Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Μακάρι να γινόταν όπως το λιμάνι, είναι όντως καλή ιδέα. Το θέμα είναι ότι το κράτος έχει ανάγκη από άμεσα λεφτά, οπότε αποκρατικοποιεί ότι έχει πιο κερδοφόρο και μεγαλύτερης αξίας. Το αν είναι σωστό γενικά σαν πολιτική, προσωπικά λέω όχι, αλλά είπαμε να μην κάνουμε πολιτική συζήτηση. Δεν νομίζω ότι είπε κανένας ούτε για πανυγήρια ούτε για πάρτυ, ούτε τίποτα τέτοιο. Ένα απλό σχόλιο ήταν.
Όσο για υπογραφές, 1ο τρίμηνο του '15 και η Fraport αναμένει να αναλάβει φθινόπωρο.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Καλησπέρα σε όλους,
Όπως βλέπουμε λύσεις υπάρχουν όπως υπάρχει και επενδυτικό ενδιαφέρον για τα assets των αεροδρομίων. Εκ πρώτης όψεως η σύμβαση μοιάζει να γέρνει προς όφελος του επενδύτη. Η αποκρατικοποίηση δεν είναι αναγκαστικά κακή αλλά πρέπει να τηρούνται κάποιες προϋποθέσεις. Το τίμημα που καλείται να καταβάλει ο αγοραστής-ενοικιαστής ή επενδυτής είναι πολύ μικρό και οι δεσμεύσεις που αναλαμβάνει είναι ανύπαρκτες. Εκτός από αυτό εγγυούμαστε στον ιδιώτη κέρδη τα οποία αν δεν καταφέρει να βγάλει θα πρέπει να επιδοτηθούν από το κράτος άρα από τους φόρους που πληρώνουν όσοι τέλος πάντων πληρώνουν. Ταπεινή μου άποψη είναι ότι η κουβέντα δεν μπορεί να απεμπλακεί εντελώς από την πολιτική συζήτηση. Είναι καθαρά θέμα προτεραιοτήτων της κυβέρνησης και του λαού. Αν είναι τόσο στριμωγμένοι για 1-1,5bn το οποίο έπρεπε να έχουν χτες και είναι με την πλάτη στον τοίχο τότε ίσως και να είναι λύση. Όσοι πιστεύουν ότι με τα χρήματα που θα διαθέσουν οι κοινοπράκτες θα αλλάξει η εικόνα των αεροδρομίων είναι γελασμένοι για τον απλό λόγο ότι τα χρήματα αυτά είναι σταγόνα στον ωκεανό. Το τόσο υψηλό ποια τίμημα που θα καταβάλει ο επενδυτής μπορεί να βρεθεί με την τιτλοποίηση των εσόδων από την λειτουργία των αεροδρομίων χωρίς να αλλάξει η ιδιοκτησία τους και με τον ίδιο τρόπο μπορούν να αναβαθμιστούν. Φυσικά αυτός δεν είναι ο ένας και μοναδικός τρόπος. Τρόποι υπάρχουν. Για αυτό και επιμένω ότι πρέπει να μιλήσουμε περισσότερο για τις προτεραιότητες μας σαν χώρα άρα η συζήτηση γίνεται πολιτική αναγκαστικά. Υποτίθεται ότι είμαστε μια χώρα που ο τουρισμός αιμοδοτεί την οικονομία μας. Είναι λογικό να αφήνουμε στο χέρι του ιδιώτη την διαχείριση τόσο σημαντικών πόρων. Το ΑΕΠ έχει συρρικνωθεί κατά 1/5 και εμείς είμαστε τόσο κουβαρντάδες που όχι απλά θα διευκολύνουμε την διαφυγή κεφαλαίων σε ποιο πλούσιες και αναπτυγμένες οικονομίες αλλά αν παραστεί ανάγκη θα τους επιδοτούμε κιόλας. Η ανεργία έχει φτάσει στο ζενίθ και οι μισθοί στο ναδίρ αλλά περιμένουμε τον ιδιώτη ως από μηχανή θεό να δημιουργήσει μια νέα στρατιά αιχμαλώτων που θα εργαστούν για ψίχουλα. Οι υψηλόβαθμοι θα κάθονται στην γραφειαρα τους στην Φρανκφούρτη και θα πίνουν στην υγεία των κορόιδων. Τα παραδείγματα στην αεροπορία είναι εμφανή τόσο στις αεροπορικές όσο στον ΑΙΑ και στην επίγεια εξυπηρέτηση. Αν αναφερθούμε και σε άλλα industries θα μιλάμε μέχρι αύριο. Συγγνώμη αν σας κούρασα.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

το όλο θέμα είναι βαθιά πολιτικό δυστυχώς. ΟΙ αποφάσεις είναι πολιτικές. Θέλουν ζεστό χρήμα εδω και τώρα για να βελτιώσουν τα νούμερα, γνωρίζοντας οτι σε βάθος χρόνου χάνουμε πολλαπλάσια, ενα είδος δανείου δηλαδή που σήμερα παίρνεις 100 και σε 20 χρόνια έχουνε γίνει 400. Ολοι αυτοί οι πολιτικοί, που σήμερα λένε οτι απέτυχε το Δημόσιο και η λύση είναι να δοθούν σε ιδιώτες για να πάνε καλύτερα, όλα τα προηγούμενα χρόνια ούτε να ακούσουν την προοπτική να χάσουν την εξουσία απο πάνω τους. Οι προτάσεις για ανεξαρτητοποίηση και αυτοδιαχείρηση- στύλ λιμανιών - είναι παλιές, αλλά βεβαίως οι εκάστοτε υπουργοί δεν ήθελαν να ακούσουν. Οι ίδιοι υπουργοί διόριζαν τις διοικήσεις για να είναι του χεριού τους και τώρα κουνάνε και το δάκτυλο. Οι ίδιοι υπουργοί με τις υπογραφές τους χάριζαν - και σήμερα - ένα σωρό λεφτά απο τέλη- και κατηγορούν άλλους για αποτυχία .. με αυτά τα χρήματα θα γινόταν μια σειρά απο παρεμβάσεις, βελτιώνοντας κατα πολύ την κακή εικόνα του καθε αεροδρομίου. Ο ιδιώτης βεβαια δεν θα χαρίσει ούτε σεντ !!
Δεν είναι και πολλές οι περιστώσεις που απεμπόλησε εξουσίες η κεντρική κυβέρνηση.. παράδειγμα η τοπική αυτοδιοίκηση, που είναι πλήρως εξαρτημένη απο την κεντρική διοίκηση και ενα σωρό υπουργεία.
Αυτός άλλωστε δεν είναι και ο λόγος που απέτυχαν τα υδροπλάνα την πρώτη φορά ?? Αν θα είχε το πρώτο λόγο το Εμπορικής Ναυτιλιας ή το Μεταφορών !!
Αν δεν υπάρχει αντίρρηση σε αυτά που γράφω, τότε πιστεύω οτι άνετα μπορούσε να βελτιωθεί η κατάσταση, χωρίς να φτάσουμε εδώ..
Συμφωνώ απολυτα με τον προλαλήσαντα, σημειώνοντας οτι η ανάπτυξη δεν έρχεται απολύοντας 10 που παίρνουν 1300 ευρώ και στη θέση τους να βάζεις 5 με 400 ευρώ (+100 σε κουπόνια)
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Είμαστε καταδικασμένοι να ζούμε τη μέρα της μαρμότας. Ένα ατελείωτο déjà vu και ο λόγος είναι προφανής, έχουμε φροντίσει ακόμα και σε οικογενειακό επίπεδο για αυτό. Βλέπε: εσύ παιδί μου να κοιτάς την δουλεία σου και το συμφέρον σου. Δεν πάει να βουλιάζει ο κόσμος γύρο σου. Έχουμε γίνει τόσο αδίστακτοι και ξετσίπωτοι που χρησιμοποιούμε έναν κρατικό μηχανισμό μια κρατική περιουσία που ουσιαστικά είναι ο συνάνθρωπος μας από πίσω. Κατά τα άλλα τρέχουμε να κάνουμε τους αγανακτισμένους στο σύνταγμα. Ξέρω ότι είναι βαρετό αυτό που λέω και ίσως να φαίνετε ότι δεν έχει πολύ σχέση με το topic άλλα θέλω να αναφέρω ότι ο ρόλος του δημοσίου είναι να επιχειρεί εκεί όπου ο ιδιώτης αποτυγχάνει, πως έχουμε καταφέρει να αντιστρέψουμε τα αυτονόητα σε αυτό τον τόπο!; Κανένας άρχοντας δεν δίνει καρφί για το αν ο κερκυραίος ή ο μυτιληναίος θα πληρώνει παραπάνω χρήματα για να πάει από το Α στο Β ούτε τους ενδιαφέρει να μετατρέψουν το SKG σε LHR. Απλά πρέπει να γίνουν μάγκες ξανά και ξανά οι κουμπάρο-συμπέθεροι με τα δικά μας λεφτά και εις βάρος μας. Είναι η γνωστή τεχνική του Parasiting. Όσοι πανηγυρίζουν σαν να απόθανε ο θειος και προπαγανδίζουν, καλά κάνουν γιατί έχουν πάρει χαρτζιλικάκι και κάνουν την δουλεία τους μια χαρά, δύστυχος έχουν καταφέρει να φέρουν τις κοινωνικές ομάδες απέναντι. Όσοι δε ελπίζουν ότι θα λυτρώσει τους επαγγελματίες από την μιζέρια και την ανεργία η νέα κατάσταση, εδώ είμαστε και θα τα λέμε. Βεβαία υπάρχει και η περίπτωση που όταν ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα επωφελούμαστε εμείς και θεωρούμε ότι είναι μεγάλη επιτυχία. Με βαρέθηκα, πάω να αγανακτήσω στην ποιο κοντινή καφετερία.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Διάβασα αυτό:
Αναφερόμενος στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων των αεροδρομίων ο νέος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων παρέπεμψε στις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και πρόσθεσε: «Και όχι μόνο γι’ αυτό, αλλά και για άλλες ιδιωτικοποιήσεις. Η κεντρική γραμμή της κυβέρνησης είναι ότι πρέπει να σταματήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις υποδομών που εξυπηρετούν και μπορούν να βοηθήσουν στο να βγούμε από την κρίση».

gazzetta.gr

Εχει κανείς ιδεά τι θα γίνει με την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων τώρα που η νέα κυβέρνηση παγώνει κάθε ιδιωτικοποίηση υποδομών; (βλ. ΟΛΠ, ΔΕΗ κλπ)

Μπορεί να ακυρωθεί ο διαγωνισμός που έχει ήδη γίνει;
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Βεβαίως και μπορεί να ακυρωθεί, αλλά δε λένε ότι θα σταματήσουν όλες οι ιδιωτικοποίησεις, αλλά "οι ιδιωτικοποιήσεις υποδομών που εξυπηρετούν και μπορούν να βοηθήσουν στο να βγούμε από την κρίση". Αυτό φυσικά ο καθένας μπορεί να το ερμηνεύσει όπως θέλει. Εκ των έσω του κόμματος ακούγεται ότι εξετάζουν κάθε περίπτωση χωριστά και δεν αποκλείουν τίποτα.

Edit: Ακυρώνεται ο διαγωνισμός τελικά, σύμφωνα με τον υπουργό. Ας ελπίσουμε να γίνουν αλλαγές.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Πάπαλα η ιδιωτικοποίηση:

Δεν θα συνεχιστεί η ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, διεμήνυσε ο νέος υπερ-υπουργός Οικονομίας, Ναυτιλίας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιώργος Σταθάκης, κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης - παραλαβής του υπουργείου Yποδομών.

http://www.metaforespress.gr/aeroporika ... omion.html
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Και ενώ η Fraport περιμένει η κυβέρνηση να τηρήσει τη συμφωνία, ο πρωθυπουργός αφήνει "παράθυρο" συμφωνίας.
Σε ό,τι αφορά το ΤΑΙΠΕΔ, ερωτηθείς σχετικά αν πρέπει να καταργηθεί, ο πρωθυπουργός άφησε παράθυρο για τη μη κατάργησή του, απαντώντας ότι «θα δούμε». Από την άλλη πλευρά, στο θέμα της αποκρατικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, χαρακτήρισε το τίμημα που πρόσφερε η Fraport «δίκαιο».

Πηγή: http://www.kathimerini.gr/804363/ar...o-symfwnias-gia-ta-14-perifereiaka-aerodromia

Επίσης, λεπτομέρειες για το τελικό τίμημα:
• Μετρητά: 1,234 δισεκατομμύρια ευρώ.
• Κάθε έτος 22,9 εκατομμύρια ευρώ, αναπροσαρμοζόμενα με τον πληθωρισμό.
• Το 28,6% του ΕΒΙΤDA ετησίως.
• Επίσης προβλέπονται πληρωμές προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και προς την Πολεμική Αεροπορία.
Πηγή: http://www.e-typos.com/gr/oikonomia...uro-apo-ti-mi-idiotikopoiisi-ton-aerodromion/
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

μπορεί κάλλιστα το Ελληνικό Δημόσιο να αυξήσει το "σπατόσημο" στα 18,5 ευρώ- αυτό δηλαδή που θα κάνει ο ιδιώτης - να σταματήσει να χαρίζει τα τέλη προσγείωσης- απογείωσης- σταθμευσης (ΤΧΑ) στις εταιρείες και με τα χρήματα αυτά μπορεί να κάνει οτι έργα χρειάζονται και να τελειώνουμε !!!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Τελικά στην χθεσινή λίστα της κυβέρνησης προς το Eurogroup αναφέρει ότι δε θα σταματήσουν όσες αποκρατικοποιήσεις έχουν ξεκινήσει:
Αναφορικά με τις αποκρατικοποιήσεις, η κυβέρνηση αναφέρει ότι δεν θα ακυρώσει όσες έχουν πραγματοποιηθεί, θα σεβαστεί όσες έχουν προκηρυχθεί και θα επανεξετάσει όσες δεν έχουν ξεκινήσει βελτιώνοντας τους όρους.

Πηγή
Και ολόκληρη η λίστα εδώ.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top