Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Ίσως να υπάρχει κάποια τεχνική οδηγία βέβαια, αφού η χρήση των spoilers/reversals αυξάνει δραστικότατα την οπισθέλκουσα με αποτέλεσμα να δημιουργείς επικίνδυνες καταστάσεις αν είσαι χαμηλά και απρόσεκτος (αλλά δεν νομίζω πως το απρόσεκτος και το αεροπόρος μπορούν να χρησιμοποιούνται στην ίδια πρόταση :mrgreen: ).

@vassdel Απομόνωσα αυτό που είπες,γιατί αυτό ακριβώς εννοούσα στην ερώτηση μου...Αν δηλαδή μπορεί ο πιλότος να χρησιμοποιήσει τα spoilers σε χαμηλό ύψος πριν την επαφή με τον διάδρομο..Προφανώς ανάλογα με το αεροσκάφος υπάρχουν και κάποιοι περιορισμοί-τεχνικές οδηγίες,απ'ότι καταλαβαίνω..Έτσι δεν είναι;; (Στην παρένθεση σου,συμφωνώ απόλυτα έστω και σαν απλός επιβάτης :mrgreen: )

Στα ελικοφόρα, η αντιστοιχία υπάρχει με την χρήση του reverse, δηλαδή την χρήση "αρνητικού" pitch (βήμα στην έλικα). Ο κινητήρας εξακολουθεί να δουλεύει σε υψηλά στοιχεία, ακόμα και full thrust, ενώ το βήμα της έλικας να αλλάζει, μέχρι και να αντιστρέφεται. Σίγουρα τέτοια δυνατότητα έχουν τα C-130 & C-27, και μάλλον και τα CL-215/415 αλλά από τις ελάχιστες φορές που έχω μπει σε CL, δεν θυμάμαι να το χρησιμοποίησαν

Για να καταλάβω πλήρως..Το reverse στα turboprop χρησιμοποιείται ακόμα και όταν το αεροσκάφος βρίσκεται στον αέρα ;;
Πάνω σε αυτό είχαμε μία διαφωνία με ένα φίλο..Λογικά όταν δεν είναι fixed pitch η έλικα,το αεροσκάφος/υδροπλάνο έχει τη δυνατότητα να κόψει λίγο πρίν την προσγείωση/προσθαλάσσωση..Έτσι;;


Υ.Γ.
(από ό,τι διάβασα όμως στο wiki :twisted: , to reverse thrust χρειάζεται σε όλα τα υδροπλάνα, μιας και τα φρένα στο νερό δεν πιάνουν κ πολύ :D )

Όταν ήμουν πιτσιρικάς είχα πέσει με το ποδήλατο στη θάλασσα..οπότε λόγω εμπειρίας,σε διαβεβαιώνω οτι τα φρένα δεν πιάνουν στο νερό!! :twisted:
 
tasos-SMI":3lanpupm said:
Για να καταλάβω πλήρως..Το reverse στα turboprop χρησιμοποιείται ακόμα και όταν το αεροσκάφος βρίσκεται στον αέρα ;;
Πάνω σε αυτό είχαμε μία διαφωνία με ένα φίλο..Λογικά όταν δεν είναι fixed pitch η έλικα,το αεροσκάφος/υδροπλάνο έχει τη δυνατότητα να κόψει λίγο πρίν την προσγείωση/προσθαλάσσωση..Έτσι;;

Το reverse το έχω δει μόνο στο έδαφος, αμέσως μετά το touch. Έχω μάλιστα ην εντύπωση πως στο C-130 για να το κάνεις, φέρνεις τις μανέτες τελείως πίσω κ μετά τις μετακινείς ακόμα πιο πίσω "πηδώντας" μια εγκοπή, οπότε για να γίνει στον αέρα πρέπει να είσαι σε μεγάλη βύθιση...

Νομίζω πως όλοι οι έλικες είναι μεταβλητού βήματος. Αν δεν ήταν, για να ελαττώσεις ταχύτητα θα έπρεπε να ελαττώσεις τις RPM του έλικα και αργότερα να τις ξανααυξήσεις για να επιταχύνεις... αυτό θα δημιουργούσε προβλήματα απόκρισης, μιας και η αδράνεια του έλικα είναι σημαντικό μέγεθος...
 
Μια απορία σχετικά με τα φώτα του 777.
Παρατηρώ όταν περνά 777 πάνω από την περιοχή μου πως στα άκρα των δύο φτερών και στο πίσωω μέρος αυτών πως υπάρχει από ένα άσπρο φως όπως επίσης και στην ουρά της ατράκτου. Αυτά είναι συνεχώς αναμμένα.

Δεν το έχω παρατηρήσει σε άλλα αεροσκάφη αυτό ( 747 δεν έχω δει να περνά ποτέ νύχτα ).

Τι εξυπηρετούν τα λευκά αυτά φώτα;
 
Μόνο για το πράσινο και κόκκινο φως είδα και το άσπρο στην ουρά της ατράκτου.
Μήπως τελικά ναι είναι και αυτά navigation lights σε λευκό χρώμα;
 
Τα Navigation lights ειναι συγκεκριμενα και ειναι πρασινο -κοκκινο παντα , αλλιως δεν ειναι navigation
 
Καλησπερα,μια ερωτηση θα ηθελα να κανω.Μηπως γνωριζει κανεις απο που προμηθευονται ανταλλακτικα οι τεχνικοι αεροσκαφων στην Ελλαδα?Υπαρχει καποια ιστοσελιδα ελληνικη?'Η μηπως τα προμηθευονται ολα απο το εξωτερικο?Ευχαριστω...... :thx:
 
Re: Israel,Tel Aviv

Υπάρχει μία πιθανότητα σύντομα να επισκεφθώ κι εγώ τη Γη της Επαγγελίας (η πρόοδος στα εβραϊκά πάει κατά διαόλου, η δασκάλα μου η κυρία Ρουθ τα έχει πάρει, αλλά δεν πτοούμεθα). Οι επιλογές είναι τρεις: Αιγαίου, El Al και Κυπριακές Αερογραμμές. Η Αιγαίου (a Star Alliance Member) πετάει στις λεγόμενες wee hours, οπότε θα προτιμούσα να την αποφύγω. Η El Al πετάει σε βολικότατες ώρες, αλλά υποψιάζομαι ότι η ανάκριση θα ξεκινήσει από την μαγνητοφωνημένη εκφώνηση στην είσοδο του πάρκινγκ. Οι Κυπριακές Αερογραμμές πετούν κι αυτές σε άσχημες ώρες, αλλά κάποιοι φίλοι από τη Νήσο των Αγ(ρ)ίων θα ξεκινήσουν από Κύπρο, οπότε παίζει να πάμε όλοι μαζί (είτε με τους κύπριους αεροπορικούς αδελφούς είτε με τους εξωτικούς air marshalls της Arkia η οποία πετάει σε παραπλήσιες ώρες).

Tι θα παίρνατε;

(Ο σκοπός είναι ιερός, μην το γυρίσετε στην πολιτική!)
 
Re: Israel,Tel Aviv

aakunz":ciu5gqgr said:
...Η El Al πετάει σε βολικότατες ώρες, αλλά υποψιάζομαι ότι η ανάκριση θα ξεκινήσει από την μαγνητοφωνημένη εκφώνηση στην είσοδο του πάρκινγκ....

...Tι θα παίρνατε;
Μα φυσικά El Al.
Άλλωστε η ανάκριση και η παρακολούθηση έχει ήδη αρχίσει με το που σκέφτηκες να κάνεις αυτό το ταξίδι.
 
Top