LGKR/CFU Kerkyra "Ioannis Kapodistrias"

Ακόμα κι αν υπήρχε η πρόθεση να αναβαθμιστεί π.χ. το οδικό δίκτυο, αυτό θα σήμαινε να φτιαχτούν δρόμοι με σύγχρονες προδιαγραφές ως προς το πλάτος, τις στροφές, τα υλικά κ.λπ, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο σχεδόν σε κάθε ελληνικό νησί όπου οι μικροϊδιοκτησίες και η προστασία του περιβάλλοντος (για να μην πάω καν στα τοπικά μικροσυμφέροντα) καθιστούν αδύνατη κάθε τέτοια αναβάθμιση. Το ίδιο ισχύει για τις ακριβές ξενοδοχειακές μονάδες (θέλουν πολλές εκατοντάδες στρέμματα).

Κάθε τόπος είναι ικανός να αντέξει συγκεκριμένο αριθμό ανθρώπων, από εκεί και πάνω έχεις προβλήματα. Αλλά έχεις και πολλά λεφτά. Αν η Κέρκυρα βλέπει τους απέναντι και λέει «Ωχ», τότε ιδού πεδίον δόξης. Επαγγελματίες του τουρισμού είναι, δεν είναι παιδάκια. Όπως είχαν μυαλό να στήσουν το μαγαζί να πουλάει στα αγγλόνια, ας το στήσουν τώρα να πουλάει στους λεφτάδες.
 
Πολυ σημαντικη ειδηση για το αεροδρομιο της Κερκυρας. Ξεκινησαν οι απαλλοτριώσεις των οικοπέδων μέχρι την οδό Επτανήσου, κατι που θα επιτρεψει το οριστικο κλεισιμο του δρομου που περναει απο τις παρυφες του 16

πηγη
 
Πράγματι πολύ σημαντική είδηση.
Περιμένω να δω τι θα γίνει με το δρόμο καθώς το αρχικό πλάνο προέβλεπε υπογειοποίηση ενώ τώρα μιλάνε για κατάργηση. Κάτι τέτοιο θα έστελνε όλη την κίνηση λεωφορείων, ταξί και ΙΧ του αεροδρομίου είτε μέσω της πόλεως της Κέρκυρας είτε αν γίνει διαπλάτυνση του δρόμου, στο δρόμο που οδηγεί στη λεωφόρο Επτανήσου (παράκαμψη αεροδρομίου). Και στις δύο περιπτώσεις (ειδικά στην πρώτη) θα υπάρχει σοβαρό πρόβλημα κυκλοφοριακού (πολύ μεγαλύτερο από το σημερινό πρόβλημα).

Επίσης, από ότι γνωρίζω τα έργα στο αεροδρόμιο συνεχίζουν με γοργούς ρυθμούς ενώ το αεροδρόμιο είναι σε λειτουργία. Το αεροδρόμιο θα αναστείλει ξανά τη λειτουργία του από τις 16 έως και τις 29 Ιανουαρίου 2024.
 
δυστυχως δεν νομιζω να προχωρησουν με καποια αλλαγη του πλανου. Ολη η κυκλοφορια θα διοχετευτει μεσω της λεωφορου επτανησου και των παραδρομων της. και εκει δυστυχως το κυκλοφοριακο προβλημα της κερκυρας θα οξυνθει...

Οσο για τα εργα στο αεροδρομιο, διαβασα προχθες δηλωσεις του γαλαζιου βουλευτη Κερκυρας, οτι δεν θα ολοκληρωθει η ασφαλτοστρωση ολου του διαδρομου φετος, αλλα θα μεινουν 600μ για την επομενη χρονια.
Στην δηλωση του, ανεφερε πως θα προχωρησει η επεκταση του passenger terminal, με επιπλεον 10,000 τμ χωρων. εδω γενναται η απορια, για το που θα τοποθετηθει το νεο τερμιναλ... ΠΗΓΗ
 
Σχετικά με το terminal, υποθέτω ότι μπορεί να επεκταθεί είτε προς νότο/λιμνοθάλασσα (χρονοβόρο αλλά περισσότερος χώρος) είτε προς το βορρά (εκεί που είναι η πυροσβεστική, η οποία ίσως μετακινηθεί απέναντι).

Σχετικά με το διάδρομο σύμφωνα με το Flightradar24 αυτή τη στιγμή είναι 2373m ενώ σύμφωνα με τις δηλώσεις με το πέρας των εργασιών θα ανέλθει στις 2475m (δηλαδή επέκταση 102m). Η απόσταση αυτή τη στιγμή του διαδρόμου από την λεωφόρο Επτανήσου είναι γύρω στα 170-180m συνεπώς θα υπάρχει και μία στοιχειώδης απόσταση ώστε να μην χρειάζεται να κόβεται η κυκλοφορία με φανάρι (όπως στον υπο-κατάργηση δρόμο).
Επίσης, η λεωφόρος Επτανήσου και ο λοφίσκος βόρεια του αεροδρομίου θα προσφέρουν λογικά μερικές (επιπλέον) καλές θέσεις για planespotting.

Σημείωση για όσους δεν γνωρίζουν: μπροστά στο διάδρομο αυτή τη στιγμή βρίσκεται διασταύρωση και η κίνηση κόβεται με φανάρι και όχημα της αστυνομίας όταν υπάρχουν πτήσεις! Το ένα σκέλος της διασταύρωσης θα παραμείνει ως έχει ενώ το σκέλος που βρίσκεται ακριβώς μπροστά στον διάδρομο θα καταργηθεί.
 
Στην δηλωση του, ανεφερε πως θα προχωρησει η επεκταση του passenger terminal, με επιπλεον 10,000 τμ χωρων. εδω γενναται η απορια, για το που θα τοποθετηθει το νεο τερμιναλ... ΠΗΓΗ

Το μεγαλύτερο κομμάτι (10000τμ) του νέου τερματικού σταθμού θα είναι προς νότια, που ανήκει αυτή τη στιγμή ως επί το πλείστον στο υπουργείο οικονομικών (μάλλον λάθος του ΤΑΙΠΕΔ που δεν τα συμπεριέλαβε στην σύμβαση ή ύστατη πράξη αντίστασης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όπως το δει κανείς). Αυτό που δεν ανεφέρθηκε είναι ότι θα υπάρξει και μια μικρότερη επέκταση ~3000τμ Βόρεια για τις αφίξεις (εκεί που είναι τώρα τα επίγεια μέσα των handlers, ο πύργος και το κτίριο της ΥΠΑ/ΑΠΑ), εδώ:
epektasi terminal_north.jpg
Μιλάμε για 5-6+ χρόνια από τώρα βέβαια...
Όσο για τo RESΑ και το κλείσιμο του δρόμου, το χρονοδιάγραμμα είναι να ολοκληρωθεί σε περίπου 2 χρόνια από τώρα, οπότε έχουμε μέλλον ακόμα. Δυστυχώς δεν επιλέχθηκε EMAS αλλά απλά επέκταση όπως στο Runway Strip με αδρανή υλικά.

Σχετικά με το διάδρομο σύμφωνα με το Flightradar24 αυτή τη στιγμή είναι 2373m ενώ σύμφωνα με τις δηλώσεις με το πέρας των εργασιών θα ανέλθει στις 2475m (δηλαδή επέκταση 102m).
Απλά άγνοια, η δήλωση είναι λάθος. Τα μήκη του αεροδιαδρόμου δεν θα αλλάξουν, το RESA δεν μετράει σε LDA/TORA/TODA/ASDA, αλλά για να μην μπερδευτεί ο κόσμος και εξηγούν τι σημάινει RESA κλπ αναγράφηκε έτσι.
Να πούμε ότι επίσης μεγάλο μήκος του τροχοδρόμου γίνεται τσιμέντο:
taxiway.jpg
 
Αυτό που δεν ανεφέρθηκε είναι ότι θα υπάρξει και μια μικρότερη επέκταση ~3000τμ Βόρεια για τις αφίξεις (εκεί που είναι τώρα τα επίγεια μέσα των handlers, ο πύργος και το κτίριο της ΥΠΑ/ΑΠΑ), εδώ:
Δηλαδή, υπάρχει σχέδιο να ξηλωθεί ο Πύργος Ελέγχου... μήπως για αυτο θέλουν να κανουν τα remote towers στα παραχωρημένα αεροδρόμια ? ενώ ο Υπουργός δήλωσε οτι πρόκειται μόνο για backup (ετσι μετέφρασα τη δήλωσή του) για contingency plan
 
Όχι δεν υπάρχει τέτοιο σχέδιο απ'όσο γνωρίζω. Ο Πύργος θα μείνει, αλλά μάλλον όχι το υπόλοιπο κτίριο της ΥΠΑ. Τώρα αν θα είναι ΕΕΚ, κάμερες, ΑΙ ή ο Άγιος Βασίλης στον πύργο, μόνο ο υπουργός και η παρέα του το ξέρουν.
 
Tι είναι το RESA? Toσο δύσκολο είναι να τελειώσουν τον διαδρομο φετος που θα αφησουν και 600μ για του χρονου;
 
Runway End Safety Area.
Με τους ρυθμούς κατασκευής που έχουν δεν θέλουν να κλείσουν τον διάδρομο για παραπάνω, οπότε πάει για του χρόνου.
Και μιας και ανέφερα TORA/TODA/ASDA και LDA, ένα λινκ που τα εξηγεί.
 
Last edited:
Top