Και ιδού η προκήρυξη από την
ΑΠΑ και εδώ το
άρθρο στην εφημερίδα της ΕΕ
Κάποια highlights:
Εφόσον υπάρχει τουλάχιστον 1 εταιρεία, που επιθυμεί να εκτελέσει κάποια γραμμή (με τους όρους και προϋποθέσεις της πρόσκλησης) τότε δε γίνεται διαγωνισμός για αυτές τις γραμμές και η εταιρεία (ή οι εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον) τις πετούν κανονικά και παίρνουν και "έξτρα" δωράκι καθώς αναφέρεται πως: "Για κάθε πτήση πέραν των ανωτέρω υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας δεν καθορίζεται μέγιστη τιμή ναύλου κατά τη μέση και υψηλή περίοδο." Το οποίο είναι σαν να το έγραψαν τα εμπορικά τμήματα των αεροπορικών, διότι οι ελάχιστες υποχρεώσεις στο ATH-PAS (και σε όλες σχεδόν τις γραμμές) είναι π.χ. 6 πτήσεις τη βδομάδα το καλοκαίρι, που σημαίνει πως εκτός αυτών των 6 πτήσεων η εταιρεία μπορεί να ζητήσει έως και 200 ευρώ. Ενδεχομένως να ήταν πιο δίκαιο, να υπάρχει τιμή πλαφόν για τους κατοίκους.
Οι ελάχιστες συχνότητες είναι 3/εβδομάδα τη χαμηλή περίοδο, 4/εβομάδα τη μέση (Απρίλιος-Μάιος/Οκτώβριος) και 6/εβδομάδα την υψηλή (Ιούνιος-Σεπτέμβριος) για όλες τις γραμμές με εξαίρεση το ATH-KZI/KSO με 3 συνχότητες/βδομάδα όλο το χρόνο, SKG-SKU, AXD-JSH, JSH-PVK, (2/βδομάδα) και τα SKG-CFU, CFU-PVK-EFL-ZTH, RHO-AOK-KSJ-JSH, RHO-KGS-JKL-LRS-JTY (2/βδομάδα τη χαμηλή και μέση και 3/βδομάδα την υψηλή περίοδο).
Κάτι που αλλάζει σε σχέση με προηγούμενους διαγωνισμούς είναι πως υπάρχουν και 3 ομάδες δρομολογίων με ανάθεση στον ίδιο αερομεταφορέα :
SKG-CFU και CFU-PVK-EFL-ZTH (με έμφαση στο ότι θα εκτελούνται σε συνέχεια)
LXS-MJT-JKH-SMI-RHO, RHO-KGS-JKL-LRS-JTY
RHO-AOK-KSJ-JSH και RHO-KZS
Αυτό δεν είμαι σίγουρος αν το ζήτησαν οι εταιρείες ή εξυπηρετεί άλλους σκοπούς (any hints?). Το γκρουπάρισμα του Ιονίου, εξυπηρετεί ότι δημιουργείται σύνδεση SKG-EFL, και SKG-ZTH (που φαντάζομαι οι εταιρείες μπορούν να πουλήσουν ως μη-άγονο).
Το δεύτερο γκρουπάρισμα δε ξέρω τι εξυπηρετεί (να πάει κάποιος από τη LXS στην JTY με 8 στάσεις ίσως
Το τρίτο γκρουπάρισμα έχει αρκετό ενδιαφέρον, γιατί σημαίνει πως η GQ επί του παρόντος με το στόλο που έχει δε μπορεί να χτυπήσει το RHO-AOK-KSJ-JSH (μιας και ATR δεν κατεβαίνει προς το παρόν KZS) και πως αντίστοιχα η ΟΑ με το single DH1 αν θέλει το KZS θα πρέπει να κάνει και το τρενάκι για Σητεία.
Στα κριτήρια επιλογής μεταξύ ισοδύναμων προσφορών, είναι η μέση τιμή των προτεινόμενων ναύλων, συχνότητα δρομολογίων/αριθμός θέσεων, σύνδεση με γραμμές εξωτερικού (αν δείτε τη Sky Express να βάζει και τη συνεργασία με την Καροτέν, τώρα ξέρετε γιατί) καθώς και ο "πρότερος έντιμος βίος" σε προηγούμενη ανάθεση.
Οι τρεις γραμμές με το μεγαλύτερο προϋπολογισμό είναι τα τρενάκια: RHO-AOK-KSJ-JSH (στα 1,35 μύρια ετήσια), RHO-KGS-JKL-LRS-JTY (στα 1,3 μύρια ετήσια) και RHO-SMI-JKH-MJT-LXS (στα 1,2 μύρια ετήσια). Οι τρεις γραμμές με το μικρότερο προϋπολογισμό είναι τα ATH-PAS, ATH-ZTH, SKG-JKH (12 χιλιάρικα ετήσια), που φαντάζομαι θα πέσουν στην κατηγορία, "θέλω-να-πετάω-με-μηδενικό-τίμημα-γιατί-το-καλοκαίρι-θα-τα-πουλάω-200-ευρώ".
Καθορίζονται μέγιστοι ναύλοι για τη χαμηλή, μέση και υψηλή περίοδο που αγγίζουν τα 99 ευρώ (για την υψηλή περίοδο) για το ATH-AOK ή το ATH-JKL. Νομίζω τώρα το ATH-AOK έχει μέγιστη τιμή 101. Τώρα γιατί η LRS έχει 88 (όσα και η PAS, JNX) ενώ η JKL έχει 99 μη με ρωτάτε, είναι παραπέρα.
Ενδιαφέρον θα έχει αν θα δούμε κανένα νέο παίχτη (στο παρελθόν είχε ενδιαφερθεί η αθάνατη Carpatair), αλλά φαντάζομαι ο όρος για διασύνδεση με ξένες εταιρείες καθώς και πως ένα μέλος πληρώματος να μιλάει ελληνικά, θα πετάξει έξω πολύ κόσμο. Κατά πάσα πιθανότητα, θα δούμε μοιρασιά μεταξύ ΟΑ/GQ (πάνε οι εποχές που έβγαινε ο κυρ-αντρέας να καταγγείλει το κράτος) και θα δούμε ποιος θα πάρει τα κουκούτσια. Είστε έτοιμοι;