Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης
Η μόνη περίπτωση, να σε χρεώσουν μετά την πτηση, είναι εαν κανεις κατ' επανάληψη, "throwaway ticketing". Αυτο γίνεται στις εταιρείες που προσφέρουν φθηνότερους ναύλους για μετ' επιστροφής εισιτήρια απο τους ναύλους απλής διαδρομής. Πολλοί επιβάτες χρησιμοποιούν μόνο το πρώτο κομμάτι και μετά αφήνουν τα σκέλη επιστροφής να ακυρωθούν. Αυτό συμβαίνει κυρίως στα διηπειρωτικά δρομολόγια, όπου ένα round trip μπορεί να κοστίζει 800 ευρώ, ενώ ένα oneway μπορεί να κοστίζει 3500 ευρώ. Σε αυτήν την περίπτωση, οι εταιρειες εχουν δικαίωμα να στραφούν κατά των επιβατών, που το κάνουν κατ' επανάληψη, γιατι έτσι παραβιάζονται οι όροι του ναύλου. Εάν η εταιρεία στραφεί κατά του επιβάτη, μπορεί να συμβεί κάτι από τα παρακάτω: α) να μηδενίσει το λογαριασμό μιλιων και να υποβαθμίσει το status του μέλους, β) να χρεώσει την καρτα εκ των υστέρων με τη διαφορά*, γ) να χρεώσει τον πράκτορα που πούλησε το εισιτήριο, ο οποίος θα πρέπει μετά να πάρει τα χρήματα από τον επιβάτη ή δ) να κινηθεί εναντίον του επιβάτη δικαστικώς.
Πάντως οι μεγάλες εταιρείες κρατούν αρχείο για το throwaway ticketing.
*) H αγορά ενός αεροπορικού εισιτηρίου ισοδυναμεί με σύναψη σύμβασης μεταξύ του επιβάτη και του αερομεταφορέα. Στους όρους υπάρχει συνήθως ένας όρος, ότι το εισιτηρίο θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί βάσει των όρων του ναύλου. Εάν για παράδειγμα, αγοράσατε εισιτήριο μετ' επιστροφής, αυτό σημαίνει πως η αεροπορική εταιρεία αναμένει πως θα χρησιμοποιήσετε όλα τα σκέλη του, αφού έτσι προβλέπεται από τον όρο. Εάν δεν χρησιμοποιήσετε όλα τα σκέλη, αυτό σημαίνει ότι παραβιάσατε τον όρο και η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να εισπράξει τη διαφορά ανάμεσα στο ναύλου που πληρώσατε και το ναύλο που επιτρέπει μετακίνηση oneway.
To γιατί τα oneways είναι ακριβότερα από τα roundtrips, αυτό είναι μια παράλογη υπόθεση.