ΥΠΑ,μια διεφθαρμενη υπηρεσια,που πρεπει να "κλεισει"....

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Επειδή πολλές φορές το τόπικ πήγε να ξεφύγει επιχειρώ να το μαζέψω εστιάζοντας στα σημεία που απ' όσο καταλαβαίνω όλοι λίγο-πολύ συμφωνούμε (ή αν διαφωνούμε αυτό οφείλεται σε άγνοια):

- Η ΥΠΑ έχει προβλήματα (θα ήταν ΤΕΡΑΣΤΙΑ έκπληξη αν δεν είχε ή αν ήταν μικρά μόνο). Συνίστανται κατά κύριο λόγο στην αναξιοκρατία στις τοποθετήσεις, στη μη ορθή κατανομή προσωπικού, καμιά φορά και στην ανεπαρκή εκπαίδευση. Η ευθυνοφοβία είναι παρούσα, όπως σε όλο το δημόσιο (αλλά και στον ιδιωτικό τομέα, ειδικά στις μεγάλες επιχειρήσεις η ευθυνοφοβία κάνει πάρτυ). Για τη δε διαφθορά ακούγονται πολλά (σε 1-2 διευθύνσεις κυρίως) ωστόσο ως συνήθως γίνεται, τίποτα απτό δεν υπάρχει (διότι ο δωροδωκών έχει το ίδιο συμφέρον με το δωροδοκούμενο να μην αποκαλυφθεί τίποτα)

- Η ΥΠΑ έχει ένα τεράστιο αντικείμενο με τεράστια ποικιλία καθηκόντων, ειδικοτήτων κλπ. Είναι αφελές από 1 ή 2 αντικείμενα να βγαίνει συμπέρασμα για το σύνολο, ακόμα πιο αφελές δε, είναι να περιμένει κανείς από έναν υπάλληλο να γνωρίζει τα πάντα (ή σχεδόν τα πάντα). Αντίστοιχα οι αμοιβές όλων αυτών των υπαλλήλων ποικίλουν (σε μεγάλο βαθμό μάλιστα) ανάλογα τη θέση, τον κλάδο τα καθήκοντα. Όπως δεν υπάρχει η έννοια "υπάλληλος ΥΠΑ" (αλλά αναλύεται σε επιμέρους κλάδους πολύ διαφερτικούς πολλές φορές μεταξύ τους), έτσι δεν υπάρχει και η έννοια "μισθός ΥΠΑ" (παρά μόνο ενδεχομένως μέσοι όροι).

- Στην ΥΠΑ προσλαμβάνονται οι άνθρωποι αποκλειστικά μέσω ΑΣΕΠ και δεν αναλαμβάνουν καθήκοντα πριν εκπαιδευτούν συχνά επί μήνες, συχνές είναι δε και οι μετεκπαιδεύσεις - η ποιότητα αυτών σίγουρα μπορεί να συζητηθεί αλλά όχι και να μηδενιστεί. Είναι κατά κανόνα άνθρωποι υψηλού μορφωτικού επιπέδου (έστω και με "άσχετα" πτυχία - αν και για μένα άσχετος είναι αυτός που με το ζόρι τέλειωσε το σχολείο κι όχι ένας που πήρε ένα "άσχετο" πτυχίο) που κάποιοι απ' αυτούς αγαπάνε την αεροπορία έτσι κι αλλιώς, άλλοι το βλέπουν σα μια δουλειά όπως όλες τις άλλες (διαπράτοντας το ίδιο "έγκλημα" με το 95% της ανθρωπότητας).

- Η ΥΠΑ έχει να διαχειριστεί μεταξύ άλλων 40 αερολιμένες (όταν άλλες χώρες στο μέγεθος της Ελλάδας πληθυσμιακά και εδαφικά έχουν δεν έχουν 5 ή 6), η μεγάλη πλειοψηφία των οποίων είναι ελλειματική στα έσοδα (η ύπαρξή τους επιβάλεται από λόγους νησιωτικής/εθνικής πολιτικής) και σα να μην έφτανε αυτό, μεγάλο μέρος των εσόδων των κερδοφόρων αερολιμένων καλύπτει τρύπες του κυρίως προϋπολογισμού. Κατόπιν αυτού καμία έκπληξη δε θα έπρεπε να προκαλεί η μέτρια ως κακή εικόνα των ελληνικών αερολιμένων με τις ελάχιστες υποδομές αεροναυτιλίας και εδάφους, αλλά απ' την άλλη μεριά το γεγονός ότι δεκαετίες τώρα λειτουργούν με σχεδόν μηδενικό ποινικό μητρώο σε σοβαρά ατυχήματα, δείχνει ότι οι υπάλληλοι της ΥΠΑ δεν είναι, αν μη τί άλλο, εντελώς για πέταμα.

- Η θέση της ΥΠΑ, στο βαθμό που επιτελεί κανονιστικό και ελεγκτικό έργο (δηλαδή στο 90% των δραστηριοτήτων της) είναι τέτοια που δεν είναι η καλύτερη για να κάνει κανείς φίλους. Φίλους κάνεις όταν σε όλους λες "ναι" δεν ελέγχεις κανέναν και είσαι "κολλητός" με όλους. Τυχαίνει να έχω και τέτοιους συναδέλφους, ακόμα και προϊσταμένους, διεθυντές κλπ., ΚΑΚΙΣΤΟΥΣ (για αυτούς τους λόγους) στη δουλειά τους τους οποίους ΚΑΝΕΙΣ (εκτός αν κάποιος κινδυνέψει να σκοτωθεί εξαιτίας τους) και ΠΟΤΕ δεν κατήγγειλε.

- Στην Ελλάδα ζούμε, τη χώρα όπου κάνει πάρτυ, εκτός από τη διαφθορά, την αναξιοκρατία, την έλλειψη επαγγελματισμού και άλλα που ήδη αναφέρθηκαν και λίγο-πολύ όλοι ξέρουμε και στηλιτεύουμε, ο ξερολισμός και η ημιμάθεια. Άριστη παρέα με τα τελευταία κάνει και η τάση να θεωρούμε τις ΔΙΚΕΣ μας ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ διαφορές και απωθημένα (ειδικά σε εποχή κρίσης τα απωθημένα πολλαπλασιάζονται) "υπόθεση όλων" και να κάνουμε ότι μπορούμε για να πείσουμε τον πλανήτη ότι έτσι είναι.

Κλείνω λέγοντας τα εξής από την προσωπική μου εμπειρία (κι όποιος θέλει με πιστεύει): Πριν μπω στην ΥΠΑ, άσκησα επί χρόνια ένα επάγγελμα που από τη φύση του με έφερνε σχεδόν καθημερινά σε επαφή με δημόσιες υπηρεσίες (αλλά και τεράστιους ιδιωτικούς οργανισμούς). Πραγματικά σας λέω, ότι όταν πέρασα και ρπιν διοριστώ, αναρωτήθηκα πολλές φορές πώς θα καταφέρω να συμβιώσω ως δημόσιος υπάλληλος έχοντας συναδέλφους ορισμένους από αυτούς που είχα γνωρίσει ως συναλλασόμενος. Ευτυχώς στην ΥΠΑ (εκεί που βρίσκομαι τέλοσπάντων) και με λίγες εξαιρέσεις ΔΕ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ να βάλω τα δυνατά μου, γιατί είχα την τύχη να συνεργαστώ/συνεργάζομαι μα ανθρώπους καταρτισμένους, ανοιχτόμυαλους και ευσυνείδητους - υπάρχουν ΚΑΙ αυτοί και δεν είναι και ΤΟΣΟ λίγοι.

Εύχομαι στη συζήτηση να συνεχίσει να εξελίσσεται εποικοδομητικά κατά κύριο λόγο (διότι σε ένα αεροπορικό φόρουμ οφείλει να υπάρχει μία τέτοια συζήτηση) και να μην επικρατήσουν οι έξαλλες φωνές. :)
 
hastaroth, η απαράδεκτη και αηδιαστική επίθεση με βιτριόλι που έγινε πρίν πολλά πολλά χρόνια σε επιθεωρητή της ΥΠΑ, δεν έγινε επειδή ήταν άσχετος ή αδέκαστος. Έγινε γιατί δεν τηρήθηκαν "συμφωνίες" "κυρίων".

ops10, οι χώρες που αναφέρεσε, με ανάλογα πληθυσμιακά μεγέθη και έκταση, που έχουν 5-6 αεροδροόμια είναι μάλλον στην αφρικανική ήπειρο. Γιατί στην Ευρώπη δεν υπάρχει τέτοια χώρα. Απλά οι αντίστοιχες ΥΠΑ (το κράτος μάλλον), έχει αφήσει τον έλεγχο των αεροδρομίων σε δημοτικές αρχές και δεν τοποθετεί αερολιμενάρχη σε κάθε διάδρομο στην μέση του πουθενά, που έχει δύο πτήσεις τη βδομάδα.

Τωρα, οι λέξεις "ΥΠΑ" - "διαχειριστεί" - "αερολιμένες", στην ίδια πρόταση, είναι ανάλογες με το πώς καταλαβαίνει ο καθένας την λέξη "διαχείρηση". Αν το αντιλαμβανόμαστε ώς πηγαιν-έλα χαρτούρας (με την ανάλογη πρωτοκόλληση βεβαίως), τότε όντως μιλάμε για διαχείρηση.

Το θέμα υποδομών (αεροναυτιλιακών-φωτισμού-ποιότητας ασφάλτου και τερματικών σταθμών), δεν είναι θέμα ΥΠΑ αλλά κεντρικής εξουσίας. Παρ΄όλα τα λεφτά που έχουν πέσει από την ΕΕ (τους πολίτες της Ευρώπης δηλαδή), και τα λεφτά που έχουν αφήσει στη χώρα οι τουρίστες (οι πολίτες της Ευρώπης δηλαδή), εμείς σαν χώρα εξακολουθούμε να τους υποδεχόμαστε με υποδομές Τουρκμενιστάν. Τώρα, για το (όχι και τόσο *) λευκό μητρώο των αεροδρομίων, είναι τουλάχιστον υπερβολή να παίρνουν τα εύσημα μόνο οι υπάλληλοι της ΥΠΑ. Οι πιλότοι που "ιδρώνουν" όταν πάνε στην Ελλάδα, δεν έχουν συμμετοχή?

* "Ποινικό Μητρώο"

1) Τα αρχεία των αεροπορικών εταιρειών του εξωτερικού είναι γεμάτα αναφορές για την ποιότητα που προσφέρουν τα ελληνικά αεροδρόμια (ΕΕΚ και υποδομές)

2) Γιάκοβλεφ, σπασμένα κομμάτια άσφάλτου στα πλευρά αεροπλάνων, αεροπορικά πατινάζ στην Κέρκυρα και άλλες ιστορίες που αναδυκνειουν "το πνεύμα" που επικραττεί πολλές φορές.
 
@ gonso

Αρχίζω απ΄το τελευταίο: Είναι αυτονόητο ότι και οι Έλληνες πιλότοι δικαιούνται τεράστιο μερίδιο αναγνώρισης για το ελάχιστο (γι' αυτο δεν είπα μηδενικό - μηδενικό ποινικό μητρώο δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ παρεπιμπτόντως) ποινικό μητρώο σε προβληματικές συνθήκες. Δεν το ανέφερα απλά επειδή είναι αυτονόητο και επίσης επειδή το τόπικ μιλάει για την ΥΠΑ και όχι γι' αυτούς.

Επόμενα τώρα: Οι χώρες που αναφέρομαι είναι πρόχειρα-πρόχειρα Ολλανδία, Βέλγιο, Αυστρία, Προτογαλία, και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό (εξυπακούεται ότι αναφέρομαι σε αερολιμένες που εξυπηρετούν εμπορική -airlines- κίνηση. Αν αυτές οι χώρες έχουν πολλά ακόμα αεροδρόμια γενικής αεροπορίας , μπράβο τους, αλλά δεν είναι το ίδιο πράγμα). Θυμάμαι κάποτε μία επίσκεψη στη δουλειά από Ολλανδούς auditors που νόμιζαν ότι τους έκανα πλάκα όταν τους είπα τον αριθμό (40) των ελληνικών αερολιμένων. Τους εξήγησα και κατάλαβαν στο τέλος οι άνθρωποι την ανάγκη ύποαρξής τους (νησιά), επέμεναν όμως να μην καταλαβαίνουν πώς καταφέρνουμε και τα συντηρούμε (εκεί δεν τους είπα ότι τα συντηρούμε όπως όπως).

Τέλος, όταν σε κάποιον οργανισμό ανήκει ο αερολιμένας και οι εγκαταστάσεις του, δηλαδή είναι αυτός που είτε τις δουλεύει μόνος του (π.χ ΕΚ, διαχείριση apron, τηλεπικοινωνίες κλπ) είτε είναι αυτός που τις παραχωρεί σε τρίπους με μισθωτήρια (εκδοτήρια, check-in, operation rooms κλπ), τότε νομίζω ότι μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι αυτός ο οργανισμός ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ αυτές τις εγκαταστάσεις. Το πόσο καλά τις διαχειρίζεται είναι ένα άλλο ζήτημα, δεν καταλαβαίνω όμως τη διαφωνία σου στο ότι ΟΝΤΩΣ τις διαχειρίζεται.
 
gonso":377u0q1c said:
hastaroth, η απαράδεκτη και αηδιαστική επίθεση με βιτριόλι που έγινε πρίν πολλά πολλά χρόνια σε επιθεωρητή της ΥΠΑ, δεν έγινε επειδή ήταν άσχετος ή αδέκαστος. Έγινε γιατί δεν τηρήθηκαν "συμφωνίες" "κυρίων"..
Εγώ δέν είπα ότι δέν υπάρχει διαφθορά στην ΥΠΑ.Αυτό που λέω είναι ότι δέν μπορούμε να κατηγορούμε συλλήβδην ΟΛΟΥΣ τους ύπηρετούντες στην ΥΠΑ ώς διεφθαρμένους.Οπως αλλωστε δέν μπορούμε να λέμε -όπως είπε δημοσίως ο ποδηλάτης/κωπηλάτης/αποθηκάριος που παριστάνει τον πρωθυπουργό μας- ότι "η Ελλάδα είναι μιά διεφθαρμένη χώρα".

Διεφθαρμένες χώρες είναι αυτές όπου π.χ σέ κλέβει κάποιος στον δρόμο,τον πιάνεις,τον πάς στην αστυνομία και αντί να τόν χώσουν μέσα (παρ'όλο που έχεις μάρτυρες ότι σε έκλεψε),χώνουν μέσα εσένα,γιατί αυτός θα τούς δώση ποσοστά απ'αυτά που σού έκλεψε.

Διεφθαρμένες χώρες είναι αυτές όπου ο κάθε αστυνομικός σε σταματάει στον δρόμο,σού κρατάει την ταυτότητα και σού ζητάει ένα σεβαστό ποσό γιά να σού την ξαναδώση-κι'άν αρνηθής ή δέν έχης εκείνη τη στιγμή το ποσό που ζητάει,σε πάει στο τμήμα,σέ αναγκάζει να κρατάς ένα σακκουλάκι ηρωίνη και λέει στόν διοικητή του "ιδού,τον έπιασα τον ηρωινομανή".

Αν παρόμοια περιστατικά είναι ο κανόνας σε μιά χώρα και όχι η εξαίρεση,τότε ναί,αυτή η χώρα είναι διεφθαρμένη.

Ισχύει αυτό γιά την Ελλάδα;δέν νομίζω...

Εχει συμβεί στην Ελλάδα να θέλη μιά εταιρεία AOC και η ΥΠΑ να τής το δίνη παρ'όλο που δέν πληροί τίς προϋποθέσεις αλλά πληροί τίς τσέπες κάποιου ή κάποιων αρμοδίων;Θέλω να ελπίζω πως όχι.Αν όμως έχη συμβεί σε κάποια περίπτωση,αυτό δέν σημαίνει ότι ΟΛΗ η ΥΠΑ είναι διεφθαρμένη-μόνο ο ή οι συγκεκριμένοι που ενεπλάκησαν στην υπόθεση.Γιατί σίγουρα υπήρξαν και εταιρείες που πήραν το AOC "με το σπαθί τους",σίγουρα υπήρξαν-και υπάρχουν-άτομα στην ΥΠΑ που επειδή κάνουν την δουλειά τους σωστά,ήλεγξαν αυτές τίς εταιρείες,είδαν ότι όλα ήταν σύμφωνα με τούς κανονισμούς και τούς έδωσαν την πιστοποίηση.

Το να μπήκε κάποιος σε ένα τμήμα τής ΥΠΑ χωρίς να έχη τα προσόντα,απλώς και μόνο επειδή ετύγχανε μπατζανάκης τού ξαδέρφου τού γαμπρού εκείνου που είχε πη...ξει την γυναίκα τού διοικητή,ναί,είναι διαφθορά.Τό να μπή όμως κάποιος μέσω ΑΣΕΠ έστω και άν το πτυχίο που έχει δέν είναι σχετικό με το αντικείμενο τού τμήματος αυτού,είναι απλά ανοργανωσιά,διότι κάλλιστα θα μπορούσε αυτός που προκήρυξε τον διαγωνισμό να πή ότι π.χ. "γι'αυτό το τμήμα,θέλω οι υποψήφιοι να είναι μόνο πτυχιούχοι συγκοινωνιολόγοι"-οπότε δεν πα να'χης πτυχίο και μάστερ στην μοριακή μικρογενετική,στό συγκεκριμένο τμήμα δεν θα προσληφθής ούτε δεμένος χειροπόδαρα.....
 
Καλησπερα και καλες προσγειωσεις σε ολους. Ενδιαφερουσα η συζητηση αλλα δεν ξερω γιατι απουσιαζει αυτος που ξεκινησε το θεμα. Ειναι σιγουρο οτι ο διαχειριστης ειναι παρα πολυ γρηγορος στη λογοκρισια και στο συνωμοτισμο αφου μολις εχθες ο αερολιμεναρχης Ιωαννινων με ενημερωσε οτι θα επικοινωνουσε μαζι του και τσουπ ο Σωκρατης χαθηκε...... κατι σα μαγικοοο. Παιδια δεν καρφωθηκατε καθολου. Βρε και αυτο το μαγαζι δικο σας ειναι? Πιο γρηγορα και απο τη γριππη απλωνεστε. Καλα κρασιααα. Τα φιλια μου στο Γιωργο το Στελιο και το Γιαννη... Οποιος καταλαβε καταλαβε.
 
@ Π.Α.555:

Αυτός είναι ο λόγος του "τσουπ"... Κι όπως τα λές φίλε μου στραταίε: Καλά κρασιά!!!


Σημείωση: Αεροδρόμιο με κωδικό LJIO δεν υπάρχει... Καλές προσγειώσεις και σε σένα.
 
Νομίζω ότι επί 21 απαντήσεις στο ίδιο topic, έλεγε συνεχώς το ίδιο πράγμα.
Και άλλα μέλη απαντούν, κάνουν την τοποθέτηση τους και στη συνέχεια αν χρειαστεί γίνεται διάλογος.
Καλώς μας εξέθεσε το πρόβλημα και είπε την άποψη του, αλλά από εκεί και πέρα δεν έδειξε να έχει καμία διάθεση για διάλογο, παρά μόνο να εξαπολύει κατηγορίες και να μην ακούει τον αντίλογο. Το πρόβλημα έγινε κατανοητό και με ένα post. Τα υπόλοιπα 20 μάλλον ήταν περιττά.
Το forum δεν είναι chatroom και έχει κάποιους κανόνες. Δεν μπορεί ο καθένας να το χρησιμοποιεί για προώθηση του προσωπικού του οφέλους και συμφέροντος.


Από εκεί και πέρα, οι όποιες ερμηνείες δίνονται περί του λόγου του ban είναι τουλάχιστον γελοίες και άστοχες. :rolleyes: :D
 
Μετά τους ισχυρισμούς που είχαμε κατά καιρούς ότι είμαστε "μαγαζιά" διαφόρων αεροπορικών εταιριών, τώρα προστέθηκε στο κεφάλι μας άλλο ένα "αφεντικό".
Για κοίτα που όλα τα μαγαζιά είναι δικά μας και δεν το ξέραμε! :doubt:
Δεν βλέπω και τον λογαριασμό μου στην Ελβετία να αυγατίζει! :rolleyes:
Ευχαριστώ για τα χαιρετίσματα (μιας και είμαι Γιώργος), θα δώσω και στον Γιάννη (έναν φίλο μου που μένει στον Πειραιά). Στέλιο δεν έχω δυστυχώς. Έχω όμως μια Στέλα αν σου κάνει. :D

Ρε, τι άλλο θα ακούσουμε σ' αυτό το forum... :stupid:
 
Λιγο πιο γελοιος και απρεπης απο τις ερμηνειες μου εισαι εσυ. Οσο για τη Στελλα του συναδελφου σου πρεπει να τη δω. Το λαθος δεν το διορθωσα γιατι ηξερα οτι θα βρεθει ο βλαξ που θα εκανε τον ξυπνιο. Καταλαβαινω το ενδιαφερον για την υπηρεσια αφου βρεθηκατε με παχουλοτατο μισθο απο τη μια μερα στην αλλη. Τελος οταν αποκλεισουμε απο το θεμα αυτον που το ξεκινησε το κλεινουμε αμεσως. γιατι οταν συνεχιζεις να απαντας σε εναν αποκλεισμενο εκτος απο φασιστας εισαι και κοπανος. Τελος σε αυτη την υπηρεσια οφειλονται πολλες μεταδιμοτευσεις απο ΛΙΟΣΙΑ στη ΒΟΥΛΑ. Αντε γεια λοιπον φιλε υπαλληλακο που με αποκαλεσες υποτιμιτικα στραταιο.
 
Μα γιατι ολοι οι Πτεραρχοι ειναι τοσο ευθικτοι, ρε παιδακι μου... Μια ο ενας με τα C, την αλλη αυτος εδω... Για κατι σαν εσας το "στραταιος" αποκτα υποτιμητικη σημασια...
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top