Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

satcorfu":3bs59lrh said:
Τα περιφερειακά αεροδρόμια έχουν πάνω απο 100εκ. το χρόνο κέρδη ( οχι τζίρο) απο τα σπατόσημα, ενοίκια, κλπ αν και δίνουν τεράστια ποσά για τον καθαρισμό και το security που ήδη είναι ιδιωτικά και οι εργαζόμενοί τους παίρνουν 3 & 60 ( κοινώς ψίχουλα). Αν εισέπραταν και όσα παρέχονται δωρεάν, τότε το ποσο θα ανέβαινε παραπάνω.
Έσοδα 100εκ όχι κέρδη. Και μιας και λέμε για Κέρκυρα, 12,5 εκ€ ήταν τα έσοδα πέρσυ. Τα κέρδη δε μπορούν να υπολογιστούν εύκολα γιατί τίποτα δε μένει στην Κέρκυρα-όλα πάνε στην κεντρική διοίκηση και από εκεί...χάνονται. Παεριπτόντως, η ΥΠΑ πίεσε για τη μείωση μισθού του security στο βασικο(!), ενώ στον ιδιώτη του Βενιζέλου ο αντίστοιχος μισθός είναι μεγαλύτερος.
satcorfu":3bs59lrh said:
Αν κατα τη γνώμη σου σωστά κάνει και τα πουλάει, δεν ενδιαφέρεσαι να μάθεις τους όρους και το αντίτιμο ? η απλά θέλεις να τα δώσουμε όσο όσο? και οταν τα δώσουμε απο που θα αντικατασταθούν τα "ζεστά¨λεφτά που έμπαιναν ? μήπως θα δίνει ο ιδιώτης αυτα τα ποσά στο κράτος ? θα δεχτείς να χρηματοδοτείς τη λειτουργία των μικρών α/δ? αν όχι, πές το καθαρά !!!
Μήπως ξέρεις τους όρους και δεν τους ξέρουμε εμείς; Από τα έσοδα του κράτους θα χρηματοδοτείται η λειτουργία των μικρότερων μη-κερδοφόρων αεροδρομίων. Η πρώτες εκτιμήσεις έλεγαν για περίπου 50-60% των κερδών στο κράτος και αν πλέον έχει ο ιδιώτης τέλη προσγείωσης, κλπ κλπ μιλάμε για διπλασιασμό εσόδων; Ίσως και περισσότερο. Άρα πάλι τα ίδια θα παίρνει το κράτος, αν όχι περισσότερα. Μόνο που πλέον θα πρέπει να τα δίνει για τη συντήρηση των μικρών αεροδρομίων, και όχι να χάνονται στην μάυρη τρύπα..
satcorfu":3bs59lrh said:
Τέλος, που ήταν τα άπειρα παράπονα των τουριστών? γνωρίζω περιπτώσεις ,αλλά "άπειρα" δεν νομίζω... μην τα λέμε όπως τα θέλουμε.
Να παραπονεθούν που ακριβώς; Στο site του αεροδρομίου; :banana:
Με μια μικρή βόλτα ένα Σάββατο πρωί του Αυγούστου στην transit μέσα θα δεις πόσο ευχαριστημένος είναι ο κόσμος.
Τέλος πάντων, όπως είπαμε εδώ είμαστε, σε λίγους μήνες θα ξέρουμε.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

jj_lgkr":3m5rd2t7 said:
Έσοδα 100εκ όχι κέρδη. Και μιας και λέμε για Κέρκυρα, 12,5 εκ€ ήταν τα έσοδα πέρσυ. Τα κέρδη δε μπορούν να υπολογιστούν εύκολα γιατί τίποτα δε μένει στην Κέρκυρα-όλα πάνε στην κεντρική διοίκηση και από εκεί...χάνονται. Παεριπτόντως, η ΥΠΑ πίεσε για τη μείωση μισθού του security στο βασικο(!), ενώ στον ιδιώτη του Βενιζέλου ο αντίστοιχος μισθός είναι μεγαλύτερος.
!
Τί ωραία.. επιτέλους να βάλουμε κάτω επιχειρήματα... λοιπόν, τα κέρδη υπερβαίνουν τα 100εκ. - όχι τζίρος- γιατί στις αμοιβές (έξοδα)συμπεριλαμβάνονται σήμερα και αυτές των υπαλλήλων που εξυπηρετούν την αεροναυτιλία, τα συστήματα που επικουρούν το ΚΕΠΑΘ και το ΚΕΠΑΜΚ, ηλεκτρικό, καύσιμα κλπ και συνεπώς πρέπει να συνυπολογιστεί και το αναλογούν- διόλου ευκαταφρόνητο -ποσοστό απο τα έσοδα της αεροναυτιλίας, υπερπτήσεων κλπ. πχ. το radar δεν λειτουργεί μόνο για το αεροδρόμιο αλλά δίνει εικόνα και στο FIR αλλά και αλλού με διακρατικές συμφωνίες. Αυτές έχουν κάποια αξία !!
Αν βάλουμε πολύ συντηρητικά ποσοστά, για το αεροδρόμιο της Κέρκυρας που έφερες ώς παράδειγμα ανεβάζουν τα κάρδη σε πάνω απο 15-17 εκ. ,
Σε σχέση λοιπόν με την κίνηση, το σύνολο των μεγάλων περιφερειακών πρέπει να αγγίζει τα 100εκ.. αν βάλουμε δε και του Ηρακλείου, τότε δεν χρειάζονται και πολλοί υπολογισμοί.
Οσο για τους μισθούς των security, είτε έτσι είτε αλλιώς, οικογένεια δεν μπορεί να κάνει ούτε με 600 ούτε με 500 ευρώ, ετσι δεν είναι ?
Εκτός αν πρέπει να πανυγηρίζουμε για τους μισθούς που δίνει η εταιρεία security στο Ελ. Βεν.
Μήπως ξέρεις τους όρους και δεν τους ξέρουμε εμείς; Από τα έσοδα του κράτους θα χρηματοδοτείται η λειτουργία των μικρότερων μη-κερδοφόρων αεροδρομίων. Η πρώτες εκτιμήσεις έλεγαν για περίπου 50-60% των κερδών στο κράτος και αν πλέον έχει ο ιδιώτης τέλη προσγείωσης, κλπ κλπ μιλάμε για διπλασιασμό εσόδων; Ίσως και περισσότερο. Άρα πάλι τα ίδια θα παίρνει το κράτος, αν όχι περισσότερα. Μόνο που πλέον θα πρέπει να τα δίνει για τη συντήρηση των μικρών αεροδρομίων, και όχι να χάνονται στην μάυρη τρύπα..
Ακριβώς, δεν ξέρουμε τους όρους... δεν θα έπρεπε, ? γιατί να είναι μυστικοί, γιατί θα πρέπει να μάθουμε τετελεσμένα, όταν θα ερθει στη Βουλή?
Ελπίζω να μη δούμε τίποτα παρόμοιο με τη σύμβαση "θαύμα" του Ελ. Βεν. που περιλαμβάνει εγγυημένη ελάχιστη επιβατική κίνηση, δηλαδή αν πέσει κάτω απο αυτή, πληρώνει το κράτος, ή την απαλλαγή απο φόρους και τέλη, όπως αυτές για τις οποίες πρόσφατα προσέφυγε ο ΑΙΑ σε διεθνή δικαστήρια για να δικαιωθεί . Δεν ξεχνώ επίσης και τις αναγκαστικές απαλλωτριώσεις για να γίνουν τα ΙΚΕΑ, Κωτσόβολος κλπ., βε βάρος των καταστημάτων της Ανατολικής Αττικής !!
Τα τέλη προσγείωσης δεν διπλασιάζουν τα έσοδα, αλλά θα μπορούσαν να καλύψουν σημαντικό μέρος των αναγκαίων δαπανών για τον εκσυχρονισμό τοων α/δ ... γιατί άραγε δεν διαμαρτυρήθηκες όταν έπεσαν οι υπουργικές υπογραφές για το δώρο που έδωσαν στις εταιρείες ?? Αυτά θα αρκούσαν για να καλυφθουν τα αναγκαία μικροεργα συντηρήσεων στα α/δ. Γιατί δεν ζητάς και εσύ να τηρηθεί ο νόμος που λέει οτι τα τέλη είναι ανταποδοτικά και άρα πρέπει να επανεπενδυθούν ώστε να μην έχουμε τις όποιες δυσάρεστες εικόνες ?
Αυτή η μαύρη τρύπα που δεν θα παίρνει πλέον τα κέρδη απο τα α/δ, νομίζεις οτι δεν θα τα παίρνει απο αλλού ?? το ΕΝΦΙΑ τί νομίζεις οτι είναι ?
Αν τα χρήματα που θα δώσει ο ιδιώτης είναι τα έσοδα 2-3-4 χρόνων, τότε μόνο αν έχεις σχέση με το Μυτιληναίο ή τον Μπομπολα θα μπορούσες να υπεραμύνεσαι τέτιου είδους ιδιωτικοποιήσεων..!!

Να παραπονεθούν που ακριβώς; Στο site του αεροδρομίου;
Με μια μικρή βόλτα ένα Σάββατο πρωί του Αυγούστου στην transit μέσα θα δεις πόσο ευχαριστημένος είναι ο κόσμος.
Μια μικρή βολτα και σε κανενα ξένο ίδιου μεγέθους αεροδρόμιο θα σου άλλαζε την γνώμη. πχ. το Charlerloi (Βρυξέλλες) όπου δεν υπάρχει κάθισμα, το καφέ (Paul) έχει 5-6 τραπέζια με 2-3 καθίσματα και εκατοντάδες επιβάτες στέκονται όπου βρούν, πρίν περάσουν τον έλεγχο... Η δική μου αναμονή δεν αρκούσε μέσα στο gate αλλά και όρθιοι έξω απο το κτίριο για περίπου 20 λεπτά , κάτω απο ενα μικρό στέγαστρο.... δεν άκουσα κανεναν να παραπονιέται, όπως δεν παραπονιέται και για για το υπαίθριο καφέ στο α/δ της Κέρκυρας, όπου έχει την ευκαιρία για την τελευταία δόση ήλιου, πολλοί μάλιστα βάζουν και αντιηλιακό για να πάρουν όσο μαύρισμα μπορούν !!
Ελπιζω να έχουμε συνέχεια, με περισσότερα επιχειρήματα εκατέρωθεν !!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

satcorfu":1x8ri2ge said:
Αν βάλουμε πολύ συντηρητικά ποσοστά, για το αεροδρόμιο της Κέρκυρας που έφερες ώς παράδειγμα ανεβάζουν τα κάρδη σε πάνω απο 15-17 εκ. ,
Σε σχέση λοιπόν με την κίνηση, το σύνολο των μεγάλων περιφερειακών πρέπει να αγγίζει τα 100εκ.. αν βάλουμε δε και του Ηρακλείου, τότε δεν χρειάζονται και πολλοί υπολογισμοί.
Οσο για τους μισθούς των security, είτε έτσι είτε αλλιώς, οικογένεια δεν μπορεί να κάνει ούτε με 600 ούτε με 500 ευρώ, ετσι δεν είναι ?
Εκτός αν πρέπει να πανυγηρίζουμε για τους μισθούς που δίνει η εταιρεία security στο Ελ. Βεν.
Ξεχνάς βέβαια μεγάλα έξοδα όπως αμοιβές του υπόλοιπου προσωπικού (εδώ μόνο το security μιας κ το πιάσαμε σε μας είναι κοντά 1,5εκ€ το χρόνο). Στο επιχείρημα τι 500 τι 600 τι 700 δε νομίζω να χρειάζεται να σου απαντήσω, ρώτα έναν σεκιουριτά τι διαφορά έχει!
satcorfu":1x8ri2ge said:
Ακριβώς, δεν ξέρουμε τους όρους... δεν θα έπρεπε, ? γιατί να είναι μυστικοί, γιατί θα πρέπει να μάθουμε τετελεσμένα, όταν θα ερθει στη Βουλή?
Ελπίζω να μη δούμε τίποτα παρόμοιο με τη σύμβαση "θαύμα" του Ελ. Βεν. που περιλαμβάνει εγγυημένη ελάχιστη επιβατική κίνηση, δηλαδή αν πέσει κάτω απο αυτή, πληρώνει το κράτος, ή την απαλλαγή απο φόρους και τέλη, όπως αυτές για τις οποίες πρόσφατα προσέφυγε ο ΑΙΑ σε διεθνή δικαστήρια για να δικαιωθεί .
Εδώ συμφωνώ. Ο Ελ Βελ σε αυτό τον τομέα ήταν ένα φιάσκο, δε νομίζω να το αμφισβητεί κανείς. Πάντως οι όροι ακόμα διαμορφώνονται, και μάλλον θα διαφέρουν ανάλογα της πρότασης του κάθε επενδυτή. Πολύ μυστικοπάθεια όμως, δικαιολογημένα ανησυχείς.
satcorfu":1x8ri2ge said:
Τα τέλη προσγείωσης δεν διπλασιάζουν τα έσοδα, αλλά θα μπορούσαν να καλύψουν σημαντικό μέρος των αναγκαίων δαπανών για τον εκσυχρονισμό τοων α/δ ... γιατί άραγε δεν διαμαρτυρήθηκες όταν έπεσαν οι υπουργικές υπογραφές για το δώρο που έδωσαν στις εταιρείες ?? Αυτά θα αρκούσαν για να καλυφθουν τα αναγκαία μικροεργα συντηρήσεων στα α/δ. Γιατί δεν ζητάς και εσύ να τηρηθεί ο νόμος που λέει οτι τα τέλη είναι ανταποδοτικά και άρα πρέπει να επανεπενδυθούν ώστε να μην έχουμε τις όποιες δυσάρεστες εικόνες ?
Αυτή η μαύρη τρύπα που δεν θα παίρνει πλέον τα κέρδη απο τα α/δ, νομίζεις οτι δεν θα τα παίρνει απο αλλού ?? το ΕΝΦΙΑ τί νομίζεις οτι είναι ?
Ένα πράγμα μάλλον δεν έχεις καταλάβει, συμφωνώ μαζί σου, η καλύτερη λύση φυσικά θα ήταν να τα κάνει όλα το κράτος σωστά. Ανταποδοτικά τέλη, ένα αεροδρόμιο που θα δουλεύει ρολόι και όλα θα είναι ρόδινα. Όμως πως θα γίνει αυτό από τη μια μέρα στην άλλη όταν το κράτος όπως λες και εσύ μας κλέβει καθημερινά και η διαφθορά είναι τόσο βαθιά ριζωμένη; Μέχρι να γίνει αυτό το ...κάτι εμείς οι νεότεροι τι να κάνουμε; Να βλέπουμε κάποιους να έρχονται 9 με 1 και οι υπόλοιποι (και παιδιά με πτυχία, ακόμα και οικογενειάρχες που δεν έχω ιδέα πως βγαίνουν οικονομικά) να δουλευόυν 8+ ώρες για το 1/3 του μισθού; Περιμένουμε να δούμε κάποια βελτίωση στο αεροδρόμιο μέσω της ιδιωτικοποίησης. Μάλλον όμως ξεφεύγουμε από το θέμα μας και πάμε σε πολιτική συζήτηση. Πριν με παρεξηγήσεις, επειδή γνωριζόμαστε κιόλας, είσαι από τους ελάχιστους που δουλεύουν εκεί μέσα.

satcorfu":1x8ri2ge said:
Μια μικρή βολτα και σε κανενα ξένο ίδιου μεγέθους αεροδρόμιο θα σου άλλαζε την γνώμη. πχ. το Charlerloi (Βρυξέλλες) όπου δεν υπάρχει κάθισμα, το καφέ (Paul) έχει 5-6 τραπέζια με 2-3 καθίσματα και εκατοντάδες επιβάτες στέκονται όπου βρούν, πρίν περάσουν τον έλεγχο... Η δική μου αναμονή δεν αρκούσε μέσα στο gate αλλά και όρθιοι έξω απο το κτίριο για περίπου 20 λεπτά , κάτω απο ενα μικρό στέγαστρο....
Το Charleroi είναι πολύ ιδιαίτερη περίπτωση, γιατί η συντριπτική πλειονότητα της κίνησης είναι από τη ryanair, το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα να γίνονται αυτά τα...ωραία! Σε πολλά αντίστοιχα με Ελλάδα εποχιακά αεροδρόμια πχ Innsbruck, Grenoble η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη, σχεδόν ασύγκριτη. Στη Grenoble έχουν άτομα που στο curb κανονίζουν την κίνηση των λεοφωρείων και τον ταξί για να μη γίνεται αυτό που γίνεται στην Κέρκυρα. Φαντάσου ότι τα αεροδρόμια αυτά έχουν μέχρι και πληροφορίες!
satcorfu":1x8ri2ge said:
δεν άκουσα κανεναν να παραπονιέται, όπως δεν παραπονιέται και για για το υπαίθριο καφέ στο α/δ της Κέρκυρας, όπου έχει την ευκαιρία για την τελευταία δόση ήλιου, πολλοί μάλιστα βάζουν και αντιηλιακό για να πάρουν όσο μαύρισμα μπορούν !!
Ελπιζω να έχουμε συνέχεια, με περισσότερα επιχειρήματα εκατέρωθεν
Οι άγγλοι αλήθεια απολαμβάνουν αυτό το υπαίθριο καφέ, αλλά δυστυχώς τα παράπονα είναι τόσα πολλά που τα ακούνε συνήθως οι άσχετοι (καθαρισμός, security, swissport κλπ κλπ) και δε φτάνουν πλην ελαχίστων εξαιρέσεων στον αερολιμενάρχη ή στους αερολιμενικούς.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

jj_lgkr":3lgp6wz1 said:
Ξεχνάς βέβαια μεγάλα έξοδα όπως αμοιβές του υπόλοιπου προσωπικού (εδώ μόνο το security μιας κ το πιάσαμε σε μας είναι κοντά 1,5εκ€ το χρόνο). Στο επιχείρημα τι 500 τι 600 τι 700 δε νομίζω να χρειάζεται να σου απαντήσω, ρώτα έναν σεκιουριτά τι διαφορά έχει!
Εγώ είπα οτι "δεν κάνεις οικογένεια ούτε με 600 ούτε με 500 ευρώ".. να δουλεύεις με τέτοιο μισθό, μόνο αν έχεις γονείς, σπίτι πατρικό και φαί το μεσημέρι και τα χρήματα αυτά τα έχεις για βενζίνες και ρούχα.. Φτάσαμε στο σημείο να εποφθαλμιούμε κάποιον που παίρνει 700 ευρώ, ενώ πριν πολύ λίγα χρόνια είχαμε το γνωστό " η γενιά των 700 ευρώ" . Για αυτό να ρωτήσεις αυτούς που σήμερα κουνάνε το δάκτυλο και ξεπουλάνε όσο όσο !!!
Ένα πράγμα μάλλον δεν έχεις καταλάβει, συμφωνώ μαζί σου, η καλύτερη λύση φυσικά θα ήταν να τα κάνει όλα το κράτος σωστά. Ανταποδοτικά τέλη, ένα αεροδρόμιο που θα δουλεύει ρολόι και όλα θα είναι ρόδινα. Όμως πως θα γίνει αυτό από τη μια μέρα στην άλλη όταν το κράτος όπως λες και εσύ μας κλέβει καθημερινά και η διαφθορά είναι τόσο βαθιά ριζωμένη; Μέχρι να γίνει αυτό το ...κάτι εμείς οι νεότεροι τι να κάνουμε; Να βλέπουμε κάποιους να έρχονται 9 με 1 και οι υπόλοιποι (και παιδιά με πτυχία, ακόμα και οικογενειάρχες που δεν έχω ιδέα πως βγαίνουν οικονομικά) να δουλευόυν 8+ ώρες για το 1/3 του μισθού; Περιμένουμε να δούμε κάποια βελτίωση στο αεροδρόμιο μέσω της ιδιωτικοποίησης. Μάλλον όμως ξεφεύγουμε από το θέμα μας και πάμε σε πολιτική συζήτηση. Πριν με παρεξηγήσεις, επειδή γνωριζόμαστε κιόλας, είσαι από τους ελάχιστους που δουλεύουν εκεί μέσα.
Με λίγα λόγια λές οτι " αντε να ιδιωτικοποιηθεί μπάς και βρούμε καμμιά δουλειά." Αυτή την καραμέλα με τη δημιουργία θέσεων εργασίας την έχω ακούσει πολλές φορές. Με την πώληση της ΟΑ, μιλούσαν πολλοί για την ευκαιρία και τον ανταγωνισμό..Εγώ είδα μόνο απολύσεις!! Αν θεωρείς οτι πρέπει α απολυθούν κάποιοι που παίρνουν 1300-1500 ευρώ για να προσληφθούν κάποιοι άλλοι νέοι με 400-500 ευρώ, τότε καλά κάνεις που περιμένεις !! Εγώ πάντως δεν θα ήθελα τέτοια προοπτική για το παιδί μου. Αν πάλι υπάρχουν άνθρωποι με πτυχία κλπ... σε λίγο καιρό θα γίνει διαγωνισμός για ΕΕΚ, οπότε θα υπάρξει η ευκαιρία . Απο την άλλη ο ιδιωτικός τομέας που ευαγγελίζεσαι και λειτουργεί εντελώς αξιοκρατικά, δεν έχει διαφθορά και εκεί όλα δουλεύουν ρολόι :D , σίγουρα θα σου δώσει καταφύγιο και ευκαιρία για αξιοκρατική ανέλιξη !!
Το Charleroi είναι πολύ ιδιαίτερη περίπτωση, γιατί η συντριπτική πλειονότητα της κίνησης είναι από τη ryanair, το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα να γίνονται αυτά τα...ωραία! Σε πολλά αντίστοιχα με Ελλάδα εποχιακά αεροδρόμια πχ Innsbruck, Grenoble η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη, σχεδόν ασύγκριτη. Στη Grenoble έχουν άτομα που στο curb κανονίζουν την κίνηση των λεοφωρείων και τον ταξί για να μη γίνεται αυτό που γίνεται στην Κέρκυρα. Φαντάσου ότι τα αεροδρόμια αυτά έχουν μέχρι και πληροφορίες!
Το Charleroi δέν είναι ιδιάζουσα περίπτωση, απλά το ανέφερα λόγω πρόσφατης εμπειρίας. Τα δικά μας περιφερειακά λειτουργουν ώς Low cost εποχιακά ευρωπαικά α/δ και πρέπει να γίνονται συγκρίσεις με παρόμοια.. ούτε Heathrow και Schiphol , ούτε καν El. Ven, που πολλοί μπαίνουν στη παγίδα και συγκρίνουν.
To αεροδρόμιο της Grenoble , το οποίο - όλως τυχαίως- ανήκει στη Vinci που έχει υποβάλλει προσφορά για τα ελληνικά αεροδρόμια, είναι πολύ μικρότερο απο το δικά μας μεγάλα περιφερειακά και δεν έχει την τεράστια περιοδικότητα που έχουμε στην Ελλάδα. ( καθόλου κίνηση το χειμώνα και το 70-80% να είναι μέσα σε 3-4 μήνες). Για το Innsbruck, που σε κίνηση είναι περίπου σαν της Κέρκυρας (δεν ξέρω για την περιοδικότητά του), να πώ οτι ανηκει στην τοπική αυτοδιοίκηση !
Για την έλλειψη πληροφοριών, website κλπ μπορείς πάλι να παραπονεθείς σε αυτούς τους πολιτικούς , ντόπιους και μή, που σήμερα στηρίζουν την ιδιωτικοποίηση, γιατί δεν έκαναν τίποτα τόσα χρόνια, ενώ ηξεραν τα προβλήματα. Είναι οι ίδιοι που με μια υπογραφή χαρίζουν σήμερα τα τέλη στις εταιρείες, ενώ θα μπορούσαν να το κανουν για το χειμώνα, όπως εμείς τους είχαμε προτείνει. Αφού επιμένουν να το κάνουν για το καλοκαίρι, τότε μπορω άνετα να υποθέσω οτι είναι εκ του πονηρού.
Πίστεψέ με, όλοι είχαν ενημερωθεί για τα προβλήματα... απλά επέλεξαν να τα αφήσουν να διαιωνίζονται, έχοντας διορατικότητα οτι σύντομα- δηλαδή σήμερα- θα μπορούσαν να τα δώσουν σε ημετέρους φίλους με το σχετικό αντίτιμο βέβαια.
Τέλος και κλείνω με αυτό, δεν είμαι ούτε κρατιστής, ούτε θεωρώ οτι όλα τα δημόσια πάνε καλά.. Ομως , απο όσα παρόμοια έχουν γίνει στη χώρα μας, πιστεύω ακράδαντα οτι η επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση εξυπηρετεί ΜΟΝΟ συμφέροντα μεγάλων επιχειρήσεων, δεν οφελεί σε ΤΙΠΟΤΑ τον κόσμο. αντίθετα θα επιφέρει πλήγματα τόσο στους επιβάτες, με αύξηση των τελών, στους μικροεπιχειρηματίες και στην τοπική οικονομία, με συρίκνωση του τουρισμού. Δυστυχώς αν επιβεβαιωθώ, θα είναι πλέον πολύ αργά γιατί δεν θα είναι εύκολο να γυρίσει πίσω.. Πρίν σκεφτείς οτι μπορεί να υπάρξει κρατικός έλεγχος και εγκρίσεις πρίν τις οποιεσδήποτε αυξήσεις σε τέλη,ώστε να διασφαλιστούν τα συμφέροντα των επιβατών να σου θυμίσω τη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, που μέσα σε 8 χρόνια σχεδόν διπλασιάστηκαν τα διόδια Ηταν 7,20 το 2004 που ξεκίνησε και έφτασαν 13,20 το 2012 μέχρι σήμερα. Αυτός ο ίδιος έλεγχος θα κρατήσει τις τιμές χαμηλά και θα εξασφαλίσει τα σημερινά επίπεδα τουρισμού ?? Δεν νομίζω !! Ο τουρισμός θα πάει αλλού και οι σημερινοί υποστηρικτές θα επικαλεστούν διάφορους "αστάθμητους παράγοντες", για να μην τους πάρουν με τις πέτρες !! Το μόνο που τους σώζει είναι η γενική αδιαφορία του κόσμου, που σήμερα θα έπρεπε να είναι στους δρόμους και να φωνάζει και να μην ισχύει το " να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα" ( δηλαδή να απολυθούν κάποιοι για να βρώ εγώ δουλειά ) !!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Είμαστε μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα...επειδή σε αυτή τη χώρα προκοπή δεν γίνεται,ή θα μείνουν δημόσια με υποδομές του 70 και να αδυνατούν να σηκώσουν την θερινή κίνηση και να εξυπηρετήσουν σωστά τους επιβάτες γιατι ως κρατικά θα παραμελούνται, ή θα ιδιωτικοποιηθούν, αναβαθμιστούν, επεκταθούν, αναπτυχθούν(;) και θα γινουν ακριβά...Μέση λύση δεν βλέπω..Τα ελλ.περιεφερειακά αεροδρόμια όμως δεν είναι ούτε Μαγιόρκα ούτε Αττάλεια να έχουν την κίνηση αυτή και τη δυνατότητα να ακριβύνουν τελη χρέωσης ανα επιβάτη, προσγείωσης κτλ..Και ούτε θα γίνουν ποτε(;) διότι απλά καποιοι ποτέ δεν ενδιαφέρθηκαν για να αναπτύξουν και τη χειμερινή περίοδο τουρισμό...Και ναι οι εταιρείες,ειδικά οι λο-κο όταν δουν τις αυξησεις θα κρατήσουν αυτά τα δρομολόγια που πιστεύουν ότι τους συμφέρει..όποιος νομίζει ότι η FR θα μας κάνει τεμενάδες γιατί ξαφνικά ειδε άνθηση του τουρισμού ειναι γελασμένος..οπως ήρθε,φεύγει την άλλη μερα...θα μου πεις θα την αντικαταστήσουν άλλες..ισως ναι ισως όχι...Και η αύξηση τουριστών ειναι άμεσα συνυφασμένη, εν μέρει, με τις αυξησεις πτήσεων και το ξέρετε..Ισα ισα πιστεύω ότι τα ακριβότερα τέλη θα εντείνουν την εποχικότητα, αφού θα ερχονται οι εταιρείες τους μήνες που εχει "ψωμί" και μετά μπάι..Δεν ειναι τα υπόλοιπα αεροδρόμια μας Ελ.Βελ...
Τωρα το πόσο το κράτος θα μπορούσε να τα έχει βελτιώσει και θα μπορούσε να αποφύγει την ιδιωτικοποίηση και θα και αν...ειναι στη σφαίρα του φανταστικού..
Satcorfu, ελπίζω να ήταν αστείο αυτό με τους αγγλους και την ηλιοθεραπεία..Δεν ειναι δυνατον να εχεις ουρές απο επιβάτες και να τους κρατάς ορθιους μεστο κατακαλόκαιρο στον νταλα ήλιο και τη ζεστη εξω..δεν ειναι εξυπηρέτηση αυτό και εικόνα ευρωπαϊκου αεροδρομίου,ειναι μαρτύριο και μας ντροπιάζει..νομίζω υπάρχουν πλειστα όσα αρνητικά σχόλια απο Κω,Ρόδο,Ηράκλειο,Μυκονο από τουρίστες..δεν χρειαζόμαστε κι άλλα..
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

spotterakis":3tf1hms2 said:
Satcorfu, ελπίζω να ήταν αστείο αυτό με τους αγγλους και την ηλιοθεραπεία..Δεν ειναι δυνατον να εχεις ουρές απο επιβάτες και να τους κρατάς ορθιους μεστο κατακαλόκαιρο στον νταλα ήλιο και τη ζεστη εξω..δεν ειναι εξυπηρέτηση αυτό και εικόνα ευρωπαϊκου αεροδρομίου,ειναι μαρτύριο και μας ντροπιάζει..νομίζω υπάρχουν πλειστα όσα αρνητικά σχόλια απο Κω,Ρόδο,Ηράκλειο,Μυκονο από τουρίστες..δεν χρειαζόμαστε κι άλλα..
Οχι, δεν ήταν αστείο.. μιλάω για ενα υπαίθριο καφέ απέναντι απο την είσοδο αναχωρήσεων, όπου κάθονται κατω απο τέντα και απολαμβάνουν τον ήλιο, πρίν μπούν στο αεροπλάνο..
Οι ουρές έξω είναι όντως πρόβλημα το οποίο δεν οφείλεται μόνο σε έλλειψη χώρων μέσα στο κτίριο ,αλλά σε 2-3 άλλους λόγους. Οι εταιρείες handling δεν έχουν αρκετό προσωπικό, οπότε σε ώρες αιχμής δεν έχουν υπαλλήλους για να στελεχώσουν τα απαραίτητα check in, ενώ υπάρχουν κενά. Επίσης, οι εταιρείες που κάνουν τα transfers, φέρνουν αναχωρούντες επιβάτες πολλές ωρες πρίν την πτήση, επειδή έτσι τους βολεύουν τα δρομολόγια των λεωφορείων... έτσι βλέπουμε συχνα να έρχονται 4-5 ώρες πρίν, αντί των 2-3 ωρών και έτσι γεμίζει ο χώρος.. επίσης, υπάρχει και η περίπτωση που περιμένουν να έρθουν όλα τα λεωφορεία, να μαζέψουν όλο τον κόσμο μιας πτήσης και μετά να τους βάλουν μέσα στην αίθουσα σαν κοπάδια !!
Η προτεινόμενη λύση είναι να δοθεί η δυνατότητα να παίρνονται τοπικά οι λειτουργικές αποφάσειςμ, να διαχειρίζονται τοπικά τα κονδύλια που αφορούν τη λειτουργία , συντήρηση και μικροέργα, με τον απαραίτητο έλεγχο.. όμως να μη χρειάζεται να έρθει έγκριση απο την Αθήνα μετά απο 4-5 υπογραφές για να αγοραστεί χαρτί υγείας !!! Τυπικά, πρέπει να υπάρχει τήρηση εσόδων -εξόδων, ουσιαστικά δεν γίνεται τοπικά, γιατί ο εκάστοτε υπουργός θέλει να κραταει την εξουσία και το μοίρασμα των κονδυλίων. Δεν έχω ακούσει κάποιον υπουργό να θέλει μόνος του να κάνει αποκέντρωση... αυτό είναι το πρόβλημά μας.!!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

satcorfu":15lwajdf said:
Με λίγα λόγια λές οτι " αντε να ιδιωτικοποιηθεί μπάς και βρούμε καμμιά δουλειά." Αυτή την καραμέλα με τη δημιουργία θέσεων εργασίας την έχω ακούσει πολλές φορές. Με την πώληση της ΟΑ, μιλούσαν πολλοί για την ευκαιρία και τον ανταγωνισμό..Εγώ είδα μόνο απολύσεις!! Αν θεωρείς οτι πρέπει α απολυθούν κάποιοι που παίρνουν 1300-1500 ευρώ για να προσληφθούν κάποιοι άλλοι νέοι με 400-500 ευρώ, τότε καλά κάνεις που περιμένεις !! Εγώ πάντως δεν θα ήθελα τέτοια προοπτική για το παιδί μου. Αν πάλι υπάρχουν άνθρωποι με πτυχία κλπ... σε λίγο καιρό θα γίνει διαγωνισμός για ΕΕΚ, οπότε θα υπάρξει η ευκαιρία . Απο την άλλη ο ιδιωτικός τομέας που ευαγγελίζεσαι και λειτουργεί εντελώς αξιοκρατικά, δεν έχει διαφθορά και εκεί όλα δουλεύουν ρολόι :D , σίγουρα θα σου δώσει καταφύγιο και ευκαιρία για αξιοκρατική ανέλιξη !!
Εδώ θα είμαστε σε λίγους μήνες, οψόμεθα.

satcorfu":15lwajdf said:
Το Charleroi δέν είναι ιδιάζουσα περίπτωση, απλά το ανέφερα λόγω πρόσφατης εμπειρίας. Τα δικά μας περιφερειακά λειτουργουν ώς Low cost εποχιακά ευρωπαικά α/δ και πρέπει να γίνονται συγκρίσεις με παρόμοια.. ούτε Heathrow και Schiphol , ούτε καν El. Ven, που πολλοί μπαίνουν στη παγίδα και συγκρίνουν.
Εποχιακά είμαστε αλλά η πλειονότητα των πτήσεων είναι charter, όχι low cost. Πόσο μάλλον ultra-low cost, όπως η ryanair. Δεν είπα ούτε για Heathrow ούτε Schiphol.
quote":15lwajdf said:
To αεροδρόμιο της Grenoble , το οποίο - όλως τυχαίως- ανήκει στη Vinci που έχει υποβάλλει προσφορά για τα ελληνικά αεροδρόμια, είναι πολύ μικρότερο απο το δικά μας μεγάλα περιφερειακά και δεν έχει την τεράστια περιοδικότητα που έχουμε στην Ελλάδα. ( καθόλου κίνηση το χειμώνα και το 70-80% να είναι μέσα σε 3-4 μήνες). Για το Innsbruck, που σε κίνηση είναι περίπου σαν της Κέρκυρας (δεν ξέρω για την περιοδικότητά του), να πώ οτι ανηκει στην τοπική αυτοδιοίκηση !
Κάθε άλλο παρά διαφορετικό είναι. 850000 κίνηση είχε το 2012, ακριβώς το ίδιο με τη Ζάκυνθο το 2012. Η κίνηση τους είναι μάλιστα ακόμα πιο εποχιακή από εμάς - Γενική αεροπορία όλο το χρόνο και σεζόν από Δεκέμβρη μέχρι Μάρτη. Μάλιστα αν δεις τις αεροπορικές που πετάνε θα αναγνωρίσεις πολλές. Το Ιnnsbruck το ίδιο με Κέρκυρα, λίγες προγραμματισμένες όλο το χρόνο και σεζόν 3-4 μήνες. Αυτοί που το καλοκαίρι έρχονται εδώ, το χειμώνα πάνε εκεί. Τώρα καλύτερα ας μη συγκρίνουμε την τοπική αυτοδιοίκηση της Κέρκυρας με του Innsbruck :!:
satcorfu":15lwajdf said:
... Πρίν σκεφτείς οτι μπορεί να υπάρξει κρατικός έλεγχος και εγκρίσεις πρίν τις οποιεσδήποτε αυξήσεις σε τέλη,ώστε να διασφαλιστούν τα συμφέροντα των επιβατών να σου θυμίσω τη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, που μέσα σε 8 χρόνια σχεδόν διπλασιάστηκαν τα διόδια Ηταν 7,20 το 2004 που ξεκίνησε και έφτασαν 13,20 το 2012 μέχρι σήμερα. Αυτός ο ίδιος έλεγχος θα κρατήσει τις τιμές χαμηλά και θα εξασφαλίσει τα σημερινά επίπεδα τουρισμού ?? Δεν νομίζω !! Ο τουρισμός θα πάει αλλού και οι σημερινοί υποστηρικτές θα επικαλεστούν διάφορους "αστάθμητους παράγοντες", για να μην τους πάρουν με τις πέτρες !! Το μόνο που τους σώζει είναι η γενική αδιαφορία του κόσμου, που σήμερα θα έπρεπε να είναι στους δρόμους και να φωνάζει και να μην ισχύει το " να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα" ( δηλαδή να απολυθούν κάποιοι για να βρώ εγώ δουλειά ) !!
Σύμφωνοι, χωρίς κάποιο κρατικό έλεγχο μάλλον θα είναι ανεξέλλεγκτα τα πράγματα. Αλλά όπως είπα και πριν, κοντή γιορτή.
satcorfu":15lwajdf said:
Οι ουρές έξω είναι όντως πρόβλημα το οποίο δεν οφείλεται μόνο σε έλλειψη χώρων μέσα στο κτίριο ,αλλά σε 2-3 άλλους λόγους. Οι εταιρείες handling δεν έχουν αρκετό προσωπικό, οπότε σε ώρες αιχμής δεν έχουν υπαλλήλους για να στελεχώσουν τα απαραίτητα check in, ενώ υπάρχουν κενά. Επίσης, οι εταιρείες που κάνουν τα transfers, φέρνουν αναχωρούντες επιβάτες πολλές ωρες πρίν την πτήση, επειδή έτσι τους βολεύουν τα δρομολόγια των λεωφορείων... έτσι βλέπουμε συχνα να έρχονται 4-5 ώρες πρίν, αντί των 2-3 ωρών και έτσι γεμίζει ο χώρος.. επίσης, υπάρχει και η περίπτωση που περιμένουν να έρθουν όλα τα λεωφορεία, να μαζέψουν όλο τον κόσμο μιας πτήσης και μετά να τους βάλουν μέσα στην αίθουσα σαν κοπάδια !!"
Όλα αυτά θα μπορούσαν να λυθούν από τη διοίκηση του αεροδρομίου. Μιας και λέγαμε για τη Grenoble πριν (που έχει ακριβώς το ίδιο πρόβλημα) στην αρχή κάθε σεζόν μαζεύεται η διοίκηση με τους τουριστικούς πράκτορες, τους τοπικούς παράγοντες και συζητάνε για το πως θα οργανωθούν για τη σεζόν που έρχεται. Εδώ το αντίστοιχο που γίνεται είναι μάλλον...για γέλια! Πως λοιπόν θα αλλάξει αυτή η νοοτροπία της νοθρότητας της παραλυσίας και της αδιαφορίας; Από τη μια μέρα στην άλλη θα πεις στους εργαζόμενους που 20-30 χρόνια δεν δούλευαν "ωπ ξέρετε, από σήμερα θα πρέπει να δουλέψετε"; Μήπως υπάρχει κάποια άλλη πρόταση; Αν υπάρχει, μαζί σου, να το παλέψουμε αλλά το επιχείρημα "κοίτα τι έπαθε η ολυμπιακή από τον ιδιώτη" (να συγκρίνουμε δηλαδή τη Fraport/Vinci πχ με τον Βγενόπουλο; Ή την κατάσταση της παλιάς ΟΑ και τα 2,8δις€ συσσωρευμένη ζημία με τα αεροδρόμια που έχουν σχεδόν σίγουρα εγγυημένα κέρδη) και "ο ιδιώτης δίνει 400-500€" (όταν στο Ελ Βελ δεν παίρνουν 400-500€) προσωπικά δε μου λέει τίποτα.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Να και μια πρώτη ιδέα του τι και πότε να περιμένουμε από τις ιδιωτικοποιήσεις.
http://www.tovima.gr/society/article/?a ... E%B5%CE%B4

Ενδιαφέροντα σημεία:
Το κράτος θα εισπράξει αρχικό εφάπαξ τίμημα πληρωτέο με την έναρξη της παραχώρησης, θα λαμβάνει ένα ετήσιο σταθερό ποσό και ένα ποσοστό επί των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων των παραχωρησιούχων (μετά την πρώτη τριετία) κάθε χρόνο για 37 χρόνια, θα παίρνει εισφορά ενός ευρώ από κάθε αναχωρούντα επιβάτη και θα απορροφά χρήματα υπέρ της Πολεμικής Αεροπορίας ως αποζημίωση για τη χρήση των αεροδρομίων μεικτής χρήσης.

Και αυτό που ενδιαφέρει κυρίως τον επιβάτη:
Οι χρεώσεις των ταξιδιωτών θα είναι κατά μέγιστον 14,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη πριν από την ολοκλήρωση των επενδύσεων, με πλαφόν τα 20 ευρώ στη συνέχεια. Το «Σπατόσημο» αντικαθίσταται από Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίου το οποίο θα είναι 12 ευρώ έως το 2024 και 3 ευρώ έως τη λήξη της παραχώρησης. Εάν η επιβατική κίνηση μειωθεί σημαντικά για συνεχείς χρονιές, η ΥΠΑ θα καλεί τον παραχωρησιούχο σε διαπραγμάτευση για τη μείωση των τελών.

Οπότε από 12€ πάει μέγιστο 14,5. Φαντάζομαι, μαζί με το καινούργιο "Σπατόσημο". Όχι και τεράστια διαφορά για να...
Οι δύο συμβάσεις προβλέπουν επενδύσεις από τους ιδιώτες προκειμένου τα αεροδρόμια να συμμορφωθούν με τα προκαθορισμένα επίπεδα ποιότητας υπηρεσιών με βάση τα διεθνή στάνταρ της ΙΑΤΑ.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

jj_lgkr":36wahzmg said:
Οπότε από 12€ πάει μέγιστο 14,5. Φαντάζομαι, μαζί με το καινούργιο "Σπατόσημο". Όχι και τεράστια διαφορά για να...

Όχι.

Φόροι επιβατών ως το 2024: 14,5 + 12 = 26,5 EUR

Φόροι επιβατών από το 2024: 14,5 + 3 = 17,5 EUR

Αλλά εντομεταξύ το 14,5 θα μπορεί να έχει πάει 20 EUR μετά την ολοκλήρωση των έργων, οπότε μέγιστο μετά το 2024: 23 EUR
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Δεν είναι και 100% σαφές, γιατί λέει το άρθρο "Οι χρεώσεις των ταξιδιωτών θα είναι κατά μέγιστον 14,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη πριν από την ολοκλήρωση των επενδύσεων, με πλαφόν τα 20 ευρώ στη συνέχεια."

Όπως και να χει... Οψόμεθα.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top