη μου είναι η συντήρηση των υποδομών και η προσέλκυση τουριστών που έχουν τη δυνατότητα να ξοδέψουν περισσότερα.

Με άλλα λόγια ρεαλιστική αντιμετώπιση της πραγματικότητας και συνεργασία κράτους και ιδιωτικής πρωτοβουλίας.

Αν η Κέρκυρα φοβάται τον ανταγωνισμό από τη γείτονα χώρα και το LGKR των ανταγωνισμό από τα αεροδρόμια της, ίσως πρέπει όλοι να προσανατολιστούν στο πώς θα προσελκύσουν το κοινό που θα κοιτάξει να κάνει διακοπές στην Olbia ή στη Menorca και όχι στο κοινό που κοιτάζει τους Άγιους Σαράντα .
 
Από προσωπική εμπειρία, αν εξαιρέσεις 3-4 πραγματικά καλά ξενοδοχεία και έναν αξιόλογο πολιτιστικό πλούτο, το νησί δυστυχώς μαστίζεται από χαμηλού επιπέδου/δυσανάλογα υψηλού κόστους τουριστικές υπηρεσίες, rooms to let, αγγλόμπαρα, κακής ποιότητας οδικό δίκτυο και άλλα χαρακτηριστικά ενός ελληνικού νησιού που αντιμετωπίζει διογκωμένα προβλήματα τουριστικής βιωσιμότητας κατά τους θερινούς μήνες (απορρίματα, κυκλοφοριακό, στάθμευση, επιχειρήσεις «αρπα-κολλατζήδων» ιδιοκτητών, που προσπαθούν να βγάλουν τη σαιζόν με τα ελάχιστα έξοδα, «χαλασμένα» POS, ξαπλώστες ως εκεί που φτάνει το μάτι) με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η δυναμική του προϊόντος. Ίσως τα αλβανικά παράλια να προσφέρουν τα ίδια, αλλά με λιγότερα χρήματα. Θέλω να πω, ότι η «Αλβανική Ριβιέρα» δε θα είχε τις ίδιες προοπτικές, αν το νεο-ελληνικό μοντέλο επιχειρηματικότητας δεν είχε καταστρέψει τον ίδιο τον τουρισμό.

Επίσης, όσες φορές βρέθηκα στο νησί, σκέφτηκα να κάνω μια μονήμερη απέναντι με το δελφίνι. Ίσως το κάνουν πολλοί αυτό και φαίνεται ότι υπάρχει ροή προς Αλβανία.
Έχω γυρίσει σχεδόν όλη την Ελλάδα, Κέρκυρα έχω πάει 3 φορές, πανέμορφο νησί αλλά θα ξαναπήγαινα ΜΟΝΟ Πάσχα ή άνοιξη γενικά, το καλοκαίρι δεν παλεύεται. Μπορώ να σκεφτώ τουλάχιστον 30 διαφορετικά μέρη στην Ελλάδα στα οποία θα έδινα προτεραιότητα για τις καλοκαιρινές διακοπές.
 
Κινδυνεύοντας να βγω off-topic, νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι η Κέρκυρα έχει απίστευτο φυσικό, ιστορικό, αρχιτεκτονικό και πολιτιστικό πλούτο που μπορούν να μαγέψουν τον κάθε επισκέπτη. Όμως όπως αναφέρθηκε και παραπάνω αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα τουριστικής βιωσιμότητας. Το αεροδρόμιο είναι ένα μικρό πρόβλημα μπροστά στα υπόλοιπα.
Θα συμφωνήσω και με αυτούς που λένε ότι ο στόχος δεν πρέπει να είναι ο αριθμός των τουριστών αλλά το επίπεδο του τουρισμού. Ειδικά μάλιστα αν έχεις να τους δείξεις τον πλούτο της Κέρκυρας σαφώς και μπορείς να τους προσελκύσεις! Αλλά πρώτα πρέπει να λυθούν τα προβλήματα τουριστικής βιωσιμότητας.
Οφείλω να σημειώσω ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχουν κάποια καλά βήματα από ιδιώτες και επιχειρήσεις (από μικρά εστιατόρια και BNB έως μεγάλα ξενοδοχεία) που δείχνουν να σέβονται το προϊόν αλλά ακόμα χρειάζονται πάρα πάρα πολλά πράγματα να γίνουν.

Συμπερασματικά, η Κέρκυρα μπορούσε και έπρεπε να προσανατολίζεται σε εντελώς διαφορετικό τουριστικό προϊόν από την Αλβανική Ριβιέρα, ένα τουριστικό προϊόν υψηλού επιπέδου και ομοίως και οι υποδομές της (αεροδρόμιο, λιμάνι κτλ) να λειτουργούσαν προς αυτήν την κατεύθυνση. Δεν είναι ουτοπία, υπάρχουν πολλοί τουριστικοί προορισμοί που το έχουν καταφέρει σε μικρό χρόνο. Όμως πρέπει πρώτα να διορθωθούν μια σειρά από προβλήματα.
 
Top