Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Mike_":2hgckoza said:
power-driven, heavier-than-air aircraft that derives its lift in flight chiefly from aerodynamic reactions on surfaces that remain fixed under given conditions of flight.

Λοιπόν,
:arrow: power-driven. Φυσικά, για να διαχωρίζει τα αεροπλάνα από τα ανεμόπτερα.
:arrow: heavier-than-air. Για να διαχωρίζει τα αεροπλάνα από τα αερόστατα.
:arrow: aircraft. Ε, ναι, δεν είναι χαρταετός, ή σαΐτα.
:arrow: that derives its lift in flight chiefly from aerodynamic reactions on surfaces that remain fixed under given conditions of flight. Για να διαχωρίζει τα αεροπλάνα από τα ελικόπτερα.
Με αρκετό ενδιαφέρον αντιμετώπισαν τον ορισμό αυτοί που τον σκέφτηκαν, βάζοντας και την λέξη chiefly στον ορισμό, για να συμπεριλάβουν και αεροπλάνα με πτέρυγες που μετακινούνται, ή για να συμπεριληφθούν τα flaps, τα slats και διάφορες άλλες υπεραντωτικές διατάξεις.

Πιστεύω πως ο ορισμός είναι και εύστοχος και πλήρης. Η μόνη προσθήκη που θα μπορούσα να σκεφτώ, θα ήταν η αναφορά στο landing gear και στο έδαφος προσγείωσης, για να διαχωρίσω το airplane από το hydroplane: Για παράδειγμα:
power-driven, heavier-than-air aircraft that derives its lift in flight chiefly from aerodynamic reactions on surfaces that remain fixed under given conditions of flight and takes of and land from solid ground using wheels.
Ξέρω ότι με την προσθήκη μου ο ορισμός "χάνει" σε ομορφιά, αλλά νομίζω γίνεται ακόμα πιο ακριβής :mrgreen:
 
vassdel":13fisg34 said:
:arrow: aircraft. Ε, ναι, δεν είναι χαρταετός, ή σαΐτα. :

Κι όμως, ακόμη και οι χαρταετοί θεωρούνται αεροσκάφη. Είναι αεροσκάφη αερόδυνα (βαρύτερα του αέρα), άνευ κινητήρος, δέσμια. :)
 
Το είχα ρωτήσει και παλιότερα,αλλά δε θυμάμαι την απάντηση ούτε βρίσκω το θέμα με την ερώτηση,οπότε ξαναρωτάω!

Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής διαδρόμου απο/προσγειώσεως στο Ελ.Βενιζέλος;Άλλες φορές βλέπω τα αεροπλάνα να προσγειώνονται στον 03R/03L και άλλες φορές να προσγειώνονται 21L/21R.
 
Δεν το έβρισκα με τίποτα!
Ευχαριστώ!!!
:great:
 
vassdel":1n6i3lr9 said:
Λοιπόν,
:arrow: power-driven. Φυσικά, για να διαχωρίζει τα αεροπλάνα από τα ανεμόπτερα.
:arrow: heavier-than-air. Για να διαχωρίζει τα αεροπλάνα από τα αερόστατα.
:arrow: aircraft. Ε, ναι, δεν είναι χαρταετός, ή σαΐτα.
:arrow: that derives its lift in flight chiefly from aerodynamic reactions on surfaces that remain fixed under given conditions of flight. Για να διαχωρίζει τα αεροπλάνα από τα ελικόπτερα.
Με αρκετό ενδιαφέρον αντιμετώπισαν τον ορισμό αυτοί που τον σκέφτηκαν, βάζοντας και την λέξη chiefly στον ορισμό, για να συμπεριλάβουν και αεροπλάνα με πτέρυγες που μετακινούνται, ή για να συμπεριληφθούν τα flaps, τα slats και διάφορες άλλες υπεραντωτικές διατάξεις.

Πιστεύω πως ο ορισμός είναι και εύστοχος και πλήρης. Η μόνη προσθήκη που θα μπορούσα να σκεφτώ, θα ήταν η αναφορά στο landing gear και στο έδαφος προσγείωσης, για να διαχωρίσω το airplane από το hydroplane: Για παράδειγμα:
power-driven, heavier-than-air aircraft that derives its lift in flight chiefly from aerodynamic reactions on surfaces that remain fixed under given conditions of flight and takes of and land from solid ground using wheels.
Ξέρω ότι με την προσθήκη μου ο ορισμός "χάνει" σε ομορφιά, αλλά νομίζω γίνεται ακόμα πιο ακριβής :mrgreen:

Ωστόσο:
1.Αφ'ενός στην "καθαρεύουσα" και στήν γλώσσα τών επίσημων εγγράφων (π.χ. τών στρατιωτικών,ή τών πορισμάτων τής Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων),ώς "αεροσκάφος" ορίζεται αυτό το heavier-than-air-κλπ-κλπ (καί συντομογραφείται ώς "α/φος").Δέν έχω δεί νά αναφέρεται σέ επίσημο έγγραφο η λέξη "αεροπλάνο".

2.Οι όροι "αεροσκάφος" και "αεροπλάνο" θεωρούνται συνώνυμοι,ακόμα και από ανθρώπους τού αεροπορικού χώρου,όπως έχω δεί πολλές φορές.

3.Τό υδροπλάνο είναι και αυτό power-driven, heavier-than-air aircraft that derives its lift in flight chiefly from aerodynamic reactions on surfaces that remain fixed under given conditions of flight ,απλώς αντί να προσγειώνεται,προσυδατώνεται (γιατί δέν έχει νόημα να λέμε "προσθαλασσώνεται στην λίμνη" ή "προσεδαφίζεται στην θάλασσα").Εξ άλλου,πολλά αεροπλάνα μέ πλωτήρες έχουν επίσης και τροχούς,οπότε τί είναι αυτά;αεροπλάνα,υδροπλάνα,υδραεροπλάνα ή κάτι άλλο;

4.Τά πυροσβεστικά αεροπλάνα,που γιά να κάνουν υδροληψία πλέουν στην επιφάνεια τού νερού αλλά μόλις σβήσουν την φωτιά πάνε και προσγειώνονται στο έδαφος τής αεροπορικής βάσης τους,ώς τί θεωρούνται;

5."takes of and lands from solid ground using wheels",δηλαδή άν χρησιμοποιούν σκί αντί γιά τροχούς,ώς τί θεωρούνται;

Μ'άλλα λόγια,η "κατάταξη" ενός πτητικού αντικειμένου σέ κάποια κατηγορία δέν είναι απόλυτη,αφού το ίδιο αντικείμενο μπορεί,μέ διάφορα εξαρτήματα,νά επιχειρήση σέ διαφορετικά περιβάλλοντα.....
 
Hastaroth":12pr6hyl said:
Ωστόσο:
1.Αφ'ενός στην "καθαρεύουσα" και στήν γλώσσα τών επίσημων εγγράφων (π.χ. τών στρατιωτικών,ή τών πορισμάτων τής Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων),ώς "αεροσκάφος" ορίζεται αυτό το heavier-than-air-κλπ-κλπ (καί συντομογραφείται ώς "α/φος").Δέν έχω δεί νά αναφέρεται σέ επίσημο έγγραφο η λέξη "αεροπλάνο".
Ναι, αλλά πολλές φορές, ακόμα και οι επίσημες γλώσσες λαθεύουν. Όλα αεροσκάφη είναι. Ακόμα και εγώ, με ένα ειδος αεροσκάφους πετάω. Μόνο που το δικό μου αεροσκάφος λέγεται ελικόπτερο :mrgreen:

Hastaroth":12pr6hyl said:
2.Οι όροι "αεροσκάφος" και "αεροπλάνο" θεωρούνται συνώνυμοι,ακόμα και από ανθρώπους τού αεροπορικού χώρου,όπως έχω δεί πολλές φορές.
Ισχύει η ίδια παρατήρηση με την ανωτέρω παράθεση :mrgreen:

Hastaroth":12pr6hyl said:
3.Τό υδροπλάνο είναι και αυτό power-driven, heavier-than-air aircraft that derives its lift in flight chiefly from aerodynamic reactions on surfaces that remain fixed under given conditions of flight ,απλώς αντί να προσγειώνεται,προσυδατώνεται (γιατί δέν έχει νόημα να λέμε "προσθαλασσώνεται στην λίμνη" ή "προσεδαφίζεται στην θάλασσα").Εξ άλλου,πολλά αεροπλάνα μέ πλωτήρες έχουν επίσης και τροχούς,οπότε τί είναι αυτά;αεροπλάνα,υδροπλάνα,υδραεροπλάνα ή κάτι άλλο;

4.Τά πυροσβεστικά αεροπλάνα,που γιά να κάνουν υδροληψία πλέουν στην επιφάνεια τού νερού αλλά μόλις σβήσουν την φωτιά πάνε και προσγειώνονται στο έδαφος τής αεροπορικής βάσης τους,ώς τί θεωρούνται;
Αμφίβια. Απορώ, που εσύ που ως τώρα έχω δει να χρησιμοποιείς τόσο σωστά και επιδέξια την Ελληνική, δεν φαντάστηκες από μόνος σου τον πλέον δόκιμο όρο :lol:. Ωστόσο, δεν τολμώ να τα βάλω μαζί σου σε θέματα γλώσσας :mrgreen:

Hastaroth":12pr6hyl said:
5."takes of and lands from solid ground using wheels",δηλαδή άν χρησιμοποιούν σκί αντί γιά τροχούς,ώς τί θεωρούνται;
Όντως, το τελευταίο σχόλιο είναι άστοχο, αλλά ήταν μια πρώτη ιδέα που είχα για προσθήκη, ούτως ώστε να συγκεκριμενοποιήσω τον ορισμό περίσσότερο. Δεν αξίζει να ασχοληθούμε με την προσθήκη μου. Ο ορισμός που παρέθεσε ο Mike ήταν ο πρώτος και προς κριτική.

ΥΓ Η γλώσσα μας είναι τόσο πλούσια και εύπλαστη, που είμαι βέβαιος πως αν καθίσουμε και σκεφτούμε, θα μπορέσουμε να βρούμε έναν πολύ πιο όμορφο και σωστό ορισμό για να περιγράψουμε τα πτητικά μέσα κάθε είδους. Αλλά, όπως είπε και ο Γιώργος Κωνσταντίνου αναφερόμενος στο προφιτερόλ, παραφράζω και εγώ για το αεροσκάφος: "Δεν θέλω να το μάθω.... Να το πετάξω θέλω....."
 
Ερώτηση σχετικά με το viewtopic.php?f=25&t=6986&start=60 και συγκεκριμένα σχετικά με το σημείο "missed approach point MAP"
Αφού κατέλθει στο MDA (ελάχιστο επιτρεπτό ύψος πτήσης), ο πιλότος πετά οριζόντια μέχρι να φθάσει στο σημείο MAP (χρονομετρώντας είτε μέσω DME). Όμως από χάρτες κατάλαβα ότι κατά τη διάρκεια της οριζόντιας αυτής πτήσης καθώς με το μάτι ψάχνει το διάδρομο θα κάνει intersept το glidescope (χωρίς να το καταλάβει φυσικά) και θα παραμείνει σε MDA.
Έτσι όταν βρεθεί στο MAP και δει τότε (τελευταία στιγμή ) τον διάδρομο δεν θα είναι πολύ ψηλά για ασφαλή προσγείωση? Επιτρέπεται -εφόσων το μήκος επαρκεί για τον τύπο του α/φους- να "πιάσει διάδρομο" πέρα της touchdown zone?
Αν δεν έχω καταλάβει καλά, τότε με ποια κρητήρια αποφασίζεται η θέση (στο επίπεδο!) του MAP ? Για το MDA καταλαβαίνω πως ο καοθορισμός του γίνεται βάσει εμποδίων καθ' ύψος.
 
Αν και δεν κατάλαβα τί δεν κατάλαβες και ξαναρωτάς το ίδιο, επαναδιευκρινίζω.
Κατ' αρχάς, το ερώτημα που έκανες στο άλλο ποστ, ήταν λάθος. Ολόκληρη η πτήση βασίζεται στην κρίση του κυβερνήτη. Έχει δικαίωμα να είναι αισιόδοξος, απαισιόδοξος, χαρωπός, σκυθρωπός και λοιπά άλλα επίθετα. Γιαυτό έχει εκπαιδευτεί και αυτή είναι η δουλειά του. Αν τα μηχανήματα καθόριζαν τα πάντα, τότε δεν θα χρειάζονταν πιλότοι για τα αεροπλάνα. Μόνο ένας σκύλος και ένας άνθρωπος θα ήταν τα minimum crew requirements (ο άνθρωπος για να ταΐζει το σκύλο και ο σκύλος να προσέχει μην πειράξει ο άνθρωπος τίποτα). Ναι, ο κυβερνήτης θα καθορίσει αν μπορεί από το ΜΑΡ να κατέβει για touch.
Δεύτερον. Το να κατέβεις νωρίς στο MDA είναι επικίνδυνο. Υπάρχει συγκεκριμένο glide path που ακολουθείς, είτε ακριβώς, είτε λίγο ψηλότερος. Ακολουθώντας το path και ευρισκόμενος πάντα ψηλότερος από τα ελάχιστα, κάποια στιγμή φτάνεις σε μια συγκεκριμένη απόσταση από το αεροδρόμιο, η οποία λέγεται MAP. Εκεί αποφασίζεις αν θα συνεχίσεις την κάθοδο. Η απόφασή σου βασίζεται σε πολλά κριτήρια, το σημαντικότερο των οποίων όμως είναι ένα: Αν βλέπεις διάδρομο. Αυτά. Πιο λιανά, δεν μπορώ να το κάνω.... :mrgreen:
 
pstratos":2kl4srer said:
...Αν δεν έχω καταλάβει καλά, τότε με ποια κρητήρια αποφασίζεται η θέση (στο επίπεδο!) του MAP ? Για το MDA καταλαβαίνω πως ο καοθορισμός του γίνεται βάσει εμποδίων καθ' ύψος.
Το ίδιο συμβαίνει και για το MAP! Η θέση του αποφασίζεται με βάση τα εμπόδια! Και αυτό πιστεύω λύνει την απορία σου!
Δηλαδή, σε Non Precision Approach, στο Final Approach Fix ξεκινάς κάθοδο μέχρι το MDA, μόλις φτάσεις στο MDA συνεχίζεις οριζόντια μέχρι το MAP, και αν δεν δεις τίποτα, ή αν δεις αλλά δεν μπορείς να εξασφαλίσεις πως θα κάνεις ασφαλή προσγείωση κάνεις Go Around. Αν θέλεις και νομίζεις πως η κατάσταση έχει βελτιωθεί, δοκιμάζεις και μια δεύτερη προσέγγιση. Εάν ξανακάνεις Go Around πρέπει να πας στο εναλλακτικό αεροδρόμιο. Αυτό λέει ο ICAO. Μετά από δύο, λόγω καιρού, ανεπιτυχείς προσεγγίσεις, κατευθύνεσαι στο εναλλακτικό αεροδρόμιο. Αυτό απαντάει και μια άλλη απορία σου, νομίζω!
Επίσης με οριζόντια πτήση στο MDA δεν κάνεις ποτέ intercept το glidepath, γιατί αυτό θα σημαίνει πως είσαι κάτω από το MDA. (not good!)
Ακόμη σε Precision Approach, το MAP και το DA τα πιάνεις μαζί! Επίσης είναι υπολογισμένο πως θα χάσεις και λίγο ύψος μέχρι να αρχίσεις
go Around (δηλαδή θα βρεθείς κάτω από το DA!)
 
Top