Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

asterixx25":11u8oas2 said:
Ο πιλότος εκπαιδεύεται για να μπορεί να οδηγήσει το αεροπλάνο οπουδήποτε. Αν δεν μπορεί να το κάνει τότε καλύτερα να αλλάξει επάγγελμα.

Δεν είναι έτσι. Αν πάρεις τον πιό έμπειρο ταξιτζή της Αθήνας και τον αμολήσεις έξω από το Μπίγκ Μπέν.... καληνύχτα ζωή. Το ίδιο ισχύει και για τον Λονδρέζο άμα τον αμολήσεις στον Ασπρόπυργο!

Όλα είναι θέμα διαδικασιών. Κάποιος που πετάει όλη του τη ζωή στις ΗΠΑ, θέλει μιά κάποια εκπαίδευση για να πετάξει Λάρνακα-Φρανκφούρτη ή Ελσίνκι-Ηράκλειο. Άλλες επικοινωνίες, άλλες διαδικασίες. Άμα κάτσει και διαβάσει και διδαχτεί 5-10 πραγματάκια, μπορεί κάλιστα να κάνει τα πάντα.
 
FlyHigh":1nbidbbq said:
hlias*":1nbidbbq said:
Ειπα και γω αν με ολα αυτα τα ραδιοβοηθηματα αν χονοσουν ετσι ευκολα αστα να παμε.

Στον Ατλαντικό (που αναφέρει το post στο οποίο απαντάς)φίλε Ηλία, δεν υπάρχουν ραδιοβοηθήματα και σε πολύ μεγάλες περιοχές δεν υπάρχει κάλυψη radar εδάφους.....οπότε μόνο το FMS σε σώζει :twisted: :twisted:
Δεν εννοω μονο ρανταρ αλλα GPS FMGS η οπως τα λενε. Τους υπολογιστες πτησης δηλαδη που στην ουσια αυτοι πετανε το αεροπλανο υπο την επιβλεψη των πιλοτων.
 
hlias*":2h8fntlu said:
FlyHigh":2h8fntlu said:
hlias*":2h8fntlu said:
Ειπα και γω αν με ολα αυτα τα ραδιοβοηθηματα αν χονοσουν ετσι ευκολα αστα να παμε.

Στον Ατλαντικό (που αναφέρει το post στο οποίο απαντάς)φίλε Ηλία, δεν υπάρχουν ραδιοβοηθήματα και σε πολύ μεγάλες περιοχές δεν υπάρχει κάλυψη radar εδάφους.....οπότε μόνο το FMS σε σώζει :twisted: :twisted:
Δεν εννοω μονο ρανταρ αλλα GPS FMGS η οπως τα λενε. Τους υπολογιστες πτησης δηλαδη που στην ουσια αυτοι πετανε το αεροπλανο υπο την επιβλεψη των πιλοτων.

Φίλε Ηλία τα ''ραδιοβοηθήματα'' που ανέφερες δεν είναι ΟΥΤΕ το FMS, OYTE το ''GPS FMGS'' όπως τα λες ή το radar,παρά μόνο το VOR/ILS/ADF/TACAN/MARKER BEACON/DME/MLS και ίσως κάποια άλλα που μου διαφεύγουν αυτή τη στιγμή και πίστεψέ με ,τίποτα από αυτά δεν πιάνει μεσοΑτλαντικά...
Επίσης κάποιος συνφορουμίτης ανέφερε για HF συχνότητες.Ναι πράγματι, σε πολύ μεγάλα τμήματα του North Atlantic απ' όπου διέρχονται τα αεροπλάνα από Ευρώπη για Βόρεια Αμερική και αντίστροφα,μόνο HF κάλυψη παρέχεται στις επικοινωνίες λόγω της μειωμένης εμβέλειας των VHF/UHF συχνοτήτων.
Για radar κάλυψη ούτε λόγος.Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας βασίζονται στις αναφορές των πληρωμάτων για τους χρόνους που υπολογίζουν τα FMS στα επόμενα σημεία αναφοράς και βλέπουν στις οθόνες τους, συνθετικούς στόχους βάσει μόνο αυτών των αναφορών..... :great:
 
FlyHigh":156pra2x said:
Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας βασίζονται στις αναφορές των πληρωμάτων για τους χρόνους που υπολογίζουν τα FMS στα επόμενα σημεία αναφοράς και βλέπουν στις οθόνες τους, συνθετικούς στόχους βάσει μόνο αυτών των αναφορών..... :great:

Όντως. Και δεν είναι κάν ελεγκτές αυτοί. Απλοί ασυρματιστές είναι που μεταφέρουν τις αναφορές των πιλότων στους ελεγκτές και μετά μεταφέρουν τις εξουσιοδοτήσεις των ελεγκτών στους πιλότους. Και όλα αυτά με πολύ κακό σήμα, παρεμβολές, 5-6 αεροπλάνα να μιλάνε ταυτόχρονα και πάει λέγοντας. Αν επιπλέον βάλεις και τους αεροδιαδρόμους που αλλάζουν θέση σε καθημερινή βάση στο Βόρειο Ατλαντικό, τα ειδικά σήματα και τους κώδικες αυτών των θέσεων, άστα βράστα, επιστήμη ολόκληρη. Αυτό εννοώ όταν λέω ότι ο άλλος....χάθηκε.
 
Κατανοω τις δυσκολιες αλλα μαλλον δεν διατυπωση σωστα αυτο που εννοουσα. Περα απο το θεμα της επικοινωνιας οι χειριστες πετανε τα αεροπλανα η οι αυτοματοι οι οποιοι προφανως εχουν προγραμματιστει απο τους χειριστες;
 
Όχι, σε διαβεβαιώ.....οι πιλότοι πετάνε τα αεροπλάνα! Δεν έχει δωθεί ακόμα πτυχίο πιλότου στους Προγραμματιστές Ηλεκτρονικών Υπολογιστών εξ οφίτσιο.
 
Γιά να ακριβολογούμε,εξοχώτατε ιππότη,η εισαγωγή τών στοιχείων τής εκάστοτε πτήσης στά FMS από τους πιλότους θεωρείται "προγραμματισμός" (με την ίδια έννοια που εγώ "προγραμματίζω" στο drum machine διάφορα ρυθμικά patterns και songs κατά την ηχογράφηση ενός τραγουδιού).Αυτό,ασχέτως άν το FMS έχη ενσωματωμένο το πρόγραμμα που τού επιτρέπει να εκτελή διάφορους υπολογισμούς και να δίνη εντολές στά συστήματα χειρισμού τού αεροπλάνου-όπως και το drum machine έχει ενσωματωμένο πρόγραμμα που τού επιτρέπει να 'χειρίζεται" την παραγωγή τών διαφόρων ήχων ανάλογα με τα στοιχεία που τού έχω δώσει.

Επίσης να συμπληρώσω στο θέμα τών ελεγκτών που δέν είναι ελεγκτές αλλά απλοί ασυρματιστές ή communicators-στους σταθμούς τού Shanwick (υβριδική ονομασία από το Shannon και το Prestwick) από Ευρώπη μεριά και Gander από Αμερική μεριά-ότι οι εν λόγω δέν είναι ούτε υπάλληλοι κάποιας υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας αλλά υπάγονται σε υπηρεσίες τού εμπορικού ναυτικού (γι'αυτό επίσης επικοινωνούν και με πλοία που διαπλέουν τον Ατλαντικό).

Οι δέ υπερατλαντικοί αεροδιάδρομοι,άν δέν απατώμαι,είναι οκτώ:A,B,C,D βόρειοι και M,N,O,P νότιοι (άν και δέν είμαι τόσο σίγουρος γιά τους νότιους ότι έχουν αυτά τα γράμματα).

Τέλος,όπως πολύ σωστά αναφέρετε οι προλαλήσαντες,η επικοινωνία με τά αεροπλάνα που πετούν πάνω από τον Ατλαντικό γίνεται μέσω HF συχνοτήτων,που παρέχουν σήμα "καμπάνα" (αλλά σκουριασμένη και με σπασμένο γλωσσίδι).Δέν νομίζω πάντως ότι υπάρχει περίπτωση,με τέτοιες συνθήκες ακρόασης να καταφέρνουν να μιλάνε στο Oceanic Center 5-6 αεροπλάνα ταυτόχρονα (εκτός άν είναι όλα Ελληνικά :) ).
 
Σε περιπτωση περιστατικου πως γινετια επικοινωνια; Με δορυφορικα;
 
Αυτού οι μαύροι δρόμοι στο taxiway στο Ελ. Βενιζέλος τί σημαίνουν; Και γιατί λένε 'NO ENTRY' ; είναι μονο για emergency; Πως μπαίνουν τα μικρότερα αεροπλάνα για takeoff;
Ευχαριστώ! :great:
 
Top