Συνετρίβη αεροσκάφος της Helios

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
pingu":3ewlu22o said:
οι βλάβες στο σύστημα συμπίεσης της Helios δεν διορθώθηκαν παρ'όλες τις προηγούμενες αναφορές(

Για να επανέλθουμε ον-τόπικ φίλε pingu, σύμφωνα με το πόρισμα (και όχι τί λέω εγώ), δεν υπήρχε τέτοια βλάβη στο αεροπλάνο.

Ας πούμε ένα κάρο πράγματα για την διοίκηση στης Ήλιος. Όχι όμως και πράγματα που δεν ισχύουν ;)
 
Ναι συγγνώμη, είχα στο μυαλό μου 3 πράγματα και τα έβαλα κατά λάθος σε μια πρόταση - δεν ξαναγράφω τίποτα εν μέσω καπνού :oops: (φωτιά στην Πεντέλη γαρ)

Αυτό που ήθελα να πω και πήρα σβάρνα βλάβες και συντήρηση ήταν για το σύστημα συμπίεσης που αφέθηκε στο Manual μετά τον έλεγχο από τις αναφορές για την πόρτα το προηγούμενο βράδυ, και δεν μπήκε ούτε πρίν ούτε μετά την απογείωση στην θέση Auto.
 
Όταν ελέγχεις τα ίδια πράγματα από την ίδια λίστα, κάθε μέρα επί χρόνια στο ίδιο τύπο αεροπλάνου...η βιασύνη και η "άνεση" πάιζουν μεγάλο ρόλο.

Εσύ είσαι σαφώς λιγότερο επικίνδυνος να "τρέξεις" ένα τσέκλιστ από ένα πλήρωμα με χιλιάδες ώρες πτήσης. Γιατί εσένα αν σου δώσουν ένα τσέκλιστ να το τρέξεις, θα τρέμει το χέρι σου μήν τυχών και ξεχάσεις τίποτα. Στούς έμπειρους χειριστές δεν ισχύει αυτό.

Δεν ξέρω αν οδηγείς αυτοκίνητο, αλλά μην μου πέις ότι είσαι το ίδιο προσεκτικός τώρα, σε σύγκριση με το όταν πρωτο-ξεκίνησες να οδηγάς. Το ίδιο ισχύει για όλους μας. Το ίδιο ισχύει για τους έμπειρους χειριστές, οι οποίοι οφείλουν συνειδητά να ..."ταπεινώνονται" , να προσποιούνται ότι είναι ολοκαίνουργοι στην δουλειά αυτή και να λειτουργούν στο αεροπλάνο με την ίδια προσοχή που έδειχναν όταν ήταν 22 χρονών ...πρωτόμπαρκοι*. Τεράστιο στοίχημα αυτό, αλλά αποτελεί το κλειδί στην μείωση των ατυχημάτων που οφείλωνται στον ανθρώπινο παράγοντα. Όπως επανηλλημένα έχω ξαναγράψει, δεν είναι τυχαίο ότι στα περισσότερα ατυχήματα (όχι μόνο αεροπορικά), κατά διαβολική σύμπτωση εμπλέκονται ...έμπειροι. Καλή και άγια η εμπειρία αλλά "δαγκώνει" κι'όλας.


*Πρωτόμπαρκος. Σύνθετη λέξη από το Πρώτο και Μπάρκο που προέρχεται από το ρήμα Μπαρκάρω. Με ρίζες στην ναυτική μας παράδοση, μπαρκάρω σημαίνει ότι ξεκινώ μία σειρά ταξιδιών με εμπορικό πλοίο ώς μέλος του πληρώματος. Ο πρωτόμπαρκος, είναι ο νεαρός ναυτικός, που είναι στο πρώτο του ταξίδι στο εμπορικό ναυτικό.
 
Ακουσα σήμερα στα κανάλια από τις απαντήσεις του πρωθυπουργού σε ερωτήσεις δημοσιογράφων κάτι σχετικά με την πτώση του Helios και απ' ότι θυμάμαι είναι η πρώτη φορά που δηλώνεται επίσημα κάτι τέτοιο.
Οπως το μετέφερε ο δημοσιογράφος (ψάχνω στο internet αλλά δεν έχουν βγει οι ερωτήσεις/απαντήσεις ακόμα) είπε οτι η δυσκολότερη στιγμή στην θητεία του ήταν οι στιγμές με το Helios που μιλούσε στο τηλέφωνο με την υπουργό Εθν. Αμυνας και έπρεπε να αποφασίσει αν θα δώσει εντολή να καταρίφθεί το αεροπλάνο ή όχι.

Στις δηλώσεις του ο υπ. επικρατείας είχε δηλώσει (ψευδώς τελικά; ):
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα σενάρια που μιλούν για κατάρρευση τα διαψεύδετε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως, κατηγορηματικά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από την στιγμή που υπάρχει η κατάσταση ΄΄Renegade΄΄, όπως είπατε, δεν πέρασε από το μυαλό το ενδεχόμενο της κατάρρευσης, προκειμένου να μην πέσει σε κατοικημένη περιοχή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτά προβλέπονται από σαφείς κανονισμούς, διεθνείς και της χώρας μας. Άλλωστε εικάζω ότι σας είναι γνωστά τα θέματα αυτά από την περσινή προ-ολυμπιακή και ολυμπιακή περίοδο, όπου τέτοιου είδους ζητήματα, σχέδια, προγράμματα, προγραμματισμοί, είχαν πάρει ευρεία δημοσιότητα. Δεν υπήρξε καμία τέτοια σκέψη.


---EDIT---
Το βρήκα!
κ. ΜΕΛΙΣΣΟΠΟΥΛΟΣ (ΒΡΑΔΥΝΗ): Κύριε Πρόεδρε, αν κερδίσετε τις εκλογές τι δεν θα θέλατε να ξαναδείτε να συμβαίνει στην νέα τετραετία, από αυτά που συνέβησαν σε αυτή που κλείνει αυτές τις μέρες; Και εννοώ και σε επίπεδο λειτουργίας της Κυβέρνησης.

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εκείνο που δεν θα ήθελα να μου ξανασυμβεί είναι να με πάρει ο Υπουργός Άμυνας και να μου πει "έχεις 10 λεπτά να αποφασίσεις αν πρέπει να ρίξεις ένα επιβατικό αεροπλάνο με 120 ανθρώπους και πάρα πολλά μικρά παιδιά μέσα". Για να ξεκινήσω με μία, αν θέλετε, συναισθηματική αντίδραση στον ερεθισμό της ερώτησής σας.
 
Θεωρώ οτι δεν υπήρξε ποτέ αμφιβολία και σε κανέναν οτι η περίπτωση κατάρριψης αεροπλάνου πάντα υπήρχε στα σενάρια που είχαν εκπνοηθεί για την Ολυμπιακή περίοδο και βεβαίως συνεχίζουν να ισχύουν.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως είναι λάθος να ψάχνουμε στις λέξεις νοήματα που δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία μια και τα σενάρια ήταν δεδομένα.

Και θεωρώ οτι σωστά ο όποιος κυβερνητικός εκπρόσωπος στη συγκεκριμένη περίπτωση απέκλεισε και τη σκέψη έστω της κατάρριψης (άσχετα αν αυτό ήταν αλήθεια ή όχι).

Μήπως ξεχνάμε οτι πίσω υπήρχαν τόσοι νεκροί και πόσο θα ενέτεινε το πόνο των συγγενών έστω και παραμικρή αμφιβολία για το τι πραγματικά συνέβη, αν δηλαδή ήταν πτώση ή κατάρριψη??

Έχοντας κάποια εμπειρία από παρόμοιες καταστάσεις θα σας πω το εξής: στο ατύχημα του C-130 στο Ορθυς τα σενάρια περι μυστικής αποστολής οπλων στη Κρήτη για εξυπηρέτηση των Αμερικανών στο Κόλπο (ναι ακούστηκε και αυτό να ΄ναι καλά οι δημοσιογράφοι μας) σε συνδυασμό με την καθυστερημένη ανακάλυψη της περιοχής του ατυχήματος ήταν για τους συγγενείς ένας δεύτερος θάνατος.
.
 
Κάμερες στο κόκπιτ;

Οι κάμερες βιντεοσκόπησης στα κόκπιτ έρχονται ένα βήμα πιο κοντά:
Η EASA έκανε δεκτές τις περισσότερες συστάσεις ασφαλείας του πορίσματος της Ελληνικής Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων για το δυστύχμα της Helios, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του Flight International.
Δεκτές έγιναν και άλλες τρεις συστάσεις που αναφέρονται στο άρθρο.
 
Έχοντας κάποια εμπειρία από παρόμοιες καταστάσεις θα σας πω το εξής: στο ατύχημα του C-130 στο Ορθυς τα σενάρια περι μυστικής αποστολής οπλων στη Κρήτη για εξυπηρέτηση των Αμερικανών στο Κόλπο (ναι ακούστηκε και αυτό να ΄ναι καλά οι δημοσιογράφοι μας) σε συνδυασμό με την καθυστερημένη ανακάλυψη της περιοχής του ατυχήματος ήταν για τους συγγενείς ένας δεύτερος θάνατος.
.

Μια μεγάλη εφημερίδα είχε πρωτοσέλιδο (οταν έπεσε στο Σέδες το ΑΝ24 απ`το Μαλί) ότι μέσα ήταν ο περιβόητος Κάρλος και ότι βρέθηκε κόκκινος υδράργυρος!!!! Ολα αυτά για να πουλήσει (και πούλησε) φύλλα. Βέβαια ο Κάρλος είχε ήδη συλληφθεί στο Σουδάν εναν μήνα πριν...
 
Εισαγγελεας για το πορισμα του "ΗΛΙΟΣ"

Εισαγγελικη ερευνα για το πορισμα της διερευνησης των αιτιων του αεροπορικου πολυνεκρου δυστυχηματος της εταιριας HELIOS, ξεκινησε προ μερικων ημερων, αγνωστο για ποιον λογο. Πληροφοριες αναφερουν οτι εισαγγελικος διερευνητης ορισθηκε ο κ. Φισσερ, γνωστος απο παλια στην ΥΠΑ, με μεγαλη πειρα, και με τις απαραιτητες γνωσεις.
Δεν γνωριζω για ποιον λογο εγινε αυτο. Αν καποιος απο τους αναγνωστες γνωριζει, ας μας πληροφορησει.
 
Συζητούσα πρόσφατα με χειριστή της USAF σχετικά με την παρακολούθηση του αεροπλάνου της HELIOS από 4 πολεμικά αεροπλάνα μέχρι τη συντριβή του, τη διστακτικότητα να αναλάβει δράση κάποιος εξουσιοδοτημένος να χειριστεί την κρίση και να αποφασίσει για την κατάρριψή του πριν φτάσει πάνω από την Αθήνα κλπ.
Ο αμερικανός αξιωματικός μου είπε ότι εάν το αεροπλάνο πετούσε στον αμερικανικό εναέριο χώρο και διαπιστωνόταν ότι το πλήρωμα στο κόκπιτ έχει πάθει υποξία η διαταγή θα ήταν να το πυροβολήσουν πρώτα (πριν το καταρρίψουν) ώστε να ανοίξουν κάποιες οπές που θα άλλαζαν δραματικά τις συνθήκες μέσα στο αεροπλάνο πχ απότομη πτώση της θερμοκρασίας, ισχυρότατο ρεύμα αέρα, ανάκτηση αισθήσεων από κάποιους επιβάτες ή και τους χειριστές αν το πυροβολούσαν σε ύψος κάτω από 14.000 πόδια κλπ.
Μου είπε ότι έχουν τέτοιες διαδικασίες. Δεν μπορώ να το ξέρω το θέμα εκτενέστερα αλλά μήπως θα μπορούσε να έχει κάποια εφαρμοσιμότητα στην περίπτωση του εν λόγω ατυχήματος?
 
Συγγνώμη αλλά πως θα τον πυροβολήσει?
Θα βγάλει το περίστροφο από το πιλοτίριο του μαχητικού αεροσκάφους και θα τον πυροβολήσει...
Δεν ξέρω πως μπορεί να γίνει αυτό χωρίς μεγάλες ζημιές γιατί φαντάζομαι οτι πυροβόλα μπορεί να έχουν τα αεροσκάφη θα είναι μεγάλου διαμετρήματος
 
Top