Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Η όλη σκηνή κράτησε 2-3'' , θα έλεγα από το μεγέθος του Α340 ότι πέρασε γύρω στα 200μ με 250μ. Σπάω το κεφάλι μου που μόλις είχα κλέισει την φωτογραφική...
 
Οι αποστάσεις σε οριζόμτιο επίπεδο διαφέρουν κατά περίσταση και εξαρτώνται από το είδος του ραδιοβοηθήματος που χρησιμοποιούνται για να προσδιοριστούν καθώς και από τη διαφορά ταχύτητας που έχουν το προπορευόμενο από το αεροπλάνο που ακολουθεί.Μπορούν να είναι το ελάχιστο 3 λεπτά ή 5 nm
 
flesland":11rdtsrp said:
Ξέρει κάποιος πια είναι η ελάχιστη απόσταση ασφαλείας μεταξύ 2 αεροσκαφων εν πτήσει?

Πιο συγκεκριμμένα: Προχτές πετούσα Βρυξέλλες-Μασσαλία κ λίγο μετά το Παρίσι είδα σε απίστευτα (για μένα) κοντινή απόσταση ένα Α340 της swiss να τέμνει κάθετα την διαδρομή του Β737 της Brussels όπου επέβαινα, σε μεγαλυτερο υψόμετρο, αλλά πάρα πολύ κοντά (δλδ πέρασε από πάνω μας). Το "ίχνος" του 340 είχε ελαφρά ανοδική πορεία. Πρώτη φορά στην ζωή μου τρόμαξα έτσι σε πτήση.. :? :? :?


Μου έχει συμβεί και μένα πάνω από τη Γαλλία με Easyjet (όπου επεβαινα) κ πέρασαν 2 αεροσκάφη. Την πρώτη φορά το ένα από κάτω μας, κ λίγο αργότερα το δεύτερο από πάνω. Κ τα 2 καθετα στην πορεία μας. Θεωρώ πως άλλαξαν πορεία για να αποφευχθεί ζήτημα. Στο δεύτερο μάλιστα η σκιά του έγινε αντιληπτή μέσα στην καμπίνα των επιβατών.
 
Thanasis_U2":3q70v265 said:
να κανω μια ερωτιση?

μιας και φανατικος του Top Gear, στην πιστα στην οποια κανουν τους αγωνες ο The Stig (aka Michael Schumacher) υπαρχει ενα παρκαρισμενο 747 (στην εικονα αυτηειναι απο μια δοκημασια ποιο αμαξι ειναι το ποιο δυνατο)
ποιας εταιριας ηταν αυτο το Μπεινκ?
O Stig δεν είναι ο Schumacher. Ήρθε εκεί απλά για να οδηγήσει την FXX. Παρεπιμπτόντως η πίστα είναι το αεροδρόμιο του Dunsfold. Χίλια συγγνώμη για το off topic ήθελα απλά να ενημερώσω...
 
Thanasis_U2":2xjv86ql said:
να κανω μια ερωτιση?

μιας και φανατικος του Top Gear, στην πιστα στην οποια κανουν τους αγωνες ο The Stig (aka Michael Schumacher) υπαρχει ενα παρκαρισμενο 747 (στην εικονα αυτηειναι απο μια δοκημασια ποιο αμαξι ειναι το ποιο δυνατο)
ποιας εταιριας ηταν αυτο το Μπεινκ?


seven4seven":2xjv86ql said:
Ωρε Θαναση, αυτη η "Μπεινκ" ειναι καινουρια? :P :P :P

Λοιπον, το εν λογω 747 ειναι ex-European το G-BDXJ, φτιαγμενο απο τη μαμα για την ΒΑ (-236Β). Το νηολογιο που ειχε στα γυρισματα (και στη φωτο που δινεις) ειναι Ν88892. Ειχε περασει και ενα χερακι απο την Air Atlanta. :)

To G-BDXJ εμφανίζεται συχνά στην εν λόγω σειρά, ειδικά στην χρονομέτρηση διασήμων. Επίσης στην σειρά έχει παίξει κ το G-VAST της Virgin Antlantic με πολύ πιο "ενεργό" ρόλο :D :

http://www.youtube.com/watch?v=9bcArT6TaaM
 
TeaCHeRaKiS":n6xnp8xp said:
Μου έχει συμβεί και μένα πάνω από τη Γαλλία με Easyjet (όπου επεβαινα) κ πέρασαν 2 αεροσκάφη. Την πρώτη φορά το ένα από κάτω μας, κ λίγο αργότερα το δεύτερο από πάνω. Κ τα 2 καθετα στην πορεία μας. Θεωρώ πως άλλαξαν πορεία για να αποφευχθεί ζήτημα. Στο δεύτερο μάλιστα η σκιά του έγινε αντιληπτή μέσα στην καμπίνα των επιβατών.

Ο κατακόρυφος διαχωρισμός είναι 1000 πόδια.. Δηλαδή περίπου 300 μέτρα.. Οπότε φυσιολογικό ήταν που τα είδες τόσο κοντά! Ουτε λόγος για να άλλαξαν πορεία, απλά έτσι διαχωρίζονται! Κοιτα να το συνηθίσεις ή αλλιώς μην παίρνεις παράθυρο για να μην εισαι αγχωμένος :)
 
Όταν λέμε 1000ft αλήθεια με τι ακρίβεια το μετράμε; Πχ το όριο είναι 900-1100ft? 800-1200?
 
"Σπάσιμο" του ορίου των 1000 ποδών θεωρείται όταν η διαφορά πέσει κάτω από τα 700 πόδια. Αν δηλαδή το ένα είναι στα 34.200 πόδια και το άλλο στα 35.000, δεν υπάρχει παράβαση, αλλά ....εφίδρωση.

Αν μιλάς για ακρίβεια οργάνων, πρέπει να μην έχει το ένα από το άλλο πάνω από +-50 πόδια (μεταξύ κυβερνήτη-συγκυβερνήτη). Αν έχουν παραπάνω, το λένε στον ελεγκτή εν. κυκλοφορίας και αυτός τους αυξάνει τον διαχωρισμό στα 3000πόδια. Σε ώρες αιχμής, αυτό είναι αδύνατο, άρα το αεροσκάφος υποχρεούται να κατέβει κάτω από τα 29000 πόδια (οπού και εκεί ο διαχωρισμός είναι 1000 πόδια, αλλά τα περιθώρια σφάλματος οργάνου είναι μεγαλύτερα (200πόδια αν θυμάμαι καλά). Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι το αεροπλάνο θα πρέπει να προσγειωθεί όπου βρεί (εκτός και αν κουβαλάει ένα σκασμό καύσιμα), μιάς και η προυπολογισμένη κατανάλωση θα είναι πολύ μικρότερη από αυτήν που θα έχει πραγματικά στο χαμηλότερο ύψος.

Μιλάμε για εξαιρετικά σπάνια περίπτωση (πάνω από 50 πόδια διαφορά), που γίνεται μόνο σε πολύ παλιά ή κακοσυντηρημένα αεροπλάνα ή σε τίποτα πτήσεις εταιρειών τύπου black list.
 
Ευχαριστώ πολύ. Άρα θεωρούμε το κάθε όργανο ακριβές με ακρίβεια λίγων μέτρων σε σημείο που 50μέτρα διαφορά είναι unacceptable και σπάνιο γεγονός! Εντυπωσιακό μπορώ να πω! Και για χ λόγους (turbulance κλπ) δεχόμαστε μέχρι και 700ft minimum διαχωρισμό, σωστά;

Ερώτημα δεύτερο λοιπόν. Έστω ότι έχουμε ένα 340 και ένα 320 (ή ένα 777 και ένα 737 8)). Σε τι απόσταση τα πράγματα γίνονται επικίνδυνα για το 320/737; Όχι προφανώς για θέμα πρόσκρουσης, αλλά για θέμα σοβαρών αναταράξεων που μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμούς κλπ;

ps. πιο χαμηλά γιατί τα όρια σφάλματος να είναι μεγαλύτερα; Δεν είναι λογικό το σχετικό σφάλμα να παραμένει σχετικά σταθερό, άρα το απόλυτο (που μας ενδιαφέρει) να μειώνεται όσο κατεβαίνουμε;
 
καλημερα, βλεπω πολλα αεροσκαφη τα οποια κατα τη διαρκεια απογ/προσγ δεν εχουν αναμμενα τα tail lights, θα θελα να ρωτισω αν eιναι υποχρεωτικο
 
Top