Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Στο 747 αυτά δεν είναι "slats", έχουν βέβαια τον ίδιο σκοπό.

Ειδικότερα, εσωτερικά απο τους κινητήρες 2 και 3 προς την πλευρά της ατράκτου είναι Krueger flaps
Τα υπόλοιπα ονομάζονται Leading Edge Variable Camber Flaps και είναι μια αξιοσημείωτη ιδιαιτερότητα του 747. Πρόκειται για υπεραντωτικές επιφάνειες οι οποίες ενώ είναι επίπεδες όταν ανασύρονται μεταβάλουν την καμπυλότητά τους όταν εκτείνονται (οι επιφάνειες είναι κατασκευασμένες απο συνθετικό υλικό) σχέδιο: http://www.google.gr/patents?id=DR83AAA ... &q&f=false
Ηταν μια πολύ προχωρημένη και πολλά υποσχόμενη τεχνολογία την εποχή που εμφανίστηκε και υπήρχαν σχέδια για να κατασκευάσουν και trailing edge Variable Camber Flaps (στο 787, -δεν ξέρω αν το έκαναν τελικά). Απώτερος σκοπός ήταν η κατασκευή ολόκληρης πτέρυγας απο συνθετικά υλικά με τη δυνατότητα να μεταβάλει την καμπυλότητά της. Λύση η οποία αεροδυναμκά θα πλησίαζε την τελειότητα θυμίζοντας τα φτερά των πουλιών (είχε δοκιμαστεί νομίζω πειραματικά σε ένα F-111 aπο τη NASA).
Η παλιά καλή Boeing της τεχνολογίας αιχμής και των τολμηρών επαναστατικών σχεδίων...
 
Απαγορευτικό

Στα πόσα μποφόρ βγαίνει απαγορευτικό για τα αεροπλάνα?
 
Re: Απαγορευτικό

Νομίζω αυτό εξαρτάτε από το αεροδρόμιο και της υποδομές που έχει. π.χ. ILS, μήκος διαδρόμου και λοιπά...
Το Ελ. Βενιζέλος για παράδειγμα δεν έχω ακούσει ακόμα να έχει κλείσει για άνεμο μιας και την τελική απόφαση εάν προσγειωθεί η όχι την έχει πάντα ο κυβερνήτης. Άλλο crosswind component το 747 και άλλο το Dash. Λόγου κακοκαιρίας (δηλαδή ομίχλη, καταιγίδες, χιόνι και λοιπά) αλλάζει λίγο όλο το θέμα όπου πιστεύω ότι κλείνει όταν δεν μπορεί πλέων να εγγυηθεί την ασφάλεια των πτήσεων.
 
Ερώτηση προς τους ειδικούς...

Πόσο κοντά στο έδαφος μπορεί να εμφανιστεί ένα κενό αέρος;; Για παράδειγμα κατά την προσγείωση...υπάρχει περίπτωση ένα κενό αέρος να δημιουργήσει έως και σοβαρά προβλήματα σε ένα αεροσκάφος;; Έχει σχέση ένα απλό κενό αέρος με το wind shear;;

Eυχαριστώ εκ των προτέρων! :D
 
Δεν υπάρχει κενό αέρος. Είναι μία λάθος έκφραση που δεν ξέρω τις καταβολές της. Ο αέρας δεν έχει κενά. Έχει διαφορές στην πίεση, στην θερμοκρασία και στον άνεμο που επικρατεί (διεύθυνση και ένταση). Αυτά δημιουργούν το κούνημα!

Αυτό που λές "κενό αέρος", λέγονται αναταράξεις (turbulence). Οι αναταράξεις μπορούν να διαρκέσουν μέχρι και την προσγείωση. Αν πχ δημιουργούνται από τις μεταβολές του ανέμου λόγω μορφολογίας του εδάφους (πχ, νότιοι άνεμοι στο Ηράκλειο), οι αναταράξεις θα πάυσουν με το που θα ακουμπήσουν οι τροχοί σε κάτι σταθερό.....δηλαδή τον διάδρομο!

Το windshear, είναι απότομη μεταβολή του ανέμου και συνήθως (αλλά όχι πάντα) συνοδεύετα από αναταράξεις.
 
Απ'ότι κατάλαβα, το "κενό αέρος" είναι μία καθαρά ελληνική φράση,μπακαλίστικης έμπνευσης,που εκφράζει την ξαφνική απώλεια ύψους...Το ορθό είναι να μιλάμε απλώς για αναταράξεις...Σωστά;; :D

Στο windshear μεταβάλεται ταυτόχρονα η ταχύτητα και η διεύθυνση;; Για να το πω και διαφορετικά...Με τη μεταβολή μόνο μίας εκ των δύο έχουμε windshear (και μπορεί να έχουμε "προβήματα") ;;

Ξανά-ευχαριστώ! :D
 
Windshear έχουμε είτε όταν υπάρχει απότομη αλλαγή της διεύθυνσης του ανέμου, είτε απότομη αλλαγή της ταχύτητας του ανέμου, είτε και τα δύο μαζί. Γενικά πάντως μη σπας το κεφάλι σου γιατί ούτε οι μετεορολόγοι δεν δίνουν σαφή όρο.Να ξέρεις απλά ότι είναι επικίνδυνο ειδικά όταν το αεροπλάνο είναι σε φάση προσγείωσης ή απογείωσης που η ταχύτητά του είναι μικρή.
 
aviation passiοnate":12mkdeem said:
ούτε οι μετεορολόγοι δεν δίνουν σαφή όρο.
Definition

Meteorologists define wind shear as a change in direction or speed, or both, of wind over a relatively short distance.
Στο Ελληνικό Εγχειρίδιο Μετεωρολογίας που δίνεται στη Σχολή Ικάρων (δυστυχώς μόνο αυτό έχω διαβάσει), ο όρος wind shear αναφέρεται ως διατμητικός άνεμος και έχει σαφή ορισμό. Δεν έχω το εγχειρίδιο πρόχειρο δυστυχώς, αλλά μπορώ να το βρω αν απαιτείται...
 
It should be remembered that windshear is a complex subject and is still not fully understood.

Φίλε vassdel δεν είπα ότι οι μετεορολόγοι δεν ορίζουν τι είναι windshear απλά είπα ότι ο όρος που δίνουν δεν είναι και τόσο σαφής.
 
aviation passiοnate":3hbxt4lk said:
It should be remembered that windshear is a complex subject and is still not fully understood.
Φίλε μου, από την ανωτέρω φράση εγώ καταλαβαίνω πως η ασάφεια υπάρχει στην εξήγηση της δημιουργίας/προέλευσης του φαινομένου και όχι της λειτουργίας/ορισμού του. Παρόλα αυτά όμως, δεν υπάρχει νομίζω λόγος να το αναλύσουμε περεταίρω. Η απορία του παιδιού έχει ήδη απαντηθεί :D
 
Top