Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

vassdel":19spm37u said:
Ναι. 6000 εννοεί την πίεση της ατμόσφαιρας που θα είχες πχ σε ένα βουνό στα 6000'. Επειδή η πίεση στα 6000 είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν στα 30, η άτρακτος πιέζεται σαν μπαλόνι από μέσα προς τα έξω. Δεν διατηρούν πίεση επιφανείας γιατί η διαφορά με την εξωτερική θα ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη και θα απαιτούνταν πολύ πιο ενισχυμένη δομικά κατασκευή... Γιαυτό κ βουλώνουν τα αυτιά μας στην άνοδο, παρόλο που λέγεται συμπιεζόμενη καμπίνα. :mrgreen:
Επειδή έχω πολλά χρόνια να ταξιδέψω αεροπορικώς,δέν ξέρω κατά πόσον ισχύει ακόμη η διαδικασία όπου πρό τής απογειώσεως και προσγειώσεως περνάνε οι αεροσυνοδοί και δίνουν τίς καραμελίτσες τίς οποίες πρέπει να πιπιλάνε οι επιβάτες γιά να μειωθή/εξουδετερωθή το βούλωμα τών αυτιών (μιά άλλη τεχνική είναι να καταπίνουμε το σάλιο μας,φαίνεται όμως πως απαιτεί ιδιαίτερη τέχνη καθ'ότι όσες φορές την δοκίμασα...κουφάθηκα).

ΥΓ.Εχω την εντύπωση ότι το άν θα βουλώσουν τα αυτιά μας εξαρτάται και από τον ρυθμό που γίνεται το pressurization,που με την σειρά του εξαρτάται από τον βαθμό ανόδου/καθόδου (διότι και στην κάθοδο βουλώνουν,κατά την αποσυμπίεση τής καμπίνας).Και ότι σε παλιότερους τύπους που δέν είχαν αυτόματο σύστημα συμπίεσης,το έργο αυτό (δηλαδή τού χειρισμού τού συστήματος) ανελάμβανε ο ιπτάμενος μηχανικός και επειδή τύχαινε να μήν "συγχρονίζεται" πάντα ακριβώς με τον βαθμό ανόδου/καθόδου,το βούλωμα τών αυτιών ήταν πιό συχνό,ενώ στους νεώτερους τύπους με αυτόματο pressurization τα πράγματα γίνονται πιό ομαλά.
 
Το αεροσκάφος μπορεί να ανέβει και ...στην στρατόσφαιρα :mrgreen: (που λέει ο λόγος) χωρίς συμπίεση. Το πρόβλημα το έχουν όπως πάντα οι άνθρωποι - όχι όμως λόγω συμπίεσης, αλλά λόγω έλλειψης οξυγόνου (μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα λόγω συμπίεσης, αλλά αν η άνοδος είναι υπερβολικά απότομη κ η ευσταχιανή σάλπιγγα κάποιου είναι κλεισμένη, πχ από κάποιο κρυολόγημα). Η υποξία μπορεί να ξεκινήσει να εμφανίζεται στα 10000', αλλά είναι πιο πιθανή από τα 14000΄ και ψηλότερα.

Τις καραμελίτσες ακόμα τις δίνουν κάποιες εταιρίες. Αλλά το βούλωμα των αυτιών συμβαίνει λόγω αλλαγής της εξωτερικής πίεσης (είτε ατμοσφαιρικής, είτε του αεροσκάφους). Όσο πιο μεγάλος είναι ο ρυθμός μεταβολής, τόσο πιο έντονο και μερικές φορές επώδυνο, είναι το "βούλωμα". Εδώ βουλώνουν τα αυτιά σε άνοδο σε βουνό με αυτοκίνητο. Φαντάζου πόσο πιο ομαλή θα έπρεπε να είναι η άνοδος του αεροπλάνου για να αποφύγεις το φαινόμενο. Παρόλα αυτά, αν η ευσταχιανή σου λειτουργεί καλά, μπορείς να γλυτώσεις - ακόμη και να μην το καταλάβεις το βούλωμα. Αν έχεις κρυώσει, μπορείς να πάθεις και ωτίτιδα από μια απλή πτήση...
 
Να ρίξω και εγώ μια ερώτηση.
Ξέρει κανείς ποιό αεροπλάνο (jet) έχει δύο anti collisoin lights ένα στο συνηθισμένο μέρος κάτω από την ατρακτο και ένα στο πίσω μέρος (στην κορυφή της ουράς ή στην έξοδο της apu);
Άυτο το ρωτάω επειδή σήμερα στις 01:30 είδα να περνά πάνω από την πόλη της Ρόδου ένα αεροπλάνο με τα παραπάνω χαρακτηριστικά το οποίο δεν είχε logolight αρα μπορεί να είναι στρατιωτικό.
Το flight stats γραφει Α320 της ΑΒ αλλά αυτό αποκλείεται λόγω θορύβου.

Καλό Πάσχα και Χρόνια Πολλά στους Αναστάσιους και στις Αναστασίες.
 
Έχω κάποιες απορίες σε σχέση με το βούλωμα αυτιών κατά τη διάρκεια μίας πτήσης:
1. Βουλώνουν τα αυτιά και κατά την απογείωση? Εμένα δεν μου έχει τύχει ποτέ στην απογείωση. Αντιθέτως, μου συμβαίνει συχνά στην προσγείωση.
2. Από τι εξαρτάται το βούλωμα των αυτιών? Από τη φυσική μας κατάσταση (π.χ. πονάνε αν είμαστε κρυωμένοι)? Από το είδος του αεροσκάφους? Από την κατάσταση στην οποία βρίσκεται (αν είναι καλοσυντηρημένο)? Από ικανότητες του πιλότου? Έχει σημασία αν ο πιλότος κατεβάζει το αεροπλάνο απότομα ή αν το κατεβάζει σταδιακά? Παίζουν ρόλο οι καιρικές συνθήκες? Μου έχουν τύχει πτήσεις που με έχουν "πεθάνει" από τον πόνο τα αυτιά στο κατέβασμα και άλλες που δεν νιώθω τίποτε.
Ευχαριστώ για τη βοήθειά σας.

==

Έχω μπερδευτεί με τους διαδρόμους προσγείωσης / απογείωσης στο Ελ. Βενιζέλος.
Αν έχω προσέξει καλά από τις πτήσεις μου, ο 03R είναι στην εντελώς αντίθετη πλευρά από τον 03L. Ο δεξιός είναι από την πλευρά που είναι οι φυσούνες, ενώ ο αριστερός είναι από την πίσω πλευρά του αεροδρομίου πέραν της Αττικής Οδού.
Ερωτώ: αφού ο 03R είναι πολύ μακριά από τον 03L γιατί έχουν τον ίδιο αριθμό και απλά αλλάζει ο χαρακτηρισμός (Left / Right)?
Τι σημαίνει ο αριθμός?
Γιατί 03 και 21?
Επίσης, έχω προσέξει ότι τον 03R τον χρησιμοποιούν για απογείωση τα πρωινά (κατά τις 8:30 - 9), ενώ τον 03L τον χρησιμοποιούν περισσότερο για προσγειώσεις. Υπάρχει κάποιος λόγος?
Ευχαριστώ.

==

Άλλη ερώτηση:
Έχω παρατηρήσει ότι οι αεροπορικές εταιρίες συνηθίζουν να προγραμματίζουν πτήσεις την ίδια ώρα.
Αυτό ισχύει πλέον κυρίως για τις ξένες αεροπορικές στο βαθμό που ανταγωνίζονται Α3 / ΟΑ.
Έτσι παρατηρείται το ενοχλητικό φαινόμενο ο επιβάτης να μην έχει δικαίωμα επιλογής ωρών, αφού επί της ουσίας οι πτήσεις φθάνουν στο Ελ. Βενιζέλος με διαφορά λ.χ. 5 έως 30 λεπτών.
Αυτή η καταχρηστική εις βάρος των επιβατών πρακτική των αεροπορικών εταιρειών είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά της στρατηγικής των εταιρειών ή τίθενται περιορισμοί από τα αεροδρόμια άφιξης? Δηλ. θέτει το Ελ. Βενιζέλος κάποιους περιορισμούς ότι "όλες οι πτήσεις από λ.χ. Βαλκάνια ή από Μέση Ανατολή πρέπει να φτάνουν Αθήνα σε χρονικό διάστημα 1 ώρας (λ.χ. από τις 8 ως τις 9 το βράδυ)" ή ο προγραμματισμός των πτήσεων είναι αποκλειστικά ζήτημα στρατηγικής των εταιρειών?
 
derion":1iuzio5y said:
Έχω μπερδευτεί με τους διαδρόμους προσγείωσης / απογείωσης στο Ελ. Βενιζέλος.
Αν έχω προσέξει καλά από τις πτήσεις μου, ο 03R είναι στην εντελώς αντίθετη πλευρά από τον 03L. Ο δεξιός είναι από την πλευρά που είναι οι φυσούνες, ενώ ο αριστερός είναι από την πίσω πλευρά του αεροδρομίου πέραν της Αττικής Οδού.
Ερωτώ: αφού ο 03R είναι πολύ μακριά από τον 03L γιατί έχουν τον ίδιο αριθμό και απλά αλλάζει ο χαρακτηρισμός (Left / Right)?
Τι σημαίνει ο αριθμός?
Γιατί 03 και 21?
Επίσης, έχω προσέξει ότι τον 03R τον χρησιμοποιούν για απογείωση τα πρωινά (κατά τις 8:30 - 9), ενώ τον 03L τον χρησιμοποιούν περισσότερο για προσγειώσεις. Υπάρχει κάποιος λόγος?
Ευχαριστώ.
Το 03 και 21 βγαινει απο τον προσανατολισμο του διαδρομου σε μοιρες. Οι 03 εχουν προσανατολισμο στις 34 μοιρες και οι 21 στις 214. Τα L-R τα εχω και γω απορια.
 
Όπως σωστά ειπώθηκε, τα νούμερα των διαδρόμων δείχνουν τον προσανατολισμό σε μοίρες. Ο 03 σημαίνει 030 μοίρες, ο 21 σημαίνει 210 μοίρες, ο 15 σημαίνει 150 μοίρες κλπ. Τα L, R και C είναι Left, Right & Center. Όταν λοιπόν ένα αεροδρόμιο έχει 2 (ή 3) παράλληλους διαδρόμους (με τον ίδιο προσανατολισμό) τότε αυτοί χωρίζονται σε L & R (ή και C αν οι διάδρομοι είναι τρεις).
 
Υπαρχει καποιο συγκεκριμενο site που προτεινετε για αγορα αεροπορικων t-shirt ?
 
11 aviation stores

Pilotshop.gr
 
derion":31xdurqw said:
Έχω κάποιες απορίες σε σχέση με το βούλωμα αυτιών κατά τη διάρκεια μίας πτήσης:
1. Βουλώνουν τα αυτιά και κατά την απογείωση? Εμένα δεν μου έχει τύχει ποτέ στην απογείωση. Αντιθέτως, μου συμβαίνει συχνά στην προσγείωση.
2. Από τι εξαρτάται το βούλωμα των αυτιών? Από τη φυσική μας κατάσταση (π.χ. πονάνε αν είμαστε κρυωμένοι)? Από το είδος του αεροσκάφους? Από την κατάσταση στην οποία βρίσκεται (αν είναι καλοσυντηρημένο)? Από ικανότητες του πιλότου? Έχει σημασία αν ο πιλότος κατεβάζει το αεροπλάνο απότομα ή αν το κατεβάζει σταδιακά? Παίζουν ρόλο οι καιρικές συνθήκες? Μου έχουν τύχει πτήσεις που με έχουν "πεθάνει" από τον πόνο τα αυτιά στο κατέβασμα και άλλες που δεν νιώθω τίποτε.

1. "Βουλώνουν" στις απότομες μεταβολές της εξωτερικής πίεσης. Κάνε μια αναζήτηση στο google ή στη wikipedia για "Ευσταχιανή Σάλπιγγα" (eustachian tube) και θα βρεις περισσότερες πληροφορίες.
2. Γενικά, από την ΩΡΛ κατάστασή μας και τον ρυθμό μεταβολής της πίεσης, η οποία επηρεάζεται από το σύστημα συμπίεσης του αεροσκάφους και το ρυθμό μεταβολής ύψους. Οι καιρικές συνθήκες δεν παίζουν ρόλο, μιας και το αεροσκάφος διατηρεί σταθερή πίεση στην καμπίνα, παρόλο που η εξωτερική πίεση (βαρομετρική) αλλάζει κατά τόπους. Μπορεί να επηρεάσει όμως ο καιρός, αν ο κυβερνήτης δώσει μια πιο απότομη κάθοδο στο αεροσκάφος για να βγει κάτω από τον καιρό πιο γρήγορα. (αν το κάνουν ακόμα αυτό :twisted: ). Αν το ΩΡΛ σου σύστημα δυσλειτουργεί (πχ από πρόσφατο κρυολόγημα) τότε πιθανότατα θα πονέσουν τα αυτιά σου στην άνοδο της εξωτερικής πίεσης (κάθοδος του αεροσκάφους).
 
Η πίεση μέσα στην καμπίνα πρέπει να είναι συγκεκριμένη ανεξαρτήτως τύπου αεροσκάφους?
Κατά την προσέγγιση για προσγείωση πρέπει ο πιλότος να κατεβάζει το αεροσκάφος κατά συγκεκριμένο ρυθμό (δηλ. π.χ. -τυχαίοι αριθμοί - σε απόσταση 2km πριν την προσγείωση πρέπει να πετά σε ύψος 1.000 ποδών το πολύ) ή επιλέγει ο πιλότος πόσο γρήγορα / απότομα θα κατεβάσει το αεροσκάφος?
 
Top