Το FMC μπορεί να επαναπρογραμματιστεί εν πτήση, με διάφορους τρόπους. Μπορεί να βάλεις καινούρια σημεία, που δεν υπήρχαν στο αρχικό σχεδιο πτήσης . Ο μονος περιορισμός είναι να υπάρχουν στη βάση δεδομένων του συστήματος. Η ενημέρωση του συστήματος με νέα σημεία, νέες διαδικασίες STAR,SID κλπ, πιστεύω οτι γίνεται στο έδαφος από μηχανικούς, κάτι σαν update της βάσης δεδομένων δηλαδή.
Αυτή την... online επέμβαση στο FMC εν πτήση, από το έδαφος, ομολογώ πρώτη φορά την ακούω...
Αν κρίνω από το flight sim ( χρησιμοποιώ το FMC τόσο των Boeing όσο και των Airbus), είναι δυνατή η αποθήκευση ολόκληρων flight plan (εταιρικών δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση), οπότε ανά πάσα στιγμή αυτά είναι διαθέσιμα ( δεν απαιτείται δηλαδή να περάσεις ξανά με το χέρι όλα τα σημεία/αεροδιαδρόμους). Το σύστημα εμπεριέχει και ορισμένες δικλείδες ασφαλείας, αλλά η πρωτοβουλία των κινήσεων ανήκει στον χειριστή. Βέβαια, τα Airbus σε σχέση με τα Boeing, έχουν ορισμένες δικλείδες ασφαλείας περισσότερες σε ότι αφορά την επέμβαση τους, οταν επιχειρουνται επικίνδυνες μανούβρες από τον χειριστή. Ένα Airbus για παράδειγμα, με τον κεντρικό διακόπτη του αυτόματου πιλότου στο OFF, δεν θα αφήσει το αεροπλάνο να στολάρει, ούτε να βάλει μεγάλο bank angle, ούτε να κάνει overspeed.
Αν ήταν Airbus δηλαδή, θα μπορούσε να βγει ο αυτόματος πιλότος στα 35000 πόδια, να μπει σε κάθοδο, να βγουν εκτός οι χειριστες κάποια στιγμή, αλλά επειδή μετά ανιχνευθηκε overspeed, να οριζοντίωσε από μονο του ξανα. Στα boeing, από οσο ξέρω τέτοιες επεμβάσεις δεν γίνονται. Απαξ και βγει ο αυτοματος, ειναι στο χέρι μετά αυστηρά ( πλην autothrotle). An βγει και... το χέρι εκτός, είναι εντελώς ανεξέλεγκτο...