Συνετρίβη αεροσκάφος της Helios

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Βρήκα τί είπε ο πιλότος στη επιτροπή (στα Αγγλικά)

Lascelles said that in the aviation industry all Boeing 737s are widely known or rumoured to have decompression problems. At the same time though, pilots are specially trained to cope with such hitches.

Απέχει (εμφανώς) πολύ από την "μετάφραση" και γενίκευση της δημοσιογράφου.

Το πρόβλημα της αποσυμπίεσης παρουσιάζεται σε όλα τα αεροπλάνα της Boeing και οι χειριστές πιλότοι τους είναι ειδικά εκπαιδευμένοι για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Είναι στην δημοσιογραφίστικη λογική ότι όλα τα αεροπλάνα είναι Boeing, όλα τα ιδιωτικά τζέτ είναι ....Λίαρτζετ και όλα ανεξαιρέτως τα ελαφρά είναι Σέσνα (ή Τσέσνα όπως οι δημοσιογράφοι λένε). :evil:
 
gonso":2zgig2ds said:
Βρήκα τί είπε ο πιλότος στη επιτροπή (στα Αγγλικά)

Lascelles said that in the aviation industry all Boeing 737s are widely known or rumoured to have decompression problems. At the same time though, pilots are specially trained to cope with such hitches.

Απέχει (εμφανώς) πολύ από την "μετάφραση" και γενίκευση της δημοσιογράφου.

Το πρόβλημα της αποσυμπίεσης παρουσιάζεται σε όλα τα αεροπλάνα της Boeing και οι χειριστές πιλότοι τους είναι ειδικά εκπαιδευμένοι για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Είναι στην δημοσιογραφίστικη λογική ότι όλα τα αεροπλάνα είναι Boeing, όλα τα ιδιωτικά τζέτ είναι ....Λίαρτζετ και όλα ανεξαιρέτως τα ελαφρά είναι Σέσνα (ή Τσέσνα όπως οι δημοσιογράφοι λένε). :evil:

..καί οτι τά αεροδρόμια διαθέτουν....αεροδιαδρόμους (εμ'τί θά διέθεταν,διαδρόμους όπως τά νοσοκομεία; :D )

Πάντως η ακριβής μετάφραση τών λόγων τού πιλότου είναι "στην αεροπορική βιομηχανία είναι ευρέως γνωστό (widely known) ή φημολογούμενο (rumoured) οτι όλα τά 737 έχουν προβλήματα αποσυμπίεσης".Οπότε έχουμε και λέμε:
1."All Boeing 737s" δηλαδή από τά 737-200 (που πρωτοεμφανίστηκαν στίς αρχές τής δεκαετίας τού '70 μέχρι τά 737-800 (που είναι πολύ πρόσφατο variant);Μά επιτέλους αυτή η Boeing επίτηδες τά σχεδιάζει μέ πρόβλημα αποσυμπίεσης; (όπως πολύ σωστά αναρωτήθηκε ο 747)
2.Τελικά τί είναι αληθές,οτι τό περί προβλημάτων συμπίεσης είναι "ευρέως γνωστό" ή "φημολογούμενο";Αν ισχύη το πρώτο,τότε η Boeing έπρεπε να είχε λύσει αυτά τά προβλήματα ήδη από την εμφάνιση τού 737-300.Αν ισχύη το δεύτερο,τότε η Boeing έπρεπε να είχε διαψεύσει αυτή την κακή φήμη που πλανάται "in the aviation industry".....

Μήπως τελικά κάπου και ο Lascelles τά έχει μπερδέψει;(απορία κεντροδεξιοαριστερού ψάλτου χωρίς Vicks....)
 
To national geographic channel είχε τον δεκαπενταύγουστο ένα αφιέρωμα αλλα δυστυχώς είδα μονο τη διαφήμιση...
Αυτή η σειρά "Air crash investigation"όπως και το κανάλι μου fainontai πάντως ΣΟΒΑΡA!!!
Κάνουν αναπαράσταση όλου του συμβάντος και αργότερα οι πράξεις twn πιλότων κτλ αναλύονται από ειδικούς και στο τέλος βγαίνει το συμπέρασμα,τι βλάβη ήταν,που ήταν το λάθος κτλ...
 
Ο πιλότος, δεν είπε στην Επιτροπή ότι τα 737-300 παρουσιάζουν συχνά αποσυμπίεση αλλά "αρυθμίες συμπίεσης". Επειδή ο ίδιος σαν εκπαιδευτής και εξεταστής τύπου, το έπαιζε θεός με το 737-300, στην Επιτροπή Καλλή, είπε ότι ο ίδιος για να άντιμετωπίσει τις αρυθμίες πίεσης, πολλές φορές πετούσε με "manual" ρύθμιση.
 
Πιλότοι ενώπιον της Διερευνητικής Επιτροπής για το ατύχημα της Helios Airways

Τετάρτη, 4 Οκτωβρίου 2006



Προβλήματα προσαρμοστικότητας και δυσκολία στην εφαρμογή των βασικών διαδικασιών λειτουργίας του αεροσκάφους φαίνεται να παρουσίαζε κατά την πρώτη χρονιά εργασίας του στην κυπριακή εταιρία Helios Airways, ο κ. Χανς Γιούργκεν Μέρτενς, ο γερμανός πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους που κατέπεσε στο Γραμματικό στις 14 Αυγούστου 2005, όπως δήλωσαν ενώπιον της Διερευνητικής Επιτροπής, υπό τον Παναγιώτη Καλλή, συγκυβερνήτες του. Όσον αφορά όμως στην επόμενη χρονιά, το 2005, και οι τέσσερις πιλότοι – συγκυβερνήτες του συμφώνησαν πως ο Μέρτενς είχε προσαρμοστεί πλήρως και εφάρμοζε τα SOP της εταιρίας.

Μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής, ένας εκ των συγκυβερνητών στην Helios Airways από τον Απρίλιο του 2004, ο κ. Μάριος Ιωάννου χαρακτήρισε τον κ. Μέρτενς ως «καλό καπετάνιο και γνώστη του αεροπλάνου». Όταν όμως ο πρόεδρος της Επιτροπής του παρουσίασε γραπτό σημείωμα του βρετανού πιλότου της Helios Airways, κ. Ρόμπερτ Λασέλ, σύμφωνα με το οποίο, το όνομα του περιλαμβανόταν στους συγκυβερνήτες που δεν ήθελαν να πετούν με τον Μέρτενς, ο ίδιος το αρνήθηκε κατηγορηματικά. Ανέφερε ωστόσο ότι είχε ακούσει άλλους συναδέρφους του να κάνουν λόγο για προβλήματα, κυρίως επικοινωνίας με τον Μέρτενς, ο οποίος κατά τους ισχυρισμούς τους είχε την συνήθεια να επεμβαίνει στη δουλειά των άλλων.

Τέλος, ερωτώμενος από τον κ. Καλλή για τη σχέση του κ. Μέρτενς με το αλκοόλ, ο κ. Ιωάννου ανέφερε ότι δεν είχε δει ποτέ τον γερμανό πιλότο να πίνει, ούτε ακόμη στις εκδηλώσεις που είχαν βρεθεί μαζί.

Δώρα Σγάρτσου - Τετάρτη, 4 Οκτωβρίου 2006


http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=1
 
Την Τρίτη το πόρισμα Τσολάκη για την αεροπορική τραγωδία στο Γραμματικό

Την ερχόμενη Τρίτη θα παραδώσει ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων Ακριβός Τσολάκης στις αρμόδιες αρχές της Ελλάδας και της Κύπρου το πόρισμα του για την περσινή αεροπορική τραγωδία στο Γραμματικό, κατά την οποία έχασαν τη ζωή τους 121 άνθρωποι, γράφει σήμερα η εφημερίδα "Ο Φιλελεύθερος".

Σύμφωνα με το δημοσίευμα στο πόρισμα αναφέρεται ότι "τελικό αίτιο της πτώσης του αεροσκάφους, ως απόρροια των προηγουμένων, ήταν η διακοπή της λειτουργίας των κινητήρων, λόγω έλλειψης καυσίμων

ΑΠΕ
 
SARIDAKIS VASILIS":2nu56fv9 said:
Την Τρίτη το πόρισμα Τσολάκη για την αεροπορική τραγωδία στο Γραμματικό

Την ερχόμενη Τρίτη θα παραδώσει ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων Ακριβός Τσολάκης στις αρμόδιες αρχές της Ελλάδας και της Κύπρου το πόρισμα του για την περσινή αεροπορική τραγωδία στο Γραμματικό, κατά την οποία έχασαν τη ζωή τους 121 άνθρωποι, γράφει σήμερα η εφημερίδα "Ο Φιλελεύθερος".

Σύμφωνα με το δημοσίευμα στο πόρισμα αναφέρεται ότι "τελικό αίτιο της πτώσης του αεροσκάφους, ως απόρροια των προηγουμένων, ήταν η διακοπή της λειτουργίας των κινητήρων, λόγω έλλειψης καυσίμων

ΑΠΕ

Το πόρισμα για το "Helios" 9/10/2006 2:51:00 μμ (Τελευταία ενημέρωση: 9/10/2006 4:29:48 μμ)


Το πόρισμα για την πτώση του αεροπλάνου της εταιρίας "Ήλιος", στις 14 Αυγούστου του 2005 στην περιοχή του Γραμματικού, παραδίδει αύριο το πρωί στον υπουργό μεταφορών, Μιχάλη Λιάπη, ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, Ακριβός Τσολάκης. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πόρισμα αποδίδει τις ευθύνες της συντριβής κατά κύριο λόγο σε ανθρώπινο παράγοντα. Πιο συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από την προσεκτική ανάγνωσή του, κατά πρώτον λόγο ευθύνονται ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης διότι αφενός δεν άλλαξαν τη θέση της βαλβίδας συμπίεσης απο χειροκίνητη σε αυτόματη και αφετέρου όταν σήμανε συναγερμός λόγω της μερικής αποσυμπιέσεις δεν αντελήφθησαν για πιο λόγο χτύπησε ο συναγερμός. Η μερική αποσυμπίεση προκάλεσε στους πιλότους υπεροξυγοναιμία και έπεσαν σε λήθαργο. Δευτερευόντως ευθύνες φέρουν και οι μηχανικοί που πραγματοποίησαν τον τελευταίο έλεγχο πριν τη μοιραία πτήση, διότι ξέχασαν τη βαλβίδα συμπίεσης σε χειροκίνητη θέση.


Πηγή: ΝΕΤ-ΝΕΤ 105,8
 
Μετά λοιπόν από... 'προσεκτική ανάγνωση' κατάλαβα ότι…

Το πόρισμα δεν το έχει ακόμη ο Υπουργός αλλά το έχουν οι δημοσιογράφοι. (Γιατί δεν τους ρωτάγαμε από την αρχή τους ανθρώπους?)

Όσο ανεβαίνουμε σε υψόμετρο το οξυγόνο στο αίμα αυξάνει μέχρι που πέφτεις σε λήθαργο.

Δεν κατάλαβα τι είναι η ‘μερική αποσυμπίεση’ που συνέβη κάποια στιγμή…

Και τέλος… ποιος είναι αυτός ο Γιαραμπής?
 
Κι'εγώ απορώ πώς γίνεται να μήν έχη παραδώσει ο Τσολάκης το πόρισμα στόν υπουργό αλλά να το έχουν ήδη οι δημοσιογράφοι (που έκαναν καί την "προσεκτική ανάγνωση",οπότε ωχ αμάν αμάν).Επίσης γράφουν μέν οτι "σύμφωνα μέ πληροφορίες" τό πόρισμα αποδίδει ευθύνες στους πιλότους,αυτό όμως δέν συνιστά "προσεκτική ανάγνωση" τού ιδίου τού πορίσματος.Ας αποφασίσουν τί από τά δύο ισχύει τελικά...

Τό οτι όσο ανεβαίνουμε σέ υψόμετρο το οξυγόνο στο αίμα αυξάνεται τό έχω διαβάσει σέ βιβλία φυσιολογίας αλλά δέν ήξερα οτι προκαλεί λήθαργο.Αν ισχύη αυτό,τότε όλοι οι ορεσίβιοι πρέπει να είναι πολύ υπναράδες.....

Τέλος,ούτε και εγώ κατάλαβα τί σημαίνει αυτό το "μερική αποσυμπίεση".Είναι άραγε κάτι σάν το "ολίγον έγκυος" ;
 
Top