Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Να ρωτήσω και εγώ κάτι γιατί με έφαγε η περιέργεια. Η Luxair έρχεται 3 φορές την εβδομάδα Ρόδο, τις δύο με 738 και τη μία με 73G. Όλες οι πτήσεις του 73G περιλαμβάνουν στο σκέλος της επιστροφής technical stop χωρίς να δίδεται κάποια παραπάνω πληροφορία (πού, γιατί). Δεδομένου ότι τόσο το α/δ όσο και το α/φος δεν έχουν περιορισμούς (μήκος διαδρόμου LGRP, range 73G κτλ), τί θα μπορούσε να αφορά αυτό το stop? Για ποιό άλλο λόγο θα μπορούσε να συμβεί?
 
Την Παρασκευη πετάω για Βουδαπέστη..Δεν έχω κάρτα Duna Club.Μπορώ να χρεωθώ τα μίλια στην κάρτα της ΒΑ? Νομίζω είχα διαβάσει ότι στην ΟW γίνεται κάτι τέτοιο αλλά δεν είμαι σίγουρος αν γίνεται σε όλες τις πτήσεις ή μόνο στις codeshare..
 
Ενας ppl χειριστης που νοιακιαζει ενα αεροπλανο και πετα μονος του βαζει ωρες στο logbook του σωστα; Πως διασφαλιζεται οτι βαζει τις πραγματικες και δεν "κλεβει";

Επισης ενα θεμα που ειχα θεσει σε ακυρο τοπικ:
Εστω οτι εχουμε 2 πιλοτους τον Α και τον Β που εχουν παρει το ιδιο type rating. Ηταν στην ιδια σχολη καναν ακριβως τα ιδια και εχουν ακριβως τι ιδιες ωρες. Ξεκινανε και κανουν ως συγκυβερνητες το ιδιο δρομολογιο τις ιδες ωρες τη βδομαδα ας πουμε και μετα απο μερικους μηνες εχουν και οι 2 Υ ωρες. Μετα γινονται κυβερνητες και ο Α πεταει Αθηνα Νεα Υορκη και επιστροφη μια φορα τη βδομαδα και ο Β Αθηνα Χανια με επιστροφη ας πουμε καθε μερα. Ο Α σε ενα μηνα προφανως θα εχει περισσοτερες ωρες πτησεις με σαφως λιγοτερες απο-προσγειωσεις με ILS μαλιστα. Ο Β εχει λιγοτερες ωρες με πολυ περισσοτερες ομως απο-προσγειωσεις χωρις ILS κιολας. Ποιος εχει μεγαλυτερη τυπικη εμπειρια;
 
hlias*":oraqcma3 said:
Ποιος εχει μεγαλυτερη τυπικη εμπειρια;

Ωραία ερώτηση. Το θέμα είναι, τί είναι "τυπική εμπειρία". Αυτός που έχει εμπειρία σε κοντινά δρομολόγια και πολλές προσγειώσεις, αν βγεί στον Ατλαντικό ....."χάθηκε". Αντίστοιχα, αυτός που πετάει μακρυνά δρομολόγια, που έχει συνηθισει να πετάει 8 και 9 και 10 ώρες σκέλη πτήσεων, αν πάει να κάνει κανένα Αθήνα-Ηράκλειο, δεν θα προλάβει ούτε ανάσα να πάρει! Έχει συνηθίσει σε πολύ πιό αργούς ρυθμούς και θα είναι "πολλά επεισόδια" πίσω από το αεροπλάνο. Η απάντηση είναι, "έκαστος στο είδος του".

Ο καθένας έχει εμπειρία σε αυτό που κάνει. Δεν έχει διαφορά η ερώτησή σου με το να ρώταγες ποιός έχει μεγαλύτερη τυπική εμπειρία, ανάμεσα σε δύο πιλότους με ίδιο παρελθόν που πετάνε τα ίδια δρομολόγια και τις ίδιες ώρες, αλλά ο ένας σε 737 και ο άλλος σε Α320.

Είναι σαν να προσπαθείς να βρείς πιό αυτοκίνητο είναι πιό ταλαιπωρημένο, αυτό με τα 200.000 χιλιόμετρα που είναι μονίμως σε αυτοκινητόδρομο ή αυτό που έχει 25.000 χιλιόμετρα, όλα ξεκίνα-σταμάτα-στρίψε, μόνο μέσα στην πόλη.
 
Κατανοω την απαντηση σου αλλα δεν καταλαβαινω γιατι ο ενας ανα βγει ατλαντικο θα χαθει.
 
Δεν εννοείται "θα χαθεί" στην κυριολεξία. Γιατί αν χαθεί τότε τι νόημα θα έχει να μεταφέρει επιβάτες ή να εξασκεί το επάγγελμα.

Απλώς θα δυσκολευτεί περισσότερο σε σχέση με κάποιον που κάνει συχνά υπερατλαντικά. Το ίδιο ισχύει και αντίστροφα.
Ο πιλότος εκπαιδεύεται για να μπορεί να οδηγήσει το αεροπλάνο οπουδήποτε. Αν δεν μπορεί να το κάνει τότε καλύτερα να αλλάξει επάγγελμα.
 
Ειπα και γω αν με ολα αυτα τα ραδιοβοηθηματα αν χονοσουν ετσι ευκολα αστα να παμε.
 
Όσον αφορά τις ώρες στο logbook, αυτές μπορούν να επαληθευτούν και να διασταυρωθούν απο το tachometer του κινητήρα, την κατανάλωση-ανεφοδιασμό και υπόλοιπο καυσίμου στις δεξαμενές, απο την συμπλήρωση του βιβλίου του αεροπλάνου, σε σχέση και με τις προηγούμενες πτήσεις-ώρες και απο τον Πύργο ελέγχου του εκάστοτε αεροδρομίου.
Αν κάνω κάπου λάθος ας με διορθώσουν οι εμπειρότεροι.
Η ορθή συμπλήρωση του logbook είναι ευθύνη του ιδίου του χειριστή και ανα πάσα στιγμή μπορεί να γίνει έλεγχος και διασταύρωση στοιχείων απο τον αερολιμενικό έλεγχο ή την αρμόδια αρχή και αν βρεθούν παρατυπίες να υποβληθούν οι κατάλληλες κυρώσεις.

Ετσι κι αλλιώς, στην ουσία δεν είναι προς όφελος του πιλότου να βάζει πλαστές ώρες στο logbook του διότι αυτό συνεπάγεται λιγότερη πτητική εμπειρία που κάθε δευτερόλεπτο που βρίσκεται στον αέρα είναι πολύτιμο.
 
hlias*":3m3nw8az said:
Ειπα και γω αν με ολα αυτα τα ραδιοβοηθηματα αν χονοσουν ετσι ευκολα αστα να παμε.

Στον Ατλαντικό (που αναφέρει το post στο οποίο απαντάς)φίλε Ηλία, δεν υπάρχουν ραδιοβοηθήματα και σε πολύ μεγάλες περιοχές δεν υπάρχει κάλυψη radar εδάφους.....οπότε μόνο το FMS σε σώζει :twisted: :twisted:
 
Ενδεχομένως σε μεγάλες περιοχές να μην υπάρχουν επικοινωνίες στα VHF. Νομίζω όμως κάτι γίνεται με τα HF :?:

Οσον αφορά την ναυτιλία, ευτυχώς και το FMS
 
Top