Δικαιώματα επιβατών

Το μόνο που ενδεχομένως να δικαιούσαι είναι οι φόροι που είχες πληρώσει.
Ωστόσο δε χάνεις τίποτα να στείλεις ενα email στο ffp παπί olympicair.com ρωτώντας αν μπορούν να κάνουν μια εξαίρεση.
 
Συμφωνώ, δεν νομίζω ότι μπορεις να κάνεις και πολλά και βασικά αν πλήρωσες 118 με την ΕΖΥ θα έλεγα λίγο το κακό...Φαντάσου να είσαι σε κανένα αεροδρόμιο με connecting και να μην εκδίδουν 1 way σε λογικές τιμές...

Ένας συνάδελφος είχε ανάλογο πρόβλημα με το τρένο και έχασε το connection της IBERIA για λατινική Αμερική..έπρεπε λοιπόν να πληρώσει νέο ολόκληρο εισιτήριο (αφού η επιστροφή είχε ακυρωθεί αυτόματα με μη χρήση της πρώτης πτήσης) και κόστισε κανένα 2500Ε... :oops:

Άυτό τώρα με τα 40 λεπτά είναι μεν κανόνας αλλά όπως θέλουν τον εφαρμόζουν οι εταιρίες. Σε μια πτήση από MRS-MUC θυμάμαι είχα φτάσει 35λ πριν την πτήση και μου αρνήθηκαν επιβίβαση. Όταν τους είπα ότι το εισητήριο είναι full flexi και να με βάλουν στην επόμενη μέσω FRA έκαναν τάχα ότι ψάξαν και τελικά ως δια μαγείας βρέθηκε ο τρόπος να μπω στην αρχική πτήση... :evil:
 
Σίγουρα,πάντα υπάρχουν καλύτερα και πάντα υπάρχουν χειρότερα αλλά αυτή την περίοδο μου έχουν φύγει πολλά λεφτά και τα 118 ευρώ θα προτιμούσα να τα κρατήσω ειδικά εφόσον ούτε έφταιγα ούτε έφτασα αφού είχε πετάξει...
 
Από τη σελίδα με τους Όρους και Προϋποθέσεις του Προγράμματος

https://www.olympicair.com/FFPDefault.aspx?a_id=295

5.11 Σε εισιτήριο που έχει εκδοθεί από εξαργύρωση μιλίων, υπάρχει δυνατότητα αλλαγής μόνο στην ημερομηνία των πτήσεων χωρίς καμία επιβάρυνση, μέσω του τμήματος Travelair Club και μόνο κατά τις ημερομηνίες και ώρες λειτουργίας του συγκεκριμένου τμήματος (εργάσιμες ημέρες Δευτέρα εως Παρακευή, 09.00-17.00). Αλλαγή δρομολογίου ή ονόματος του εισιτηρίου, δεν επιτρέπεται. Καμία αλλαγή δεν δύναται να πραγματοποιηθεί σε ώρες και ημέρες που δεν λειτουργεί το Travelair Club.
5.12 Σε περίπτωση ακύρωσης του εισιτηρίου επιβράβευσης, τα μίλια δεν επιστρέφονται στο λογαριασμό του μέλους.


Για να αποκτήσεις την ιδιότητα του μέλους του Travelair Club αποδέχθηκες εκτός των άλλων και τους ανωτέρω όρους, που διέπουν το πρόγραμμα. Συνεπώς, δεν μπορείς να διεκδικήσεις τίποτα περισσότερο (και δεν τους υποχρεώνει να κάνουν τίποτα περισσότερο) από αυτά που ορίζουν οι όροι.
 
Συγγνώμη για την καθυστερημένη παρέμβαση, αλλά νιώθω ότι πρέπει να κάνω 1-2 διορθωτικές διευκρινίσεις:

1. Το τεχνικό πρόβλημα από μόνο του δε δικαιολογεί την ακύρωση/ματαίωση. Η αεροπορική εταιρία οφείλει να αποδείξει εν τέλει ότι δεν ήταν δυνατό (λαμβανομένων υπόψη προφανώς των γενικότερων συνθηκών, όπως σιαζόν, αεροδρόμιο, ώρα κλπ) να εκτελεστεί η πτήση με άλλο δικό της (ή να ναυλώσει ξένο) αεροσκάφος. Υπάρχει σχετική νομολογία (απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου από το 2007). Γενικά το ζήτημα αυτό σηκώνει πολλή κουβέντα και όντως κατ' αρχήν και στο μεγαλύτερο μέρος των περιπτώσεων το τεχνικό πρόβλημα τελικώς εμπίμπτει στις περιπτώσεις των "έκτακτων περιστάσεων που παρά τα εύλογα μέτρα που έλαβε η εταιρία την υποχρεώνουν εν τέλει να ματαιώσει την πτήση" (αυτή είναι η διατύπωση του 261), αλλά δεν είναι βέβαιο εκ των προτέρων.

2. Στην καθυστέρηση ποτέ δεν μπαίνει θέμα αποζημίωσης. Απλώς αν η καθυστέρηση υπερβεί τις 5 ώρες, ο επιβάτης έχει επιπλέον και το δικαίωμα επιστροφής χρημάτων ή παροχής εναλλακτικής διαδρομής (η επιλογή μεταξύ των 2 είναι δική του) πέραν από το δικαίωμα της φροντίδας (σνακ, αναψυκτικά κλπ) που το είχε μετά τις 2 ώρες καθυστέρηση.

3. Όλα τα παραπάνω (και άλλα που προβλέπονται στον ίδιο κανονισμό) δικαιώματα ισχύουν με την προϋπόθεση ότι ο επιβάτης προσήλθε εγκαίρως στο τσεκ-ιν στους χρόνους που είτε αναγράφονται στο εισιτήριο ή στο site της εταιρίας ή στην απίθανη περίπτωση που δεν αναγράφονται πουθενά, 45 λεπτά) πριν την ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ (και όχι την πραγματική, εκτός αν άλλαξε η προγραμματισμένη και ενημερώθηκε ο πελάτης εγκαίρως) ώρα αναχώρησης. Με δυο λόγια αν αργήσεις στο τεσκ-ιν, ασχέτως αιτιών, την πάτησες και ως προς τα δικαιώματα αυτά.
 
Πλέον και στην καθυστέρηση τίθεται θέμα αποζημίωσης, σύμφωνα με την 62007J0402
απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, όταν αυτή ξεπερνά τις τρεις ώρες.

"2) Τα άρθρα 5, 6 και 7 του κανονισμού 261/2004 έχουν την έννοια ότι, σε ό,τι αφορά την εφαρμογή του δικαιώματος αποζημιώσεως, οι επιβάτες πτήσεων με καθυστέρηση μπορούν να εξομοιώνονται με τους επιβάτες πτήσεων που ματαιώθηκαν και μπορούν επομένως να επικαλούνται το προβλεπόμενο στο άρθρο 7 του εν λόγω κανονισμού δικαίωμα αποζημιώσεως, οσάκις, εξαιτίας της καθυστερήσεως πτήσεως, υφίστανται απώλεια χρόνου ίση ή ανώτερη των τριών ωρών, ήτοι οσάκις φθάνουν στον τελικό τους προορισμό τρεις και πλέον ώρες αργότερα από την ώρα αφίξεως που είχε αρχικώς προγραμματίσει ο αερομεταφορέας. Εντούτοις, μία τέτοια καθυστέρηση δεν παρέχει δικαίωμα αποζημιώσεως στους επιβάτες αν ο αερομεταφορέας μπορεί να αποδείξει ότι η σημαντική καθυστέρηση προκλήθηκε από έκτακτες περιστάσεις οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα, ήτοι περιστάσεις οι οποίες διαφεύγουν του αποτελεσματικού ελέγχου του αερομεταφορέα "

Τα πλήρη κείμενα:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 402:EL:NOT
και η δημοσίευση στη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ξεκινά στο τέλος της προ-τελευταίας σελίδας)
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 005:EL:pDF
 
Πολύ ενδιαφέρον το link, αν και πάντως με μπερδεύει το 1ο συμπέρασμα του διατακτικού που έρχεται σε αντίθεση με το 2ο...
 
Aκύρωση πτήσης

Καλησπέρα σας. Σε περίπτωση ακύρωσης πτήσεως τι συμβαίνει κανονικά?
 
Έχει ήδη απαντηθεί αλλά επχειρώ να ξαναπαντήσω συνοπτικά. Σε περίπτωση ακύρωσης λοιπόν ο επιβάτης δικαιούται:

1) Αποζημίωση (250 ευρώ για το εσωτερικό ή 400 ή 600 για μεγαλύτερα ταξίδια). Εξαίρεση αποτελεί αν η εταιρία αποδείξει ότι η ακύρωση οφείλονταν σε έκτακτους λόγους που δνε μπορούσε να τους αντιμετωπίσει με όλα τα εύλογα μέσα.
2) Διακαίωμα εναλλακτικής μεταφοράς ή επιστροφής τους εισιτηρίου (ασχέτως κατηγορίας ναύλου). Η επιλογή είναι του επιβάτη - αν η εναλλακτική μεταφορά τον πάει στον προοριμσό του πολύ σύντομα, τότε η παραπάνω αποζημίωση μειώνεται στο 50%.
3) Δικαίωμα φροντίδας, δηλαδή ανάλογα τις περιστάσεις (χρόνο παραμονής στον αερολιμένα, ύπαρξης ή όχι καταλύματος), σνακ, γεύματα, αναψυκτικά, ξενοδοχεία κλπ.

Όλα αυτά υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι εμφανίστικε εγκαίρως στο τσεκ-ιν.

Εφόσον αυτά δε γίνουν ο επιβάτης μπορεί (και τα δύο παράλληλα ή ένα απ' αυτά):

- Να κάνει γραπτή καταγγελία προς την ΥΠΑ (κατά προτίμηση προς το τό αερολιμενικό τμήμα του αερολιμένα αναχώρησης που είναι το καθ' ύλην αρμόδιο, αλλά δεν είναι υποχρεωτικό) προκειμένου η ΥΠΑ να επιβάλλει τα πρόστιμα προς την παραβάτρια εταιρία (τα πρόστιμα είναι ΠΟΛΥ μεγάλα και καμία εταιρία δε θέλει να μπλέξει με αυτά).
- Να κινηθεί ο ίδιος (ή με δικηγόρο) εξώδικα ή δικαστικά κατά της εταιρίας.
 
μεταφορά με λεωφορεία

Μερικές φορές χρησιμοποιούνται λεωφορεία για τη μεταφορά των επιβατών από τον αερολιμένα στα αεροπλάνα αντί για τις γνωστές φυσούνες.
Στα λεωφορεία οι θέσεις καθήμενων είναι ελάχιστες, ενώ οι περισσότεροι υποχρεούμαστε να περιμένουμε όρθιοι, πολλές φορές και 15 λεπτά , ώσπου να γεμίσει ασφυκτικά για να ξεκινήσει.
Μέσα στα λεωφορεία δεν πρόσεξα να υπάρχει επιγραφή με τον επιτρεπόμενο αριθμό όρθιων και καθήμενων επιβατών .
Θυμάμαι πριν από χρόνια, σε λεωφορείο, στο υπό κατασκευή αεροδρόμιο της Ντόχας, κάναμε περίπου 25 λεπτά διαδρομής όρθιοι + το γνωστό 10λεπτο αναμονής, στοιβαγμένοι σα σαρδέλες.
Είναι σωστό εμείς που έχουμε προβλήματα υγείας να ταλαιπωρούμαστε, ενώ πληρώνουμε ολοένα και μεγαλύτερους φόρους αεροδρομίων (που πολλές φορές είναι πολλαπλάσιοι των ναύλων των εταιρειών) ;
Υπάρχει νομοθεσία που να ρυθμίζει τη μεταφορά των επιβατών με τα λεωφορεία;
Μπορούμε να απαιτήσουμε τη μεταφορά μας , ΜΟΝΟΝ εάν μας εξασφαλίσουνε θέσεις καθήμενων;
 
Top