LGKR/CFU Kerkyra "Ioannis Kapodistrias"

Σημερα ειναι η πρωτη μερα που το αεροδρομιο ειναι κλειστο.
Εχω κατεβει στο νησι για να επισκεπτω την οικογενεια. με την επομενη ευκαιρια θα βγαλω φωτο απο τις εργασιες. Απο οτι θυμαμαι απο περσι (στο μισο του διαδρομου απο την πλευρα του δρομου), γινεται εκσκαφη σε βαθος 1.5-2μ, στρωνεται μεμβρανη, ριχνεται ειδικο χαλικι, μετα τσιμεντο, και εν τελει ασφαλτος. βεβαια το πιο δυσκολο κομματι, ειναι η πλευρα της λιμνοθαλασσας, και η μεθοδος κατασκευης που θα ακολουθηθει σε εκεινο το σημειο.

Απορια για την ποιοτητα της ασφαλτου, βλεπωντας την φθορα στο backtrack, απο την πλευρα του δρομου
Ναι, ΟΚ, κάποιος παγκοσμίως άγνωστος βουλευτής δήλωσε σε μια πανελληνίως άγνωστη εφημερίδα κάτι που κάποιοι ίσως εξέλαβαν ως αποκλειστική επένδυση της Fraport, άσχετα αν το ίδιο άτομο λέει "με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων."

Είναι απείρως χρησιμότερη η συζήτηση για το τι ακριβώς έργα θα γίνουν και με ποιον τρόπο. Είναι άχρηστη η συνεχής επανάληψη (και ζητώ συγγνώμη που συμμετέχω σε αυτήν, σταματάω εδώ) του ποιος πληρώνει, από τη στιγμή που είναι εύλογο και αναμενόμενο οι βασικές υποδομές να είναι ευθύνη του κράτους.

Μου θυμίζει παρόμοια ένστασή σου στο θρεντ του LGTS όπου δεν μπορούσες να χωνέψεις ότι η Fraport ανακοίνωσε τη λήξη των εργασιών ανακαίνισης στο terminal επειδή κάποιοι χώροι καταστημάτων ήταν ακόμα ξενοίκιαστοι. Μεγάλες στιγμές. :mrgreen:
 
Αν γνωρίζει κάποιος παλιά είχε ακουστει ράδιο αρβύλα για μετεγκατασταση του αεροδρομίου στο λιβάδι του ρόπα που βρίσκεται βορειοδυτικά του νησιού που έχει πολύ χώρο παρότι περιτριγυριζεται από λόφους πέριξ.
εκεί έχει σχεδόν όλο το χρόνο ομίχλη. Ένα αεροδρόμιο στο Λιβάδι Ρόπα θα έχει παρόμοια προβλήματα με το αεροδρόμιο Ιωαννίνων.

Να συμπληρώσω και στην συζήτηση που έχει ανοίξει παραπάνω:
Η Κέρκυρα έχει την ιδιαιτερότητα ότι έχει έντονο ανάγλυφο σε συνδυασμό με διάσπαρτους οικισμούς (μόνο το 25% κατοικεί στην πόλη της Κέρκυρας). Πρακτικά είναι ελάχιστες οι περιοχές που θα μπορούσε να γίνει αεροδρόμιο από πλευράς χώρου (Λιβάδι Ρόπα και Λευκίμμη μόνο) και παρουσιάζουν και οι δύο προβλήματα που θα ανέβαζαν τρελά το κόστος ή/και θα μείωναν την λειτουργικότητά του.
Το Λιβάδι Ρόπα αν και βρίσκεται στο κέντρο του νησιού περιβάλλεται από λόφους και θα έχει προβλήματα ομίχλης κτλ
Η Λευκίμμη θα έχει κάποια από τα προβλήματα του υπάρχοντος αεροδρομίου και επίσης θα απέχει τεράστια απόσταση (λαμβάνοντας υπόψη το κάκιστο οδικό δίκτυο του νησιού) από την βόρεια και την κεντρική Κέρκυρα.

Το υπάρχον αεροδρόμιο της Κέρκυρας είναι χτισμένο σχεδόν εξολοκλήρου με μπάζωμα της λιμνοθάλασσας με τα συντρίμμια των βομβαρδισμών του Β΄παγκοσμίου πολέμου. Έκτοτε επεκτείνεται πάντα με μπάζωμα της λιμνοθάλασσας (με ότι αυτό σημαίνει για κόστος, χρόνους εκτέλεσης και προβλήματα). Ένα μέρος των προβλημάτων του λύνονται αλλά με μεγάλο κόστος...
 
Last edited:
Απο σημερα το πρωι, ειναι και παλι ανοιχτο το αεροδρομιο του νησιου.

Ενδιαφερον αρθρο, που περιγραφει καποια απο τα προγραμματισμενα βελτιωτικα εργα, επι εποχης κρατικης λειτουργιας και εκμεταλλευσης.
Αναρωτιεμαι αν εν τελει θα προχωρησει το παλιο master plan, απο την Fraport:

Το μάστερ πλαν προέβλεπε μεταξύ των άλλων τη μεταφορά του πύργου ελέγχου, του πυροσβεστικού σταθμού και των δεξαμενών καυσίμων από την άλλη πλευρά, όπου σήμερα σταθμεύουν τα pzl. Την απελευθέρωση της ανατολικής πλευράς και έτσι τη δυνατότητα επέκτασης του αεροσταθμού μέχρι την ε.ο. Λευκίμμης και τον παλιό αεροσταθμό. Την επέκταση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών και κυρίως την κατασκευή δεύτερου διαδρόμου τροχοδρόμησης αεροπλάνων, υπό γωνία ελαφρώς και στην κατεύθυνση ΒΔ - ΝΑ, ώστε να απελευθερώνεται ο κύριος διάδρομος προσγείωσης - απογείωσης.

Πηγη
 
Η κατασκευή του διαδρόμου τροχοδρόμησης θα αύξανε την χωρητικότητα του αεροδρομίου σε πτήσεις μιας και θα ήταν πολύ λιγότερο χρόνο κατειλημμένος ο κύριος διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης .
Το πρόβλημα είναι ότι για τα περισσότερα από αυτά που προβλέπονται από το master plan...too good to be true...(λαμβάνοντας υπόψη τα Ελληνικά δεδομένα).

Θα συμφωνήσω επίσης με το άρθρο ότι η πολυετής καθυστέρηση σε συνδυασμό με το νέο αεροδρόμιο στα Αλβανικά παράλια είναι προάγγελος αρνητικών εξελίξεων...όσοι αμφιβάλλουν γι αυτό ας δουν την ανάπτυξη του αεροδρομίου των Τιράνων.
 
Σε συζητηση με τον φιλο που εργαζεται στο αεροδρομιο, δεν εχω πολλες ελπιδες οτι θα πραγματοποιηθει καποιο ουσιαστικο εργο αναβαθμισης υποδομων του αεροδρομιου, εκτος των τωρινων. Κατα τα λεγομενα του, το πλανο της φραπορτ για τα επομενα δυο χρονια ειναι μονο συντηρηση του παλιου αεροσταθμου και αναδιαταξη εσωτερικη με περισσοτερους χωρους για την αναμονη των επιβατων..

Οσο για τα γειτονικα αεροδρομια, συμφωνω με τα λεγομενα σου. Η Αλβανια, ετοιμαζει ενα αξιολογο αεροδρομιο που το πιο πιθανο ειναι να συμβαλει στην μειωση της κινησης προς το αεροδρομιο της Κερκυρας (Ο συνολικος αριθμος επιβατων που αφιχθησαν με αεροπλανο και πηγαν με το φερι μποτ αλβανια, υπολογιζεται σε 100Κ+ για την φετινη χρονια).
 
Last edited by a moderator:
Επειδή διαβάζω αρκετά δημοσιεύματα σχετικά με τις όποιες διαρροές προς Αλβανία, θα πρεπει κάποιος να υπολογίσει και πόσες αφίξεις μετρήθηκαν απο εκει, αφου γράφεται οτι πολλοί ήταν σε αυθημερόν εκδρομές. Αλλες αφίξεις ισως αφορούν και τουρίστες που επισκέπτονται το νησί - αναποδα δηλαδή..
Οσον αφορά τα έργα, να πουμε οτι το νότιο κομμάτι, αυτο της κλειστής και αποχαρακτηρισμένης λίμνης, μπορεί άνετα να διατεθεί για επέκταση, είτε πίστας α/φ, ειτε πάρκινγκ αυτοκινήτων, που πάσχει . Απλά, θα πρέπει η Fraport να βάλει το χέρι στη τσέπη και να μη δώσει πολλά μερίσματα για να το κάνει.. Μη ξεχνάμε οτι στην επέκταση κτιρίου και πίστας που έγινε, είχε ήδη γίνει επιχωμάτωση απο το Δημόσιο πριν πολλά χρόνια και -εσκεμμένα ?- δεν ολοκληρώθηκε με ασφαλτόστρωση, την οποία έκανε η Fraport και το μοστράρησε ώς δική της επένδυση.
Τα 24,7 εκ του προυπολογισμού του έργου που πληρώνει το Ελληνικό Δημόσιο, τελικά ξοδεύονται όλα ? δεν υπάρχει καμμία εκπτωση απο τον εργολάβο ή πάνε και σε εργα που θέλει και πρεπει να πληρώσει η Φραπορτ ,πχ έργα στην πίστα ? Γιατι εδώ "Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει" !
 
Αξιόλογο αεροδρόμιο ίσως, αλλά μην ξεχνάμε ότι χτίζεται κατά τα πρότυπα του έτερου αεροδρομίου εκτός Τιράνων, το οποίο πέρσι είχε... μία εποχική πτήση για Ελβετία.
Περίπου 20 χρόνια στην Κέρκυρα ακούω ότι "όλοι πάνε Αλβανία, κανένας δε μένει εδώ", αλλά πάνω από 4-5 καραβάκια την ημέρα (100-150 ατόμων max) δεν φεύγουν για Άγιους Σαράντα το βαθύ καλοκαίρι. "Όλοι" οι υπόλοιποι ~2εκ τουρίστες πάνε κολυμπώντας;
Έστω ότι κάπως πάνε 100Κ/χρόνο Κέρκυρα-Αλβανία (και είναι τουρίστες και όχι διασπορά που δεν έχει καλύτερο τρόπο να πάει στη νότια Αλβανία...), και έστω ότι 100% από αυτούς θα πάνε με το καινούργιο αεροδρόμιο/Vlore Airport/Corfu North Airport ή όπως θα το λένε. Η αύξηση μόνο στην Κέρκυρα για φέτος ήταν κάπου +150Κ στις αφίξεις.
Και στο κάτω-κάτω, ξέρουμε ποιες αεροπορικές θα πάνε (και αν πάνε), και γνώμη μου είναι καλύτερα να πάνε εκεί παρά στην Κέρκυρα. Δε χωράνε όλοι σε ένα νησί 150χιλ κατοίκων.
Για ποιες "αρνητικές εξελίξεις" μπορούμε να μιλάμε όταν ο Καποδίστριας έχει διπλασιάσει την κίνησή του σε 10 χρόνια; Μόνο τρομολαγνεία μου θυμίζουν όλα αυτά.
 
Υπάρχει όντως τεράστια υπερβολή στο "όλοι πάνε Αλβανία, κανένας δε μένει εδώ" που ακούγεται πολύ στην Κέρκυρα. Και δεν διαφωνώ με τους αριθμούς που παρουσιάζεις.

Οι "αρνητικές εξελίξεις" για την Κέρκυρα είναι ότι ταυτόχρονα με το αεροδρόμιο στα Αλβανικά παράλια θα υπάρχουν και φθηνά τουριστικά πακέτα που θα κάνουν πιο προσιτό το πακέτο να πάει κάποιος διακοπές εκεί. Εξάλλου ένα μεγάλος μέρος των τουριστών της Κέρκυρας πλέον είναι του οικονομικού status που θα επέλεγε εύκολα (κατά την γνώμη μου) να πάει στην Αλβανία αντί για την Κέρκυρα.
Φυσικά αν συμβεί αυτό -που είναι απλά εκτίμηση- δεν θα φταίει μόνο το αεροδρόμιο.
 
Τα καλοκαίρια η Κέρκυρα βουλιάζει στα σκουπίδια. Δεν έχει τρεχούμενο νερό. Οι παραλίες της έχουν μόνο ξαπλώστρες. Δεν υπάρχει χώρος να παρκάρεις.Η κίνηση είναι παντού απίστευτη. Οι αποχετεύσεις δεν αρκούν και η όσφρηση δεν χαρίζει κάστανα.

Η Κέρκυρα είναι ένα από τα νησιά θύματα του φτηνού υπερτουρισμού. Δε χρειάζεται ούτε μεγαλύτερο αεροδρόμιο, ούτε 10πλασιους επιβάτες,ούτε καινούριους δρόμους, ούτε ούτε ούτε....χρειάζεται καλύτερα (και ακριβότερα) ξενοδοχεία ,καλύτερα (και ακριβότερα) εστιατόρια, καλύτερο (και ακριβότερο) τουριστικό προϊόν εν γένει. Και δεν θα έχει να φοβάται καμία διαρροή προς την γείτονα χώρα.

Ορισμένες φορές με στεναχωρεί το γεγονός ότι εστιάζουμε στους αριθμούς άφιξης τουριστών, εν προκειμένω στο LGKR....Οι αριθμοί έγιναν αυτοσκοπός και κριτήριο επιτυχίας...
 
Top