Άγονες Γραμμές

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Θα μπορούσε φυσικά σε αυτή την περίπτωση να παραμείνει μόνο το ATH-KSO-ATH, η Κοζάνη έχει πάψει ουσιαστικά να είναι άγονος προορισμός εδώ και πάνω από 15 χρόνια. Απέχει μέσω Εγνατίας από τη Θεσσαλονίκη 1:30 ώρα. Ούτε η Καστοριά είναι θεωρητικά άγονη, απλά είναι ακριτική και απέχει περισσότερο από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Με το ίδιο σκεπτικό θα έπρεπε από Αθήνα να θεωρούνται άγονα (τη χειμερινή περίοδο) όλα τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, ενδεχομένως και η Αλεξανδρούπολη.
 
  • Like
Reactions: SGM
Δεν καταλαβαίνω τη λογική σου. Ένα δρομολόγιο που σηκώνει τρεις, τέσσερις, ακόμα και πέντε πτήσεις ημερησίως συν τη σχεδόν καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση, ακόμα και το χειμώνα, σαφέστατα και δε μπορεί να θεωρείται άγονο.
 
Ακριβώς, δε λέω ότι τα εν λόγω νησιά θα έπρεπε να είναι άγονα, αλλά αντίστοιχα δε θα έπρεπε ούτε η Κοζάνη να είναι καθώς η πρόσβαση εκεί είναι σαφώς ευκολότερη μέσω ενός μεγάλου οδικού άξονα, όπως και η Καστοριά (ο κάθετος άξονας της Εγνατίας έχει διατομή αυτοκινητοδρόμου). Άλλωστε η απόσταση της από τη Θεσσαλονίκη είναι μικρότερη από εκείνη και των 3 μεγάλων πόλεων της Θράκης από τη συμπρωτεύουσα.
Απλά δεν καταλαβαίνω τη λογική του άγονου των δύο συγκεκριμένων αεροδρομίων. Πριν αρκετά χρόνια ναι, αλλά πλέον νομίζω είναι περιττό.
 
Περίληψη της κατάστασης και πόσες γραμμές απο τις 12 που έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός διεκδικεί η κάθε μια τους:

Η "αερομαχία" για τις άγονες γραμμές: 8 διεκδικεί η SKY express, 7 η Olympic Air

- Ο διαγωνισμός, έπειτα από την αποδεκτή προσφυγή της SKY express, συνεχίζεται για 12 γραμμές (Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα – Σύρος, Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Κάλυμνος, Αθήνα – Σκύρος, Αθήνα – Σητεία, Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα – Κύθηρα, Θεσσαλονίκη – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία, Αλεξανδρούπολη – Σητεία και Άκτιο – Σητεία).

Από τις ανωτέρω 12 γραμμές, σε δύο δεν κατατέθηκαν προσφορές (Καλαμάτα – Κύθηρα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά).

Τις υπόλοιπες 10 γραμμές διεκδικούν οι εταιρείες SKY express και Olympic Air. Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η SKY express διεκδικεί 8 γραμμές και η Olympic Air 7.

- Για τις υπόλοιπες 6 γραμμές (Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία, Ρόδος – Καστελόριζο, Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια και Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος) αναμένεται νέα προκήρυξη.

Σήμερα, η πλειονότητα των άγονων γραμμών διεξάγεται από τη SKY express, συμφερόντων του επιχειρηματία Ιωάννη Γρύλου και την Olympic Air, θυγατρική της AEGEAN, οι οποίες έχουν προχωρήσει στην ανανέωση του στόλου των αεροσκαφών ATR που διαθέτουν.

Περισσότερα εδώ:
Η 'αερομαχία' για τις άγονες γραμμές: 8 διεκδικεί η SKY express, 7 η Olympic Air
 
Ακριβώς, δε λέω ότι τα εν λόγω νησιά θα έπρεπε να είναι άγονα, αλλά αντίστοιχα δε θα έπρεπε ούτε η Κοζάνη να είναι καθώς η πρόσβαση εκεί είναι σαφώς ευκολότερη μέσω ενός μεγάλου οδικού άξονα, όπως και η Καστοριά (ο κάθετος άξονας της Εγνατίας έχει διατομή αυτοκινητοδρόμου). Άλλωστε η απόσταση της από τη Θεσσαλονίκη είναι μικρότερη από εκείνη και των 3 μεγάλων πόλεων της Θράκης από τη συμπρωτεύουσα.
Απλά δεν καταλαβαίνω τη λογική του άγονου των δύο συγκεκριμένων αεροδρομίων. Πριν αρκετά χρόνια ναι, αλλά πλέον νομίζω είναι περιττό.
Μάλλον για να μην κλείσουν τελείως τα αεροδρόμια. Ίσως βέβαια θα έπρεπε. Ή να αλλάξουν μορφή. Να γίνουν δηλαδή γενικής αεροπορίας. Δεν είναι τόσο θέμα απόστασης, όσο προθυμίας των αεροπορικών να πραγματοποιήσουν δρομολόγια προς συγκεκριμένα αεροδρόμια. Η Αλεξανδρούπολη έχει και χειμώνα και καλοκαίρι αρκετά καλές πληρότητες για να θεωρηθεί άγονη. Έχουν 2-3 πτήσεις κάθε εταιρεία καθημερινά.
 
Εγώ να κάνω μια χαζή ερώτηση; Εδώ και πολλά χρόνια το CFU-SKG-CFU είναι άγονο και εκτελείται τελευταία από τη GQ. Κάποτε το έκανε και η Α2. Η Ryanair έχει ήδη αναρτήσει στο site της εισιτήρια για το νέο δρομολόγιο CFU-SKG-CFU που θα εκτελείται 3-4 φορές την εβδομάδα, από καλοκαίρι 2023... Εφ'όσον η γραμμή είναι άγονη, πώς μπορεί να μπει στο δρομολόγιο κι άλλος αερομεταφορέας;
Αντιστοίχως, η Παροναξία δεν ήταν εδώ και χρόνια άγονη (εδω γελάμε βέβαια....); Πότε σταμάτησε αυτό και πετάνε και οι δύο ελληνικές εταιρείες εκεί;
Ευχαριστώ.
 
Για το δεύτερο ερώτημα η απάντηση βρίσκεται στην πιο πάνω ανάρτηση με το άρθρο του capital:
Για 10 γραμμές (Αθήνα – Ζάκυνθος, Αθήνα – Ικαρία, Αθήνα – Κύθηρα, Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα – Μήλος, Αθήνα – Νάξος, Αθήνα – Πάρος, Αθήνα – Σκιάθος, Θεσσαλονίκη – Σάμος και Θεσσαλονίκη – Χίος) εκδηλώθηκε πρόθεση από αερομεταφορείς για τη διεξαγωγή τους χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα. Οι γραμμές αυτές αποχαρακτηρίστηκαν ως "άγονες".
Έτσι είχε γίνει και τα προηγούμενα χρόνια και επιτρέπεται σε όποια εταιρεία θέλει να πετάει τα συγκεκριμένα δρομολόγια.

Για το SKG-CFU αν κάποια εταιρεία κερδίσει τον διαγωνισμό θα έχει κανονικά και την αποκλειστικότητα του δρομολογίου. Ας μας πει κάποιος που ίσως γνωρίζει περισσότερα αν υπάρχει κάποιο παραθυράκι για να μπει κι άλλος παίχτης... Δε νομίζω ότι ο Λίγδης θα άνοιγε το δρομολόγιο αν ήξερε ότι μπορεί να τον κόψουν αργότερα.
 
Τα γεγονότα έχουν ως εξής:

Στο φετινό διαγωνισμό η ΥΠΑ ήθελε σε "πακέτο" τις γραμμές SKG-CFU, και CFU-PVK-EFL-ZTH. Σε αυτό έκανε ένσταση η GQ (νομίζω;) και ζήτησε να δοθούν ξεχωριστά, οπότε αναμένεται νέος διαγωνισμός. Η FR φόρτωσε τις πτήσεις λίγο μετά την ανακοίνωση πως θα επαναπροκηρυχτούν. Οπότε ή που σχεδιάζουν να ζητήσουν να πετάνε τη γραμμή χωρίς επιδότηση (εφόσον θα δοθεί ξεχωριστά) ή που απλά δεν το ξέρουν...; Θα φανεί.
 
Η FR που κάποτε ζητούσε μίζες από τις επαρχιακές αυτοδιοικήσεις για να μη διακόψει δρομολόγια, τώρα θα πετάξει με μηδενικό τίμημα; Λέτε να το ζήσουμε κι αυτό;
 
Last edited by a moderator:
Top