Γιά να ακριβολογούμε,εξοχώτατε ιππότη,η εισαγωγή τών στοιχείων τής εκάστοτε πτήσης στά FMS από τους πιλότους θεωρείται "προγραμματισμός" (με την ίδια έννοια που εγώ "προγραμματίζω" στο drum machine διάφορα ρυθμικά patterns και songs κατά την ηχογράφηση ενός τραγουδιού).Αυτό,ασχέτως άν το FMS έχη ενσωματωμένο το πρόγραμμα που τού επιτρέπει να εκτελή διάφορους υπολογισμούς και να δίνη εντολές στά συστήματα χειρισμού τού αεροπλάνου-όπως και το drum machine έχει ενσωματωμένο πρόγραμμα που τού επιτρέπει να 'χειρίζεται" την παραγωγή τών διαφόρων ήχων ανάλογα με τα στοιχεία που τού έχω δώσει.
Επίσης να συμπληρώσω στο θέμα τών ελεγκτών που δέν είναι ελεγκτές αλλά απλοί ασυρματιστές ή communicators-στους σταθμούς τού Shanwick (υβριδική ονομασία από το Shannon και το Prestwick) από Ευρώπη μεριά και Gander από Αμερική μεριά-ότι οι εν λόγω δέν είναι ούτε υπάλληλοι κάποιας υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας αλλά υπάγονται σε υπηρεσίες τού εμπορικού ναυτικού (γι'αυτό επίσης επικοινωνούν και με πλοία που διαπλέουν τον Ατλαντικό).
Οι δέ υπερατλαντικοί αεροδιάδρομοι,άν δέν απατώμαι,είναι οκτώ:A,B,C,D βόρειοι και M,N,O,P νότιοι (άν και δέν είμαι τόσο σίγουρος γιά τους νότιους ότι έχουν αυτά τα γράμματα).
Τέλος,όπως πολύ σωστά αναφέρετε οι προλαλήσαντες,η επικοινωνία με τά αεροπλάνα που πετούν πάνω από τον Ατλαντικό γίνεται μέσω HF συχνοτήτων,που παρέχουν σήμα "καμπάνα" (αλλά σκουριασμένη και με σπασμένο γλωσσίδι).Δέν νομίζω πάντως ότι υπάρχει περίπτωση,με τέτοιες συνθήκες ακρόασης να καταφέρνουν να μιλάνε στο Oceanic Center 5-6 αεροπλάνα ταυτόχρονα (εκτός άν είναι όλα Ελληνικά
).