Δικαιώματα επιβατών

ops10":1y8ai1k7 said:
Έχει ήδη απαντηθεί αλλά επχειρώ να ξαναπαντήσω συνοπτικά. Σε περίπτωση ακύρωσης λοιπόν ο επιβάτης δικαιούται:

1) Αποζημίωση (250 ευρώ για το εσωτερικό ή 400 ή 600 για μεγαλύτερα ταξίδια). Εξαίρεση αποτελεί αν η εταιρία αποδείξει ότι η ακύρωση οφείλονταν σε έκτακτους λόγους που δνε μπορούσε να τους αντιμετωπίσει με όλα τα εύλογα μέσα.
2) Διακαίωμα εναλλακτικής μεταφοράς ή επιστροφής τους εισιτηρίου (ασχέτως κατηγορίας ναύλου). Η επιλογή είναι του επιβάτη - αν η εναλλακτική μεταφορά τον πάει στον προοριμσό του πολύ σύντομα, τότε η παραπάνω αποζημίωση μειώνεται στο 50%.
3) Δικαίωμα φροντίδας, δηλαδή ανάλογα τις περιστάσεις (χρόνο παραμονής στον αερολιμένα, ύπαρξης ή όχι καταλύματος), σνακ, γεύματα, αναψυκτικά, ξενοδοχεία κλπ.

Όλα αυτά υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι εμφανίστικε εγκαίρως στο τσεκ-ιν.

Εφόσον αυτά δε γίνουν ο επιβάτης μπορεί (και τα δύο παράλληλα ή ένα απ' αυτά):

- Να κάνει γραπτή καταγγελία προς την ΥΠΑ (κατά προτίμηση προς το τό αερολιμενικό τμήμα του αερολιμένα αναχώρησης που είναι το καθ' ύλην αρμόδιο, αλλά δεν είναι υποχρεωτικό) προκειμένου η ΥΠΑ να επιβάλλει τα πρόστιμα προς την παραβάτρια εταιρία (τα πρόστιμα είναι ΠΟΛΥ μεγάλα και καμία εταιρία δε θέλει να μπλέξει με αυτά).
- Να κινηθεί ο ίδιος (ή με δικηγόρο) εξώδικα ή δικαστικά κατά της εταιρίας.

Δηλαδή αν ακυρωθεί η πτήση μου και με βάλουν σε μία άλλη(όμως από economy σε business)τότε δικαιούμαι αποζημίωση;;;
 
Ναι, δικαιούσαι αποζημίωση αν με τη νέα πτήση φτάσεις στον προορισμό σου πάνω απο δύο, αν θυμάμαι καλά, ώρες μετά το προγραμματισμένο!
 
καλησπέρα παιδιά,θα ήθελα τη βοήθειά σας για την περίπτωση μου.Ταξίδεψα το καλοκαίρι στη νότιο αφρική για το μουντιαλ μέσω ταξιδιωτικού πρακτορείου.H αναχώρηση ήταν προγραμματισμένη για τις 5 το πρωί της 11ης Ιουνίου και αφού έγινε το τσεκ-ιν,στην αρχή μας ειδοποίησαν για καθυστέρηση και κατά το μεσημέρι-και μετά από πλήθος "διεργασιών"-πληροφορηθήκαμε τη ματαίωση της πτήσης,ενώ το απόγευμα μάθαμε ότι θα πετούσαμε δύο μερες μετά(χάνοντας φυσικά το πρώτο παιχνίδι της εθνικής με την Κορέα).Στο μεσοδιάστημα φιλοξενηθήκαμε σε κοντινό του αεροδρομίου ξενοδοχείο(δωρεάν διαμονή με διατροφή).Επισης στην επιστροφή-περίπου 2 βδομαδες μετά-η ίδια αεροπορική σύμπτυξε 2 πτήσεις σε μία,αναγκάζοντάς μας να πετάξουμε 12 ώρες νωριτερα από το προγραμματισμένο,ενώ η ενημέρωση γι αυτή την αλλαγή έγινε μόλις λίγες ώρες πριν την αναχώρηση.Θα ήθελα μία βοήθεια σχετικά με το τι δικαιούμαι,συνυπολογιζομένου του γεγονότος ότι οι κρατήσεις έγιναν μέσω πρακτορείου και όχι απευθείας με την αεροπορική.
 
Από περιέργια μια ερώτηση στην αρχή. Με ποια εταιρία πέταξες; Έτσι απλά για να είμαι σίγουρος ;)

Όσον αφορά την ερώτησή σου, δικαιούσε αυτά που γράφει ο Κανονισμός 261/2004 της Ε.Ε. σε περίπτωση ματαίωσης. Στην δική σου περίπτωση ισχύουν τα άρθρα 7 και 9.
 
Από περιέργια μια ερώτηση στην αρχή. Με ποια εταιρία πέταξες; Έτσι απλά για να είμαι σίγουρος ;)

hellenic imperial airways...επιβεβαιώθηκαν οι "φόβοι" σου??? :D
και η επιστροφή,οπου ουσιαστικά πρόκειται για πρόωρη πτηση,σε ποιον κανονισμό εμπίπτει???
 
Για την επιστροφή δεν ξέρω κι εγώ. Δεν μπορεί μάλλον να χαρακτηρισθεί ως καθυστέρηση.
 
http://www.ukecc.net/sub.asp?id=228
Και
http://www.ukecc.net/read_write/image/E ... engers.pdf

Where you are informed of a cancellation less than fourteen days before the planned departure date that arises from causes within the carrier's control (rather than extraordinary circumstances which could not have been avoided by all reasonable measures) you may claim compensation unless you are offered a re-route which allows departure and arrival at your final destination within the following times:

* If you are informed of the cancellation between thirteen and seven days before the scheduled time of departure and are offered re-routing, allowing you to depart no more than two hours before the scheduled time of departure and to reach your final destination less than four hours after the scheduled time of arrival; or
* If you are informed of the cancellation less than seven days before the scheduled time of departure and are offered re-routing, allowing you to depart no more than one hour before the scheduled time of departure and to reach your final destination less than two hours after the scheduled time of arrival.

The levels of compensation are specified as follows:

* EUR 250 for flights of 1500 km or less
* EUR 400 for flights within the EU of more than 1500 km and for all other flights between 1500km and 3500 km
* EUR 600 for all other flights.

Compensation is reduced by 50% if any re-routing offered to your final destination results in a scheduled arrival time which does not exceed the scheduled arrival time of the original flight by:

* Two hours for flights of 1500 km or less
* Three hours for all flights within the EU of more than 1500 km and for all other flights between 1500km and 3500 km
* Four hours for all other flights.

Please note that passengers are not entitled to compensation if they have been informed of a cancellation fourteen days or more before the planned departure date. Passengers will be informed of cancellations via the contact details given to the operating carrier with the booking by the passenger, the purchaser of the ticket or the travel agent.

Από εδω
http://www.britishairways.com/travel/eu ... blic/en_gb
για το δεύτερο σου ερώτημα, τώρα εσείς που φτάσατε νωρίτερα τι να σου πώ :?
 
Εγω πετάω 15/12 με αυστριακές. Τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις;

Επίσης μπορώ να επιλέξω εγώ πότε θαφύγω ή οποτε μου πουν εκείνοι;

Μένω Αθήνα αλλά αν μου βάλουν Πέμπτη την πτήση λόγω απεργίας ΜΜΜ δεν θα μπορώ να πάω στο αεροδρόμιο. Μπορώ να πάω Τετάρτη αεροδρόμιο και να μου πληρώσουν ξενοδοχείο;

Παντως μια φορά που πετούσα από Παρίσι και είχε κλεισει ο βενιζέλος λόγω χιονιού η ολυμπιακή μου είχε πληρώσει γεύματα και ξενοδοχείο (Hilton).
 
Λοιπον επέλεξα εγω τελικά πότε φεύγω και επειδή αποφάσισα να φύγω παρασκευή και δεν είχαν θέση στις αυστριακές με έβαλαν lufthansa (το ένα κομματι της πτήσης βέβαια το κάνει η Aegean).
 
Υπάρχει κανονισμός που διέπει την χορήγηση διαμονής σε ξενοδοχείο όταν η ανταπόκριση της εταιρείας στην πόλη είναι πέραν των Χ ωρών; Έχω την εντύπωση ότι ανταποκρίσεις πέραν των 12 ωρών υποχρεωτικά σε μεταφέρει η εταιρεία σε ξενοδοχείο, γιαυτό οι εταιρείες στις ανταποκρίσεις τους έχουν σαν κανόνα το 10ωρο.
Ξέρει κανείς την νομοθεσία;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 
Top