Coronavirus και Aegean - Εξελίξεις και επιπτώσεις

Απ΄ότι ξέρω μέσω του συστήματος κλιματισμού συμπιέζεται η καμπίνα,δεν μπορεί να πετάει χωρίς κλιματισμό ένα α/φος
 
Οτιδήποτε αεροπορικό αναφέρεται σε τηλεοπτική εκπομπή είναι εξ ορισμού ψέμα ή λάθος (ισχύει και για την πλειονότητα των υποτίτλων του Mayday). :mrgreen:
 
chr04":2spb58y3 said:
Ας κάνω την πρώτη ερώτηση.
Σε τηλεοπτική εκπομπή αναφέρθηκε ότι τα αεροπλάνα πετάνε χωρίς κλιματισμό;
Ισχύει;

Όπως είπε κι ο Luz, ο αέρας που χρειάζεται για τη συμπίεση της καμπίνας, διέρχεται κι από το σύστημα κλιματισμού.

Σε ένα airbus A320, σαν κι αυτά της Aegean, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ο αέρας της καμπίνας ανανεώνεται πλήρως σε πλεύση (cruise) κάθε τρία (3) λεπτά. Αυτό αφορά τόσο τον ανακυκλωμένο και φιλτραρισμένο αέρα, όσο και τον φρέσκο αέρα που εισέρχεται απ'έξω. Κατά την airbus, οι επιβάτες τροφοδοτούνται με 80 φορές περισσότερο φρέσκο αέρα από αυτόν που χρειάζονται για να αναπνεύσουν.

Τέλος ο ανακυκλωμένος αέρας φιλτράρεται από φίλτρα HEPA, τα οποία σύμφωνα με μελέτες έχουν αποδοτικότητα 99,99% στη συγκράτηση σωματιδίων μεγέθους ενός τυπικού ιού.

Με βάση τα παραπάνω, θα ήταν ανόητο να πετούν τα αεροσκάφη χωρίς κλιματισμό, αφού αυτό θα σήμαινε πως δε θα ανανεώνεται ο αέρας της καμπίνας, ούτε θα φιλτράρεται. Επίσης δε θα ήταν δυνατή η πτήση σε ύψη που χρειάζεται συμπίεση.

Εννοείται πως όλα τα αεροσκάφη της Aegean έχουν φίλτρα HEPA.

https://www.iata.org/contentassets/f116 ... uality.pdf
 
chr04":2h9zlrxj said:
Ας κάνω την πρώτη ερώτηση.
Σε τηλεοπτική εκπομπή αναφέρθηκε ότι τα αεροπλάνα πετάνε χωρίς κλιματισμό;
Ισχύει;
Στο ύψος πτήσης των αεριωθουμένων αεροσκαφών (γνωστά σαν jet) η θερμοκρασία του αέρα του περιβάλλοντος είναι γύρω στους ΜΕΙΟΝ πενήντα βαθμούς κελσίου. Προφανώς πτήση χωρίς κλιματισμό ακούγεται σαν ανέκδοτο!
Επίσης η πίεση του αέρα είναι τόσο χαμηλή που δεν μπορεί να επιβιώσει άνθρωπος (το τελευταίο παράδειγμα που πέταξε χωρίς συμπίεση καμπίνας, πέταγε ακυβέρνητο για πάνω από 3 ώρες αφού όλοι είχαν χάσει τις αισθήσεις τους, και τελικά συνετρίβη αφού τελείωσαν τα καύσιμα και έσβησαν οι κινητήρες, στο Γραμματικό!)
 
chr04":1k0gurr5 said:
Ας κάνω την πρώτη ερώτηση.
Σε τηλεοπτική εκπομπή αναφέρθηκε ότι τα αεροπλάνα πετάνε χωρίς κλιματισμό;
Ισχύει;

Μπορεί ο δήμοσιογραφος λόγω έλλειψης γνώσεων να μην κατάλαβε ακριβώς το κείμενο που διάβασε.

Η EASA σε πρόσφατα recommendations αναφέρει :
Aircraft operators, should consider reviewing their procedures for the use of recirculation fans in air conditioning systems based on information provided by the aircraft manufacturer or, if not available, to seek advice from the manufacturer.

Τα recirculation fans, είναι ένα μέρος του συστήματος κλιματισμού του αεροσκάφους. Σκοπός τους είναι να επανακυκοφορήσουν μέρος του αέρα που βρίσκεται στην καμπίνα, βελτιώνοντας τα χαρακτηριστικά του, ενώ παράλληλα μειώνεται η ζήτηση «φρέσκου» αέρα από τους κινητήρες. Ο λόγος που γίνεται αυτό φυσικά είναι η εξοικονόμηση καυσίμου.

Σε κάποιους τύπους αεροσκαφών και εφόσον δεν επηρεάζεται η κυκλοφορία του αέρα σε σημαντικά μέρη του αεροπλάνου(πχ χρήση για ψύξη κάποιων συστημάτων), οι κατασκευαστές είναι σε θέση να εγκρίνουν τη μη χρήση τους κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις.

Να σημειώσουμε επίσης, ότι ο αέρας που επανακυκλοφορεί μέσα στο αεροσκάφος, περνάει από ειδικά φίλτρα τα οποία παρέχουν προστασία από ιούς και μικρόβια.
 
Μου ηρθε σημερα το voucher το οποιο ειναι ΕΝΑ με την συνολικη αξια των 2 σκελων της πτησης μου!
 
Ναι αν οι δύο πτήσεις ήταν σε μια κράτηση τότε σου έρχεται ένα voucher. Αν όμως είχες δύο πτήσεις σε δύο ξεχωριστές κρατήσεις τότε παίρνεις ξεχωριστά voucher.
 
teris3":3t0cw7ne said:
Μου ηρθε σημερα το voucher το οποιο ειναι ΕΝΑ με την συνολικη αξια των 2 σκελων της πτησης μου!

Δε νομίζω να έχεις πρόβλημα με τη χρήση του καθώς αν το ποσό του εισιτηρίου είναι μικρότερο του voucher, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον ίδιο κωδικό voucher και για το επόμενο εισιτήριο σου.
 
Κατά την άποψη μου, δεδομένων των συνθηκών, η Aegean το έχει χειριστεί καλά το θέμα των voucher. Η British Airways μου έδωσε voucher άμεσα αλλά για να το χρησιμοποιήσω πρέπει να πάρω τηλέφωνο, η Aegean μου έδωσε σχετικά γρήγορα το voucher, από την KLM ακόμα περιμένω από τις 14/04...
 
Με νεότερη ενημέρωση, η εταιρεία κάνει γνωστό πως οι επιβάτες μπορούν να έχουν μαζί τους στην καμπίνα του αεροσκάφους αντί μιας μικρής τσάντας μια χειραποσκευή μέχρι οκτώ κιλά (13 κιλά στην business class) διατάσεων (58 Χ 45 Χ25).

Η εταιρεία διευκρινίζει ωστόσο πως με αυτή την τροποποίηση, οι κάτοχοι GoLight εισιτηρίων μπορούν πλέον να μεταφέρουν συνολικά μόνο μία (1) χειραποσκευή εντός της καμπίνας του αεροσκάφους, δηλαδή τσάντα ή χειραποσκευή και όχι και τα δυο όπως γίνονταν πριν την υγειονομική κρίση.
 
Top