Νέες μαρτυρίες και νέα στοιχεία έρχονται καθημερινά στο φως για την υπόθεση της Helios Airways, όσο η ακροαματική διαδικασία της Ερευνητικής Επιτροπής για τα αίτια της τραγωδίας στο Γραμματικό, υπό τον κ. Παναγιώτη Καλλή, συνεχίζεται. Συγκεκριμένα, στην προχτεσινή ακρόαση, με μάρτυρα τον πρώην Διευθυντής Πτητικών Επιχειρήσεων της κυπριακής αεροπορικής εταιρίας, κ. Γιώργο Κικκίδη, λόγος έγινε για τις αναθεωρήσεις εγχειριδίων της Boeing και την "επιλεκτική" υιοθέτηση τους από την πλευρά της εταιρίας.
Απαντώντας σε ερωτήσεις του κ. Καλλή, ο κ. Γιώργος Κικκίδης είπε ότι η αναφορά στο πόρισμα Τσολάκη ότι η Helios υιοθετούσε επιλεκτικά τις αναθεωρήσεις των εγχειριδίων διαδικασιών που εκδίδει κατά καιρούς η κατασκευάστρια εταιρία Boeing είναι λανθασμένη. Και εξήγησε:
"Στο πόρισμα Τσολάκη αναφέρεται ότι η Επιτροπή συχνά δεν μπορούσε να προσδιορίσει ποιες ήταν οι τελευταίες αναθεωρήσεις συγκεκριμένων εγχειριδίων. Όταν ερωτήθηκε επ` αυτού κατά τη διάρκεια της διερεύνησης ο Διευθυντής Πτητικής Εκμετάλλευσης δήλωσε ότι παρόλο που η εταιρία λάμβανε τις αναθεωρήσεις δια μέσω της προκατόχου του αεροσκάφους (που συνέχιζε να έχει συμβόλαιο με την κατασκευάστρια εταιρία προκειμένου να λαμβάνει τέτοιες αναθεωρήσεις), η εταιρία ασκούσε τον δικό της έλεγχο στις αναθεωρήσεις και εφάρμοζε επιλεκτικά μόνο όσες θεωρούσε `σημαντικές".
"Αυτό δεν περπατάει. Εγώ ποτέ δεν ρωτήθηκα από την Επιτροπή" τόνισε ο κ. Κικκίδης.
Όπως μάλιστα ανέφερε σχετικά: "Η Helios είχε συνάψει συμβόλαιο με την κατασκευάστρια εταιρία για να της αποστέλλονται οι αναθεωρήσεις των εγχειριδίων της Boeing σε ειδική διαμορφωμένη (customized) έκδοση με τα αρχικά της εταιρίας Helios να αναγράφονται επάνω τους". Παρόλα αυτά, συνέχισε "η Helios πήρε τον κατάλογο με τις αναθεωρημένες διαδικασίες της Boeing για το αεροσκάφος 737-800 της εταιρίας, αλλά δεν πήρε τις αναθεωρήσεις για το μοιραίο αεροσκάφος, το 737-300".
source: traveldailynews.gr