Δικαιώματα Επιβατών αεροπορικών μεταφορών

  • Thread starter Thread starter Apgrau777
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Στις 25 Οκτωβρίου αγόρασα 2 εισητήρια από το site της THAI AIRWAYS και στις 3 Νοεμβρίου αναχωρήσαμε για Μπαλί. Κανένας δεν με ειδοποίησε για την ακύρωση των δρομολογίων μεταξύ Αθήνας-Μπανγκόκ, ούτε καν ανέφεραν κάτι στο check in στην Αθήνα, την οποία και έμαθα όταν ήμουν στο Μπαλί από φίλο μου που ήταν στην Ελλάδα και είχε ειδοποιηθεί γι'αυτό από τον ταξιδιωτικό του πράκτορά του. Έλεγξα την κράτησή μου από το site της Thai και είδα ότι αν και είχε ακυρωθεί από την εταιρεία η πτηση Μπανγκόνγκ-Αθήνα δεν είχαν φροντίσει να την αντικαταστήσουν με άλλη μέσω άλλης Ευρωπαικής πόλης. Στις 7 Νοεμβρίου πήγα στα γραφεία της Τhai στο Μπαλί, αφού ξόδεψα 20 ευρώ για το ταξί και ρώτησα για την κράτησή μου και μου είπαν ότι έχει ακυρωθεί, μετά από διαβουλεύσεις περίπου 45 λεπτών μου ανέφεραν ότι θα φροντήσουν για την επιστροφή μας μέσω Ζυρίχης και μετά από ένα περίπου μήνα έλαβα την σχετική ειδοποίηση.
Ταξιδεύοντας κατευθείαν σύμφωνα με την προγραματισμένη πτήση θα φτάναμε στην Αθήνα στις 6.30 το πρωί ενώ τώρα θα φτάσουμε στις 13.20 δηλαδή με 7 ώρες καθυστέρηση.
Μπορώ να διεκδικήσω κάποια αποζημίωση από την Thai και ποια θα είναι αυτή?.
Επειδή βρίσκομαι ακόμα στο εξωτερικό και δεν είναι εύκολη η πρόσβασή μου στο διαδίκτυο, επιστρέφω στην Ελλάδα στις 12 Ιανουαρίου θα εκτιμούσα πολύ αν μπορούσατε να με πληροφορήσετε για τα δικαιώματά μου.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την βοήθειά σας

Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το 2012
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Όχι. Αφού φρόντισαν και σε μετέφεραν με δικά τους έξοδα σε άλλη πτήση και η ενημέρωσή σου για την αλλαγή (ασχέτως αν ρώτησες εσύ πρώτα) έγινε σε διάστημα μεγαλύτερο των 14 ημερών προ της πτήσης, δε δικαιούσαι τίποτα.
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Αλλά θα φτάσω στον προορισμό μου με 7 ώρες καθυστέρηση από την προγραμματισμένη πτήση.
Δεν προβλέπεται γι'αυτό α αποζημίωση?
Δεν ισχύει το παρακάτω?

Δικαίωμα αποζημίωσης

Αν δεν σας επιτραπεί η επιβίβαση, ή αν η πτήση σας ακυρωθεί ή φθάσει στον προορισμό της με καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 ώρες, μπορεί να δικαιούστε αποζημίωση ύψους 250 - 600 ευρώ, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης.

Αν ο αερομεταφορέας σάς προσφέρει εναλλακτική πτήση με παρεμφερή ώρα άφιξης, η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50%.


Πτήσεις μεταξύ αεροδρομίου της ΕΕ και αεροδρομίου εκτός ΕΕ:
έως 1.500 χλμ: 250 ευρώ
1.500 - 3.500 χλμ: 400 ευρώ
Πάνω από 3.500 χλμ: 600 ευρώ
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Αν κοιτάξεις λίγο παρακάτω από εκεί που έκανες το copy paste, γράφει τα εξής:

Δεν θα λάβετε αποζημίωση αν η ακύρωση της πτήσης σας:

οφειλόταν σε εξαιρετικές συνθήκες.
ή

είχατε ενημερωθεί για την ακύρωση 2 εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία της πτήσης.
ή

σας προσφέρθηκε εναλλακτική πτήση για την ίδια διαδρομή και με παρεμφερή ώρα άφιξης.

http://ec.europa.eu/youreurope/citizens ... dex_el.htm

Συνεπώς "έκανες το λάθος" και ενημερώθηκες αρκετά έγκαιρα, έτσι δε δικαιούσαι αποζημίωσης. Αν πήγαινες στο αεροδρόμιο την ημέρα της αναχώρησης και μπορούσες να αποδείξεις ότι δεν είχες ενημερωθεί, τότε μπορούσες να διεκδικήσεις αποζημίωση. Ακραία λύση, αλλά τι να κάνουμε...
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Δεν θα λάβετε αποζημίωση αν η ακύρωση της πτήσης σας:

οφειλόταν σε εξαιρετικές συνθήκες.
ή

είχατε ενημερωθεί για την ακύρωση 2 εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία της πτήσης.
ή

σας προσφέρθηκε εναλλακτική πτήση για την ίδια διαδρομή και με παρεμφερή ώρα άφιξης.



παρεμφερή ώρα άφιξης Εγώ θα φτάσω στην Αθήνα με καθυστέρηση 7 ωρών
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Ναι, αλλά ενημερώθηκες πολύ πριν το 14ήμερο, που προηγείται της πτήσης, οπότε αυτό απαλλάσσει την εταιρεία από το να σου καταβάλει αποζημίωση. Γιατί δε θες να το καταλάβεις αυτό;

Αν δε σε βολεύει το νέο ωράριο, μπορείς να ζητήσεις τα χρήματά σου πίσω και να αγοράσεις νέο εισιτήριο με δική σου ευθύνη. Σε αυτήν την περίπτωση, η Thai απαλλάσσεται από κάθε άλλη υποχρέωση απέναντί σου.
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Αγαπητέ/ή zoelemb,
είμαι κι εγώ "παθών" της Thai ή του pamedakiopes.gr από το οποίο είχα κλείσει εισιτήρια για ΗΚΤ.
Αν δεν ήμουν μέλος του φόρουμ, θα πήγαινα στο αεροδρόμιο με τρία παιδιά ηλικίας από τριών μηνών μέχρι τριών ετών και ένα μωρό (τη σύζυγο) και θα έψαχνα να βρω την "Thaiπουδενπετάει".
Εσύ, έστω και με δική σου πρωτοβουλία, το έμαθες αρκετά πριν τις 14 μέρες που ορίζει ο κανονισμός.
Βέβαια, οφείλω να πω ότι εγώ είχα κλείσει τα εισιτήρια μέσω του pamedakiopes.gr απ' όπου ΟΥΔΕΠΟΤΕ ειδοποιήθηκα μέχρι που τους πήρα τηλέφωνο εγώ 5 μέρες πριν την πτήση.
Υπάρχει άραγε κάποια πρόβλεψη για αποζημίωση σε περίπτωση που ο αερομεταφορέας (ίσως) έχει ειδοποιήσει το πρακτορείο αλλά αυτό δίνει την εντύπωση ότι λειτουργεί σαν πρακτορείο ΠΡΟΠΟ;

Τέλος, μια μικρή επισήμανση σχετικά με τα γραφόμενα του aakunz:
aakunz":1x1k8jwy said:
...Αν πήγαινες στο αεροδρόμιο την ημέρα της αναχώρησης και μπορούσες να αποδείξεις ότι δεν είχες ενημερωθεί, τότε μπορούσες να διεκδικήσεις αποζημίωση...
Η 4η παράγραφος του 5ου άρθρου αναφέρει ότι:
Το βάρος αποδείξεως του αν ενημερώθηκε και πότε
ενημερώθηκε ο επιβάτης για τη ματαίωση της πτήσης το φέρει ο
πραγματικός αερομεταφορέας.
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Αγαπητέ Φώτη,

Η Thai έστειλε τους ενδείκτες UC (ένας κωδικός που περνάει μέσα στην κράτηση του επιβάτη και δείχνει ότι η πτήση έχει ακυρωθεί), γύρω στις 29 Οκτωβρίου 2011. Οι κρατήσεις όλων των ταξιδιωτικών γραφείων, ενημερώθηκαν αυτόματα με το συγκεκριμένο μήνυμα και δρομολογήθηκαν σε μία "ουρά" κρατήσεων, γνωστή και ως Queue, για περαιτέρω επεξεργασία από το γραφείο. Φανταστείτε κάτι σαν "Inbox προβληματικών κρατήσεων". Υπάρχουν ανάλογες Queues για άλλες περιπτώσεις, όπως αλλαγές ώρας/αεροπλάνου/καθίσματος ή ειδικές "ουρές" όπου οι αεροπορικές εταιρείες ειδοποιούν με μήνυμα το γραφείο για διάφορα θέματα ή αιτήματα (αναπηρικές καρέκλες, ασυνόδευτα παιδιά, κατοικίδια). Τα σοβαρά γραφεία, ελέγχουν τη συγκεκριμένη Queue αρκετές φορές τη μέρα. Καμία κράτηση δεν πρέπει να βγαίνει από την Queue, αν δεν ενημερώσεις τον πελάτη ή δεν προβείς στην απαραίτητη αποκατάσταση του προβλήματος.

Είχα κι εγώ δύο επιβάτες που επηρεάστηκαν, αλλά γύρισαν με άλλη εταιρεία, με βολικότατο connection, αφού έγιναν δύο-τρία τηλεφωνήματα στην Thai, η οποία και τακτοποίησε το ζήτημα σε λίγες ώρες από τη λήψη του UC στην κράτησή τους (29 Οκτωβρίου, αν θυμάμαι καλά).

Ειδικά στις περιπτώσεις ακύρωσης ή αλλαγής ωραρίου, η κράτηση δε βγαίνει από την Queue, αν πρώτα δεν αφαιρέσεις την ακυρωμένη πτήση με ενδείκτη UC ή ΗΧ ή δεν μετατρέψεις τον ενδεικτη ΤΚ (αλλαγή ώρας) σε HK ή RR, που σημαίνει ότι γνωστοποιείς στην εταιρεία ότι έλαβες γνώση του περιστατικού και ότι έκανες τις απαραίτητες ενέργειες. Αν δεν κάνεις τίποτα, την επόμενη φορά, θα ξαναβρείς την ίδια προβληματική κράτηση μπροστά σου (εκτός κι αν εκούσια την βγάλεις, αλλά αυτό καταγράφεται από το σύστημα). Πολλά ιντερνετικά γραφεία, έχουν αυξημένο όγκο κρατήσεων, λόγω χαμηλότερων τιμών, εν συγκρίσει προς ένα "παραδοσιακό" γραφείο. Αυτό σημαίνει, πως το γραφείο, ενδεχομένως να μην μπορέσει να ενημερώσει εγκαίρως τον πελάτη ή να βγει κατά λάθος η κράτηση από την Queue χωρίς να γίνει κάποια τροποποίηση. Στο γραφείο όπου εργαζόμουν, μάθαμε να εφαρμόζουμε "αυστηρούς" κανόνες για το χειρισμό των Queues, γι' αυτό και δε βρεθήκαμε ποτέ σε δύσκολη θέση απέναντι στους πελάτες μας. Τα εισιτήρια κόστιζαν 10-20 ευρώ παραπάνω από τα ιντερνετικά, αλλά πάντοτε υπήρχε κάποιος από εμάς που έκανε ελέγχους και τα Σ/Κ και τη νύχτα, αλλά ακόμα και στις διακοπές του (10 λεπτά από τις 24 ώρες χρειάζονταν μόνο). Θυμάμαι ότι είχε χρειαστεί να επικοινωνήσω με help desk εταιρειών στο εξωτερικό στη μέση της νύχτας για να βρω λύση σε προβληματικές κρατήσεις.

Τα συστήματα κρατήσεων είναι πολύ πιο έξυπνα από τους κουτοπόνηρους που θα προσπαθήσουν να σας πουν ότι ενημερώθηκαν τελευταία στιγμή και ότι φταίει κάποιος άλλος, προσπαθώντας να "πετάξουν" αλλού το μπαλάκι. Η παραμικρή αλλαγή, μεταβολη κλπ. καταγράφεται στο ιστορικό της κράτησης μαζί με την ηλεκτρονική υπογραφή του ατόμου ή του λογισμικού το οποίο ενημέρωσε ή αποδέχθηκε το μήνυμα. Τα στοιχεία αυτά φυλάσσονται για 13 μήνες από την τελευταία πτήση της κάθε κράτησης και μετά φυλάσσονται σε ειδικά μητρώα για μερικά χρόνια. Χρειάζεται αρκετός χρόνος για να μπορέσεις να βρεις το ιστορικό μίας κράτησης που έχει παρέλθει. Ένας πεπειραμένος χειριστής ξέρει να διαβάσει όλα αυτά τα κωδικοποιημένα μηνύματα και τις ηλεκτρονικές υπογραφές.

Αυτό είναι καλό να το θυμάστε και την επόμενη φορά που θα κάνετε κράτηση, καθώς κάποιος που βλέπει 100 κρατήσεις τη μέρα, ίσως ξέρει καλύτερα πώς να χειριστεί κάτι που εσάς συμβαίνει για πρώτη φορά. Όπως κι εσείς, άλλωστε ξέρετε πολύ καλύτερα τη δουλειά σας από αυτούς που σας εμπιστεύονται για να τους εξυπηρετήσετε.
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Η ενημέρωση που είχα από την Thai ήταν ότι η κράτηση είχε επισημανθεί ως UN (δηλαδή ακυρωμένη) από τις 29 Οκτώβρη στις 14:39.
Δεν έχω λόγο να μην τους πιστέψω (κάθε άλλο μάλιστα, στην επίσκεψή μου στα γραφεία τους ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ήταν εξυπηρετικότατοι παρ' όλο που σύντομα θα αναζητούν εργασία και θα μπορούσαν να με "γράψουν") απλά κρατάω μια (πολύ πολύ μικρή) επιφύλαξη ως προς το ότι είχε ενημερωθεί η δική μου κράτηση μόνο και μόνο επειδή δεν μπορώ να το αποδείξω.
Ήδη έχω κάνει καταγγελία στην ΥΠΑ και έχω ζητήσει με επιστολή μου προς την Thai την προβλεπόμενη αποζημίωση.
Η επιστολή αυτή έχει κοινοποιηθεί και στο pamedakiopes.gr. Όταν μου απαντήσουν (ίσως να το έχουν κάνει ήδη, αλλά λείπω και δεν ξέρω τι αλληλογραφία έχω λάβει στο σπίτι) θα απευθυνθώ στο ιντερνετικό πρακτορείο από το οποίο έκλεισα τα εισιτήρια.
Το ότι με αναγκάζουν να κάνω αλλαγή χρονιάς στην ουρά για τη βίζα στο Μπαχρέιν (άφιξη ΒΑΗ στις 31.12.2011 στις 23.20) και
το ότι δε μου επέστρεψαν άμεσα τα χρήματα άρα αναγκάστηκα να ξανακλείσω από αυτούς για να μην πληρώσω ένα σκασμό λεφτά περιμένοντας το refund, δε μπορεί να μείνει έτσι.
Δεν ξέρω αν θα βγάλω κάτι, αλλά (τουλάχιστον) θα το προσπαθήσω όσο μπορώ.
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Φωτη, το UN σε μια πτηση βγαινει αυτοματα στα συστηματα οταν η πτηση γινεται απο την εταιρια NOOP δηλαδη NOT OPERATING. Οταν λοιπον το Control μιας εταιριας δωσει NOOP μια πτηση η οποια ηταν Active και δεν εχει περασει η ωρα πτησης της τοτε το UN στελνετε αυτοματα σε ΟΛΕΣ τις αντιστοιχες Queues οπως εγραψε παρα πολυ περιγραφικα ο aakunz. Η μονη εξαιρεση που γνωριζω για το UN ειναι οταν καμια φορα βγαινουν NOOP πτησεις λογο ακυρωσης στο αεροδρομιο (πχ καιρος) και οπως εγραψα σε αυτα τα PNR εχει περασει η ωρα αναχωρησης, αρα δεν μπορει στα πιο πολλα συστηματα να περαστει το UN αυτοματα.

Γενικοτερα συμφωνω με αυτο που ειπε ο aakunz, αυτα τα site εχουν ενα μεγαλο κακο στο να ενημερωνουν τον επβατη 1 η και 2 μηνες μετα την αλλαγη, με προσχημα τον φορτο εργασιας!! Για μενα βεβαια αυτο ειναι ανεπιτρεπτο. Σκεψου οτι μου εχει τυχει να εχει γινει αλλαγη πτησης απο το Σεπτεμβριο και το πρακτορειο να ενημερωσει τον επιβατη 1η Δεκεμβρη και η πτηση να ειναι στις 17 Δεκεμβρη. ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ.
fotis":30dcnlu6 said:
Βέβαια, οφείλω να πω ότι εγώ είχα κλείσει τα εισιτήρια μέσω του pamedakiopes.gr απ' όπου ΟΥΔΕΠΟΤΕ ειδοποιήθηκα μέχρι που τους πήρα τηλέφωνο εγώ 5 μέρες πριν την πτήση.
Υπάρχει άραγε κάποια πρόβλεψη για αποζημίωση σε περίπτωση που ο αερομεταφορέας (ίσως) έχει ειδοποιήσει το πρακτορείο αλλά αυτό δίνει την εντύπωση ότι λειτουργεί σαν πρακτορείο ΠΡΟΠΟ;
Δεν νομιζω οτι υπαρχει καποια προβλεψη. Ο κανονισμος τιμωρει την αεροπορικη για τις αλλαγες και ακυρωσεις, αλλα οχι τα πρακτορεια. Η εταιρια απο τη στιγμη που εστειλε στο πρακτορειο την ακυρωση ειναι καλυμμενη 100% παντως.
 
Top