Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

windsleeve":1bi6qvd6 said:
satcorfu μπορείς σε παρακαλώ να μου στείλεις το επίσημο site της εταιρείας διαχείρισης και λειτουργίας του αεροδρομίου της Κέρκυρας ή οποιοδήποτε άλλου Ελληνικού α/δ που λειτουργεί η ΥΠΑ προκειμένου να λάβω χρηστικές και επικαιροποιημένες πληροφορίες?

Δυστυχώς δεν μπορείς, γιατί εδώ και χρόνια δεν κατάφεραν ούτε οι ίδιοι να αντιλήφθούν και να διαχωρίσουν τις έννοιες operator και regulator.
.

Δυστυχως δεν θα μπορέσω να απολογηθώ ΚΑΙ για την πολιτική ηγεσία της χώρας..
η νομοθεσία διαχώρησε την αεροναυτιλία απ οτα αεροδρόμια, δεν έχει προχωρήσει ακόμα ο νέος οργανισμός και η δημιουργία αυτοτελών ΑΕ, όπως αναφέρεται στον ν. 3913 ..οπότε δεν υπάρχει κόμα η εταιρεία που αναφέρεσαι!

Οσο για τη δημιουργία και συντήρηση αξιόπιστου site, ούτε εκεί μπορώ να απολογηθώ καθώς υπάλληλος για παροχή πληροφοριών στον ΚΑΚΚ είναι ΕΝΑΣ εδώ και πολλά χρόνια... οπότε καλύτερα να μήν βγαίνουν στον αέρα καθόλου παρά λάθος πληροφορίες.
Τέλος, όσο για τους εξειδικευμένους που χρειάζεται ένα αεροδρόμιο να δουλέψει, δεν διαφωνώ καθόλου.. δεν νομίζω όμως οτι υπάρχουν έξω στην αγορά κάποιοι "έτοιμοι" εξιδεικευμένοι που περιμένουν !!! αν υπάρχουν, οι περισσότεροι θα είναι συνταξιούχοι της ΥΠΑ !!!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Δόξα το θεό υπάρχει εξειδικευμένο προσωπικό το οποίο απασχολείτε σε διαφορετικό αντικείμενο λόγο έλλειψης ζήτησης. Ούτε καν ο ΑΙΑ δεν ζητεί εξειδικευμένο προσωπικό. Είναι κανένας διατεθειμένος να προσλάβει στελέχη σε περιφερικό, ιδιωτικό αεροδρόμιο; Υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα προσλάβει ο ανάδοχος έστω και έναν επιπλέον εργαζόμενο; Αν τα στελέχη είναι κάπου στην λατινική Αμερική, στο Παρίσι ή την Φρανκφούρτη θα ωφεληθεί το ντόπιο εξειδικευμένο προσωπικό; Όποιος νομίζει ότι δεν υπάρχει φαγοπότι στον ιδιωτικό τομέα απλά κοιμάται με τα παπούτσια. Αν ο ιδιώτης ρίξει ένα τετραγωνικό τσιμέντο και υλοποιήσει την δέσμευση του προς το δημόσιο και απλά εισπράττει διόδια, τι κάνουμε; :wall: :wall: :wall:
Η λογική του πονά κεφάλι, κόβω κεφάλι νομίζω δεν αντέχει σε κριτική. Το έχουν εφαρμόσει διάφορες κυβερνήσεις με τα γνωστά αποτελέσματα. Δεν είναι δυνατόν να κοινωνικοποιούμε τις ζημίες των ιδιωτών και να ιδιωτικοποιούμε τον δημόσιο πλούτο που αποφέρει σημαντικό εισόδημα τόσο στο κράτος όσο και στις τοπικές κοινωνίες. Το αν τα αεροδρόμια έχουν μείνει στην δεκαετία του 80 είναι καθαρά πολιτική επιλογή. Το ότι δεν μπορούν να τα αναπτύξουν γιατί δεν υπάρχει χρήμα είναι παραμυθάκι. Δεν είναι αυτός ο λόγος ιδιωτικοποίησης. Όταν φτιάχνεις για παράδειγμα ένα νέο αεροδρόμιο στην Πάρο το 2015 με προδιαγραφές 1960 δεν νομίζω ότι το κάνεις λόγο έλλειψη χρημάτων.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Κατά την άποψή μου κακώς το πολιτικοποιείτε το θέμα. Εγώ προσωπικά δεν είμαι ικανοποιημένος ούτε άπό τον ελληνικό δημόσιο ούτε από τον ιδιωτικό τομέα. Τα παραδείγματα είναι αναρίθμητα. Η συζήτηση αυτή είναι όμως ξεπερασμένη από τις εξελίξεις. Το δεδομένο είναι ότι τα αεροδρόμια θα πουληθούν. Αυτό είναι η πολιτική επιλογή. Αυτό που έχει σημασία τώρα είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί αφήνοντας όλα τα μέρη με τη μέγιστη δυνατή ωφέλεια.

Τα αεροδρόμια πρέπει οπωσδήποτε να εκσυγχρονιστούν. Δημιουργήθηκαν μεν για να εξυπηρετούν κοινωνικές ανάγκες, αλλά έχουμε 2014 και δεν αρκεί αυτό. Πλέον είναι πύλες εισόδου, βασικοί μοχλοί οικονομικής και πολιτιστικής ανάπτυξης, χρειάζονται customer service, marketing, οικονομική αποτελεσματικότητα, ταχύτητα στις αποφάσεις, quality management, περιβαλλοντική διαχείριση, διεθνείς σχέσεις και συμμαχίες και τόσα άλλα. Από τη στιγμή που διαφαίνεται ότι η υπα δεν μπορεί να τα κάνει όλα αυτά (χωρίς να φταίει η ίδια, αλλά οι πολιτικοί της προϊστάμενοι) ας τα κάνει κάποιος άλλος.

Δυστυχώς η εμπειρία που έχουμε μέχρι στιγμής στην ελλάδα από ιδιωτικοποιήσεις δεν είναι ιδιαίτερα εκτεταμένη. Το παράδειγμα του Βενιζέλου είναι χαρακτηριστική αποτυχία του ελληνικού κράτους, το είχε παραδεχτεί δημόσια και ο χατζηδάκης ως υπουργός. Αυτή η έλλειψη τεχνογνωσίας καθώς και τα κακά προηγούμενα με κουμπάρους, αυτοκινητόδρομους, στημένους διαγωνισμούς και υποτιμημένα assets δεν προδιαθέτει και πολύ θετικά. Κάτι άλλο που με ανησυχεί είναι ότι οι συμβάσεις που θα κληθεί να υπογράψει ο επενδυτής δεν έχουν δημοσιοποιηθεί αν και έτοιμες από καιρό. Σποραδικά μόνο εμφανίζονται πληροφορίες στον τύπο. Από τα νούμερα που έχουν ακουστεί φαίνεται ότι το δημόσιο βγαίνει χοντρα ζημιωμένο. Όλα αυτά με κάνουν επιφυλακτικό για την επόμενη μέρα.

Οι περισσότεροι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια πάντως είναι υπέρ της ιδιωτικοποίησης, ανάμεσά τους και πολλοί υπάλληλοι της υπα, ιδιαίτερα οι νεότεροι.

Σε ότι αφορά τους μισθούς είναι αλήθεια ότι στο handling είναι απαράδεκτοι. Από την άλλη πείτε μου όμως ποιο industry στην ελλάδα πληρώνει καλά αυτήν την εποχή. Γιατί το handling να αποτελεί εξαίρεση; Και από όσο ξέρω ο ΑΙΑ πληρώνει αρκετά καλά, ειδικά τα εξειδικευμένα στελέχη του.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Αν κρίνουμε από τον μισθό του κυρίου Παράσχη τότε ο ΑΙΑ πληρώνει καλά. Νομίζω πως με 600.000 το χρόνο σε μια χώρα με μισθούς 300ευρω τον μήνα πρέπει να είναι ευχαριστημένος.
Καρέκλα δεν έχουν να κάτσουν τον οπίσθια τους οι εργαζόμενοι, keyboard δεν υπάρχει που να μην είναι ξεχαρβαλωμένο αλλά ο μεγάλος τα παντελονιαζει τα μπερντέ. Είμαι πολύ περίεργος να μάθω τι έχει κάνει, ποιο είναι το έργο του κυρίου όλα αυτά τα χρόνια.
Ως προς το τελεσίδικον της ιδιωτικοποίησης έχω να πω: μηδένα προ του τέλους μακάριζε
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

goodfella":c34dttyj said:
Κατά την άποψή μου κακώς το πολιτικοποιείτε το θέμα.
Μα όλο το θέμα είναι πολιτικό. Αν το Δημόσιο δεν κάνει καλά τη δουλειά του, δεν χρηματοδοτεί εκεί που πρέπει, αυτό οφείλεται σε πολιτικές αποφάσεις , ενώ οι τοποθετήσεις διοικητών, διευθυντών κλπ είναι καθαρά πολιτικές αποφάσεις. Για παράδειγμα , στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας υπάρχει σε εξέλιξη εδώ και δεκαετίες η επέκταση της πίστας , έχει γίνει η επιχωμάτωση, έχουν δαπανηθεί πολλά εκατομύρια, το έργο είναι καπου στο 80% , άρα αν δινόνταν η χρηματοδότηση και τελείωνε, θα δινόνταν σε χρήση επιπλέον θέσεις στάθμευσης, δίνοντας την ευκαιρία να απελευθερωθούν πολύτιμες (κυριολεκτικά) θέσεις για τη γενική αεροπορία, μέ οτι συνεπάγεται αυτό για την τοπική οικονομία. Αυτό δεν έχει γίνει, όχι γιατί κάποιοι Δ.Υ. είναι τεμπέληδες και το παραμέλησαν , αλλά έχει δοθεί αλλού η χρηματοδότηση... πολιτική απόφαση είναι !!
Δυστυχώς η εμπειρία που έχουμε μέχρι στιγμής στην ελλάδα από ιδιωτικοποιήσεις δεν είναι ιδιαίτερα εκτεταμένη. Το παράδειγμα του Βενιζέλου είναι χαρακτηριστική αποτυχία του ελληνικού κράτους, το είχε παραδεχτεί δημόσια και ο χατζηδάκης ως υπουργός. Αυτή η έλλειψη τεχνογνωσίας καθώς και τα κακά προηγούμενα με κουμπάρους, αυτοκινητόδρομους, στημένους διαγωνισμούς και υποτιμημένα assets δεν προδιαθέτει και πολύ θετικά. Κάτι άλλο που με ανησυχεί είναι ότι οι συμβάσεις που θα κληθεί να υπογράψει ο επενδυτής δεν έχουν δημοσιοποιηθεί αν και έτοιμες από καιρό. Σποραδικά μόνο εμφανίζονται πληροφορίες στον τύπο. Από τα νούμερα που έχουν ακουστεί φαίνεται ότι το δημόσιο βγαίνει χοντρα ζημιωμένο. Όλα αυτά με κάνουν επιφυλακτικό για την επόμενη μέρα.
Δυστυχώς, έτσι είναι.. όταν βλέπεις πολύ μυστικότητα και ολο το θέμα το διαχειρίζονται κάποιοι χωρίς να λογοδοτούν και μάλιστα με νόμο απαλλάσσονται ( τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ) απο οτι ευθύνες θα προκύψουν στο μέλλον, τότε έχεις καθε δικαίωμα να είσαι ιδιαίτερα επιφυλακτικός
Οι περισσότεροι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια πάντως είναι υπέρ της ιδιωτικοποίησης, ανάμεσά τους και πολλοί υπάλληλοι της υπα, ιδιαίτερα οι νεότεροι.
Αυτό δεν νομίζω οτι ισχύει, αν λάβω υπόψιν και το άρθρο του Βήματος
http://www.tovima.gr/society/article/?a ... E%B5%CE%B4
που λέει :
"Οι ιδιώτες δεν θα υποχρεωθούν να προσλάβουν τους υπαλλήλους της ΥΠΑ που εργάζονται σήμερα στα περιφερειακά αεροδρόμια, ωστόσο θα υποσχεθούν ότι θα καταβάλουν προσπάθεια να τους απασχολήσουν με όρους αγοράς"
θα πρέπει να είναι ηλίθιοι να θέλουν να το δεχτουν αυτό.... ιδιαίτερα αυτο το "καταβάλουν προσπάθεια" εγώ δεν το καταλαβαίνω .. ενώ οι όροι αγοράς προφανώς είναι 10-12ωρα με 400 ευρώ και 100 σε κουπόνια !!!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Επιτέλους!
Και πολύ υψηλό το τίμημα* αλλά κυρίως τα αεροδρόμια μας θα αποκτήσουν τρόπο λειτουργίας και υποδομές δυτικής χώρας του 21ου αιώνα αντί για βαλκανικής κρατικής μπανανίας του 1960/70.

*
εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, η κοινοπραξία FRAPORT AG- SLENTEL Ltd ανακηρύχτηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ως προτιμητέος επενδυτής για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Προσφέροντας ποσό σημαντικά υψηλότερο από την ανεξάρτητη αποτίμηση, αλλά και από την αμέσως επόμενη προσφορά, η κοινοπραξία δεσμεύεται για επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ στην τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. στην 40ετία.

Το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία ήταν σημαντικά υψηλότερο τόσο από την ανεξάρτητη αποτίμηση, όσο και από την αμέσως επόμενη προσφορά. Χαρακτηριστικό είναι ότι η ελάχιστη αποτίμηση από τους συμβούλους του διαγωνισμού, την PWC και την Citibank, είναι 350 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ το σχήμα αεροδρομίου της Φραγκφούρτης και του ομίλου Κοπελούζου κατέθεσε «προσφορά που ανήλθε σε 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό».

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι άλλοι υποψήφιοι, δηλαδή η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci - μαζί με την Ακτωρ Παραχωρήσεις, και της ΜΕΤΚΑ- Corporation America κατέβαλαν προσφορές μεταξύ 800 εκατ. ευρώ και 960 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου 30% κάτω από αυτήν της Fraport- Slentel.

Και οι τρεις προσφορές δηλαδή υπερέβησαν κατά πολύ τον πήχη που είχε θέσει ο ανεξάρτητος τιμητής δείγμα ότι οι υποψήφιοι αποτίμησαν την υπεραξία που μπορεί να αποκτήσουν τα περιφερειακά αεροδρόμια, αφού συνδέονται ευθέως με τη νούμερο ένα βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό.
http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231366351
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Μάλιστα, στην Fraport....και όσα έχουν λεχθεί για ΦΠΑ που δεν πληρωνόταν στον ΑΙΑ δηλαδή δεν έχουν καμία βάση? ΕΑΝ είναι αλήθεια δεν θα έπρεπε να αποκλειστεί η εταιρεία? Διότι δεν νομίζω ότι κανένας μας θα έδινε σε κάποιον δουλειά που δεν του πλήρωνε τον ΦΠΑ για χρόνια ε?
ΕΑΝ δεν είναι αλήθεια τότε καλώς να ορίσουν και να κάνουν τα αεροδρόμια μας να μοιάζουν όλα με αυτό της φρανκφούρτης...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Dvixos μήπως μπερδεύεις τη Fraport με τη Hochtief που άλλωστε εχει φύγει εδω και χρόνια απο το Ελ. Βεν?

Άλλη εταιρία η μία και άλλη εταιρία η άλλη.
Οι Καναδοί αγοραστές του ποσοστού της Hochtief (που την είχαν εξαγοράσει Ισπανοί τα τελευταία χρόνια) πάντως στο Ελ. Βενιζέλος δεν συμμετείχαν καν στο διαγωνισμό...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

H Hochtief δεν ανηκει στην ή αποτελει μερος,με μετοχες,στη FRAPORT;...θες δε θες ενα συσχετισμο με υπογειο κυβερνητικο κωλογλυψιμο στα γερμανά εν οψει νεων μπρα-ντε-φερ με το Βερολινο,τον κανεις..ελπιζω η αισθητικη των αεροδρομιων να μην ομοιαζει του ελ.βελ..οπως και η πολιτικη στο θεμα των τελών αεροδρομιων. Δεν ειναι τα περιφερειακα αεροδρομια ελ.βελ για να αποφερουν χρημα παρα τα υψηλα τελη.Ας το σκεφτουν πριν διωξουν τις εταιρειες..
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top