Άγονες Γραμμές

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Για μερικά ιστορικά στοιχεία, καθώς τα τρενάκια έχουν αλλάξει αρκετές φορές και οι αεροπορικές επίσης έχουν δοκιμάσει διάφορες φόρμουλες στα πλαίσια της ελαχιστοποίησης της χασούρας (από positioning flights κτλ).

:arrow: Το τρενάκι RHO-AOK-KSJ πλέον συνεχίζει για JSH. Ήταν δίκαιο, έγινε πράξη. Δε θα μάθουμε ποτέ ενδεχομένως γιατί κόπηκε η επέκταση.

:arrow: Τον καιρό της παλιάς Ολυμπιακής, της ορθόδοξης, τα τρενάκια του Αιγαίου και Ιονίου εκτελούνταν με α/φος based στη SKG, που φαντάζομαι γέμιζε περισσότερο τις πτήσεις (ειδικά στο Ιόνιο). Αν δε με απατά η μνήμη μου, η Πέμπτη ήταν η μέρα που μπορούσες να κάνεις όλο το δρομολόγιο ως RHO-SMI-JKH-MJT-LXS-SKG-CFU-EFL-PVK-ZTH.

:arrow: Η μακαρίτισα η Athens Airways εκτελούσε το τρενάκι του Αιγαίου (RHO-SMI-JKH-MJT-LXS) κάποιες μέρες από AXD. Ταυτόχρονα εξυπηρετούσε και το AXD-JSH (και έπειτα το JSH-PVK) ενώ πρέπει να είχε και κάποιες εξτρά απευθείας πτήσεις AXD-RHO. Είχε επενδύσει πολύ στη Βόρεια Ελλάδα (με βάση τα κατάστιχά μου, εκτελούσε και AXD-MJT-HER καθώς και το MJT-KVA). Ξέρουμε όλοι που κατέληξαν και πως.

:arrow: Το τρενάκι του Ιονίου (CFU-PVK-EFL-ZTH) σε κάποιο διαγωνισμό (2012-2016 θαρρώ) έφτανε μέχρι KIT (κάποιος σκέφτηκε να συνδέσει τα Ιόνια νησιά, παρότι τα KIT δεν έχουν διοικητική σχέση όπως τα άλλα...). Η παλιά ορθόδοξη GQ με τα J41 (based @ HER) εκτελούσε το δρομολόγιο τότε με διάφορα ευφάνταστα rotations για να φέρει το αεροσκάφος στο άλλο πέλαγος (αρχικά εκτελούσε HER-KIT ώστε να ξεκινήσει το δρομολόγιο από εκεί και αργότερα επέκτεινε το JSH-PVK στην CFU ώστε μετά να εκτελέσει το δρομολόγιο από CFU-PVK-EFL-ZTH-KIT - υπήρχαν και μέρες που διανυκτέρευε το J41 στα ΚΙΤ!).
Athens Airways. Τι μου θύμησες, χρυσές εποχές. :mrgreen:
Αν θυμάμαι καλά φόρτωσαν κάργα PSO, και μόλις άρχισαν να σκάνε τα AOG των ελικοφόρων, δεν μαζεύονταν με τίποτα.
Ξεκίνησαν με Jet και νόμισαν ότι έτσι είναι και τα ελικοφόρα 100 χρόνων :eek:
Αυτή η ΥΠΑ δεν το έβλεπε να πει, μέχρι εδώ;
 
H Καλαμάτα μπορει να απεχει 2,5 ωρες από την Αθηνα αλλα από την Θεσσαλονικη με το ΚΤΕΛ απεχει 9 ωρες και το εισιτηριο κοστιζει 120ε/rtn..Πρεπει να σκεφτομαστε οτι τα ταξιδια δεν γινονται παντα με ίδιον μέσον. Επίσης οτι πολυς κοσμος χρησιμοποιεί τον προορισμό άφιξης για να παει σπιτι του, που σημαινει οτι ο χ επιβατης που φτανει Θεσ/νικη μπορει να τρεχει να προλαβει το ΚΤΕΛ να παει σε καποιο χωριο ή κωμόπολη της Καβαλας/Σερρων/Κιλκίς και παει λεγοντας, όποτε το να του προσθέτεις κι αλλο ταξιδι μεσω Αθηνων και κοστος τον επιβαρυνεις παραπανω κι απο χρονο κ απο χρημα..Κι η Ελλαδα δεν ειναι Γερμανια που καθε μέρος συνδεεται με τρενο..Εδω ειτε μικρο νησι είτε μικρή περιφερειακή περιοχη με το ζορι εχει συνδεση με πρωτεύουσα νομου από την οποια θα πρεπει να πας σε πολη ή νησι με αεροδρομιο..
Οσο για τα C130 μπορει πριν 20 χρονια εσενα να σε εξυπηρετουσαν και σιγουρα επιτελουν εργο, αλλα τωρα δεν ξερω κατα πόσο ειναι το ιδιο, ειδικα οσον αφορα τις πτησεις στην Β.Ελλαδα που δεν τα βλεπουμε πια Θεσ/νικη εκτος αν εννοεις να πηγαινουν Ελευσινα πρωτα
Συμφωνω για το σχολιο περι ενοικιων κ μισθων..Παντως πανευρωπαϊκά τα PSO εαν δεις τη λιστα εχουν και επιδοτουμενα με πολυ χαμηλες πληροτητες, οποτε ο ρολος ειναι και κοινωνικος
 
Όσο για τον στρατό, έχει δικά του αεροσκάφη και δικές του κάρτες επιβίβασης. Ως φαντάρος πριν 20 χρόνια μπορούσα να πάρω το c130 με πολύ μικρό κόστος αφού υπήρχε κίνηση κάθε εβδομάδα ή κάρτες επιβίβασης με ιδιωτικές εταιρείες. Δίνει ο στρατός 100Ε, πληρώνεις εσύ άλλα 70 και είσαι στο σπίτι σου.
Είσαι εκτός τόπου και χρόνου...
 
Αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

Aς δούμε το εκτός τόπου και χρόνου με νούμερα, με παράδειγμα το δρομολόγιο φετιχ Αλεξανδρούπολη - Σητεία για το οποίο η επιδότηση είναι στα 2.947.756,45Ε για 4 χρόνια.

Που σημαίνει 750.000Ε τον χρόνο.
14.000Ε την εβδομάδα (Χ2 πτήσεις μετ'επιστροφής)
7000 την πτήση μετ'επιστροφή.

Που με βάση το load factor 23% στο ΑΤR-42 των 48 θέσεων, σημαίνει ότι μεταφέρει 11 επιβάτες κατά μ.ο και η επιδότηση ανα επιβάτη είναι στα 636Ευρώ. Σε αυτό προσθέτουμε την τιμή που πληρώνει ο επιβάτης δηλαδή τα 200Ε μετ'επιστροφής και είμαστε σε μια τιμή 836Ε το κεφάλι, όσο περίπου δηλαδη κερδίζει ένας δάσκαλος καθαρά τον μήνα στην Ελλάδα ή ενα εισιτήριο Business class για Λονδίνο με λιμουζίνα από/προς το αεροδρόμιο. Και όλα αυτά για να μην πάει μέσω Αθηνών/Θεσσαλονίκης ο ''ακρίτας'' και χάσει κάποιος με 5-10Ε ωρομισθίου καμιά ώρα παραπάνω στο Ελ Βενιζέλος. Αλλά ξέρω στην Ελλάδα είμαστε πολύ large και ο στρατός δεν μπορεί να πληρώσει τις μετακινήσεις των στελεχών του, αναρωτιέται κανείς που πάνε τα λεφτά...
Post automatically merged:

H Καλαμάτα μπορει να απεχει 2,5 ωρες από την Αθηνα αλλα από την Θεσσαλονικη με το ΚΤΕΛ απεχει 9 ωρες και το εισιτηριο κοστιζει 120ε/rtn..Πρεπει να σκεφτομαστε οτι τα ταξιδια δεν γινονται παντα με ίδιον μέσον.
Το αν κάποιος κάνει κάποιο ιδιωτικό ταξίδι, γιατί είναι πρόβλημα του κράτους που χρήζει επιδότησης,αυτό δεν απαντάς;

Επίσης οτι πολυς κοσμος χρησιμοποιεί τον προορισμό άφιξης για να παει σπιτι του, που σημαινει οτι ο χ επιβατης που φτανει Θεσ/νικη μπορει να τρεχει να προλαβει το ΚΤΕΛ να παει σε καποιο χωριο ή κωμόπολη της Καβαλας/Σερρων/Κιλκίς και παει λεγοντας, όποτε το να του προσθέτεις κι αλλο ταξιδι μεσω Αθηνων και κοστος τον επιβαρυνεις παραπανω κι απο χρονο κ απο χρημα..
Επίσης είναι πρόβλημα του όποιου αποφασίσει να κάνει ένα ταξίδι και όχι του κράτους. Όλες οι υπηρεσίες υπάρχουν σε πρωτεύουσες νομού και σίγουρα όχι στην Καλαμάτα περισσότερο από την Θεσαλλονίκη.

Κι η Ελλαδα δεν ειναι Γερμανια που καθε μέρος συνδεεται με τρενο..Εδω ειτε μικρο νησι είτε μικρή περιφερειακή περιοχη με το ζορι εχει συνδεση με πρωτεύουσα νομου από την οποια θα πρεπει να πας σε πολη ή νησι με αεροδρομιο.
Για αυτό έβαλα τις εξαιρέσεις στα νησια και την σύνδεση με Αθήνα. Μια σύνδεση είναι απαραίτητη, όχι 2-3 και σίγουρα όχι του να πας από το Άκτιο στη Σητεία (ούτε καν στο Ηράκλειο..). Είχε κάποια ''κοπέλα'' ένας βουλευτής λέει ο θρύλος για αυτό το δρομολόγιο;
.
Οσο για τα C130 μπορει πριν 20 χρονια εσενα να σε εξυπηρετουσαν και σιγουρα επιτελουν εργο, αλλα τωρα δεν ξερω κατα πόσο ειναι το ιδιο, ειδικα οσον αφορα τις πτησεις στην Β.Ελλαδα που δεν τα βλεπουμε πια Θεσ/νικη εκτος αν εννοεις να πηγαινουν Ελευσινα πρωτα.
Δεν με εξυπηρετούσαν, Ελευσινα πήγαινε και μετά έπαιρνα 5-6 ώρες μουτζούρη για να πάω Λάρισα, που μου ήταν σχεδόν το ίδιο με το να πάρω ΚΤΕΛ, αλλά είχε περισσότερο αεροπορικό ενδιαφέρον. Απλά ο Στρατός είχε κενές θέσεις και έβγαζε κάποια χρήματα από άτομα που δεν χρειάζοταν να έχει ασφαλιστική ευθύνη. Μιλαμε για στρατευσιμους και όχι πολίτες.

Συμφωνω για το σχολιο περι ενοικιων κ μισθων..Παντως πανευρωπαϊκά τα PSO εαν δεις τη λιστα εχουν και επιδοτουμενα με πολυ χαμηλες πληροτητες, οποτε ο ρολος ειναι και κοινωνικος
Το σχόλιο μου δεν ήταν γενικά για τις χαμηλές πληρότητες. Και άδεια να είναι η πτήση για Καστελλόριζο, αυτή πρέπει να υπάρχει και νομίζω όλοι καταλαβαίνουμε γιατί. Το Αλεξανδρούπολη-Σητεία ή το Άκτιο, η Καλαμάτα και η Κοζάνη δεν έχω βρει καμία πειστική απάντηση γιατί πρέπει να επιδοτούνται, πέρα από πελατειακές σχέσεις και δωράκια σε ιδιώτες. Μετά μας φταίει ο Ο'λιγδι που ζητάει επιδότηση 30-40Ε για να φέρνει 200 τουρίστες στον Βόλο την ημέρα, που αν το δει κανείς αλλιώς τουλάχιστον αυτοί θα προσθέσουν στην οικονομία περισσότερο.
 
Last edited:
Εν τω μεταξυ οι άγονες δημιουργήθηκαν για αυτο τον λόγο, σε πτήσεις που δεν υπάρχουν πληρότητες αλλα κοινωνικές ανάγκες.
(βγαζουμε στην απέξω το πολιτικό όφελος) . Επίσης μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και η μεταφορά κάργκο στις πτήσεις αυτές που είναι ενα πολύ σημαντικό θέμα.

Ομως οι άγονες θέλουν εναν νέο σχεδιασμό απο την αρχή. Αλλαγή δρομολογιών, κάποια να βγουν, καποια να μπουν , κάποια να αποχαρακτηριστούν ώς άγονα, αν είναι εφικτό, τα καλοκαίρια και τους χειμώνες να παραμείνουν άγονα.

Το SKG-KLX αν είχε καλό σχεδιασμό θα βόλευε άνετα και ανταποκείσεις απο Γερμανία. Παρόλα αυτά το ταξίδι με ΚΤΕΛ είναι θάνατος , με το αμάξι σιγουρα λιγότερο χρόνο, αλλά αν βάλεις διόδια και βενζίνες, καμία τύχη.

Το skg-sku είναι ξεκάθαρα για στρατιωτικούς λόγους και μην ξεχνάμε απο Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει πλοίο, βασικά γενικά δεν υπάρχει.

Αυτά τις Σητείας πρέπει να γίνουν Ηράκλειο για να έχει και ουσία το δρομολόγιο. Βέβαια αν το Σητεία - Ακτιο γίνει Ηράκλειο - Ακτιο, πάει και λίγο άπατο το Ιωάννινα - Ηράκλειο, όχι οτι δεν είναι απατο τώρα.

Το θέμα με τις καταστασεις επιβίβασης και τα C130 δεν είναι όπως παλιά . Θυμάμαι ήμουν φαντάρος το 2007 στον Εβρο και ήθελα να το πάρω απο Αλεξ/πολη για Θεσ/νίκη και είχε μια διαδικασία και το άφησα , είχα σκεφτεί μέχρι και την ΟΑ να πάρω τότε ερχόμενο απο Σητεία (τότε που το δρομολόγιο ήταν SKG/AXD/JSH)

Τα των Αθηνών θα έπρεπε, αν υπήρχε τρόπος, τα Καλοκαίρια να γινουν ελεύθερα απο αγονες και το χειμώνα να παραμείνουν. Βεβαία αυτό δεν το γνωρίζω αν είναι εφικτο.

Γενικότερα δεν μπορούμε να συγκρίνουμε καταστάσεις του 90 και του 2000 σε σχέση με το τώρα και το μέλλον. Τα δεδομένα αλλάζουν πολύ γρήγορα.
 
Αυτά τις Σητείας πρέπει να γίνουν Ηράκλειο για να έχει και ουσία το δρομολόγιο. Βέβαια αν το Σητεία - Ακτιο γίνει Ηράκλειο - Ακτιο, πάει και λίγο άπατο το Ιωάννινα - Ηράκλειο, όχι οτι δεν είναι απατο τώρα.

Χωρίς να γνωρίζω πολλές λεπτομέρειες, αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει ανάγκη να μεταφερθεί ένα μέρος της (υπερβολικής και δύσκολα διαχειρήσιμης) κίνησης του αεροδρομίου του Ηρακλείου στη Σητεία, ώστε τα βάρη να είναι πιο ισορροπημένα και να αποφεύγονται συνωστισμοί, ελλείψεις, καθυστερήσεις, ματαιώσεις κλπ., τουλάχιστον μέχρι να μεταφερθεί στο νέο αεροδρόμιο.
Αυτό μπορεί να είναι προσωρινό ή μόνιμο (παράδειγμα, δε θυμάμαι ποια χρονιά λόγω εργασιών στο SKG είχε μεταφερθεί ένα μέρος της κίνησης στο KVA). Συν τοις άλλοις, προφανώς έχει γίνει σαφές ότι υπάρχει ανάγκη αποκέντρωσης και σχετικής αυτοδυναμίας της τοπικής αυτοδιοίκησης (δηλαδή, ο αερολιμένας Σητείας που είναι δημοτικός, έχει μια σχετική ευχέρεια να λειτουργήσει χωρίς εξονυχιστικό έλεγχο από Αθήνα και άλλα κέντρα, ακολουθώντας κάποιες γενικές οδηγίες ενώ παράλληλα μπορεί να αναλάβει πρωτοβουλία εντός κάποιων ορίων).

Τα των Αθηνών θα έπρεπε, αν υπήρχε τρόπος, τα Καλοκαίρια να γινουν ελεύθερα απο αγονες και το χειμώνα να παραμείνουν. Βεβαία αυτό δεν το γνωρίζω αν είναι εφικτο.

Σαν ιδέα καλή είναι, υπό την προϋπόθεση ότι τα πράγματα μένουν ως έχουν (δηλαδή δεν απομένει πολύς χώρος για ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού).
 
Αυτό αφορά την χειμερινή περίοδο ή από Σεπτέμβριο; Διότι το SKG-KLX προς το παρόν εκτελείται
 
Εκτελείται εδώ και αρκετό καιρό ως ελεύθερο δρομολόγιο. Γ 'αυτό και έχει κωδικό της Α3 και όχι της ΟΑ.
 
Top