Ο διαγωνισμός χωρίζεται σε δυο μέρη. Την τεχνικη και την οικονομικη. Για να περάσεις στο δεύτερο μέρος του διαγωνισμού (την οικονομικη) πρέπει να περάσεις την τεχνική. (μετά απο ενστασεις κτλ κτλ των εταιρειών). Στην τεχνική αναφέρεις κυρίως (οσο θυμάμαι) α/φ που θα χρησιμοποιεί η εταιρεία, το πρόγραμμα πτήσεων (που εχει το δικαίωμα η εταιρεια να το αλλάξει). Και όταν λέμε πρόγραμμα πτήσεων εννοούμε , συχνότητα. Δλδ αν πει η ΟΑ θα πετάω 5 φορές την εβδομάδα με τάδε ώρες, απλά μπορεί να αλλάξει τις ώρες/μέρες σύμφωνα με την τεχνική προσφορά. Εκεί λοιπόν παίζει η κάθε εταιρεία με τις πόσες διαθέσιμες θέσεις προσφέρει ανάλογα με τον τύπο α/φ που θα δρομολογεί. Θα μπορεί να αλλάξει τον τύπο σε μεγαλύτερο και όχι σε μικρότερο α/φ και φυσικά να μην πέφτει σε λιγότερες θέσεις σύμφωνα με το διαγωνισμό.
Επίσης στην τεχνική υπάρχει και ο ναύλος (χωρίς ΦΠΑ). Υπάρχει μεν το πλαφον (?) ή μέγιστο ναυλο σε κάθε προορισμό αλλα η εταιρείες ξεκατινιάζονται και ρίχνουν ναυλο για να πάρουν τη γραμμη.
π.χ προσφερόμενες 1000 θεσεις σε ετήσια βάση με ταδε ναυλο, αλλες χίλιες με ταδε κ.ο.κ. Βεβαια όλα αυτά κρύβουν πολλά, ανάλογα πως το θέλει η εταιρεία . Γενικα η τεχνική προσφορά είναι το πιο ζόρικο. Αν το περάσεις , η οικονομική είναι απλά ο πιο φθηνός.
Επειδή πέρασαν και 4 χρόνια απο τον προηγούμενο διαγωνισμό, και φέτος είμαι εκτός των πραγμάτων, δε θυμάμαι τι άλλο είχε η τεχνικη προσφορά.