Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Η Hochtief ήταν και είναι κατά βάση μια κατασκευαστική εταιρία, η μεγαλύτερη στη Γερμανία σύμφωνα με το Wiki.
Την πλειοψηφία της πλέον την έχει η Ισπανική grupo ACS (δεν νομίζω πως έχει κάποια σχέση με τα κούριερ) και έχει πάψει να ασχολείται με συμμετοχές σε αεροδρόμια πουλώντας τα στους Καναδούς δασκάλους.
Έχει συμμετάσχει στη κατασκευή και είχε μετοχές του Αμβούργου και του Ντισελντορφ.
Δεν είχε ποτέ της σχέση με την Fraport.

Τώρα το κατά πόσο η πλειοδοσία της Fraport AG- SLENTEL Ltd στο διαγωνισμό είναι αποτέλεσμα Ελληνογερμανικής κυβερνητικής ή άλλου είδους συνωμοσίας δεν το γνωρίζω και θα ήθελα κάτι παραπάνω από υποθέσεις για να το πιστέψω.

Βέβαια οποιοσδήποτε άλλος απο τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους (Μπόμπολας, Μυτιληναίος) και να πλειοδοτούσε πάλι συνωμοσία και μηχανορραφίες θα έβλεπαν πολλοί απο πίσω...
Είναι χαρακτηριστικό της περιοχής μας όμως αυτό βλέπεις...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Αντιλαμβανομαι το λάθος μου, δεν ξερω γιατί είχα την εντύπωση οτι σε κάποια φάση τον ΑΙΑ τον διαχειριζόταν η fraport. ειναι και αυτος ο ομιλος κοπελουζου που με εμπλεξε....

Για να δουκε λοιπον την fraport
H Fraport θα έχει τον πρώτο λόγο στο επενδυτικό σχήμα. Κύριος μέτοχος της εισηγμένης Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), η αυστραλιανή επενδυτική εταιρία Rare Infrastructure Limited (5,27%) και οι λοιποί μέτοχοι (34,91%).


Μάλιστα,,,,δηλαδή αποκρατικοποιούμε με παράδοση σε ένα ομόσπονδο κρατίδιο?
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

dvixos, ίσως μπερδεύτηκες γιατί κάποια στιγμή στο παρελθόν η fraport είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις μετοχές του δημοσίου στον ΑΙΑ.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Σήμερα μίλησε ο Κος Αλεβιζόπουλος σε τοπικό ραδιόφωνο, κρατάω 2-3 επισημάνσεις του και απορίες μου.

1. Τελικά, τα τέλη θα φτάσουν στα 35-40 ευρώ/επιβάτη (including σπατόσημο) μετά το πέρας των επενδύσεων της Fraport; Γιατί έτσι υποστήριξε ο Κος Αλεβιζόπουλος
2. Τα 300 εκατομμύρια που θα δωθούν για έργα απ' τους Γερμανούς δεν είναι λίγα; Στην πορεία και μελλοντικά αν απαιτηθούν έργα, θα ρίξουν λεφτά οι Γερμανοί;
3. Κάποια α/δ χρειάζονται μεγάλα έργα και άλλα μικρότερα. Αν ας πούμε οι Γερμανοί αποφασίσουν για νέο αεροσταθμό στη Θεσ/κη, αυτός θα χρηματοδοτηθεί απο πιθανή αύξηση στα τέλη μόνο της Θεσ/κης ή θα έχουν αύξηση όλα τα αεροδρόμια;

Τέλος, μια απορία και για την Α3. Τελικά τη συμφέρει που Γερμανοί αποκτούν τόσο αεροδρόμια δεδομένου ότι η LH κάνει κουμάντο στη Star αλλά και το ότι Fraport και Lufthansa είναι μέτοχοι ο ένας στον άλλο; Διότι η Α3 πάει σιγά σιγά σε απογαλάκτιση. Επίσης, θα παίξει ρόλο και στα δρομολόγια προς Γερμανία απο περιφερειακά α/δ δεδομένης της πλειάδας γερμανικών συμφερόντων αεροπορικών;
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Θυμάμαι οτι ο Βασιλάκης της Αegean εκφράστηκε αρνητικά για την ιδιωτικοποίηση και ήταν σίγουρος οτι θα αυξηθούν τα τέλη.. Αλλωστε δεν είναι τυχαίο που τα καλοκαίρια , αρκετά α/φ της aegean είχαν για βάσεις περιφερειακά α/δ, και επιχειρούσαν απο εκεί, γλυτώνοντας αρκετά χρηματα απο parking και τέλη ΤΧΑ.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του οικονομικού διευθυντή της Ryanair που είχε ταχθεί ξακάθαρα κατά της αποκρατικοποίησης, προφανώς για τα συμφέροντα της εταιρείας του !!
Σήμερα τα τέλη είναι 12 ευρώ για εντός Ε.Ε και αυτά καλύπτουν τα πάντα. Δεν έχει ξεχωριστά για security, για CUTE κλπ... ο νέος νόμος για το νέο "σπατόσημο" ξεκινάει απο 14,5 απο αυτά 1 ευρώ πάει στα ΑΜΕΑ και 2,5 (νομίζω) είναι για το security...Δίνει τη δυνατότητα να ανεβεί κάπου στα 20 ευρώ μετά απο μια 5ετια και πιθαν΄ν να επιβληθούν άλλα τέλη ξεχωριστά, που σήμερα καλύπτονται απο το ενιαίο τέλος...
Τέλος, δεν θα σταματήσω να φέρνω το παράδειγμα της γέφυρας Ρίου- Αντιρίου , που κάτω απο την κρατική επίβλεψη, ανέβασε τα διόδια απο 7,20 σε 13,20 μέσα σε 8 χρόνια, περίπου 80-90% αυξηση δηλαδή... και ο νοών νοήτω !!

Και εγώ έχω μια απορία : τα εκατομύρια του ΕΣΠΑ που έχουν δοθεί και δίνονται για έργα που γίνονται σήμερα σε διάφορα αεροδρόμια, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθο, Χανιά κλπ , επιτρέπεται να τα καρπωθεί ιδιώτης ??
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Θα απαντήσω στο τελευταίο που ξέρω... ΌΧΙ δεν επιτρέπεται (τα ΕΣΠΑ) να τα καρπωθεί ιδιώτης με αυτό τον τρόπο (έτσι είχα διαβάσει τουλάχιστον)... αλλά μπροστά στην ανάπτυξη τι είναι οι νόμοι... :D
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Είναι διαφορετική περίπτωση αυτή. Ο ιδιώτης αναλαμβάνει τη διαχείριση των αεροδρομίων καταβάλλοντας το αντίστοιχο ενοίκιο. Πράγμα που σημαίνει ότι δεν καρπώνεται τα έργα του ΕΣΠΑ, καθώς αυτά παραμένουν στην ιδιοκτησία του δημοσίου. Οπότε δεν υπάρχει νομικό κώλυμα.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Οταν στα Χανιά και τη Ζάκυνθο με λεφτά των ευρωπαίων( και ημών) φορολογουμένων, φτιάχονται σήμερα νέα κτίρια, αυτά σε 40-50 χρόνια θα έχουν χάσει ΟΛΗ την αξία τους, κάτι που μέχρι τότε θα καρπώνεται ο ιδιώτης. Εκτός αν έχουν ήδη προβλέψει ενα εξευτελιστικό ποσό( ώς είθισται) σαν μείωση της ετήσιας εμπορικής αξίας , νομίζω οτι "βρωμάει" !
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

OA701":7m96vyik said:
1. Τελικά, τα τέλη θα φτάσουν στα 35-40 ευρώ/επιβάτη (including σπατόσημο) μετά το πέρας των επενδύσεων της Fraport; Γιατί έτσι υποστήριξε ο Κος Αλεβιζόπουλος
Πολλά λέει. Όπως είπε και ο LEKPO1A πριν 2-3 σελίδες, όπως τα ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Φόροι επιβατών ως το 2024: 14,5 + 12 = 26,5 EUR

Φόροι επιβατών από το 2024: 14,5 + 3 = 17,5 EUR
OA701":7m96vyik said:
2. Τα 300 εκατομμύρια που θα δωθούν για έργα απ' τους Γερμανούς δεν είναι λίγα; Στην πορεία και μελλοντικά αν απαιτηθούν έργα, θα ρίξουν λεφτά οι Γερμανοί;
Λίγα; Δε νομίζω. Το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ υπολόγισε (και καθόλου συντηρητικά) 200κάτι εκ € για τα 14. Μόνο στην Κέρκυρα, με 25εκ είμαστε καλά για παράδειγμα.

OA701":7m96vyik said:
3. Κάποια α/δ χρειάζονται μεγάλα έργα και άλλα μικρότερα. Αν ας πούμε οι Γερμανοί αποφασίσουν για νέο αεροσταθμό στη Θεσ/κη, αυτός θα χρηματοδοτηθεί απο πιθανή αύξηση στα τέλη μόνο της Θεσ/κης ή θα έχουν αύξηση όλα τα αεροδρόμια;
Έλα ντε. Η λογική λέει ότι θα αυξηθούν μόνο τα τέλη της Θεσ/κης. Ίσως υπάρχουν και νομικά θέματα που τους εμποδίζουν να χρεώσουν τέλη παντού.

OA701":7m96vyik said:
Τέλος, μια απορία και για την Α3. Τελικά τη συμφέρει που Γερμανοί αποκτούν τόσο αεροδρόμια δεδομένου ότι η LH κάνει κουμάντο στη Star αλλά και το ότι Fraport και Lufthansa είναι μέτοχοι ο ένας στον άλλο; Διότι η Α3 πάει σιγά σιγά σε απογαλάκτιση. Επίσης, θα παίξει ρόλο και στα δρομολόγια προς Γερμανία απο περιφερειακά α/δ δεδομένης της πλειάδας γερμανικών συμφερόντων αεροπορικών;
Φτηνότερα τέλη δε μπορεί να δώσει, ούτε slots. Πώς να τους βοηθήσει; Πάντως ξαφνικά όσοι έλεγαν ότι θα τα δώσουν τα αεροδρόμια για ψίχουλα εξαφανίστηκαν...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

jj_lgkr":3dpebanq said:
Φτηνότερα τέλη δε μπορεί να δώσει, ούτε slots. Πώς να τους βοηθήσει; Πάντως ξαφνικά όσοι έλεγαν ότι θα τα δώσουν τα αεροδρόμια για ψίχουλα εξαφανίστηκαν...

Εξαφανίστηκαν ?? αν είναι δυνατόν !! μήπως αλήθεια θα κάνουμε και πανυγήρια για τα ποσά που ακούστηκαν ? ασε να δούμε την εξέλιξη, γιατί μέχρι να πάρουν τα "κλειδιά" οι γερμανοί, έχουμεμκαιρό και δικαστικές διαμάχες... εκτός αν όλα έχουν προσχεδιαστεί και η "ανεξάρτητη δικαιοσύνη" έχει ήδη αποφασίσει !!
Πάντα υπάρχει και η άλλη λύση !! ας γίνει κάθε αεροδρόμιο ανώνυμη εταιρεία δημοσίο συμφέροντος, με έσοδα και έξοδα, όπως το λιμάνι, που έχει κάποια( γιατί δεν είναι πραγματική) ανεξαρτησία κινήσεων ,είναι ευέλικτο και το κυριότερο δεν εξαρτάται απο υπογραφές στην Αθήνα !!
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top